• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    *keek Angel beats*

    Oh come on! Weer zo'n einde met oplossen in de lucht!
    Ik krijg er nog een trauma van! *traan oogjes*

    Verder vond ik het tegenvallen.
    Ik had denk ik te veel goeds van de anime gehoord, C,:
    Te hoge verwachtingen.

    Ik vond het wel een leuke verhaallijn, en Yuzuru's verleden was... wel, niet té zielig.
    Maar zijn verleden vond ik het mooist.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Gauche schreef:
    *keek Angel beats*
    Oh come on! Weer zo'n einde met oplossen in de lucht!
    Ik krijg er nog een trauma van! *traan oogjes*

    Verder vond ik het tegenvallen.
    Ik had denk ik te veel goeds van de anime gehoord, C,:
    Te hoge verwachtingen.

    Ik vond het wel een leuke verhaallijn, en Yuzuru's verleden was... wel, niet té zielig.
    Maar zijn verleden vond ik het mooist.


    Heb je aan de fles gezeten of zo? :P Dit is een top anime met ontzettend veel diepgang, goed schrijfwerk en een verhaallijn die goed is uitgevoerd met enkele risco's. Het is gewoon echt een hele goede anime wiens thema erg breed getrokken kan worden en je goed laat nadenken. Trouwens het verleden van Yuzuru kun je op twee manieren opvatten en dat is dat op een realistische manier of een optimistische manier. Hij had eigenlijk best een rot leven, want het moment dat hij eindelijk iets probeerde te bereiken stierf hij, hij had eindelijk de motivatie gevonden om iets te doen, maar uiteidenlijk heeft hij toch iets goeds voor de mensheid gedaan door velen te laten opgeven als donor ook al is hij geen dokter geworden. Je kunt het op twee manieren op vatten. En als je niet een brok van in je keel krijgt bij die zin dat Kanade zegt van Let me believe me life was worth living, dan weet ik het ook niet voor. xd

    Ook de Yui en Hinata verhaallijnen was zo mooi gedaan. Je zag wel dat ze een bepaald soort band hadden door de hele anime, maar je zocht er niet achter dat ze echt iets voor elkaar voelde. Je zou het kunnen raden op het moment dat Hinata hoorde te verdwijnen met dat honkbal en Yui hem wegtrapte, dat was een hintje, maar voor de rest hielden ze de band goed verborgen en brachten ze het op een subtiele manier omhoog.

    Ook yurippe was een ongelooflijke goed karakter die telkens maar vocht voor de oneerlijke dood van haar broertjes en zusje en ze zo bezig was met het haten van god dat hij dit haar had aangedaan. Ze haatte haar leven en wilde dat veranderen, maar uiteindelij wanneer ze de power kon krijgen om alles te veranderen in die kamer met die jongen, weigerde ze het om zelf voor god te spelen en besloot ze te kiezen om haar leven te accepteren.

    Maar mijn favo blijft toch echt Iwasawa :) Maar als ik over haar ga vertellen wordt dit verhaal nog dubbel zo lang xd hahaha xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Uuuuuuuugh ik wilde dat Noragami al af was! Ik wil alle episodes achter elkaar kijken damnit. T^T
    Echt, ik hou van die anime. Zo veeeeeeel.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Uuuuuuuugh ik wilde dat Noragami al af was! Ik wil alle episodes achter elkaar kijken damnit. T^T
    Echt, ik hou van die anime. Zo veeeeeeel.

    Ahh ik zit dus niet als enige met dat probleem nu xd.
    Ik zat rustig te kijken en POEF na 5 minuten ineens het einde D: Nja het voelde alsof het einde toen al kwam..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Ahh ik zit dus niet als enige met dat probleem nu xd.
    Ik zat rustig te kijken en POEF na 5 minuten ineens het einde D: Nja het voelde alsof het einde toen al kwam..


    Klopt ja, het is iedere keer zo snel voorbij, zo dat je bijna vrolijk op volgende episode wil klikken, tot je beseft dat die er niet is... En het is zo lang wachten iedere keer. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Klopt ja, het is iedere keer zo snel voorbij, zo dat je bijna vrolijk op volgende episode wil klikken, tot je beseft dat die er niet is... En het is zo lang wachten iedere keer. D:

    Dat had ik ook met Kamisama ;o Daar moest ik mijzelf eerst echt toe zetten om te kijken, maar ging ook zo snel voorbij O_o
    Net zoals net bij Kuroko no Basket D:.. Serieus ik hoef zo'n wedstrijd niet in het echt te zien.. binnen 5 seconde is de bal heen en terug gegaan over het hele veld.. Is het bij de basket naar persoon A gegaan die probeerde een dunk -ofzo- te doen, maar veranderde dat en gooide hem in de lucht naar persoon B die weer sprong en hem erin gooide..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you




    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    (...)
    Dat had ik ook met Kamisama ;o Daar moest ik mijzelf eerst echt toe zetten om te kijken, maar ging ook zo snel voorbij O_o
    Net zoals net bij Kuroko no Basket D:.. Serieus ik hoef zo'n wedstrijd niet in het echt te zien.. binnen 5 seconde is de bal heen en terug gegaan over het hele veld.. Is het bij de basket naar persoon A gegaan die probeerde een dunk -ofzo- te doen, maar veranderde dat en gooide hem in de lucht naar persoon B die weer sprong en hem erin gooide..


    Ik heb het niet zo heel vaak bij ongoing animes, maar inderdaad ook bij Kamisama. ;o En Karneval, dat was helemaal erg. Oh en Shingeki en seizoen twee van Hakkenden.
    Ok als ik erover nadenk eigenlijk best veel. (':
    Haha dat Kuroko no Basket lijkt me echt niks voor mij. xd Al dacht ik dat ook bij Free...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik heb het niet zo heel vaak bij ongoing animes, maar inderdaad ook bij Kamisama. ;o En Karneval, dat was helemaal erg. Oh en Shingeki en seizoen twee van Hakkenden.
    Ok als ik erover nadenk eigenlijk best veel. (':
    Haha dat Kuroko no Basket lijkt me echt niks voor mij. xd Al dacht ik dat ook bij Free...

    Haha xd. Free! is wel anders dan Kuroko no Basket.. Voornamelijk de style..
    Ik heb het geloof ik niet bij gek veel..
    Wel bij Sukitte Ii na Yo. Maar dat was vooral denk ik omdat dat mijn eerste anime was die ik keek terwijl hij bezig was xd. Nooit weer zou ik dat doen had ik tegen mijzelf gezegd.
    Maar meestal als ik het heb bij een anime dan ben ik het na paar dagen wel beetje vergeten.. Bij Nagi no Asukara had ik het ook 2 weken geleden.. Maar daar had ik het zelfs na paar dagen xd.
    Eens zien wat ik nu ga kijken.. Nobunaga The Fool heb ik naar mijn On-Hold lijstje geplaatst.. en D-Frag! is er ook hard op naar weg ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Iemand toevallig natsume yuujinchou gezien? :P
    Ik wil die miss gaan kijken, maar ben er nog niet heel zeker over.
    Hij lijkt me wel leuk :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    GEEEEEEEZ WAT EEN FLUTEINDE HEEFT KUROSHITSUJI ALFDJAFLDKJAF D:
    *gaat vlug naar seizoen twee*

    ...

    *checkt MAL*
    HO WACHT. Kuroshitsuji seizoen twee gaat niet over Ciel en Sebastian, waaaaaaat? Klopt dat? D: Iemand? D:

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 22:50 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Haha xd. Free! is wel anders dan Kuroko no Basket.. Voornamelijk de style..
    Ik heb het geloof ik niet bij gek veel..
    Wel bij Sukitte Ii na Yo. Maar dat was vooral denk ik omdat dat mijn eerste anime was die ik keek terwijl hij bezig was xd. Nooit weer zou ik dat doen had ik tegen mijzelf gezegd.
    Maar meestal als ik het heb bij een anime dan ben ik het na paar dagen wel beetje vergeten.. Bij Nagi no Asukara had ik het ook 2 weken geleden.. Maar daar had ik het zelfs na paar dagen xd.
    Eens zien wat ik nu ga kijken.. Nobunaga The Fool heb ik naar mijn On-Hold lijstje geplaatst.. en D-Frag! is er ook hard op naar weg ;D.


    Ik heb Sukitte Ii na yo niet gezien toen hij airing was... Pas later. (': Dus daar had ik gelukkig geen last van, lijkt me echt vreselijk om die airing te zien. xd
    Mijn eerste airing anime was Dantalian no Shoka, en dat was echt niet leuk want het had een roteinde. Was verder wel een leuke anime though.
    Ik volg Nobunaga the fool ook niet meer... D-Frag na de eerste epi al niet meer XD.
    Alleen Noragami, Hamatora, Golden Time, Tokyo Ravens, Strike the Blood, Toaru en Pupa volg ik nog. Maar Pupa echt alleen maar omdat het maar drie minuten per epi of zo is. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat hele lijstje kijk ik ook ;D Behalve Strike the Blood
    Daarnaast kijk ik nog; Phi Brain, Kuroko no Basket, Buddy Complex, Nagi no Asukara, Mahou Sensou & Z/X Ignition
    en ik zit 3 te herkijken.. Damn ik kijk veel D:


    Oh Seizoen 2 gaat wel over Ciel en Sebastian! Maar er komt alleen nog een persoon en butler er bij!

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 22:52 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Dat hele lijstje kijk ik ook ;D Behalve Strike the Blood
    Daarnaast kijk ik nog; Phi Brain, Kuroko no Basket, Buddy Complex, Nagi no Asukara, Mahou Sensou & Z/X Ignition
    en ik zit 3 te herkijken.. Damn ik kijk veel D:


    Oh Seizoen 2 gaat wel over Ciel en Sebastian! Maar er komt alleen nog een persoon en butler er bij!


    Ik kijk niet zoveel nu, alleen nog Kuroshitsuji ernaast. ;p En Bleach staat op m'n to watch, maar ik heb al zo lang niet gekeken dat die meer bij on hold hoort xd.

    aLKJDFALKJ ok dan moet ik wel verder kijken nu. D: En eigenlijk moet ik nog douchen, damnit...

    [ bericht aangepast op 9 feb 2014 - 22:54 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik kijk niet zoveel nu, alleen nog Kuroshitsuji ernaast. ;p En Bleach staat op m'n to watch, maar ik heb al zo lang niet gekeken dat die meer bij on hold hoort xd.

    aLKJDFALKJ ok dan moet ik wel verder kijken nu. D: En eigenlijk moet ik nog douchen, damnit...

    Haha xd. Ik hoop dat ik de volgende keer niet meer zo veel kijk ;d. De enige reden dat het zo veel is omdat de helft van het vorige seizoen komt..
    Ik kijk 13 dingen die bezig zijn en 5 ervan zijn van het vorig seizoen xd en na dit seizoen eindigt gewoon alles.. Gewoon echt 13 animes die allemaal hetzelfde week eindigen o-o.. Ik ga dood..

    En je moet inderdaad verder kijken! In de spoiler staat alleen iets in over seizoen 1.
    Vond het jammer dat je de demon vorm van Sebastian amper zag.. Alleen zwarte veren en vrouwen schoenen -.-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you