• Beste users,
    Dit bericht gaat over het lucht je hart-topic. Wij van het moderatorteam vinden dat er een aantal dingen niet goed gaan in dat topic. Nog vaak worden de regels die in de beginpost van het topic staan, overtreden. Zo wordt er gereageerd op elkaar, waarna soms zelfs een heel gesprek ontstaat. Ook worden er nog steeds vaak twitter-reacties geplaatst, die niet thuis horen in een topic die bedoeld is om je hart te luchten. Wij vinden reacties zoals 'Ik ga zo pannenkoeken eten!', niet z'n plaats in dit topic. Het spreekwoord 'Je hart luchten', betekent namelijk dat je over je problemen vertelt, vaak zelfs problemen die je niet zomaar aan iedereen uit je omgeving vertelt. Dat je pannenkoeken gaat eten, valt daar niet onder. We vinden de inleiding die nu in het topic staat, dan ook niet juist. Daarin staat nog wel iets over 'Is je ijsje lekker?', wat niet klopt met het doel van 'je hart luchten'. We vinden dat het topic te vaak gebruikt word voor offtopic berichten, terwijl hier een ander topic voor is, namelijk het offtopic-topic, en er zelfs een heel subforum voor is wat je kan gebruiken voor dat soort reacties. Wij willen daarom strenger gaan optreden wat betreft dit topic. We willen vaker gaan waarschuwen in het topic wanneer regels worden overtreden en we willen ook individuele waarschuwingen gaan sturen. Als dit ook niet helpt, zullen we het topic misschien zelfs moeten sluiten/verbieden. Onderaan deze tekst zal een concrete lijst volgen van de gevolgen die we willen gaan invoeren.

    Maar, let op! Voordat we dit willen doorvoeren, willen we eerst met jullie rond de tafel gaan zitten en bespreken hoe we deze situatie kunnen oplossen zonder dat we zo streng moeten zijn. Als daar betere ideeën uit komen dan dit idee van ons, dan zullen we dat idee doorvoeren. Wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is om waarschuwingen uit te delen en misschien zelfs het topic te sluiten. Als jullie ideeën hebben, dan horen we dat graag.

    Wij proberen op deze manier met jullie te communiceren over hoe jullie het zelf graag willen zien. Wat verstaan jullie onder 'Je hart luchten'? Wat willen jullie dat er veranderd, om het topic beter te maken? Wij geven jullie nu de kans om jullie mening te zeggen. Indien er niet op een respectvolle manier naar de crew en andere users kan gereageerd worden, sluiten we dit topic en zijn onze nieuwe regels meteen van kracht.

    Wat wij willen veranderen:

    1. De regels zoals deze nu in het lucht je hart topic staan, blijven van kracht. De inleiding er boven wordt aangepast naar: Het lucht je hart topic is bedoeld om al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels even mee te delen. Plaats hier je one-liners over de jongen die je negeert of het trotse moment dat je net mee maakte. Schrijf hier alles van je af!
    2. In de beginpost zal de optie worden genoemd om gebruik te maken van het offtopic.
    3. Wanneer één van de regels uit de beginpost word overtreden, volgt een waarschuwing in het topic als reactie op de post waarin de regel wordt overtreden.
    4. Wanneer er een volgende keer door dezelfde user weer een regel wordt overtreden, zal een waarschuwing per pb volgen.
    5. Hier na zal de normale procedure volgen wanneer de user door blijft gaan of andere regels op Quizlet overtreed.
    6. Wanneer de crew vindt dat de waarschuwingen niet helpen en de regels te vaak worden overtreden, wordt het lucht je hart topic een maand lang verboden.


    Groeten, de moderators

    Suggesties:

    - 2 verschillende topics: eentje waarin de mensen hun problemen neerdumpen als ze hun hart daarmee willen luchten en er geen topic over willen maken, en eentje waarin men alle vage shit om wat ze blij of boos zijn in dumpen.
    - LJH-topic in subforum off-topic zetten
    - een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    [ bericht aangepast door een moderator op 6 jan 2014 - 18:34 ]

    BluesSister schreef:
    Is regel 6 niet een béétje overdreven?

    Lees wat ik pas hierboven gezegd heb:
    Scandal schreef:
    (...)
    Die regel 6 is wanneer de voorgaande regels teveel overtreden worden.

    Als ik het in extreme trek:
    Moest er nu 100 man een waarschuwing krijgen, waaronder een heleboel bans omdat ze teveel waarschuwingen hiervoor gekregen hebben, is het een optie om het topic voor een tijdje te verbieden.

    Je moet een beetje denken dat als regel 5 niet werkt, doen we regel 6. Niet andersom.

    Huf schreef:
    Nou, dan is 't toch simpel? Maak je een 'twitter' topic. Kunnen mensen onzin berichtjes kwijt.

    Heel cru gezegd, maar dat IS er al. Nadat we de vorige keer het topic hebben aangesproken over offtopicberichten en twitterberichten, hebben jullie/zij daar een topic voor geopend. En kijk nu maar eens wat het resultaat is. Praktisch hetzelfde. Dus een twittertopic werkt niet. Daarvoor heb je trouwens ook de verschillende off-topic topics...


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Het lucht je hart topic is een beetje traditie geworden als je het mij vraagt. Het zou jammer zijn als er nu regels aan verbonden zijn, laat staan bans – waarschuwingen –. Soms, sorry, vind ik jullie echt wat muggeziften.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Scandal schreef:
    (...)
    Heel cru gezegd, maar dat IS er al. Nadat we de vorige keer het topic hebben aangesproken over offtopicberichten en twitterberichten, hebben jullie/zij daar een topic voor geopend. En kijk nu maar eens wat het resultaat is. Praktisch hetzelfde. Dus een twittertopic werkt niet. Daarvoor heb je trouwens ook de verschillende off-topic topics...


    Hmm, ja zit ook wel wat in. Maar ik vind wel dat het - voor mensen die bijvoorbeeld net nieuw zijn, er wel een hoop nieuwe regels elke keer bij komen waardoor het heel onoverzichtelijk wordt, terwijl jullie het juist overzichtelijker willen maken?


    To infinity and beyond •

    Sheridan schreef:
    Het lucht je hart topic is een beetje traditie geworden als je het mij vraagt. Het zou jammer zijn als er nu regels aan verbonden zijn, laat staan bans – waarschuwingen –. Soms, sorry, vind ik jullie echt wat muggeziften.


    Mods doen ook maar hun werk, en je hart luchten is niet hetzelfde als je leven vertellen.
    Dat het LJH-topic daarvoor wordt gebruikt, daar kunnen zij niets aan doen.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 18:24 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Is het dan misschien een idee om een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic te zetten? Met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    Sorry als dit al genoemd is.


    Tijd voor koffie.

    Burglar schreef:
    Is het dan misschien een idee om een link naar het twittertopic ín het Lucht je hart topic te zetten? Met een uitleg erbij, zoals: 'In dit topic kun je over het algemeen alles kwijt, maar voor korte mededelingen kun je hier terecht.'

    Sorry als dit al genoemd is.


    Dat is nog niet genoemd, ik zal het bij de suggesties zetten (:
    Fijn dat jullie meedenken!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Latier schreef:
    (...)

    Mods doen ook maar hun werk, en je hart luchten is niet hetzelfde als je leven vertellen.
    Dat het LJH-topic daarvoor wordt gebruikt, daar kunnen zij niets aan doen.


    Q'ers hebben het lucht-je-hart-topic naar gemaakt tot wat het is.
    De mods hebben – naar mijn idee – totaal geen reden om dat iets aan te veranderen.
    Het zou Q's traditie doorbreken.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Sheridan schreef:
    (...)

    Q'ers hebben het lucht-je-hart-topic naar gemaakt tot wat het is.
    De mods hebben – naar mijn idee – totaal geen reden om dat iets aan te veranderen.
    Het zou Q's traditie doorbreken.


    Dat het een traditie is betekent nog niet dat het toegestaan is. Als je je koek echt zó lekker vind, kun je dat evengoed even in een ander nonsense topic droppen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Sheridan schreef:
    (...)

    Q'ers hebben het lucht-je-hart-topic naar gemaakt tot wat het is.
    De mods hebben – naar mijn idee – totaal geen reden om dat iets aan te veranderen.
    Het zou Q's traditie doorbreken.


    Sorry, maar wàt? :'D
    We hebben geen reden om er iets aan te veranderen? En de dagelijkse meldingen die we binnen krijgen dan? Het zijn de users die het topic hebben laten ontstaan en het zijn de users die er klachten over hebben. Dan proberen wij die klachten te verlichten.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Andere topics waar te veel offtopic word gegaan, worden gesloten. Dat zouden we ook met dit topic kunnen doen. Veel posts in dat topic passen niet in een topic wat bedoeld is om je hart te luchten, en zijn dus off-topic.
    Omdat dit zo'n geliefd topic is willen we ons best doen om het topic open te laten en de klachten van users over dat topic te verminderen.
    Ik vind dus niet dat wij er niks aan zouden mogen veranderen omdat de users het opgericht hebben - andere topics worden ook gesloten, door de mods, als de regels te veel overtreden worden.

    Heh, ik heb geen zin om over iets te discussiëren wat ik toch niet ga of kan winnen. En als er idioten zijn die denken dat ik het opgeef omdat ik hen gelijk geef, denk dan alsjeblieft twee keer na voordat je het hier zet. Dank je.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Sheridan schreef:
    (...)

    Q'ers hebben het lucht-je-hart-topic naar gemaakt tot wat het is.
    De mods hebben – naar mijn idee – totaal geen reden om dat iets aan te veranderen.
    Het zou Q's traditie doorbreken.

    Zoals er al eerder is gezegd, moderators zijn er om de orde en regels te handhaven, maar dat betekend nog niet dat het geen users zijn. Hen zijn ook gewoon users, dus om meteen onderscheid te maken van iedereen vind ik een beetje bullshit.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Krull schreef:
    Andere topics waar te veel offtopic word gegaan, worden gesloten. Dat zouden we ook met dit topic kunnen doen. Veel posts in dat topic passen niet in een topic wat bedoeld is om je hart te luchten, en zijn dus off-topic.
    Omdat dit zo'n geliefd topic is willen we ons best doen om het topic open te laten en de klachten van users over dat topic te verminderen.
    Ik vind dus niet dat wij er niks aan zouden mogen veranderen omdat de users het opgericht hebben - andere topics worden ook gesloten, door de mods, als de regels te veel overtreden worden.

    Naar jullie mening. En dat is natuurlijk ook precies het probleem met dit topic, iedereen heeft een andere mening over wat wel of niet in dat topic past. Ik snap onderhand wel dat jullie er iets aan moeten doen wanneer users klagen, maar zou je ook niet kunnen stellen dat degenen die klagen juist fout zitten (het past wel in het topic) en dat er ook in de regels van het topic wordt duidelijk gemaakt wat wél mag, naast was niet mag?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sheridan schreef:
    Heh, ik heb geen zin om over iets te discussiëren wat ik toch niet ga of kan winnen. En als er idioten zijn die denken dat ik het opgeef omdat ik hen gelijk geef, denk dan alsjeblieft twee keer na voordat je het hier zet. Dank je.

    Nou, dan ben ik maar een idioot. Je redenatie is zo scheef als de Toren van Pisa. :'D

    Moderaters zijn er om Quizlet een goed werkend geheel te laten zijn en daarvoor zijn nu eenmaal regels nodig. Als men deze te vaak breekt en er veel meldingen komen over iets dan snap ik maar al te goed dat ze zullen moeten optreden. Ik ga maar al te graag tegen dingen in, als ik het er niet mee eens ben, maar in dit geval is dat niet zo. Ik zie geen andere mogelijkheid dan een strengere aanpak, want het in het off-topic donderen zal het echt niet stoppen. Mensen blijven toch wel melden als het hun stoort en anders wordt er wel een topic aangemaakt dat net niet lijkt op LJH en dan gaat het gewoon weer verder.

    Regels zijn regels. Je kunt er wat over zeggen, maar uiteindelijk zul je je eraan moeten houden. Of je dat nu leuk vind of niet. Kom maar eens met deze redenen bij je baas. Als je hem een muggenzifter noemt en verteld dat hij dingen niet mag veranderen, omdat het "traditie" is geworden, zal hij of zij in je gezicht uitlachen of nog erger. Welcome to the real world :Y)

    [ bericht aangepast op 6 jan 2014 - 19:04 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Nou, dan ben ik maar een idioot. Je redenatie is zo scheef als de Toren van Pisa. :'D

    Moderaters zijn er om Quizlet een goed werkend geheel te laten zijn en daarvoor zijn nu eenmaal regels nodig. Als men deze te vaak breekt en er veel meldingen komen over iets dan snap ik maar al te goed dat ze zullen moeten optreden. Ik ga maar al te graag tegen dingen in, als ik het er niet mee eens ben, maar in dit geval is dat niet zo. Ik zie geen andere mogelijkheid dan een strengere aanpak, want het in het off-topic donderen zal het echt niet stoppen. Mensen blijven toch wel melden als het hun stoort en anders wordt er wel een topic aangemaakt dat net niet lijkt op LJH en dan gaat het gewoon weer verder.

    Regels zijn regels. Je kunt er wat over zeggen, maar uiteindelijk zul je je eraan moeten houden. Of je dat nu leuk vind of niet. Kom maar eens met deze redenen bij je baas. Als je hem een muggenzifter noemt en verteld dat hij dingen niet mag veranderen, omdat het "traditie" is geworden, zal hij of zij in je gezicht uitlachen of nog erger. Welcome to the real world :Y)


    Weet je wat scheef is? Dat je Q vergelijkt met een bedrijf. Ik bedoel, wát? En 'Welcome to the real world.'? Ja, natúúrlijk.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28