• Sinds vandaag krijg ik paroxetine voor mijn depressie en angststoornis omdat ik met therapieën en zo geen stap verder ben gekomen. Ik begin met 10 mg en dan moet ik kijken of ik geen extreme bijwerkingen heb en dan wordt het langzaam verhoogd naar een hogere dosis.
    Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die het gebruiken of gebruikt hebben en wat jullie ervan vinden.

    Uiteraard heb ik zelf ook informatie erover gehad en opgezocht, maar ik heb ook graag wat ervaringen.


    Your make-up is terrible

    RapunzeI schreef:
    (...)

    Ik zou het per definitie niet gelijk aanraden. Mijn lichaam gaat er meer vet door vasthouden en erg goed werkt het ook niet of zo. Ik merk nauwelijks verschil en heb nog steeds last van negatieve buien.


    Die zal ik onthouden, dankje!


    Your make-up is terrible

    Serenitae schreef:
    (...)

    Ja, dat was het. Je gaat door voor de magnetron. :')


    Wooo!


    quidquid excusatio prandium pro

    Echt niemand? :c Ik wil graag informatie hebben voor ik het vanavond in moet nemen.


    Your make-up is terrible

    Paroxetine heb ik nooit gehad, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met citalopram en pipamperon, wat ik heb gehad. Van antidepressiva moet je, en ik denk dat je dat ongetwijfeld al wel weet, de eerste weken niet te hard van stapel lopen met verwachtingen. Citanolpram begon bij mij pas te werken na vier weken en ik werd er doodziek van, maar dat heeft op ieder lichaam een ander effect. Mocht het niet werken, dan raad ik je aan om bij je huisarts na te vragen over eventuele overschakeling naar fluoxetine. Dat schijnt ontzettend goed te werken en heeft vrijwel geen bijwerkingen. Veel succes! Pb'tjes mogen altijd, als je daar behoefte aan hebt.


    Searching heavens for another earth

    Ik heb vandaag mijn eerste medicijnen gekregen voor mijn angstoornis zelf, Sipralexa, een SSRI (angstremmende antidepressivum) en ik heb nieuwe slaapmedicatie omdat benzo's vuile troep is. Nu hebt ik Stilnoct (een zolpidem), dat is een inslaper en minder hard als die benzo-troep.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Taiteilijan schreef:
    Paroxetine heb ik nooit gehad, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met citalopram en pipamperon, wat ik heb gehad. Van antidepressiva moet je, en ik denk dat je dat ongetwijfeld al wel weet, de eerste weken niet te hard van stapel lopen met verwachtingen. Citanolpram begon bij mij pas te werken na vier weken en ik werd er doodziek van, maar dat heeft op ieder lichaam een ander effect. Mocht het niet werken, dan raad ik je aan om bij je huisarts na te vragen over eventuele overschakeling naar fluoxetine. Dat schijnt ontzettend goed te werken en heeft vrijwel geen bijwerkingen. Veel succes! Pb'tjes mogen altijd, als je daar behoefte aan hebt.


    Dat heeft de dokter al gemeld ja, maar ik ben nog een beetje terughoudend over fluoxetine. Daarover heb ik veel tegenstrijdige dingen gelezen, maar op zich valt het onder dezelfde categorie als paroxetine, evenals citalopram.
    Bedankt voor de informatie!


    Your make-up is terrible

    We gaan elkaar hier geen medicijnen aanraden. Aanpassing van medicatie moet altijd in overleg met een arts.


    I am an idiot, I move.

    Grizzly schreef:
    Ik heb vandaag mijn eerste medicijnen gekregen voor mijn angstoornis zelf, Sipralexa, een SSRI (angstremmende antidepressivum) en ik heb nieuwe slaapmedicatie omdat benzo's vuile troep is. Nu hebt ik Stilnoct (een zolpidem), dat is een inslaper en minder hard als die benzo-troep.


    Paroxetine is ook een SSRI. :3 Als het goed is moet het me ook helpen met slapen en benzo's zijn inderdaad niet al te lekker, zeker niet als je het vaker dan eens gebruikt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Paroxetine is ook een SSRI. :3 Als het goed is moet het me ook helpen met slapen en benzo's zijn inderdaad niet al te lekker, zeker niet als je het vaker dan eens gebruikt.


    oh ok :3 Ik kan alvast twee bijwerkingen noemen bij mij: ongelooflijke diarhee en plots ben ik belachelijk vermoeid. Ik denk dat ik die slaappil niet ga nodighebben straks, hahaha :p hopelijk krijg jij wel geen diarhee, het is niet bepaald aangenaam het al 3 uur na inname te krijgen -.-


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Grizzly schreef:
    (...)

    oh ok :3 Ik kan alvast twee bijwerkingen noemen bij mij: ongelooflijke diarhee en plots ben ik belachelijk vermoeid. Ik denk dat ik die slaappil niet ga nodighebben straks, hahaha :p hopelijk krijg jij wel geen diarhee, het is niet bepaald aangenaam het al 3 uur na inname te krijgen -.-


    Zo snel. ;o Dat gaat nog wat worden, aangezien mijn dokter adviseerde om hem 's avonds in te nemen omdat je er zo duf en moe van kan worden aan het begin.


    Your make-up is terrible

    Ik heb het een half jaartje gebruikt. Ik had 10mg, maar ik had heel veel last van de bijwerkingen dat het gewoon niet meer fijn was. Ik was heel vaak duizelig of misselijk, en voor mijn gevoel werkte het niet echt (maar ik kon ook geen hogere dosis krijgen, weet niet waarom). Maar omdat ik er niet veel van gemerkt heb (behalve de bijwerkingen) kan ik er niet echt iets over vertellen.

    Savoirself schreef:
    Ik heb het een half jaartje gebruikt. Ik had 10mg, maar ik had heel veel last van de bijwerkingen dat het gewoon niet meer fijn was. Ik was heel vaak duizelig of misselijk, en voor mijn gevoel werkte het niet echt (maar ik kon ook geen hogere dosis krijgen, weet niet waarom). Maar omdat ik er niet veel van gemerkt heb (behalve de bijwerkingen) kan ik er niet echt iets over vertellen.


    Dat is echt jammer. :c Maar ik denk dat ze de dosis niet omhoog gooien als je zoveel last hebt van bijwerkingen. Dat wordt er enkel erger van namelijk. Ik snap alleen niet dat ze niet gestopt zijn en iets anders hebben geprobeerd, want 10mg opzicht werkt niet goed.


    Your make-up is terrible

    Even over claims over medicatie. Medicatie werkt bij iedereen anders. Claims als het werkt niet, slaan nergens op.


    I am an idiot, I move.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is echt jammer. :c Maar ik denk dat ze de dosis niet omhoog gooien als je zoveel last hebt van bijwerkingen. Dat wordt er enkel erger van namelijk. Ik snap alleen niet dat ze niet gestopt zijn en iets anders hebben geprobeerd, want 10mg opzicht werkt niet goed.


    Ja, komt ook door die bijwerkingen. En het zou misschien mijn andere medicijnen (kunnen) beïnvloeden als ik een hogere dosis zou nemen. Ik weet niet precies hoe het zat, want het is alweer een tijdje geleden.

    Savoirself schreef:
    (...)

    Ja, komt ook door die bijwerkingen. En het zou misschien mijn andere medicijnen (kunnen) beïnvloeden als ik een hogere dosis zou nemen. Ik weet niet precies hoe het zat, want het is alweer een tijdje geleden.


    Andere medicijnen zijn inderdaad ingewikkeld, helaas. :c


    Your make-up is terrible