• Dit is het inschrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Newton
    Saralinde "Alesia" Elensar (v) – WenseKronik
    Ithilwen Cûtalion (v) – LakeTown
    Larduin Paarthunax (m) – DelanoDKM
    Elrohir Elrondion (m) – GilGalad
    Ireth Sáralondë (v) – Kiligirl
    Galahad (m) – Unox22

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Feanor
    Gawain Strongbow (m) – Lannisters
    Brennen Uquenyondo (m) – GilGalad
    Keyla (v) – Took
    Sha’rin Gawahir (v) – OakenshieId
    Caylith Maera (v) – MargotAnne

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Lannisters
    Hobson Gamgee (m) – Theatre
    Prisca Baggins (v) – Snowqeeun

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – WenseKronik
    Thorin Oakenshield (m) – OakenshieId
    Fíli (m) – Took
    Kíli (m) – Elvithien
    Gengi (v) –Theatre
    Bombur (m) – FinnickOdair
    Rurin (m) – Kiligirl

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - LynnBlack


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1

    Het nieuwe topic!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:43 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    -o sorry hoor. Maar heb de boeken nooit gelezen van tolkin, alleen de films gezien. Misschien is dan het beste dat ik afstap van de rpg, blijkbaar weet ik niks over hobbits hoe ze echt zijn.-


    Ik bedoel het niet onaardig, ik houd gewoon niet van Mary Sue's. Het is gewoon onwerkelijk dat ze een prachtige stem heeft, als knapste hobbit wordt beschouwd, ontzettend goed kan vechten, alles van geneeskrachtige kruiden weet, goed kan koken etc.

    Het zou zonde zijn als je stopt, maar misschien kan je personage gewoon iets minder perfect zijn. ;)

    ---
    En bijna alles daarvan komt gewoon in de film voor, hoor. Ik denk alleen dat ze - als ze knap is naar hobbit begrippen - niet volslank zal zijn.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 23:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis schreef:
    (...)

    Ik bedoel het niet onaardig, ik houd gewoon niet van Mary Sue's. Het is gewoon onwerkelijk dat ze een prachtige stem heeft, als knapste hobbit wordt beschouwd, ontzettend goed kan vechten, alles van geneeskrachtige kruiden weet, goed kan koken etc.

    Het zou zonde zijn als je stopt, maar misschien kan je personage gewoon iets minder perfect zijn. ;)


    -zucht- dat had je dan eerder tegen me moeten zeggen voordat ik aan het rpgen ben. Sorry, maar voel me nu ongemakkelijk met mijn rol. Dat is meer omdat ik nu weet hoe een hobbit echt is en ben bang dat ik alles nu verkeerd doe. Aan mij zouden jullie toch niks hebben.
    Ik heb ook niet gezegd dat ze volslank is, maar gewoon normaal postuur

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 23:53 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    -

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 23:52 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Nou ja, dan s Prisca gewoon een alien onder de hobbits. xD
    Het kan wel, maar dan zou het logisch zijn als ze bijvoorbeeld meer worstelt met het feit dat ze een hobbit is, omdat ze zich er niet tussen vindt passen enzo. En ik zou haar dan wel mollig laten en harige voeten laten hebben, zodat er in elk geval nog íets hobbitachtigs aan haar is. :’p

    En je kan toch altijd een van haar eigenschappen laten vallen? Dat ze vreselijk kan koken ofzo?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    -zucht- dat had je dan eerder tegen me moeten zeggen voordat ik aan het rpgen ben. Sorry, maar voel me nu ongemakkelijk met mijn rol. Dat is meer omdat ik nu weet hoe een hobbit echt is en ben bang dat ik alles nu verkeerd doe. Aan mij zouden jullie toch niks hebben.
    Ik heb ook niet gezegd dat ze volslank is, maar gewoon normaal postuur


    Nou, met deze informatie kom je toch al een heel eind? Je zei wel dat ze vol slank is, want voor onze menselijke maatstaven zijn Hobbits gewoon mollig, dus dan zal zij, als ze een normaal Hobbit-postuur heeft, ook mollig zijn.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik weet het niet, ben nu al'aan het worstelen of ik mee moet blijven doen of stoppwn. Want altijd had ik 'echt' gedacht dat hobbits zo waren zoals de film en blijkt dat het niet zo is. Voor mij is dat een groot inpact omdat ik nu het beeld dat ik voor me zie totaal anders is en weet niet of ik die beeld kan veranderen.
    Want als ik een bepaalde beeld in me hoofd heb van 'zo ziet een persoon eruit' met die beeld ga ik die rpg in en als plots dat beeld niet blijkt te zijn zoals het hoort vind ik best moeilijk o dat van me af te zetten


    .
    Ik zei dar is slank was, niet volslank

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 0:04 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Het enige verschil met de film is dat ze mollig zijn, hoor. Voor de rest is het gewoon hetzelfde.
    Hoewel ik de hobbits in de film ook mollig vind. Pepijn, Merijn en Frodo misschien niet, maar bij die party van Bilbo hebben de meesten toch wel wat lichaamsvetjes. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Snowqeeun schreef:
    Ik weet het niet, ben nu al'aan het worstelen of ik mee moet blijven doen of stoppwn. Want altijd had ik 'echt' gedacht dat hobbits zo waren zoals de film en blijkt dat het niet zo is. Voor mij is dat een groot inpact omdat ik nu het beeld dat ik voor me zie totaal anders is en weet niet of ik die beeld kan veranderen.


    Nou... In de film hebben de meesten ook rood haar, zijn ze echt niet bezig met vechten, ik bedoel, Bilbo zegt in the Hobbit 1 zelfs dat hij nog nooit een zwaard heeft vastgehouden en dat hij helemaal geen zin heeft in al dat onverwachte bezoek van die dwergen.
    Ze hebben daar ook harige voeten en in de stukjes die je ziet in de Shire zijn ze eigenlijk alleen maar aan het tuinieren en aan het drinken in kroegjes en feesten.
    Als je dat vergelijkt met Dwergen, die met houwelen werken in groten en Elfen die al springend iemand met een pijl kunnen raken en heel erg uit de hoogte doen tegen elkaar en anderen alsof ze heel wijs zijn...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    I really don't know guys. De beeld van hoe ik prisca voorstel blijft in mijn hoofd hangen


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    oh jemig ik wist niet dat ik zo'n drama zou ontketenen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Margo. It is not your fault, its mine. -zucht-


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ik snap dat je een bepaald beeld van Prisca hebt (dat heb ik ook), maar zo erg is het toch niet om dat een klein beetje aan te passen? ;) Als ze dan eventueel wél goed kan vechten, dan moet ze daar een goede reden voor hebben van haar verleden (misschien dat ze niet altijd in the Shire heeft gewoond en daardoor heeft leren vechten tussen de elfen ofzo).
    En dat je hobbit harige voeten heeft, is voor geen enkele andere hobbit een afknapper en dat hebben de hobbits in de film ook, dus dat zal ook wel al in je hoofd hebben gezeten. En haar haar...Tja, het is wat apart dat ze geen krullen heeft inderdaad. Maar dit zijn wel allemaal uiterlijke kenmerken, en dus veel minder belangrijk voor het beeld van je personage dan hoe ze van binnen is. Dat is uiteindelijk het belangrijkste.
    En heel moeilijk is dat niet aan te passen. Niemand, zelfs geen hobbit, is overal goed in, dus wat Venomis zei; misschien kan ze wel niet goed zijn in koken en heeft ze ook werkelijk een beetje een irritante stem (al zullen degenen die haar beter leren kennen, zich daar niet meer aan ergeren). Of kan ze goed messenwerpen doordat ze dat heeft geleerd, maar hoe ze met een zwaard omgaat, zou ze niet weten.
    En tadaaa, je hebt geen perfecte hobbit meer, die direct veel geloofwaardiger is!

    Ik zou het heel jammer vinden als je zou stoppen, want mijn personage heeft net zijn oog op jouw hobbit laten vallen :p.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Je kan altijd de boeken lezen ;), het is een aanrader, mooi en er gaat een wereld voor je open, en anders bied internet altijd nog vele mogelijkheden op het gebied van informatie over hobbits hoe ze er uitzien en de eigenschappen van hobbits. je kan Prisca ook een paar eigenschappen van je zelf geven,

    het zou inderdaad jammer zij als je zou stoppen, het word net zo gezellig :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    En als je echt je beeld van het personage niet kan veranderen, maak je toch een nieuw personage, die eigenschappen in acht nemend? :p

    Ireth Sáralondë

    Toen Thranduil aankwam, boog Ireth eventjes met haar hoofd, uit eerbied voor hem. Toen maakte ze haar grijze Merrie, Celewa los van de boom, en sprong op het zadel. Ze begonnen te rijden, nouja, Ireth begon te rijden. Ze keek niet achterom, maar strak voor zich uit. Toch waren haar oren gespitst, ene Larduin en Ithilwen waren een gesprek begonnen. Wat ze precies zeiden kon Ireth niet helemaal horen, ze lette meer op deze bossen. Eigenlijk volgde ze Thranduil maar, want Ireth was niet echt bekend met deze bossen. Normaal reed ze door dorren landschappen, soms ook wel door bossen, maar minder groot als deze. En even had Ireth het gevoel dat ook Celewa zich niet op haar gemak voelde hier. Het waren niet alleen de dreigende bomen, ze hadden alle twee nog de gillende orks in hun hoofd. Dat hadden ze natuurlijk wel vaker, want ze hadden er honderden afgeslacht. Maar deze waren dreigender, of angstiger. Het was niet goed te zeggen. Ireth liet haar rechterhand los van de teugels, en hij gleed onder haar mantel, naar haar riem, en pakte het heft van haar vrij lange dolk vast. De tocht verliep rustig, maar het was stil soms, té stil. Door de kap op haar hoofd kon Ireth niet het hele bos bekijken, wat nu wel nodig was. Want meestal betekende een ijzige stilte niet veel goeds. Hij ging een stukje af, en kwam nu tot de helft van haar hoofd. Haar bruine ogen werden zichtbaar, niet zoals gepland. Maar nu kon ze zich wel richten op het bos, en Celewa geruststellen die nu een beetje schuw begon te hinniken.
    “Hoe kan iemand zich hier ooit op zijn gemak voelen?” Mompelde Ireth tegen zichzelf, en ze wierp voorzichtig een blik op Thranduil, maar richtte zich toen weer op het bos. Haar rechterhand dat nog altijd op het heft van haar dolk lag, haalde hem er nu uit, en hield het voor Ireth.


    "She Is Far Away, She Is Far Far Away From Me." ~ Kili About Tauriel