• -

    [ bericht aangepast op 17 dec 2017 - 18:04 ]

    Frodo schreef:
    Als je echt denkt dat het nooit meer goed zal komen tussen jullie en het enkel bij ruziën zal blijven, zou ik dat tegen haar zeggen en kijken hoe ze reageert. Maar als je nog steeds vriendinnen wilt zijn en gelooft dat jullie nog heel wat leuke tijden kunnen beleven, leg haar dan uit wat je dwars ligt? Begin bij het begin, vertel haar alles. Dat je haar gedrag op die fuif niet fijn vindt, dat ze altijd meteen goed wil maken, dat je je genegeerd voelde,...
    Communicatie is altijd heel belangrijk bij ruzies, zeker onder vriendinnen. Wil je nog contact met haar; praat het dan uit. Zo niet: leg uit waarom je geen contact meer wil. Maar in beiden gevallen; praat met haar.
    Succes (:


    Pain is weakness leaving the body.

    Orenda schreef:
    Ik heb net gezegd dat ik het niet meer zie zitten, en nu krijg ik weer boze reacties. Ze vindt het belachelijk om onze vriendschap te verbreken omdat we één keer ruzie hebben. Nou, ik heb haar verteld dat we gewoon altijd ruzie hebben. Nu reageert ze niet meer, maar ze stuurt wel allemaal van die vervelende berichtjes in onze grote vriendengroep op WhatsApp. Ze stuurt allemaal van dat soort dingen zoals: 'Ik ben zo blij met mijn vriendinnen!' En dan gaat ze de namen zitten opnoemen van al haar vriendinnen, maar ik word dan niet genoemd. Ik ben zo klaar met dat mens. :/

    Edit: En het vervelende is nog, iedereen kiest haar kant. Als ik dus de vriendschap met haar verbreek, heb ik al helemaal geen vriendinnen meer.

    Oh wat erg :'D Wat een klein kind, zeg. Daar wil je toch geen vriendinnen mee zijn joh?


    ars moriendi

    ik zou haar dumpen, als ze echt om je gaf, dan merk je dat wel.

    Mensen.. Ze wil haar wel dumpen maar ze is bang om de klas tegen zich te krijgen... Heb ik gelijk?


    'The best way to predict the future is to create it'.

    Combattant schreef:
    Mensen.. Ze wil haar wel dumpen maar ze is bang om de klas tegen zich te krijgen... Heb ik gelijk?


    Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar toch ga ik het doen, of proberen te doen, dan zie ik daarna wel weer.

    Edit: Aaah, leuk. Ik krijg nu alleen maar boze reacties, het lijkt wel iedereen een hekel aan me heeft. Wat waarschijnlijk ook zo is.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 10:11 ]

    Op zich denk ik wel dat je dit bericht hierboven wel aan de rest van je vriendengroep kan laten zien want het is duidelijk dat die 'vriendin' hun nogal in haar macht heeft en veelkans alleen maar slecht over je praat omdat jij jou versie niet laat horen. Als ze dan nog altijd partij blijven trekken van die ander zijn dat ook niet echt je vrienden. Laat ze dan allemaal maar links liggen en zoek andere vrienden die het meer verdienen dan hen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Die ben je liever kwijt dan rijk.

    Orenda schreef:
    (...)

    Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar toch ga ik het doen, of proberen te doen, dan zie ik daarna wel weer.

    Edit: Aaah, leuk. Ik krijg nu alleen maar boze reacties, het lijkt wel iedereen een hekel aan me heeft. Wat waarschijnlijk ook zo is.

    The fuck. Waarom worden ze boos op jou? Wat is dat nou weer voor gezeik? Damn. Die meid kan ook niet tegen de waarheid/eerlijkheid.
    Maar hoe zeg je het dan tegen haar; in real of via telefoon?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    The fuck. Waarom worden ze boos op jou? Wat is dat nou weer voor gezeik? Damn. Die meid kan ook niet tegen de waarheid/eerlijkheid.
    Maar hoe zeg je het dan tegen haar; in real of via telefoon?


    Via de telefoon. We hebben vandaag nog vrij. (:

    Orenda schreef:
    (...)

    Via de telefoon. We hebben vandaag nog vrij. (:

    Misschien moet je het eens face-to-face doen. Niet waar anderen bij zijn, gewoon met z'n tweeen. Als ze dan nog belachelijk doet, kun je je zorgen misschien aan je ouders vertellen?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    After schreef:
    (...)
    Misschien moet je het eens face-to-face doen. Niet waar anderen bij zijn, gewoon met z'n tweeen. Als ze dan nog belachelijk doet, kun je je zorgen misschien aan je ouders vertellen?


    Ik zal het proberen, maar ik ben altijd heel erg bang voor face-to-face gesprekken. Ik ben er gewoon heel slecht in, en ik weet niet eens of ze me nog wilt zien. Maar oké, ik zal het proberen. (:

    Orenda schreef:
    (...)

    Ik zal het proberen, maar ik ben altijd heel erg bang voor face-to-face gesprekken. Ik ben er gewoon heel slecht in, en ik weet niet eens of ze me nog wilt zien. Maar oké, ik zal het proberen. (:

    Ik ken het hoor, haha. Misschien kun je je ook van te voren bedenken wat je gaat zeggen, zodat je niet stilvalt en niet meer weet wat je wilt zeggen.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik denk dat je onzeker bent ?.. Ik ken dat wel. Ik zou gaan praten met een vertrouwd persoon, misschien helpt dat(:

    @ Orenda: Ik dacht dat je het face-to-face had gedaan, maar niet dus. Face-to-face is ook veel beter dan via de telefoon, want dan kunnen mensen het raar opvatten en niet snappen wat je bedoelt. Als je het in real doet, kunnen ze ook je emoties en al zien, dat komt wat beter over.
    Wat After zegt is wel heel goed; Gewoon vragen of ze even een gesprek met je wil, met z'n tweeën, zodat er dus ook geen anderen bij zijn en van tevoren bedenken wat je wil zeggen. Zo deed ik het eerst ook altijd en naarmate het je leert, hoef je het ook niet meer te doen - dat was dan zo bij mij.
    Daardoor worden de meningen van anderen niet zo snel beïnvloed en ergens ben ik ook wel benieuwd hoe dat wijf dan gaat reageren. :x Want via de telefoon kunnen ze altijd veel anders doen dan in het echt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    @ Orenda: Ik dacht dat je het face-to-face had gedaan, maar niet dus. Face-to-face is ook veel beter dan via de telefoon, want dan kunnen mensen het raar opvatten en niet snappen wat je bedoelt. Als je het in real doet, kunnen ze ook je emoties en al zien, dat komt wat beter over.
    Wat After zegt is wel heel goed; Gewoon vragen of ze even een gesprek met je wil, met z'n tweeën, zodat er dus ook geen anderen bij zijn en van tevoren bedenken wat je wil zeggen. Zo deed ik het eerst ook altijd en naarmate het je leert, hoef je het ook niet meer te doen - dat was dan zo bij mij.
    Daardoor worden de meningen van anderen niet zo snel beïnvloed en ergens ben ik ook wel benieuwd hoe dat wijf dan gaat reageren. :x Want via de telefoon kunnen ze altijd veel anders doen dan in het echt.


    Ja maar als we het in het echt bespreken doet ze altijd heel raar, en net alsof er niets aan de hand is. Bij een ruzie van een paar jaar geleden wilde ik het ook doen, maar ik heb toen niet doorgezet omdat ze me een beetje ontliep.