• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Dirkje: We laten deze reeks topics niet dood gaan! *steekt arm in de lucht en gaat vervolgens in de houding staan*

    @Pupa: Ik vind het echt.... Ik weet niet.... Ik vind het............. Pupa is pupa. Dat is het.

    *awkward vraag*

    Iemand nog goede yaoi's?
    Ik ken alleen Junjou en Hatsukoi nog, TvT
    Er moet wel een soort van verhaal omheen zitten....


    *duikt in de Tamaki cornor*


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    @Dirkje: We laten deze reeks topics niet dood gaan! *steekt arm in de lucht en gaat vervolgens in de houding staan*

    @Pupa: Ik vind het echt.... Ik weet niet.... Ik vind het............. Pupa is pupa. Dat is het.

    *awkward vraag*

    Iemand nog goede yaoi's?
    Ik ken alleen Junjou en Hatsukoi nog, TvT
    Er moet wel een soort van verhaal omheen zitten....


    *duikt in de Tamaki cornor*


    Yaoi qua manga of anime?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Yaoi qua manga of anime?


    anime, TvT


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    anime, TvT

    Oh ehmm.. Wacht maar Junjou en Hatsukoi is Shounen-ai geen yaoi o-o.. Dus welke wil je? D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Oh ehmm.. Wacht maar Junjou en Hatsukoi is Shounen-ai geen yaoi o-o.. Dus welke wil je? D:


    Err, een anime waarbij je zeker weet dat het liefde is.
    Niet zulke shounen-ai animes waarbij ze het houden bij handjevast. TvT
    Maar niet te hardcore, C,:


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    (...)

    Err, een anime waarbij je zeker weet dat het liefde is.
    Niet zulke shounen-ai animes waarbij ze het houden bij handjevast. TvT
    Maar niet te hardcore, C,:


    Dus kleren aanhouden? Even kijken.. Zo gek veel shounen-ai/yaoi heb ik niet gezien... Wel gelezen tho...
    Ehm let's see.. Ik geef gewoon even paar shounen-ai's neer.. Ik heb daarna alleen de hulp van andere nodig hoe het zit met de liefde shit enzo bij sommige.. Aangezien het een tijdje geleden is dat ik ze gezien heb..

    Gravitation
    Loveless
    Monochrome Factor
    Uraboku
    Sukisho
    Gakuen Heaven
    Togaino no Chi
    Marginal Prince

    Oh heb toch meer Shounen-ai volgens MAL gezien dan ik dacht.. De laatste heb ik zelf niet uitgekeken omdat I dunno.. Weet de reden niet meer.. Misschien dat ik het ooit nog eens probeer xd.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 19:02 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Myrthe zelf ben ik niet zo van Shounen-ai maar ik heb er wel een paar gezien misschien dat je die leuk vind:
    Papa to kiss in the dark
    Sekaiichi Hatsukoi


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Vandaag Nagi no asukara gezien Jeeej echt weer een goeie aflevering wil zo graag meer zien !! Verder heb ik Corpse Party de serie en de ova. Echt een hele goeie horror anime !! Verder ook vandaag aan een nieuwe airing serie begonnen Wonder Momo een 7 miniuten durende anime serie over een meisje dat een super heldin word xD



    Maar even iets heel anders Kennen jullie het spel flappy bird ?? Echt het gestoordste spel ooit gemaakt als je het mij vraag.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Slagroom. Papa blablabla was toch yaoi? -enige reden waarom ik hem niet bij het lijstje had gezet xd-
    Nagi no Asukara was inderdaad mooi ;D

    Wel shit dat het stopte nog voordat ze Manaka boven water hadden..

    + Wie kent Flappy bird niet O_O.. Ik boek wel vooruit gang.. ging van 6 naar 7 en toen poef 11 ;D nu ga ik telkens af op 0, 1, 2 & 4.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Flappy Bird :D.
    23. I is actually proud.


    No growth of the heart is ever a waste

    Shion schreef:
    @Slagroom. Papa blablabla was toch yaoi? -enige reden waarom ik hem niet bij het lijstje had gezet xd-
    Nagi no Asukara was inderdaad mooi ;D
    Wel shit dat het stopte nog voordat ze Manaka boven water hadden..



    Oh ja oeps toch niet de geweldigste aanrader dan xD
    ja idd ik wil echt graag meer zien !!, Ik heb nog nooit zo graag een serie steeds verder willen kijken die Airing was als Nagi no Asukara

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 10:06 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Hashirama schreef:
    Flappy Bird :D.
    23. I is actually proud.


    OK, ik vind het maar een gestoord spel maar iedereen zijn menig kwam zelf tot 4 ofzo bij poging 1 mijn zusje speelt het op onze iPad.


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Haha, ik heb het voor elkaar gekregen dat mijn zusje op quizlet zit :3


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zaiphon schreef:
    Haha, ik heb het voor elkaar gekregen dat mijn zusje op quizlet zit :3


    Oke, dat is echt cool,

    Ik heb ooit een vriend van me gepushed om op Quizlet te komen, maar hij houd het vol om het niet te doen.


    Vampire + Servant = Servamp



    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen