• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    Gibbs schreef:
    (...)


    Ah, excuse moi. En bedankt, nu snap ik het. :Y)


    You are beautiful, you are love.

    Symmetry schreef:
    (...)

    Ah, excuse moi. En bedankt, nu snap ik het. :Y)


    No prob. :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Symmetry schreef:
    Wauw, die regel 6 vind ik wel ver gaan.
    Ik ben het ermee eens dat die twitter-berichten er niet in horen, maar tegelijkertijd vind ik het lastig om vast te stellen wanneer het volgens de crew een 'twitterbericht' is.
    Verder vind ik dat het gewoon een positief topic moet blijven, niet te strak en te streng. Eén keer op iemand reageren moet kunnen lijkt me, als je ook OT blijft.
    Ik zal toegeven dat ik ook een van de mensen ben die soms meerdere malen op mensen reageert, dus daar zal ik op letten vanaf nu.

    Die regel 6 is wanneer de voorgaande regels teveel overtreden worden.

    Als ik het in extreme trek:
    Moest er nu 100 man een waarschuwing krijgen, waaronder een heleboel bans omdat ze teveel waarschuwingen hiervoor gekregen hebben, is het een optie om het topic voor een tijdje te verbieden.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Die regel 6 is wanneer de voorgaande regels teveel overtreden worden.

    Als ik het in extreme trek:
    Moest er nu 100 man een waarschuwing krijgen, waaronder een heleboel bans omdat ze teveel waarschuwingen hiervoor gekregen hebben, is het een optie om het topic voor een tijdje te verbieden.

    Ben stiekem een beetje gehecht aan het topic, maar als je het zo uitlegt kan ik er wel inkomen ja. ;p

    Verder vind ik het prima als de beginpost wat aangepast wordt. Twee topics lijkt mij persoonlijk niet nodig, maar is natuurlijk wel een mogelijkheid.


    You are beautiful, you are love.


    *
    Ik vind wel dat er één keer bijvoorbeeld op iemand gereageerd mag worden, maar mits dat geen uitlokkend bericht o.i.d. is.
    Als er één bericht gemeld wordt door iemand, is het naar mijn opinie wel handig om te kijken of het daadwerkelijk zo is. En of die twee geen banden hebben, het verbaasd me niet als sommigen opzettelijk melden.
    Wat ik wel ergerlijk vind, is dat er nog redelijk vaak plaatjes in het Lucht je hart gepost worden, die helemaal nergens op slaan en vaak eerder als grap gezien kunnen worden. Die reacties kun je ook ergens anders plaatsen.

    En ik zal eens gaan nadenken of er één betere optie is, daarstraks kon ik er niet echt op één komen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Waarom verplaatsen we/jullie het Lucht je hart-topic dan niet gewoon naar 'off-topic'? Dan kan het gewoon blijven bestaan en dan heeft niemand er toch verder last van?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Best ironisch.. mensen moeten hun hart luchten over het lucht-je-hart topic.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik vind dit een beetje... raar. Onder "je hart luchten" versta ik ook gewoon zinnen zoals 'Ik ga zo meteen pannenkoeken eten!'. Dat zijn gewoon blije kreten, dat hoort er toch ook gewoon bij? Twitterberichten zijn inderdaad onnodig. Maar dit vind ik overdreven.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 14:09 ]

    Hmm, ik zit nu op mn mobiel. Dus ik lees het zo even door.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Orenda schreef:
    Ik vind dit een beetje... raar. Onder "je hart luchten" versta ik ook gewoon zinnen zoals 'Ik ga zo meteen pannenkoeken eten!'. Dat zijn gewoon blije kreten, dat hoort er toch ook gewoon bij? Twitterberichten zijn inderdaad onnodig. Maar dit vind ik overdreven.

    Als je "Ik ga zo meteen pannenkoeken eten!" gaat toestaan, waar trek je dan de lijn tussen wat een twitterbericht is en wat niet?


    Take me to wonderland

    Eerlijk gezegd ben ik van mening dat je zo'n topic als lucht-je-hart niet aan iedereen eenduidig kunt voorstellen. Er zal altijd onduidelijkheid blijven over wat wel en niet mag, omdat iedereen iets anders zal blijven verstaan onder het luchten van je hart en mensen sowieso geneigd zijn om op berichten te reageren. Deze oplossing lijkt me dan ook niet erg nuttig en ik denk dat het topic dan beter naar off-topic geplaatst kan worden.


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Endorphin schreef:
    (...)
    Als je "Ik ga zo meteen pannenkoeken eten!" gaat toestaan, waar trek je dan de lijn tussen wat een twitterbericht is en wat niet?


    Dan zou je eerder moeten zeggen 'Oh yes ik ga pannenkoeken eten, zo lang niet meer gehad, heb er echt zin in! zo'n honger!'

    Ik snap de moderators heel goed, want ook ik heb er wel eens wat irritaties aan. Zelf heb ik ook wel enkele reacties in het topic geplaatst, waarvan ik achteraf dacht dat het niet nodig was (en dan vooral om op iemand te reageren) en ik vind het goed dat de moderators hier wat aan gaan doen.
    Oké, sommige regels vind ik wel een beetje té, maar ze vragen ook om suggesties om het anders op te lossen. Zelf weet ik er nu niet echt een paar, maar zodra ik er een paar weet zal ik dat z.s.m. laten weten.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Is regel 6 niet een béétje overdreven?


    I dress to kill, but tastefully

    Nou, dan is 't toch simpel? Maak je een 'twitter' topic. Kunnen mensen onzin berichtjes kwijt.


    To infinity and beyond •