• Ja ja, nummer veertien. één van mijn grotere projecten en is nog in volle gang. Heb nog twee sessies te gaan om in te laten kleuren. Pistool krijgt grijze tinten en de tekst (I am bulletproof) en rozen worden ingekleurd. De laatste tattoo die ik hier heb laten zien was mijn tiende, dus vond het wel weer eens tijd worden om wat te delen ^^

    Jullie nog plannen en/of tattoo's die jullie willen showen?


    Edit van 03-04-2014:



    Vandaag heb ik de tweede sessie gehad. Deze duurde ongeveer 3,5 uur waarbij de rozen zijn ingekleurd en de tekst. De laatste sessie is in juni, en dan wordt hij helemaal afgemaakt ^^

    Edit van 14-09-2014:



    Momenteel is hij helemaal klaar, hier en daar nog een paar kleine plekjes bijwerken/goed invullen, maar dit is het eindresultaat en ik ben er superblij mee^^

    [ bericht aangepast op 14 sep 2014 - 20:17 ]


    Dit was mijn eerste tattoo, die zit op mijn rechter onderbeen. Was achttien en na jaren gezeurd te hebben konden mijn ouders niets anders doen dan toekijken. Had net een weekje mijn rijbewijs en mezelf 'vlindervrij' (het is vogelvrij, I know) verklaard.


    Mijn tweede tattoo was de rebelse. Ik wilde nog een tattoo, woonde thuis en mijn ouders dachten nog dat ze er iets over te vertellen hadden. Deze heb ik stiekem laten zetten en is nog altijd een geheim, mede door de locatie waar deze zit.


    Nummer drie en vier, of drie alleen, afhankelijk hoe je telt. De één zal zeggen dat het maar één tattoo is omdat het dezelfde plaatjes zijn, maar ik tel ze gewoon als twee stuks. Deze heb ik mezelf 'cadeau' gedaan voor mijn twintigste verjaardag en een dag voor mijn verjaardag laten zetten. Het zijn zwaluwen en hebben voor mij eigenlijk geen betekenis, ik vond ze gewoon mooi. Inmiddels is dit al wel een oudere foto (net een dag na het zetten genomen), heb ondertussen ook al een flinke tijd twee micro dermals (dermal anchors) op mijn borstbeen zitten.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 18:12 ]

    Rivaille schreef:
    (...)Lucky you dan. Ik kan misschien ook nog ergens korting krijgen, maar weet ook niet hoeveel. Duur wordt het wel, haha.

    Oh well, eindelijk iemand die ook van grote tattoo's houdt. Ben die kleine infinity tekentjes op iedereen's pols een beetje zat :x Smaken verschillen.


    Ghehe, ik ben zelf ook niet echt van de 'hippe tattoos' denk hierbij maar aan de verschrikkelijke 'aarsgeweien' de tribals op onderruggen etc.
    Heb zelf nu vier grote tattoo's de laatste wordt een backpiece en dan is er ook geen plek meer voor grote kunstwerken.

    Sillage schreef:
    De, día de los muertos Tattoo is prachtig. Ik vind die rozen en hoe haar gezicht is gemaakt echt zo mooi.
    Ik mag zodra ik 16 ben van mijn ouders een tattoo zetten omdat ze weten wat ik heb doorgemaakt en ze hebben het ontwerp van de mijne al goedgekeurd.
    Ik ga hem laten zetten op mijn onderarm met 2 pijlen gekruist waardoor 4 vakjes komen. Dan komt er in 1 vakje een paar Mickey Mouse oren te staan, Dan in een ander vakje een soort ballonnen hartje, Dan in nog een ander een -papieren- vliegtuigje en dan in de het laatste vakje waarschijnlijk het tekentje van een band waarvan ik fan ben.
    Dit is echt een betekenis tattoo voor mij. De redenen van de plaatjes zijn echt best wel verschillend. Disney was een van de weinige dingen die mij toen ik klein was een echt kind liet voelen. Het ballonnen hartje staat voor mijn oudere zus en mijn jongere broertje, dat van het papieren vliegtuigje ben ik nog niet zeker van of ik hem papier zet maar ik wil zeker een vliegtuig er in. het staat voor mijn passie van reizen. En het logo van die band komt doordat ze mij nu al 2 jaar helpen met hun muziek dat ik mij weer blij kan voelen. Even van de wereld af kan zijn waardoor vrij ben. En de pijlen staan voor het raken van mijn dromen.


    Dank dank, in het gezicht, en dan vooral het haar, is ook het meeste werk gaan zitten. Maar ben zelf ook super blij met het resultaat ^^
    Je idee klinkt interessant en heeft een betekenis voor je. Maar als ik het goed begrijp moeten die pijlen dus je vakjes vormen? Dat je dus zeg maar vier driehoeken hebt die tegen elkaar aan staan? Ik vind hem leuk gevonden, ook de manier waarop je het hier, nog wel kort, uitlegt. Het zijn echt dingen uit je leven en vaak de speciaalste herinneringen. Ben benieuwd naar het resultaat.

    Zoals ik al vaker gezegd heb, ik wil wel een tattoo (ooit eens) maar daar moet ik eerst heel wat moed voor verzamelen. Ik zou dan wel voor een kleine tattoo gaan die makkelijk te verbergen is. Daar heb ik een aantal redenen voor, mijn lage pijngrens (een kleine tattoo neemt minder tijd in beslag om te zetten), het werk dat ik later waarschijnlijk ga doen (werken met kinderen en ja, dus ook in direct met hun ouders) en niet iedereen hoeft altijd dan mijn tattoo te zien.

    De laatste tijd vind ik de g-sleutel/ g- muzieksleutel heel mooi als tattoo, vooral omdat ik heel erg van muziek hou en dit teken voor mij echt symbool staat voor muziek.



    Bovenstaand plaatje klopt niet met wat ik nu wil maar geeft een beetje een beeld. Ik wil hem liever kleiner en dan op mijn linker schouderblad.


    Physics is awesome

    Remington schreef:
    (...)

    Dank dank, in het gezicht, en dan vooral het haar, is ook het meeste werk gaan zitten. Maar ben zelf ook super blij met het resultaat ^^
    Je idee klinkt interessant en heeft een betekenis voor je. Maar als ik het goed begrijp moeten die pijlen dus je vakjes vormen? Dat je dus zeg maar vier driehoeken hebt die tegen elkaar aan staan? Ik vind hem leuk gevonden, ook de manier waarop je het hier, nog wel kort, uitlegt. Het zijn echt dingen uit je leven en vaak de speciaalste herinneringen. Ben benieuwd naar het resultaat.


    Ik heb thuis het ontwerp. Ik zal wel even een foto ervan maken als ik thuis kom. Misschien wat duidelijker. maar ja het zijn echt de herinneringen aan de dingen die niemand mij kan afpakken of kan veranderen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial





    Dit is mijn vijfde tattoo en voor mij één met de meeste betekenis. Als kind(was net tien jaar) heb ik de vuurwerkramp hier in Enschede meegemaakt en daarbij mijn beste vriendin, haar broertje en nog drie familieleden van hen verloren (vijf van de drieëntwintig doden, uitgebreide verhaal staat ergens tussen mijn SA's). Ik wist al dat ik tien jaar na de ramp een herdenkingstattoo wilde laten zetten en ben daar op 14 mei 2010 aan begonnen. Ik heb voor rozen gekozen omdat er ook bronzen rozen op hun grafen lagen. De eerste sessie was de rode roos, deze heb ik voor mikey(het broertje) laten zetten. Hij zat vroeger altijd op een rode driewieler op school en fietste tegen iedereen aan waarbij hij dan speelde dat hij een ongeluk had gehad en gauw weer weg fietste. Ik heb deze roos iets kleiner laten maken dan de foto, en mijn wens was om ze zo realistisch mogelijk te hebben, vandaar dat er ook bijna geen omlijning te zien is.

    De tweede, oranje, roos is gezet voor Cynthia, mijn beste vriendin van vroeger. De laatste tekening die zij heeft gemaakt voor ze stierf was een tekening van winnie de pooh op het schoolbord omdat een juf jarig was. Het hele schooljaar heeft die tekening op het bord gestaan en keken we er iedere dag naar, oranje leek me een toepasselijke kleur. Ik was echter vergeten te zeggen dat deze kleiner moest dan de originele foto, waardoor deze roos dus groter is geworden dan de rode. Uiteindelijk was het ook wel passend, Cynthia was vijf jaar ouder dan haar broertje. De drie vallende rozenblaadjes staan voor de drie andere familieleden, haar opa, oma en tante.

    Tijdens de laatste sessie zijn de groene bladeren gezet. Hoewel je ze ook kan zien als scheuren. Mijn 'kind zijn' was met een klap afgelopen en die dag heeft me voor een groot deel gevormd tot hoe ik nu ben. Zij staan symbool voor het leed en de littekens die ik en tientallen families hebben meegemaakt.

    Wauw, ik heb respect voor je tatoeages. Wat een kunstwerken. (:
    Ik wil graag een pijltje op mijn lies laten zetten, als ik mijn examens heb gehaald. Ik zou het als examencadeau van mijn vader krijgen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Remington schreef:





    Dit is mijn vijfde tattoo en voor mij één met de meeste betekenis. Als kind(was net tien jaar) heb ik de vuurwerkramp hier in Enschede meegemaakt en daarbij mijn beste vriendin, haar broertje en nog drie familieleden van hen verloren (vijf van de drieëntwintig doden, uitgebreide verhaal staat ergens tussen mijn SA's). Ik wist al dat ik tien jaar na de ramp een herdenkingstattoo wilde laten zetten en ben daar op 14 mei 2010 aan begonnen. Ik heb voor rozen gekozen omdat er ook bronzen rozen op hun grafen lagen. De eerste sessie was de rode roos, deze heb ik voor mikey(het broertje) laten zetten. Hij zat vroeger altijd op een rode driewieler op school en fietste tegen iedereen aan waarbij hij dan speelde dat hij een ongeluk had gehad en gauw weer weg fietste. Ik heb deze roos iets kleiner laten maken dan de foto, en mijn wens was om ze zo realistisch mogelijk te hebben, vandaar dat er ook bijna geen omlijning te zien is.

    De tweede, oranje, roos is gezet voor Cynthia, mijn beste vriendin van vroeger. De laatste tekening die zij heeft gemaakt voor ze stierf was een tekening van winnie de pooh op het schoolbord omdat een juf jarig was. Het hele schooljaar heeft die tekening op het bord gestaan en keken we er iedere dag naar, oranje leek me een toepasselijke kleur. Ik was echter vergeten te zeggen dat deze kleiner moest dan de originele foto, waardoor deze roos dus groter is geworden dan de rode. Uiteindelijk was het ook wel passend, Cynthia was vijf jaar ouder dan haar broertje. De drie vallende rozenblaadjes staan voor de drie andere familieleden, haar opa, oma en tante.

    Tijdens de laatste sessie zijn de groene bladeren gezet. Hoewel je ze ook kan zien als scheuren. Mijn 'kind zijn' was met een klap afgelopen en die dag heeft me voor een groot deel gevormd tot hoe ik nu ben. Zij staan symbool voor het leed en de littekens die ik en tientallen families hebben meegemaakt.


    Ik vind de tattoo mooi, maar de reden die er achter zit nog mooier.


    Physics is awesome

    Wat die betekenis van die rozen is echt mooi. Ik ben er even stil van geworden. (Al is dat nu nogal raar om te zeggen, want ik zit hier alleen, maar het raakt me)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wauw, ik vind 'm echt facking nice.


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    wow, mooi!


    Drea your life, live your dream <3


    De zesde is een redelijke kleine, goed verstopt achter mijn oor. Deze staat symbool voor mijn voorliefde aan Japan en bloemen zelf. Vrij korte uitleg, deze heeft ook niet echt een grootse betekenis.


    Nummer zeven, let trouwens niet op mijn litteken. Ik ben banketbakker en had me net twee, drie weken daarvoor verbrand aan een stomme bakplaat op werk >.<
    Nog zo één die betekenis meedraagt en waar ik iedere dag naar kijk 'A saviour will be there when you are feeling alone'. Ik heb me jaren echt eenzaam en onbegrepen gevoeld (nu nog steeds helaas) en deze tattoo heb ik eigenlijk laten zetten toen bekend werd dat ik last had van een depressie. Het gaf een gedeeltelijke verklaring, maar ik had niets om me aan vast te houden. Tot ik een nummer tegen kwam waarvan de tekst op mijn ziel leek te slaan. Vele hartkloppingen en huilbuien vond ik voor mij de betekenis in die tekst. Je bent nooit alleen, zelfs niet als je alleen op je kamer zit en verwacht dat de wereld vergaat. Er is altijd, ALTIJD iemand. Misschien geen bekende, misschien geen geliefde, maar er is iemand voor je als je je alleen voelt. Er zal altijd iemand naar je uitreiken en hulp aanbieden, al komt het uit een onverwachte hoek.
    Na die 'gewaarwording' besloot ik dat het tijd werd om hem te laten zetten, mede omdat dit iets is wat ik nooit mag vergeten. Yoda, kwam een weekendje langs, en is met mij meegegaan en heeft de hele tijd toegekeken hoe ik als een idioot heb zitten grijnzen bij het zetten van deze tattoo. Mede omdat ik haar nooit verteld heb dat zij op dat moment mijn 'saviour' was, door er gewoon te zijn.


    acht en negen zijn een beetje 'melige' tattoos (en god, volgens mij kan ik gewoon niet recht staan als ik 'selfies' maak). Ooit had ik er micro dermals/dermal anchors zitten, drie op een rij aan elke kant. Helaas zijn deze telkens gaan ontsteken doordat ik, als banketbakker zijnde, de hele tijd met zakken bloem en andere spullen aan het slepen was en zodra er ook maar iets tegenaan kwam ging het al mis. Maar goed, ik zat dus wel met zes kleine littekens die ik helemaal niet zag zitten. En ja, het was weer tijd voor een paar nieuwe plakplaatjes. Ik ben van dermal anchors dus naar echte ankers overgestapt, een paar die niet zouden gaan ontsteken. Maar goed, ik ben koppig en stronteigenwijs. Moest het met alle geweld nog eens proberen. Dit keer twee DA's aan elke kant, bij het smalle gedeelte van de ankers. Ook dit ging mis, weer de piercings eruit laten halen, weer laten genezen, en wéér wat littekens. Zodoende zijn de bloemetjes erbij gekomen, om de 'old school' tattoo toch af te maken.

    Wauw,echt mooi, al zou ik zelf nooit zo'n grote durven nemen. :'D & Je tattoo's zijn echt prachtig!
    Ik heb één tattoo. Het is een maan en staat voor creativiteit en magie.

    Hoe je hem van "dichtbij" ziet:



    Hoe je hem van "veraf" ziet:

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 18:59 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Nami schreef:
    Wat die betekenis van die rozen is echt mooi. Ik ben er even stil van geworden. (Al is dat nu nogal raar om te zeggen, want ik zit hier alleen, maar het raakt me)


    Dank. Moet zelf nog altijd moeite doen om het nuchter te vertellen. Mede omdat dit 'verhaaltje' pas maanden na het zetten van de tattoo is gekomen. Eerst waren het rozen, en bij het ophalen van herinneringen viel het me pas op hoe eng de vergelijking met de tattoo was geworden. Onbewust heb ik hem perfect laten maken voor die mensen en de situatie.

    -

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 18:59 ]


    | Reality is for people that lack imagination |