• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:


    Personages

    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – ThranduiI
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – Erebor
    Ireth Sáralondë (v) – Pinkrock
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Niniel
    Gawain Strongbow (m) – Stapper
    Brennen Uquenyondo (m) – Erebor
    Keyla (v) – FiIi
    Sha’rin Gawahir (v) – Venomis
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Stapper
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – Venomis
    Fíli (m) – FiIi
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) - Theatre


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic
    Inschrijftopic
    Speeltopic 2

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 10:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Thorin rechtte zijn schouders, enigszins op zijn ziel getrapt doordat deze man blijkbaar niets van hun wereld wist.
    ‘Ik ben Thorin, zoon van Thráin, zoon van Thrór, koning onder de berg! Smaug heeft onze woonstede ingenomen en wanneer hij verjagen is, zullen we onze stad weer opbouwen!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    'Dus de draak heet Smaug?' vroeg Ignatius verwonderd, alvorens op te staan en langzaam naar Thorin toe te lopen. Dus dit was de koning van de dwergen?
    'En wat is daar dan zoal te vinden, in die woonstede, die stad van jou?'

    Fili was blij toen ze bij Isengard waren aan gekomen. Het leek er op dat ze de eerste waren, tot plots een figuur uit het duister kwam opdoemen. Het was de tovenaar. Fili's mond viel haast open van verbazing. Hij was jong, erg jong.
    Fili bleef achter zijn oom en stond naast zijn broer. De tovenaar wist niet veel, wat Fili verbaasde. Hij was immers de man die iedereen bij elkaar geroepen had.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Thorin kneep zijn ogen tot spleetjes. Het was gekkenwerk om een man te vertrouwen die niet eens wist waardoor draken werden aangetrokken.
    ‘Ons bezit,’ herhaalde hij. ‘Alles waar wij eeuwenlang voor hebben gewerkt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    Ignatius moest grinniken.
    'Het dunkt mij dat het niet jullie bezit is maar het bezit van de draak, nietwaar?' Hij draaide zich om en pakte zijn glas wijn weer om er een slok uit te nemen.
    'En het werken is uiteindelijk zinloos gebleken. Zonde van je tijd, nietwaar? Dan had je beter andere dingen kunnen doen.'
    Ignatius mondhoeken krulden om tot een glimlach.
    'Maar gelukkig is de geweldige Ignatius hier, en biedt hij jou een kans aan. De kans om Smaug te doden en jouw eigendom te herwinnen. Gelukkig ben ik de machtigste tovenaar, en kan ik je helpen. Voor een prijs.'

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 22:53 ]

    Elrohir Elrondion

    Een glimlach verscheen op het gezicht van Angel en zij sprak ook voor zich tegen Halbaron. 'Het is waar Halbaron. Ik bied mij aan om met Elrohir mee te gaan. Ik weet dat ik nog erg jong ben, ook voor een Dunedan.'
    'En daar heb je gelijk in,' Onderbrak Halbaron haar. 'Je bent nog erg jong, we hebben hier met een draak te maken die alles kan verwoesten wat er op zijn pad komt. En we zijn met al zo weinigen.' Halbaron bleek het eens te zijn met Elrohir dat Angel wat aan de jonge kant was.
    'Halbaron, alsjeblieft. Ik wil heel graag helpen. En ik ben niet alleen, heer Elrohir gaat ook mee, te samen met het gevolgd dat je hebt kunnen vinden. Ik ben veilig.' Aan haar woorden merkte Elrohir dat ze echt heel graag mee wilde en haar vertrouwen in hem deed hem goed. Ook al kende hij haar net, hij zou haar zeker beschermen, ook al was het enkel voor Halbaron.
    'Nauw goed dan, Wie ben ik om tegen de zoon van Elrond halfelf in te gaan. Ik geef je mijn toestemming om te gaan.' Hij sloeg zijn armen om Angel heen. 'Kom heelhuids terug.'
    'Ik beloof het, Halbaron, ik beloof het.'
    De elf zag daarin de band tussen de Dúnedain onderling. Een band die later in de geschiedenis waarschijnlijk nog goed van pas zou gaan komen, vermoedde hij.
    'Bedankt dat je haar met me mee laat gaan,' zei Elrohir tegen Halbaron toen hij de jonge Dúnadan had losgelaten. 'Ik beloof je dat ik goed op haar zal letten.'
    'Het is je geraden ook!' Deels maakte hij een grap, maar hij meende het wel. Halbaron gaf om zijn mensen.
    'Pak je spullen dan maar, Angel. We hebben een lange reis voor de boeg. Isengard is meer dan een paar daagjes reizen.' Eigenlijk wilde hij nog nog langs Rivendell, kijken wie zijn vader had gevonden om hem te vergezellen op de reis. Maar hij vermoedde dat ze haast moesten maken en als ze eerst nog langs zijn thuis zouden gaan, dat zou hen dat zeker twee extra dagen kosten. En twee dagen konden veel zijn, als je niet wist hoeveel tijd je had.

    {Ik schrijf nu wat meer posts, omdat we een beetje achter lopen, maar als onze personages in Isengard zijn, zal ik wat minder gaan posten. Heb ook nog andere RPG's en eigen verhalen.}


    Stenenlikker

    Thorin balde woest zijn vuist na zijn eerste woorden.. Hij was geschrokken van de ongevoeligheid van de man. Hij zat niet te wachten op medelijden, maar had wel verwacht dat hij zich een beetje in hem had kunnen verplaatsen.
    ‘Ik ben bereid geen enkele prijs te betalen, tenzij jij mij garandeert dat geen enkele elf, mens of welk schepsel dan ook onze eigendommen aanraakt zonder mijn toestemming.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    'Het zijn Smaugs eigendommen, en aangezien ik de enige ben die jullie kan helpen de draak te verslaan, zou je kunnen zeggen dat het mijn eigendommen zijn, en ik, zo vriendelijk als ik ben, ben natuurlijk bereid om al die eigendommen aan jou te schenken.'
    Ignatius streek met zijn hand door zijn haren.
    'Als ik kan garanderen dat ze dat niet doen, wat krijg ik dan?'

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 22:59 ]

    'Niets van dat alles is het eigendom van Smaug!' snauwde hij. 'Het is een indringer, een stuk ongedierte!'
    Zijn gezicht liep rood aan van woede en zijn knokkels kleurden wit omdat hij zijn zwaard zo heftig omklemde.
    'Nou, vertel op. Wat moet je hebben.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik wil één deel van de vijf, naar eigen keuze,' zei Ignatius vastberaden.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 23:04 ]

    Thorin schudde snuivend zijn hoofd. 'Niks daarvan. Er moet een heel volk leven. Ik ga dat niet afstaan aan een zelfzuchtige tovenaar waar nog nooit iemand van gehoord heeft.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius grinnikte weer.
    'Goed. Goed. Geen goud voor mij, lijkt het. Zonde. Ik keek al uit naar de flessen wijn die ik ermee had kunnen kopen.'
    Ignatius draaide zich om en liep een rondje om de tafel.
    'Het inwilligen van een verzoek aan de koning onder de berg. Dat ben je me verschuldigd.'

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 23:16 ]

    -oke ik heb veel te lang op stapper gewacht en ga nu zelf posten, dan'laat ik hem wel alleen achter-

    Prisca Baggins

    Na lang rijden samen reizen was Prisca het zat en nam heft in eigen handen. 'Chase ik zie je in Isengard' gallopeerend reed ze er van door.
    Ze zou op haar instinct moeten vertrouwen waar Isengard was en hopelijk zou dat haar wel gaan lukken. Ze voelde zich wel een beetje schuldig dat ze hem achterliet, maar straks kwamen ze echt als laatste aan en dat wou ze niet. De knoop die ze in haar maag voelde opborrelen dat was haar schuldgevoel.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Gengi snoof rochelend en sloeg haar armen over elkaar.
    'Wat een schaamteloze vertoning,' gromde ze. 'Hoe kun je een koning zo durven aanspreken? Erebor is ons thuis en van niemand anders!' Ze deed bulderend een pas in de richting van de tovenaar. 'Niemand heeft het recht ook maar iets te claimen zonder onze toestemming, zonder de konings toestemming! Smaug heeft ons verjaagd en er was niemand die ons kwam helpen. Wij verdienen ons thuis na zo'n lange periode van lijden.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'En nu bied ik jullie mijn hulp aan. Eindelijk iemand die het wél doet.'