• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Sheridan schreef:
    (...)

    Weet je wat scheef is? Dat je Q vergelijkt met een bedrijf. Ik bedoel, wát? En 'Welcome to the real world.'? Ja, natúúrlijk.

    Maar mods zijn eigenlijk o.a. de werknemers van Quizlet. Rutger is hun werkgever. Het enige verschil is dat zij vrijwilligerswerk doen. Maar dan blijft het werk. Maar in een winkel zijn ook regels, en daar behoor je je aan te houden. In Nederland zijn ook regels, gemaakt door de overheid, daar behoor je je aan te houden. Die achttienplusregel over alcohol? Ik vind het bullshit en hardstikke dom van onze regering. Maar ik ben maar een burger en de regering beslist "namens" mij, omdat ze moeilijk aan geheel Nederland kan vragen om er over te discussiëren.

    Ik kies trouwens geen kant, want ik zie zowel punten van de mods als van de users. Ik vind dat jij alleen ook gewoon scheef redeneert.


    Deep inside, I've never felt alive

    Sheridan schreef:
    (...)

    Q'ers hebben het lucht-je-hart-topic naar gemaakt tot wat het is.
    De mods hebben – naar mijn idee – totaal geen reden om dat iets aan te veranderen.
    Het zou Q's traditie doorbreken.

    Whaw zeg. Dan verontschuldig ik mij helemaal omdat jullie het topic veranderen en het dan maar als traditite bestempelen. Het is niet omdat jullie het doen, dat het ook daarwerkelijk mag.
    Er gebeuren soms/vaak dingen in dat topic die tegen de (huis)regels zijn. Andere users en medeljh-gangers hebben daar last van. Offtopic gaan is tegen de huisregels en dat was al een regel voor dat topic ontstond.

    Dus sorry dat jullie de huisregels van Q brken en dat wij de traditie gaan doorbreken voor het op orde houden van Quizlet.

    En ook sorry als dit hard aankomt, maar deze reactie bijt een heleboel mensen in hun achterste omdat dit heel onrespectvol in mijn ogen is. Dus sorry dat wij gewoon ons werk doen. En je moet weten dat jullie het heel moeilijk voor ons maken. Wij willen graag in samenspraak dingen bespreken, maar het merendeel in dit topic laat dat niet toe. Ik vind het vreselijk om te zien dat we de laatste tijd jullie (heel algemeen gezegd) kansen proberen te geven om je stem uit te brengen/samen te werken (want dit wilden jullie) en dat er alleen maar kritiek op de crew komt in plaats van dat er op de inhoud zelf gereageerd wordt. Er zijn daadwerkelijk al mensen geweest die serieuze reacties posten, maar dat weegt amper op tegen alle 'haat-reacties' op de crew...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Die link is niet eens zo'n gek idee, maar wie gaat dat bijhouden?


    26 - 02 - '16

    Niemand heeft mij ooit iets horen zeggen over het feit dat de crew z'n werk niet goed doet. Want dat vind ik ook absoluut niet. Ik zou het alleen jammer vinden dat het verloren zou gaan. En dat ik meteen scheef wordt genoemd. Oké, ik had misschien niet zo extreem moeten reageren, maar het is wel mijn menig. Ik dacht dat die toch nog geuit mocht worden.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    RapunzeI schreef:
    Die link is niet eens zo'n gek idee, maar wie gaat dat bijhouden?


    Da's onze baan (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Je mening uiten mag tot op een bepaald punt (het punt waarop mensen zich beledigt gaan voelen) en dat punt heb je zeer duidelijk overschreden. Iets wat je, hopelijk, hebt gemerkt aan de reacties van anderen op wat jij hebt gezegt.

    Het link idee vind ik trouwens wel een goed idee, maar hoe zorg je ervoor dat elke user zich eraan gaat houden? Ik bedoel, je zou dan twee (?) topics moeten controlleren. Wordt dat niet een beetje veel werk?

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 19:33 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hey peopletjes, verplaatst u eens in onze schoentjes, wat zouden jullie doen? Dat was namelijk eigenlijk onze vraag.


    Life is hard and then we die

    DarkSavior schreef:
    Je mening uiten mag tot op een bepaald punt (het punt waarop mensen zich beledigt gaan voelen) en dat punt heb je zeer duidelijk overschreden. Iets wat je, hopelijk, hebt gemerkt aan de reacties van anderen op wat jij hebt gezegt.

    Het link idee vind ik trouwens wel een goed idee, maar hoe zorg je ervoor dat elke user zich eraan gaat houden? Ik bedoel, je zou dan twee (?) topics moeten controlleren. Wordt dat niet een beetje veel werk?


    Ik bedoelde het niet als belediging.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    =

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 19:38 ]

    Apricity schreef:
    My god speel een keer goed, echt waar iedereen heeft zijn bad game, maar het hele team come on -.-
    Ook nog is een premade afk gehad gg.


    Huh?


    26 - 02 - '16

    RapunzeI schreef:
    (...)

    Huh?

    Ik gok dat ze het verkeerde topic te pakken heeft en het stukje "[melding]" in de titel heeft gemist. :Y)

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 19:38 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Ik gok dat ze het verkeerde topic te pakken heeft en het stukje "[melding]" in de titel heeft gemist. :Y)


    Oh, ik denk al


    26 - 02 - '16

    RapunzeI schreef:
    (...)

    Huh?


    ik las lucht je hart klikte het aan en snel even uitragen. Want was zo geirriteerd had alles verloren door teams haha.
    Maar dus verkeerde topic mijn fout :D

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 19:38 ]

    wow er zijn hier weer zulke onredelijke reacties... als ik de mods was geweest had ik niet eens meer open gestaan voor nieuwe ideetjes en het gewoon verboden. alles wat zij hier doen word afgebrand... als ze met goede argumenten komen worden ze weer afgebrand -.- ik vind het soms zo rot voor die mensen die vrijwillig zoveel uurtjes in Q steken zodat WIJ een goed lopend forum hebben zonder heel veel problemen. lekker ondankbaar allemaal. worden users betrokken bij twitter, gezeik. vragen de mods meningen en suggesties over het LJH topic, gezeik. frustreer me hier mateloos om. het lijkt wel alsof we met zn alle denken dat als de usernaam rood is we ondankbaar en respectloos moeten reageren. wees dankbaar voor wat we hier krijgen, heel veel van de betrekkingen hadden ze niet eens hoeven doen!
    en als mensen zich hierdoor aangevallen of aangesproken voelen... dat zegt meer over jou dan over mij op dit moment.


    Ik zeg laten we lucht je hart voor de originele bedoeling houden en er sancties op zetten wanneer iemand zich er niet aan houd en in het offtopic gedeelte een gooi hier je dagelijkse shizzel neer topic openen.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 19:39 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Muninn schreef:
    wow er zijn hier weer zulke onredelijke reacties... als ik de mods was geweest had ik niet eens meer open gestaan voor nieuwe ideetjes en het gewoon verboden. alles wat zij hier doen word afgebrand... als ze met goede argumenten komen worden ze weer afgebrand -.- ik vind het soms zo rot voor die mensen die vrijwillig zoveel uurtjes in Q steken zodat WIJ een goed lopend forum hebben zonder heel veel problemen. lekker ondankbaar allemaal. worden users betrokken bij twitter, gezeik. vragen de mods meningen en suggesties over het LJH topic, gezeik. frustreer me hier mateloos om. het lijkt wel alsof we met zn alle denken dat als de usernaam rood is we ondankbaar en respectloos moeten reageren. wees dankbaar voor wat we hier krijgen, heel veel van de betrekkingen hadden ze niet eens hoeven doen!
    en als mensen zich hierdoor aangevallen of aangesproken voelen... dat zegt meer over jou dan over mij op dit moment.


    Ik zeg laten we lucht je hart voor de originele bedoeling houden en er sancties op zetten wanneer iemand zich er niet aan houd en in het offtopic gedeelte een gooi hier je dagelijkse shizzel neer topic openen.

    Vragen om kudo verboden?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."