• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius de Blauwe

    Ignatius nam de laatste hap van zijn brood en stond toen op.
    'Goed!' zei hij luid en hij streek met zijn hand door zijn haren.
    'Ik heb ontbeten en ik denk dat het nu tijd is dat jullie je voorstellen. Wie zijn jullie, waar komen jullie vandaan en wie hebben jullie gestuurd, en komen er nog meer?'

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 21:05 ]

    Omdat Thorin als eerste was gearriveerd, nam hij als eerste het woord. Hij had geen flauw idee of dit het volledige reisgenootschap was, maar hij was erg tevreden als dat wel zo was, want meer dan de helft van de aanwezigen was een dwerg. Al zouden Lili en Bombur natuurlijk niet tot aan Erebor meereizen.
    ‘Mijn naam is Thorin Oakenshield, zoon van Thráin, zoon Thrór, koning onder berg.’
    Dat was in ieder geval gezegd. Het was zíjn berg waar ze naartoe gingen en hij vond het belangrijk dat iedereen daarvan op de hoogte was.’
    Hij blikte even op Gengi, die naast hem zat, ten teken dat hij uitgesproken was. Zijn titel maakte al duidelijk dat hij door niemand gestuurd was en het feit dat hier al zes dwergen aanwezig waren, leek hem een antwoord op de laatste vraag van de tovenaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik heet Bombur,' zei Bombur trots, omdat hij vond dat hij een mooie naam had. 'En jij heet Priscake, toch? Een hele mooie naam!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    -.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 21:37 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Snowqeeun schreef:
    Prisca moest even grinniken toen ze hoorde hoe de dwerg haar naam had uitgesproken. 'Het is prisca, not priscake. Dank je! Jou naam is ook mooi' zei ze tegen hem. Even luisterde ze aandachtig toen de tovenaar iets zei. Dus moest ze ook weer voorstellen aan de rest, maar ze zou maar wachten totdat eerst de anderen elkaar had voorgesteld voordat zij zichzelf aan de rest zou gaan voorstellen. Ze zou dan ook meteen zeggen dat nog twee aan zouden komen. Haar blik gleed naar een vrouwelijke dwerg waar Thorin zijn blik op hield.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Lili keek naar haar oom, Bombur had zich voorgesteld en daarna Kili en Fili.
    'En ik ben Lili,' Lili keek de groep rond en maakte een glimlach, 'De dochter van Dis, dochter van Thráin, zoon van Thrór, nichtje van de koning onder de berg,' zei ze heel plechtig, Kili knikte goedkeurend en Fili ook.
    Nu was het de buurt aan Gengi die zich ging voorstellen.

    [Bombur is zo schattig. (bloos)]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Gengi stond naast de stoel waar Lili op zat en leunde op haar knots. Ze keek naar de jonge tovenaar en noemde haar naam.
    'Mijn naam is Gengi, dochter van Náin, zoon van Gror. Ik ben afkomstig uit Erebor.' Haar luide, diepe stem galde door de ruimte, lang nadat ze was uitgesproken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Caylith vond het behoorlijk vermakelijk dat de tovenaar zo overdreven reageerde. Het was toch geen belediging en ze vond het persoonlijk dat hij best voor mens had kunnen doorgaan. Ze had overigens gewoon de goede intenties gehad om een gesprek met hem te beginnen. Nu hij daar blijkbaar niet zo'n zin in had richtte ze zich maar op het schouwspel voor zich: een dikke dwerg, misschien wel met een omvang twee of driemaal zo groot als die van de andere dwergen, maakte ongegeneerd avances voor de kleine hobbitvrouw en dat alles door middel van een donut! Alle verschillende temperamenten en meningen zouden ongetwijfeld veel plezier opleveren, daar geloofde ze vast in.
    Toen het haar beurt was om zich voor te stellen zei ze: 'Mijn naam is Caylith Maera, ik kom van het adellijke prinsengeslacht van Dol Amroth. Ik ben gestuurd als afgezante voor de stadhouder van Gondor en de prins van Dol Amroth.'

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 0:26 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ithilwen dacht even na over Larduins vraag terwijl ze achter Ireth aan reed.
    'Ja, misschien wel. Maar ik denk dat Isengard wel een goede centrale plek is.' Ze dacht even na. 'Bovendien, de dwergen zullen dit niet over kun kant laten gaan. Ze zullen zeker mee reizen. Maar ik vermoed dat ze niet erg enthousiast reageren als we ze uitnodigen in Mirkwood.' besloot ze uiteindelijk. Ze had een donkerbruin vermoeden dat de dwergen het er niet erg mee eens zouden zij dat er elven mee gingen op deze queeste. De berg was dan wel van hen, de draak ging ons allemaal aan. Die berg en deze queeste baren me zorgen. Ik ben bang dat we aan het einde van deze queeste, mochten we daar ooit komen, enkele van onze gezichten niet meer zullen zien.
    Ze schrok op van een geluid naast haar, maar het bleek enkel een van de vele zwarte eekhoorns te zijn. Ze lachte zachtjes om zichzelf. Als ze al bang word van onschuldige eekhoorntjes kon ze maar beter meteen omkeren, Thranduil om vergiffenis vragen en terug keren naar het paleis. Nee, bang zijn was geen optie. Hoewel angst waarschijnlijk de komende tijd een groot onderdeel van de dag gaat worden, dacht ze.

    { sorry, Mirkwood elven, geen inspi. Zullen we maar het volgende stukje in Isengard laten afspelen? Volgens mij is Thranduil weer aan de beurt (: }

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 10:14 ]

    [Ik vind het goed, maar dan schrijf ik vanmiddag pas denk ik, want ik heb nu even niet zoveel tijd.]


    Caution first, always.

    Thorin knikte even beleefd naar de vrouw die zich had voorgesteld. Ze was welbespraakt en leek zeker van zichzelf, zonder dat hij zich daaraan irriteerde. In tegenstelling tot de hobbit, die zich nog had voorgesteld. Wat hem betrof was ze het minste van allemaal en het plezierde hem dat anderen daar ook zo overdachten en niet naar haar vroegen. Hij leunde achterover in zijn stoel terwijl hij naar de vrouw keek die naast Caylith stond en vroeg zich af waar zij vandaan kwam en waarom de mensen geen mannelijke afgezanten hadden gestuurd. Vonden ze deze queeste niet belangrijk genoeg? Of waren het daar de vrouwen die op de voorgrond traden en het oorlogspad bewandelden?

    [waren Alesia en Galahad er nou ook al?]

    [ bericht aangepast op 9 jan 2014 - 16:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Ja... de mannelijke elf is Galahad en Alesia kwam er later achteraan ]

    Galahad stond op.
    'Mijn naam is Galahad. Ik kom uit Imladris, samen met Alesia die mij vergezeld. Elrohir, zoon van Elrond is nog onderweg en zal zich zo spoedig mogelijk bij ons voegen.'
    Galahad ging met een sierlijke beweging weer zitten.

    [Jeetje wat plechtig allemaal xD ]


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel