• Februo, original name for February. The month of purification and sacrifices.


    Acht jongeren, vier meisjes en vier jongens, worden hun hele leven geteisterd door nachtmerries. De ene wat gruwelijker dan de andere maar steeds opnieuw met een tragisch einde. Op de dag dat ze allemaal vijftien werden, gebeurde er iets onverklaarbaar waardoor hun hele leven veranderde. Elke laatste dag van de maand komt namelijk de droom uit die hen de vorige nacht heeft geteisterd. De jongeren willen steeds opnieuw de droom voorkomen maar hebben echter nooit genoeg tijd of informatie om er een stokje voor te steken. Bovendien gebeurt er ook steeds iets raars in hun dromen. Al van jongs af aan worden ze in hun nachtmerrie altijd vergezeld door een andere persoon. Een meisje of een jongen maar zeker iemand die ze nog nooit hebben ontmoet. De ouders worden na een tijdje de praatjes van hun kinderen beu en besluiten allemaal dat ze hulp nodig hebben. Zo sturen ze hun kinderen naar een psychiatrische instelling met de belofte van de begeleiders dat ze snel beter zullen worden. De duo’s komen dus dichter in elkaars buurt waardoor de dromen nog gruwelijker en enger worden dan ze al waren. Een oplossing lijkt er niet te komen, nee in tegendeel zelfs het wordt erger. Maar wat als ze ooit allemaal op een nacht dezelfde droom hebben en dat toevallig in februari? De droom dat er twee mensen, ex-patiënten, worden vermoord. Zullen ze samenwerken? Of zullen sommige afhaken? Ontstaat er misschien haat tussen de jongeren? Of juist liefde?

    We hebben dus besloten dat we de acht jongeren opdelen in duo’s (jongen+meisje) Elk duo verjaart op dezelfde dag in hetzelfde jaar, wat hun verschijning in de andere zijn droom verklaard. De twee personen van elk duo hebben nooit dezelfde droom. Ze dromen namelijk altijd over een situatie waarin hun grootste angsten verweven zit. Het is niet dat elk duo perse verliefd moet worden op het andere lid. Liefde kan ook treden buiten de duo’s zelf.


    Rollen:
    Acht jongeren:
    - Rjveh 'Riv' Callum Kavanagh - KilIian
    - Austen Lea Phyres - SiIhouette

    - Dawid Justyn Robovski - Caerleon
    - Gereserveerd door Sillage

    - Misha Ellis Kingsley - Walt
    - Camilla “Mia” Forester - Lethe

    - Newt Charles Hames - Emrys
    - Lesley Alice Rivers - Burglar

    - Gereserveerd door Cruella
    - Gereserveerd door After

    Invullijstje:

    Rol:
    Naam:
    Leeftijd (17-21):
    Geboortedatum:
    Geslacht:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    *Soort nachtmerries die je hebt:
    Eventueel iets extra:
    * Voorbeelden: Verlatingsangsten, dromen over geesten, dromen over dierbaren die dood gaan, etc. Wees origineel!


    Regels:
    - Minimaal 300 woorden per post. Gebruik omgevingen, gedachten, etc.
    - De naam van je personage vermelden boven de post.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage.
    - Geen Mary Sues.
    - OOC tussen haakjes of in het praattopic.
    - Reserveringen blijven 36 uur staan.
    - Je personage kan niet opeens dood gaan.
    - Graag mensen die niet al na één dag stoppen.
    - Enkel KilIian of SiIhouette openen de topic tenzij je toestemming hebt.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 19:50 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Morticia schreef:
    (...)
    De eerste zou ik in elk geval niet doen, die vind ik om eerlijk te zijn niet heel origineel. De tweede vind ik op zich zelf wel een mooie, omdat je dat niet vaak bij rollen ziet. Ik heb dat in elk geval maar één keer tot nu toe gezien en ik heb aan heel wat roleplay's meegedaan. De derde had ik eerst ook in mijn lijstje staan, anders was die het geworden, maar toen ik het aan een goede vriendin van me liet zien, zei ze dat het ook niet echt iets was. Al vind ik het wel een goede zelf.
    Als je echter een erge angst wilt, zou ik die van het levend begraven doen. Het ligt er maar aan wat je personage erg zou vinden zelf, want blind/doof is ook tot op een bepaalde hoogte wel erg. Als ik opeens blind/doof zou worden, zou ik het uitschreeuwen van gekte, dan zie je simpelweg niets meer, hoor je niets.


    Dat over die eerste angst kan ik inderdaad volledig begrijpen. Ik vind het zo onorgineel en je kan er werkelijk gewoon niet veel met doen. En ja inderdaad dat was ik dus ook aan het bedenken. Die tweede angst kan wel erg gruwelijk worden maar om zegmaar altijd hetzelfde te dromen wordt het ook wel een beetje afgezaagd, niet? En dat van die derde hm.. ja inderdaad. Maar toch ben ik er op één of andere manier nog niet geheel blij mee. Misschien moet ik nog maar eens even nadenken over eventuele nieuwe angsten.

    [ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 18:20 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Maar Naomi, je bent niet de enige met dat probleem, ik weet ook nog altijd niks nada noppes :')


    That is a perfect copy of reality.

    Iemand zou ook nog een angst kunnen hebben voor vuur? Als 't een oorzaak moet hebben, dan zou dat kunnen komen door dat misschien een familielid daardoor omgekomen is of hij/zij zelf vast heeft gezeten in een brandend huis. En voor de nachtmerrie's kan dit ook best wel gruwelijk zijn, als hij/zij zich zelf dan ook in het huis bevindt en iedereen om zich heen ziet verbranden of stikken van de rook.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    KilIian schreef:
    (...)
    Dat over die eerste angst kan ik inderdaad volledig begrijpen. Ik vind het zo onorgineel en je kan er werkelijk gewoon niet veel met doen. En ja inderdaad dat was ik dus ook aan het bedenken. Die tweede angst kan wel erg gruwelijk worden maar om zegmaar altijd hetzelfde te dromen wordt het ook wel een beetje afgezaagd, niet? En dat van die derde hm.. ja inderdaad. Maar toch ben ik er op één of andere manier nog niet geheel blij mee. Misschien moet ik nog maar eens even nadenken over eventuele nieuwe angsten.

    Ik weet er anders nog wel een paar. Zal ik die hier neer zetten?

    O, ik had trouwens nog een vraagje; Degene over wie je droomt, mag hij/zij ook dingen bij je doen of niet?
    En mag je ook nog een andere nachtmerrie erbij zetten? Want dan kies ik er waarschijnlijk nog één uit mijn lijstje.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Ik weet er anders nog wel een paar. Zal ik die hier neer zetten?

    O, ik had trouwens nog een vraagje; Degene over wie je droomt, mag hij/zij ook dingen bij je doen of niet?
    En mag je ook nog een andere nachtmerrie erbij zetten? Want dan kies ik er waarschijnlijk nog één uit mijn lijstje.


    Ja dankjewel! (:

    En hm.. laten we zeggen dat dat inderdaad mag. Dat die persoon dan meehelpt ofzo of er gewoon de hele tijd staat op te kijken. Het hangt er vanaf wat jullie en je andere partner zelf willen natuurlijk. En ja tuurlijk! The more the merrier. c:


    Rise and rise again until lambs become lions

    Lethe schreef:
    Iemand zou ook nog een angst kunnen hebben voor vuur? Als 't een oorzaak moet hebben, dan zou dat kunnen komen door dat misschien een familielid daardoor omgekomen is of hij/zij zelf vast heeft gezeten in een brandend huis. En voor de nachtmerrie's kan dit ook best wel gruwelijk zijn, als hij/zij zich zelf dan ook in het huis bevindt en iedereen om zich heen ziet verbranden of stikken van de rook.


    Zou inderdaad ook wel een goede zijn maar ik ga eerst nog even wat rondkijken. Misschien kom ik zelf ook nog op een goede! ^^


    Rise and rise again until lambs become lions

    Hierbij mijn lijstje van nachtmerries:

    > Bezit van je lichaam worden genomen door een demon.
    > In de spiegel worden getrokken rond middernacht en er niet meer uitkomen, zodat je daar voor eeuwig moet zitten.
    > Insecten die onder je huid kruipen.
    > Levend begraven worden.
    > Dood gegeten door kraaien [of andere vogels].
    > Nat verband om heel het lichaam krijgen, wat alcohol blijkt te zijn, aangestoken worden dus levend verbranden.
    > Met een zwaar gewicht aan zijn enkel in het diepe water worden gegooid, waardoor hij niet meer naar boven kan komen en zo verdrinken.
    > Op een pijnbank liggen en zo langzaam aan spijkers door je polsen en andere lichaamsdelen geboord krijgen.
    > Een rat op je buik krijgen, een emmer erover heen en doordat de rat nergens naartoe kan, zal het een gat proberen te graven door je maag heen.
    > Weten dat je droomt, ziet hoe je doodgaat en hierbij verwondingen oploopt, die je nog steeds hebt als je "wakker wordt".


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Hierbij mijn lijstje van nachtmerries:

    > Bezit van je lichaam worden genomen door een demon.
    > In de spiegel worden getrokken rond middernacht en er niet meer uitkomen, zodat je daar voor eeuwig moet zitten.
    > Insecten die onder je huid kruipen.
    > Levend begraven worden.
    > Dood gegeten door kraaien [of andere vogels].
    > Nat verband om heel het lichaam krijgen, wat alcohol blijkt te zijn, aangestoken worden dus levend verbranden.
    > Met een zwaar gewicht aan zijn enkel in het diepe water worden gegooid, waardoor hij niet meer naar boven kan komen en zo verdrinken.
    > Op een pijnbank liggen en zo langzaam aan spijkers door je polsen en andere lichaamsdelen geboord krijgen.
    > Een rat op je buik krijgen, een emmer erover heen en doordat de rat nergens naartoe kan, zal het een gat proberen te graven door je maag heen.
    > Weten dat je droomt, ziet hoe je doodgaat en hierbij verwondingen oploopt, die je nog steeds hebt als je "wakker wordt".


    Wow. Wat een geweldige angsten! Ik was zelf inderdaad ook al aan het denken over insecten en dergelijke. Maar wow amazing. :'D


    Rise and rise again until lambs become lions

    Morticia schreef:
    Hierbij mijn lijstje van nachtmerries:

    > Bezit van je lichaam worden genomen door een demon.
    > In de spiegel worden getrokken rond middernacht en er niet meer uitkomen, zodat je daar voor eeuwig moet zitten.
    > Insecten die onder je huid kruipen.
    > Levend begraven worden.
    > Dood gegeten door kraaien [of andere vogels].
    > Nat verband om heel het lichaam krijgen, wat alcohol blijkt te zijn, aangestoken worden dus levend verbranden.
    > Met een zwaar gewicht aan zijn enkel in het diepe water worden gegooid, waardoor hij niet meer naar boven kan komen en zo verdrinken.
    > Op een pijnbank liggen en zo langzaam aan spijkers door je polsen en andere lichaamsdelen geboord krijgen.
    > Een rat op je buik krijgen, een emmer erover heen en doordat de rat nergens naartoe kan, zal het een gat proberen te graven door je maag heen.
    > Weten dat je droomt, ziet hoe je doodgaat en hierbij verwondingen oploopt, die je nog steeds hebt als je "wakker wordt".


    Die zijn allemaal zo vet, vooral die laatste. c:


    That is a perfect copy of reality.

    KilIian schreef:
    (...)
    Wow. Wat een geweldige angsten! Ik was zelf inderdaad ook al aan het denken over insecten en dergelijke. Maar wow amazing. :'D

    De insecten wilde ik eerst zelf doen, maar dat was dus een no-no volgens die vriendin lol. Als het kon zou ik hem al die angsten willen geven, alleen dat komt hij waarschijnlijk nooit meer van zijn leven buiten hahaha.

    @ Silhouette: Die laatste bedacht ik er ook echt op het laatste moment bij.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    De insecten wilde ik eerst zelf doen, maar dat was dus een no-no volgens die vriendin lol. Als het kon zou ik hem al die angsten willen geven, alleen dat komt hij waarschijnlijk nooit meer van zijn leven buiten hahaha.

    @ Silhouette: Die laatste bedacht ik er ook echt op het laatste moment bij.


    Haha. Ik vind die echt wel heel vet, maar ik haat het om andermans ideeën in te pikken, dus ik ga zelf even brainstormen :3


    That is a perfect copy of reality.

    SiIhouette schreef:
    (...)
    Haha. Ik vind die echt wel heel vet, maar ik haat het om andermans ideeën in te pikken, dus ik ga zelf even brainstormen :3

    Van mij heb je toestemming, hoor. Ik wilde toch een andere gebruiken. Als jij er nog één nodig hebt; be my guest, dan heb ik mijn goede daad voor vandaag ook weer gedaan.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Van mij heb je toestemming, hoor. Ik wilde toch een andere gebruiken. Als jij er nog één nodig hebt; be my guest, dan heb ik mijn goede daad voor vandaag ook weer gedaan.


    Ik ga er even over nadenken, als ik echt niks goede zelf kan bedenken zal ik waarschijnlijk die nemen. Alvast bedankt c:


    That is a perfect copy of reality.

    Het moeten toch wel nachtmerrie's zijn, die anderen dan ook echt kunnen overkomen lijkt me?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lethe schreef:
    Het moeten toch wel nachtmerrie's zijn, die anderen dan ook echt kunnen overkomen lijkt me?


    Ja, maar ze kunnen best wel erg zijn, het kan ieder persoon in de hele wereld gebeuren en er leven miljarden mensen in de wereld :3


    That is a perfect copy of reality.