• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    @Syll
    Over Ookami;
    Ja, dat dacht ik dus ook... En tegelijkertijd vond ik het zo zielig voor Yuki omdat ze maar niet opgehaald kon worden. En uugh. Ik ging gewoon echt dood daar, er gebeurde teveel tegelijk. ><


    Pff, als je dat op school zit te kijken... Ik kan dat niet hoor, dan zien ze me allemaal janken, haha. :'D Nee echt, ik heb zoveel gehuild bij Ookami. XD

    Ik moest dat dus allemaal inhouden.. Heel vaak van; Haha nope pauze..
    Eerlijk gezegd vond ik dat het minst erg dat ze niet werd opgehaald.. Ik was meer in de ban over ame..
    Ook toen hij in die meer pleurde en er zo wit uit kwam o-o... Mijn hoofd schreeuwde dat hij weer in een wolf moest veranderen misschien dat dat wat hielp tegen de kou xd.

    Jup Ame is mijn favoriete personage daar ;d. Vond zo cute hoe enthousiast hij begon te praten tegen zijn moeder over de natuur ;D -Ok ik heb serieus alleen de namen Ame. Yuki en Seiyou? Onthouden..-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ik moest dat dus allemaal inhouden.. Heel vaak van; Haha nope pauze..
    Eerlijk gezegd vond ik dat het minst erg dat ze niet werd opgehaald.. Ik was meer in de ban over ame..
    Ook toen hij in die meer pleurde en er zo wit uit kwam o-o... Mijn hoofd schreeuwde dat hij weer in een wolf moest veranderen misschien dat dat wat hielp tegen de kou xd.

    Jup Ame is mijn favoriete personage daar ;d. Vond zo cute hoe enthousiast hij begon te praten tegen zijn moeder over de natuur ;D -Ok ik heb serieus alleen de namen Ame. Yuki en Seiyou? Onthouden..-


    Ja, dat met Ame vond ik ook allemaal veel erger, maar ik zat ook een beetje over Yuki in, haha. (': Ik vind ook dat stukje zo mooi dat ze die jongen - ja, ik heb ook geen namen onthouden... - vertelt dat ze een wolf is en je dat gordijn ziet waaien en zo. Daar is een gif van trouwens. ;d



    Oh, dat stukje met dat Ame in de rivier?/meer? viel vond ik ook zo erg... Ik dacht toen ook echt dat hij het niet zo overleven...



    Ik kan echt niet kiezen of ik Yuki of Ame leuker vind. >< Ik vond ze allebei echt geweldig. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, dat met Ame vond ik ook allemaal veel erger, maar ik zat ook een beetje over Yuki in, haha. (': Ik vind ook dat stukje zo mooi dat ze die jongen - ja, ik heb ook geen namen onthouden... - vertelt dat ze een wolf is en je dat gordijn ziet waaien en zo. Daar is een gif van trouwens. ;d



    Oh, dat stukje met dat Ame in de rivier?/meer? viel vond ik ook zo erg... Ik dacht toen ook echt dat hij het niet zo overleven...



    Ik kan echt niet kiezen of ik Yuki of Ame leuker vind. >< Ik vond ze allebei echt geweldig. (:


    Ahh die gif heb ik zo vaak gezien ;D.
    Serieus meestal is Tumblr een dick en laat mij allemaal spoilers zien, maar bij die film lieten ze alleen maar leuke dingen zien o-o..
    Hoe ze hun hoofdjes schudde en dan in een wolf zijn veranderd.. of dat ze door het bos rennen of kijken naar hoe de druppels in et emmertje vallen..
    I couldn't prepare for the feels D:

    Seiyou heette die jongen geloof ik ;o -even gauw kijken- Souhei.. Close enough.. Had op 1 na alle letters goed.. Ze stonden alleen een beetje verkeerd.. Waar is Seiyou van dan.. -zoekt op- Oh.. nergens van.. Good job! -typt op google- Hm.. manga.. taart.. Oh in een manga naam staat Seiyou.. Volgens dit betekent het The West. Weer wat geleerd..
    Oh de moeder heet Hana en de pa heette Ookami -dat was best logisch-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ahh die gif heb ik zo vaak gezien ;D.
    Serieus meestal is Tumblr een dick en laat mij allemaal spoilers zien, maar bij die film lieten ze alleen maar leuke dingen zien o-o..
    Hoe ze hun hoofdjes schudde en dan in een wolf zijn veranderd.. of dat ze door het bos rennen of kijken naar hoe de druppels in et emmertje vallen..
    I couldn't prepare for the feels D:

    Seiyou heette die jongen geloof ik ;o -even gauw kijken- Souhei.. Close enough.. Had op 1 na alle letters goed.. Ze stonden alleen een beetje verkeerd.. Waar is Seiyou van dan.. -zoekt op- Oh.. nergens van.. Good job! -typt op google- Hm.. manga.. taart.. Oh in een manga naam staat Seiyou.. Volgens dit betekent het The West. Weer wat geleerd..
    Oh de moeder heet Hana en de pa heette Ookami -dat was best logisch-


    Ja, die gifs zijn allemaal zo leuk. :3
    Wauw, hoe kom je dan ineens op Seiyou? :'D Ik vind het wel knap dat het toch iets betekent, haha.
    Oh ja, Hana wist ik ook. (':













    Zo veel gifs in één post... Ach ja...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    OH en dit vond ik ook zo leuk telkens. :'D




    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ahh al die plaatjes kwam ik tegen! en alleen die kom ik tegen! Serieus na al die jaren dat ik op tumblr zit -ok ook maar 2 jaar of zo- kom ik alleen die tegen o-o.. Meer niet o-o..
    Wil Ame nog steeds een knuff geven.. Vooral wanneer hij zei dat hij terug wilde D:
    Hmm Nappy.. Bye bye!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Ahh al die plaatjes kwam ik tegen! en alleen die kom ik tegen! Serieus na al die jaren dat ik op tumblr zit -ok ook maar 2 jaar of zo- kom ik alleen die tegen o-o.. Meer niet o-o..
    Wil Ame nog steeds een knuff geven.. Vooral wanneer hij zei dat hij terug wilde D:
    Hmm Nappy.. Bye bye!


    Al die jaren... XD
    Ik vind er op zich ook niet veel meer eigenlijk... Dit is zo'n beetje alles wat ik opgeslagen had. (':
    Ik wil ook nog zoveel mensen een knuffel geven... Beetje jammer dat ze allemaal fictief zijn :/
    Oh. Wacht. Het is al best wel laat. Hoog tijd dat ik ook eens naar bed ga...
    Oyasuminasaaaaai. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Ik ben daar niet zo gelovig in ;d. Ging meer om dat mensen je tegenwoordig niet gauw serieus meer nemen als je verteld dat je 13 ben xd.


    Oh zo;)


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    I just died. Hotarubi no Mori e. Zeker een aanrader: het is een film. 45 minuten.


    Oh only 40 minutes. De laastste 5 zijn muziek.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 18:02 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.



    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 18:21 ]


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja, die gifs zijn allemaal zo leuk. :3
    Wauw, hoe kom je dan ineens op Seiyou? :'D Ik vind het wel knap dat het toch iets betekent, haha.
    Oh ja, Hana wist ik ook. (':













    Zo veel gifs in één post... Ach ja...


    Owww zo lief die plaatjes. :)
    Vooral met Ame en Yuki!
    Ik ben echt stiekem (of wat minder stiekem) fan van die twee geworden!
    Vind ze echt zo lief, als kind. :)

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 18:45 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Gauche, ik vond die film leuk! Ik vond het einde wat minder D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    OH en dit vond ik ook zo leuk telkens. :'D




    Lol idd leuk momentjes xD


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik wil jullie wel joinen! (omg zo lang geleden dat ik op quizlet ben geweest haha :3)
    Mijn naam is Benthe
    ik ben 15 jaar :3
    ^^ aangenaamd kennis te maken iedereen ! :3
    dit is mijn MAL: http://myanimelist.net/animelist/bkx98

    Ik ben nu zelf op dit moment bezig met Katekyo hitman Reborn aan het kijken en ik vind het echt super geweldig ! hihi :3

    die gifs in het eerste bericht zijn echt leuk! (de tweede en de derde ^^)
    Ik hou van Kami sama no Inai Nichiyoubi :3

    [ bericht aangepast op 4 feb 2014 - 21:41 ]

    bkx98 schreef:
    Ik wil jullie wel joinen! (omg zo lang geleden dat ik op quizlet ben geweest haha :3)
    Mijn naam is Benthe
    ik ben 15 jaar :3
    ^^ aangenaamd kennis te maken iedereen ! :3
    dit is mijn MAL: http://myanimelist.net/animelist/bkx98

    Ik ben nu zelf op dit moment bezig met Katekyo hitman Reborn aan het kijken en ik vind het echt super geweldig ! hihi :3


    Youkosooooo~ ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)