• Sinds vandaag krijg ik paroxetine voor mijn depressie en angststoornis omdat ik met therapieën en zo geen stap verder ben gekomen. Ik begin met 10 mg en dan moet ik kijken of ik geen extreme bijwerkingen heb en dan wordt het langzaam verhoogd naar een hogere dosis.
    Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die het gebruiken of gebruikt hebben en wat jullie ervan vinden.

    Uiteraard heb ik zelf ook informatie erover gehad en opgezocht, maar ik heb ook graag wat ervaringen.


    Your make-up is terrible

    Helaas? Het is wel je lichaam en medicatie is rommel.
    Bovendien behandelt het je stoornis niet, het onderdrukt het alleen.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    Helaas? Het is wel je lichaam en medicatie is rommel.
    Bovendien behandelt het je stoornis niet, het onderdrukt het alleen.


    Medicatie is vaak rommel, maar het werkt wel. Depressie is gewoon een tekort of een verstoorde balans aan serotonine en dat medicijn maakt het beter. Het kan het trouwens wel oplossen en ik slik liever dat dan dat ik uiteindelijk onder de grond lig over een paar maanden. Voor sommige is het dus wél echt een helaas.


    Your make-up is terrible

    Burglar schreef:
    Hier heb ik geen ervaring mee, maar ik hoop dat het goed gaat!


    ©1998

    Ervaringen van medicijnen is voor ieder persoon anders. Dus je moet het medicijn niet al innemen met het idee dat het toch niet werkt of dat de bijwerkingen te vervelend zullen zijn.
    Proberen is gewoon de manier om erachter te komen of het werkt voor jou en ik hoop dat je na een paar weken de werking ervan zult merken! (:


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Assassin schreef:
    (...)

    Medicatie is vaak rommel, maar het werkt wel. Depressie is gewoon een tekort of een verstoorde balans aan serotonine en dat medicijn maakt het beter. Het kan het trouwens wel oplossen en ik slik liever dat dan dat ik uiteindelijk onder de grond lig over een paar maanden. Voor sommige is het dus wél echt een helaas.

    Ik weet wat de medicatie inhoudt en wat depressie veroorzaakt (op biologisch gebied inderdaad bijvoorbeeld serotonine), maar ook de bijwerkingen van die dingen. Voor een SSRI als Prozac bijvoorbeeld: een verhoogde kans op een zelfmoordpoging.
    Na alles wat ik erover geleerd heb, weet ik prima dat sommige mensen de medicatie nodig hebben. Echt waar.
    Ik ben er alleen geen voorstander van en dit topic klinkt voor mij als een of ander reclamepraatje voor medicatie. Even lekker vergelijken wat we allemaal wel niet nemen. Dit klinkt nogal negatief, maar ik ben nogal negatief geschrokken van dit topic.
    Nogmaals, ik snap dat sommigen het echt nodig hebben, maar wetenschappelijk bewezen blijft dat therapie (CBT bijvoorbeeld) veiliger en effectiever is dan pillen op dit moment.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Ik weet wat de medicatie inhoudt en wat depressie veroorzaakt (op biologisch gebied inderdaad bijvoorbeeld serotonine), maar ook de bijwerkingen van die dingen. Voor een SSRI als Prozac bijvoorbeeld: een verhoogde kans op een zelfmoordpoging.
    Na alles wat ik erover geleerd heb, weet ik prima dat sommige mensen de medicatie nodig hebben. Echt waar.
    Ik ben er alleen geen voorstander van en dit topic klinkt voor mij als een of ander reclamepraatje voor medicatie. Even lekker vergelijken wat we allemaal wel niet nemen. Dit klinkt nogal negatief, maar ik ben nogal negatief geschrokken van dit topic.
    Nogmaals, ik snap dat sommigen het echt nodig hebben, maar wetenschappelijk bewezen blijft dat therapie (CBT bijvoorbeeld) veiliger en effectiever is dan pillen op dit moment.


    Ja, dat van Prozac weet ik, daarom zei ik al dat ik bij fluoxetine nogal terughoudend ben. De bijwerkingen ken ik ook allemaal omdat ik die heb moeten leren, maar zoiets lees je maar vanuit je boek of je beeldscherm.
    Daarom is dit geen reclametopic voor medicijnen, dat zou wel erg belachelijk zijn. Ik wil gewoon meer informatie, wel objectief en niet wat mensen ervan denken maar wat ze zelf meegemaakt hebben met die medicijnen. Ik wil weten wat ik kan verwachten, maar ik weet ook dat lang niet iedereen hetzelfde op dingen reageert. De informatie bezitten is nooit teveel, vind ik.
    Ik heb zelf ook therapie geprobeerd, ik ben niet gelijk aan de pillen gegaan. Maar ik ben in een jaar geen stap vooruit gekomen, soms gaat het zelfs slechter. Je hebt gelijk dat het vaak veiliger is, misschien ook wel effectiever op de lange termijn. Ik heb ook afgesproken met mijn arts dat als dit niet werkt ik een nieuwe doorverwijzing krijg naar een andere plek om te kijken of therapie daar misschien wel lukt, maar ik heb op korte termijn iets nodig. (een nieuwe plek gaat tot de intake al minstens 3 weken duren vanwege de wachtlijst, het eerste gesprek is alweer 6 weken verder)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ja, dat van Prozac weet ik, daarom zei ik al dat ik bij fluoxetine nogal terughoudend ben. De bijwerkingen ken ik ook allemaal omdat ik die heb moeten leren, maar zoiets lees je maar vanuit je boek of je beeldscherm.
    Daarom is dit geen reclametopic voor medicijnen, dat zou wel erg belachelijk zijn. Ik wil gewoon meer informatie, wel objectief en niet wat mensen ervan denken maar wat ze zelf meegemaakt hebben met die medicijnen. Ik wil weten wat ik kan verwachten, maar ik weet ook dat lang niet iedereen hetzelfde op dingen reageert. De informatie bezitten is nooit teveel, vind ik.
    Ik heb zelf ook therapie geprobeerd, ik ben niet gelijk aan de pillen gegaan. Maar ik ben in een jaar geen stap vooruit gekomen, soms gaat het zelfs slechter. Je hebt gelijk dat het vaak veiliger is, misschien ook wel effectiever op de lange termijn. Ik heb ook afgesproken met mijn arts dat als dit niet werkt ik een nieuwe doorverwijzing krijg naar een andere plek om te kijken of therapie daar misschien wel lukt, maar ik heb op korte termijn iets nodig. (een nieuwe plek gaat tot de intake al minstens 3 weken duren vanwege de wachtlijst, het eerste gesprek is alweer 6 weken verder)

    Dit stuk miste ik een beetje in dit topic (:
    Misschien niet voor jou, maar ik voor anderen (die ik bij deze niet 'dommer' inschat, maar gewoon vanuit eigen ervaring) dat pillen de enige oplossing zijn voor bepaalde diagnoses.

    Ikzelf heb geen ervaring, maar ik wens je veel succes en sterkte. Ik kan me voorstellen dat het niet echt prettig is om aan iets nieuws te beginnen.


    I am an idiot, I move.

    Gestalt schreef:
    (...)
    Dit stuk miste ik een beetje in dit topic (:
    Misschien niet voor jou, maar ik voor anderen (die ik bij deze niet 'dommer' inschat, maar gewoon vanuit eigen ervaring) dat pillen de enige oplossing zijn voor bepaalde diagnoses.

    Ikzelf heb geen ervaring, maar ik wens je veel succes en sterkte. Ik kan me voorstellen dat het niet echt prettig is om aan iets nieuws te beginnen.


    Bij psychische ziektes komt er vaak zoveel meer bij te kijken dan alleen pillen. Ik wilde dat aan het begin ook echt niet hebben. Het erge is wel dat pillen (als je één soort slikt dan) goedkoper zijn dan elke maand therapie. Dat is pas gestoord.
    Bedankt trouwens!

    Ik heb gister de eerste dus genomen. Geen last van diarree, haha. Ik heb wel een dof gevoel in mijn hoofd en ik moet steeds gapen, maar daar kan ik wel mee leven.


    Your make-up is terrible

    Misschien laat en misschien bumpen maar mijn mamma gebruikt Paroxetine van Actavis voor haar depressie, en je weet hoe mamma is. Ik hoop dat ze bij jou net zo goed werken als bij haar! C:


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Wat toevallig. Ik moest afgelopen dinsdag nog naar een gesprek met psycholoog over medicatie vanwege de zelfde reden. Ik kom niet echt verder daar en het helpt ook allemaal niet zoveel. Alleen ik had keuze uit antidepressiva of kalmering pillen. Ik wil alle twee niet omdat je bij de kalmering pillen verslaafd kan raken en die anderen zitten ook weer bijwerkingen aan vast wat ik liever niet wil. Dat komt dan ook meer omdat ik echt een mietje daar mee ben, ik hou totaal niet van medicijnen en slik ze dan liever ook helemaal niet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is, nee ik heb er geen ervaring mee. En zoals die dokter het uitgelegd heeft wil ik er ook helemaal niet aan beginnen.


    Sometimes it's best not to care.

    Serenitae schreef:
    (...)

    Poeh, goede vraag. Ik weet zeker dat mijn moeder het doosje hier nog ergens heeft liggen, maar ze is vandaag naar Amsterdam vertrokken en komt morgenavond pas terug. Dan kan ik de naam nog wel achterhalen.
    Ik kreeg de medicijnen tegen chronische hoofdpijnen, maar volgens mijn neuroloog werden ze eigenlijk gebruik voor depressiviteit. De medicijnen hielpen in ieder geval niet, ik werd er alleen maar agressief van en heb toen andere medicijnen gekregen.


    Dit ^, Propanol geloof ik. Ik heb deze ook.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales