• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    [Mijn topics.]


    Caution first, always.

    'Dus ik ben de tovenaar?' schamperde Ignatius.
    'Wie zou ik anders moeten zijn? Een zwerver die toevallig Orthanc binnen is gewandeld? Een dwergin die harnassen omver loopt? Een hobbit die ervan droomt in het circus te werken? Natuurlijk ben ik de tovenaar, stel niet zulke domme vragen!'
    Ignatius klopte zijn gewaad een paar keer.
    'En nu allemaal zitten! Het is ontbijt en jullie zijn al laat, en ik heb geen zin om mijn ontbijt te onderbreken voor mensen die laat zijn! Dus houd jullie mond en laat mij in vrede ontbijten!'

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 17:45 ]

    { Mijn topics
    Wil trouwens een van de andere elven schrijven of zal ik gaan?}

    [Ik dacht dat PinkRock nu aan de beurt was, maar misschien heb ik ergens overheen gekeken? Anders schrijf ik later nog wel iets.]

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 17:57 ]


    Caution first, always.

    Lili keek de tovenaar, ze schrok van zijn reactie op de doodnormale vraag.
    'Eet smakelijk meneer de tovenaar,' Lili toverde een grote glimlach te voorschijn, het beste leek haar aardig te zijn gezien hij niet graag gestoord werd tijdens zijn eten.

    Elrohir Elrondion

    'Ik denk het niet nee. De brief was ook aan de leiders van de volkeren bedoelt. Er werd gevraagd om de dapperste krijger die bereid zijn om het tegen een draak op te nemen. Ik ben ook erg benieuwd met hoeveel we zullen zijn. Waarschijnlijk zullen ze voornamelijk uit de rijken van de belangrijkste vorsten komen.' Elrohir was zelf ook erg benieuwd naar hoe alles in elkaar zat. Het gebeurde niet vaak dat een gezelschap bijeen werd geroepen voor zo'n opdracht, dus dit zou zeker een bijzonder iets zijn om mee te maken.
    Angel liet haar paard iets versnellen en ook Elrohir zette de vaart er weer even in. Toch had hij liever dat ze op een gemiddeld tempo zouden reizen, dat zou beter zijn voor de paarden. Ookal hadden ze een beetje haast, ze mochten hun paarden niet te erg uitputten. Anders zouden ze Isengard niet eens halen en zouden ze de rest moeten lopen.
    'Laten we op een iets rustiger tempo rijden,' zei hij tegen Angel toen hij weer naast haar reed. 'Ondanks dat we haast hebben, mogen we de paarden niet geheel uitputten.'
    De reis verliep voorspoedig voor hen. Af en toe hadden ze wat problemen met kleine groepjes orks die door de landen rondzwierven, maar met hun gezamelijke inspanning konden ze hen zonder al te veel moeite afmaken. De elfenzintuigen en vechtkunsten van Elrohir en de Rangervaardigheden van Angel vormden een goede combinatie om de orks te slim af te zijn.
    Op een gegeven moment na een lange tijd reizen, verscheen de top van de Orthanc tussen de bomen.
    'Het lijkt erop dat we er bijna zijn,' zei Elrohir met een glimlach tegen het Dúnedan meisje.

    {Als je het niet erg vind, heb ik de tijd een beetje versneld, zodat we nog weinig van de reis hoeven te schrijven :')
    Post met Brennen komt trouwens hopelijk dit weekend, misschien eerder. Dat ligt aan school...}


    Stenenlikker

    Angel Elthenin

    'Eindelijk,' mompelde Angel terwijl ze grote ogen opzetten bij het zien van de grote toren van Isengard. Groot en zwart rees de toren van Orthanc voor haar en zijn hoge punt stak tegen het blauw van de lucht aan.
    'Dus hier worden we geacht door de grote tovenaar en ontmoeten we alle leiders?' Bewonderend keek Angel even naar Elrohir en toen weer terug naar Orthanc. Zij vond het prachtig. Na dat ze door de poort was gereden werden haar ogen helemaal groot. Overal stonden boomgaarden en tuinen. Nog meer tuinen dan een Hobbit van zou kunnen dromen dacht Angel bij zich zelf.
    Ze liet haar paard naar de poort van Orthanc galopperen, steeg daarna af en haalde haar tas uit haar zadeltas.
    'Dank je,' mompelde ze tegen hem terwijl ze zijn manen streelde. 'Rust maar lekker uit, je hebt het verdient nadat je me de hele weg heb moeten dragen en tijdens het vechten op de groepjes orks die we tegen kwamen.
    Als antwoord hinnikte hij even en stootte zijn neus tegen Angels schouder aan. 'Geen zorgen,' leek hij te zeggen. 'Zo'n last was je niet. Maar nu wil ik wel een lekker stukje gras. Als ze binnen een wortel hebben neem er eentje mee.' En daarmee draaide hij zich om liep, boog zijn kop naar de grond en begon langzaam aan een stuk gras waar hij zijn oog op had laten vallen.
    Angel schudde haar hoofd. Jij zal me nooit meer verbazen, toen draaide ze zich om en klopte op de deur. 'Ik vraag me af of we te laat zijn,' zei ze tegen Elrohir terwijl de wind haar haren in haar gezicht blies.

    (Ik vind het prima, je moet weten: ik ben niet moeilijk ;). Weet er iemand een leuke naam voor een zwart Dúnedain paard?)


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    margotanne schreef:
    Oei, ik had inderdaad mollig geschreven omdat een hobbit is. Ik denk dat mensen het inderdaad zien als kleine ronde wezentjes. Het had in ieder geval niks met onzekerheid te maken. Ik wil het in principe ook wel veranderen, maar het is eigenlijk wel het standaard uiterlijk van een hobbit.


    Ja, standaard is het wel zo. Alleen mijn personage is dat gewoon niet, ik zou zeer op prijs stellen als je toch veranderd. Want Frodo is ook niet mollig xd


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ignatius de Blauwe

    Terwijl Ignatius nog een hap nam van brood met kaas, hoorde hij een luid gebons op de deuren. Hij zuchtte luid en klapte in zijn handen, waardoor de grote deuren open vlogen.
    'Kom binnen!' riep hij luid, 'maar wees stil en raak niets aan! Ik heb geen zin in nóg meer idioten, deze ochtend!'

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    Ja, standaard is het wel zo. Alleen mijn personage is dat gewoon niet, ik zou zeer op prijs stellen als je toch veranderd. Want Frodo is ook niet mollig xd


    [In de damn film. In de boeken spreekt Tolkien toch echt voer kleine, mollige wezentjes met puntige oren en harige voeten. Ze houden van eten en doen dat ook vaak, dus daar kan je niet echt slank van blijven.]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [Heeft je hobbit iets wat wel hobbit-achtig is? :')]


    Every villain is a hero in his own mind.

    - nou puntige oren heeft mijn personage zeker en ook wel beetje harige voeten-


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Snowqeeun schreef:
    - nou puntige oren heeft mijn personage zeker en ook wel beetje harige voeten-


    Een béétje?!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [Sorry dat ik het zeg, maar ze komt echt over als een perfect personage. Ze is een hobbit, die doorgaans houdt van eten en gezelligheid, niet weet wat een wapen is al helemaal niet van onverwachte dingen en avontuur houdt. Ze zijn klein, mollig en hebben krullend haar. Jouw personage is werkelijk een uitzondering op alle gebieden en dat is jammer.]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    [Sorry dat ik het zeg, maar ze komt echt over als een perfect personage. Ze is een hobbit, die doorgaans houdt van eten en gezelligheid, niet weet wat een wapen is al helemaal niet van onverwachte dingen en avontuur houdt. Ze zijn klein, mollig en hebben krullend haar. Jouw personage is werkelijk een uitzondering op alle gebieden en dat is jammer.]


    -o sorry hoor. Maar heb de boeken nooit gelezen van tolkin, alleen de films gezien. Misschien is dan het beste dat ik afstap van de rpg, blijkbaar weet ik niks over hobbits hoe ze echt zijn.-


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.