• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Mijn topicana]

    Lili zag het meisje binnen komen, ze had iets elfs maar was duidelijk kleiner, dus niet elfs. Meteen moeilijk gezicht keek Lili naar het meisje.

    [Lalala. Ik schrijf een stuk met Hobson en de orks, maar dat komt waarschijnlijk pas morgen en anders, als we pech hebben, vrijdagmiddag.]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oei, ik had inderdaad mollig geschreven omdat een hobbit is. Ik denk dat mensen het inderdaad zien als kleine ronde wezentjes. Het had in ieder geval niks met onzekerheid te maken. Ik wil het in principe ook wel veranderen, maar het is eigenlijk wel het standaard uiterlijk van een hobbit.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Kili staarde even wantrouwend naar alle gezelschap wat hen tegemoet kwam. Zijn blik viel op de elfen. Nieuwschierig bekeek hij ze. Stiekem vond hij elfen altijd wel knap. Hij hoopte dat ze een goed gezelschap konden vormen, en dat ze Thorin niet zouden lastigvallen. Het was immers zijn berg, dus hij zou bepalen wie er in mocht en wie niet.

    Eindelijk was hij bij de toren van Isengard aangekomen. Bombur was compleet uitgeput en had veel te weinig voedsel gehad in de afgelopen vierentwintig uur. Het was nog een geluk dat hij niet al te ver bij Isengard vandaan was geweest! Hij moest wel twintig kilo zijn afgevallen, meende hij, terwijl hij naar de poort toe slenterde.
    Dat was helaas niet zo. Hij wurmde zichzelf door de smalle poort en vond het nogal onbeleefd dat de poort niet wat breder was gemaakt voor een dwerg als hij. Dat mensen, tovenaars en elfen slanker waren dan hij, hoefde toch niet te betekenen dat er nooit een dwerg in Isengard kon komen? En dat hij net wat steviger was dan de gemiddelde dwerg, daar moesten ze toch echt wat meer rekening mee houden.
    Zijn ogen begonnen te stralen toen hij een tafel zag, gevuld met eten. Met alle kracht die hij nog in zich had, liep hij naar de tafel toe, waar hij zijn hand opstak. 'Gegroet, hallo! Mag ik aanschuiven?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Bombur!’ reageerde Thorin verbijsterd, zich afvragend wat dit nu weer te betekenen had en hoe hij op de hoogte van de queeste was geraakt. Kili, die naast hem zat, trapte grijnzend een stoel naar achteren, waar Bombur dankbaar op ging zitten. ‘Wat kom jij hier doen?’
    De woorden klonken louter nieuwsgierig, want hij had werkelijk geen idee hoe Bombur hier verzeild was geraakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik werd gezonden door Lili's moeder, om haar op te halen,' zei Bombur. Hij stopte een broodje in zijn mond en maakte een kreunend geluid, omdat het zo heerlijk was om weer te eten. 'Maar,' vervolgde hij met volle mond, 'ik weet wel zeker dat me dat niet gaat lukken.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Natuurlijk lukt dat je wel,’ reageerde Thorin met fronsende wenkbrauwen. Het was de ultieme oplossing om zijn nichtje thuis te krijgen. Zijn humeur klaarde meteen op en hij trok nog wat voedsel naar zich toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bombur wist wel dat hij Thorin niet moest tegenspreken, maar het werd lastig om Lili mee te nemen, want ze was zo'n eigenwijze drol. Dat zou hij niet tegen Thorin zeggen en daarom knikte hij. 'Ik zal het proberen. Maar eerst ga ik eten.' Hij propte nog een brood in zijn mond en hoopte dat er genoeg was, zodat de anderen ook nog wat konden krijgen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lili keek naar Bombur en voelde haar glimlach verzakken.
    'Maar ik wil hier blijven bij oom Thorin,' Zei ze terwijl ze boos haar armen over elkaar deed.

    -

    Alesia voelde een soort van spanning, Galahad en zij hadden altijd elfenbrood gegeten wat genoeg was. Misschien kon ze het hier bakken voor als ze weer onderweg gingen, dat scheelde aardig in meeslepen.

    'Zodra je iedereen hebt kunnen ontmoeten, brengt Bombur je naar huis,' sloot Thorin de discussie af. 'Je hebt dan al meer meegemaakt dan de afspraak was.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Lili, ik heb opdracht gekregen van je moeder, dat je -' Op dat moment kreeg Bombur een ander wezentje in het oog. Het was een hobbit, maar ze was slank voor een hobbit, ze had blond, steil haar, en haar lichaam deed hem erg denken aan de overheerlijke cake die zijn moeder vroeger altijd voor hem bakte. Haar gezicht had de kleur van honing, haar haren de kleur van een stuk gebakken kip; niet te lang gebakken, maar net zo mals als een kip gebakken zou moeten worden; haar lippen hadden de kleur van rode, zoete aardbeien en haar voeten deden hem denken aan de heerlijke konijnenboutjes waar hij zo gek op was.
    Ze was prachtig. 'Thorin, wie is dat?' vroeg hij met grote ogen. Haar aanblik had hem doen vergeten dat er eten op tafel stond en hij kon alleen maar naar haar kijken.
    'Prisca.' Bombur hoorde de minachtende ondertoon van Thorin niet eens; hij ging te veel op in het beeld van het mooie hobbit-meisje.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 16:00 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mijn topics.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hahahaha Bombur<3


    Every villain is a hero in his own mind.

    [mijn topics]


    Stenenlikker