• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Syll

    Ik weet niet waarom we in spoilers praten. XD Af en toe staat er wel een spoiler in, maar niet altijd. (':
    Ja, ik vind ook dat Pluuto nog moet leven. ;o Ik vind Alois en Claude ook creeps... Heel Kuroshitsuji zit vol creeps. >< Mja, ik weet niet. Ik heb ook nog niet heel veel van ze gezien. Alois is een sadist en Claude een emotieloos iets. En ik snap niet wat ze van Ciel moeten maar dat zal nog wel komen. xd
    Undertaker was mijn favoriet, ghehehe. :Y) Hij was echt awesome-awesome.
    En Soma en Agni vond ik ook leuk, maar iedere keer komen ze weer met Curry Pan aanzetten en daar krijg ik honger van. D:


    Oh, en over dat van die vierde/vijfde epi; daar heb je wel gelijk in ja, daarom probeer ik ook telkens tot dan ongeveer te kijken, maar dat lukt me niet altijd. (': En Kevin, ik vind regels bij het schrijven eerlijk gezegd bullshit. ;x Ja, sommige structuren zijn beter, ok, klopt, maar ik vind niet dat je een goede schrijver bent als je die regels volgt. Echte schrijvers maken hun eigen structuur. Maar dat is dan weer mijn mening. ;p
    Maar ik ben het wel met je eens dat dat vierde/vijfde epi verhaal komt doordat er vaak aan zo'n standaardstructuur wordt gehouden, wat ik dus jammer vind. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje,

    Ik ben het helemaal met je eens over Alois en Claude (vind ze eigenlijk soms schijt irritant). Plus het is eigenlijk best logisch wat ze willen van Ciel ;d.
    Yee je vind Undertaker leuk ;D. Stiekem vind ik Suttclif net iets leuker ;d. Hij is zo derpish met zijn ketting zaag en mini schaartjes xd. Bij die andere twee keek ik elke keer vaag op als ze er weer aankwamen xd. In mijn ogen waren die 2 beetje random ;d.


    Ik probeer meestal ook te kijken tot die aantal episodes. Als ik in mijn dropped lijstje kijk is het 3x niet gelukt ;d. Moet er wel bij zeggen dat 1 daarvan maar 6 episodes had en de andere was ik tot 3 gekomen ;d.
    Bij mijn on-hold lijstje wel een beetje vaker niet gelukt, maar dat ga ik nog verder kijken (ooit).


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje,
    Ik ben het helemaal met je eens over Alois en Claude (vind ze eigenlijk soms schijt irritant). Plus het is eigenlijk best logisch wat ze willen van Ciel ;d.
    Yee je vind Undertaker leuk ;D. Stiekem vind ik Suttclif net iets leuker ;d. Hij is zo derpish met zijn ketting zaag en mini schaartjes xd. Bij die andere twee keek ik elke keer vaag op als ze er weer aankwamen xd. In mijn ogen waren die 2 beetje random ;d.


    Ik probeer meestal ook te kijken tot die aantal episodes. Als ik in mijn dropped lijstje kijk is het 3x niet gelukt ;d. Moet er wel bij zeggen dat 1 daarvan maar 6 episodes had en de andere was ik tot 3 gekomen ;d.
    Bij mijn on-hold lijstje wel een beetje vaker niet gelukt, maar dat ga ik nog verder kijken (ooit).


    Komt ook een Nabari no Ou manga spoiler in voor:
    Wat? Geld? Lijkt me niet toch? Ik zie in ieder geval nog geen logica. (':
    Ik vond Sutcliff meer random hoor XD. Kwam-ie weer met z'n 'Sebas-chan' en z'n schaartjes want z'n zijs ding was afgepakt xd. Iedere keer helemaal blij als hij hem weer even terugkrijgt. (': Hij is wek echt geweldig ja, maar ik vind Undertaker meer awesome. :3
    Ik zit nu trouwens allemaal hij te zeggen, maar ik ging me dus afvragen of hij niet een vrouw was omdat hij volgens mij 'atashi' zegt en alles. Keek ik op MAL, blijkt dat hij transgender is. ;o Vond ik wel een plottwist. Yoite is dat trouwens ook, wist je dat? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje,

    Wat geld? Hoe kom je bij geld? Nee.... Ik ga er ook niet meer over zeggen ;d. Wil het niet spoilen en ik weet niet wanneer ze het gaan vertellen.. Sowwy.
    Ja ok, Sutcliff was ook behoorlijk random xd.
    Wacht wacht wacht wacht WACHT Sutcliff & Yoite zijn transgender O_O..
    Oh wacht dat van Yoite wist ik wel.. Hij was een hermafrodiet ;D.. Kreeg je dat niet ook de zien in de anime in een flashback?
    Even dat van Grell op zoeken... Net stiekem ook gedaan bij Yoite en toen herinnerde ik het mij weer.. Mij zelf gelijk ook het einde gespoiled van de manga.. En dat einde lijkt mij zo veel mooier dan in de anime o-o..
    En mijzelf gespoiled hoe het nu zat met Kuroshitsuji.. Ik hoop dat jij het kan snappen hoe het daar nu zit XD Anders moet je in de spoiler tag gaan kijken op MAL bij Sebastian. Maar niet nu doen! Alles staat in de spoiler tag dus ook het einde ;d. DUS NIET DOEN! Ik sla je..
    Ik heb het in ieder geval beetje helemaal verkeerd begrepen en moet hem dus echt nodig opnieuw zien zodat ik het dit keer wel snap
    Enige wat ik goed heb gesnapt is het einde.. Woohoo ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje,
    Wat geld? Hoe kom je bij geld? Nee.... Ik ga er ook niet meer over zeggen ;d. Wil het niet spoilen en ik weet niet wanneer ze het gaan vertellen.. Sowwy.
    Ja ok, Sutcliff was ook behoorlijk random xd.
    Wacht wacht wacht wacht WACHT Sutcliff & Yoite zijn transgender O_O..
    Oh wacht dat van Yoite wist ik wel.. Hij was een hermafrodiet ;D.. Kreeg je dat niet ook de zien in de anime in een flashback?
    Even dat van Grell op zoeken... Net stiekem ook gedaan bij Yoite en toen herinnerde ik het mij weer.. Mij zelf gelijk ook het einde gespoiled van de manga.. En dat einde lijkt mij zo veel mooier dan in de anime o-o..
    En mijzelf gespoiled hoe het nu zat met Kuroshitsuji.. Ik hoop dat jij het kan snappen hoe het daar nu zit XD Anders moet je in de spoiler tag gaan kijken op MAL bij Sebastian. Maar niet nu doen! Alles staat in de spoiler tag dus ook het einde ;d. DUS NIET DOEN! Ik sla je..
    Ik heb het in ieder geval beetje helemaal verkeerd begrepen en moet hem dus echt nodig opnieuw zien zodat ik het dit keer wel snap
    Enige wat ik goed heb gesnapt is het einde.. Woohoo ;d.


    Ok ik haal transgender en hermafrodiet door elkaar nu. >< Yoite is inderdaad hermafrodiet - lichamelijk zeg maar. Sutcliff volgens mij transgender... Maar dat weet ik niet zeker.
    Kreeg je dat in de anime te zien? ;o Ik dacht dat die flashbacks allemaal zo vaag waren... Had het er iig niet duidelijk uit kunnen halen, ik had mezelf gewoon gespoild. (': Het einde van de manga lijkt mij ook zoveel mooier ja... Ik moet echt weer eens verder lezen.
    *hides in corner* Don't hit me meeeeh D: Ik zal braaf zijn en niet kijken. :Y) Maar nu ben ik ook benieuwd of ik het zonder spoiler tagg ga snappen. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje,

    Volgens MAL is Grell wel gewoon een transgender ;d. Voel me er nu lichtelijk ongemakkelijk door.. Het is eigenlijk zo duidelijk qua hoe hij doet dat hij een meid is eigenlijk, maar toch viel het gewoon niet op o-o..
    Kan ook zijn dat ik het weer eens verkeerd heb onthouden en dat ik het daarna opgezocht had en via daar erachter kwam dat hij een hermafrodiet was xd. Ik wist het namelijk al wel xd.
    Mweh ik hoop het voor je ;o.. Volgens mij hoor je het nu bijna dat nu te snappen geloof ik.. Ik kan -als je wilt- in een volgende reactie in een aparte spoiler beetje uitleggen hoe het nu zit? -niet het einde maar gewoon hoe het nu zit hoe seizoen 2 begon zeg maar-
    Dat bespaard jou weer de kans om te ver in de spoilertag te lezen op MAL xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll
    Ja doe maar, maar niet over het einde van seizoen twee. :3

    Ja, ik dacht het ook niet, eerlijk gezegd. Ik dacht meer dat hij gewoon een beetje gay trekjes had of zo. (': Maar meer had ik er niet echt achter gezocht.
    Bij Yoite had ik het alleen echt niet verwacht, maar het verklaart wel echt een hele hoop van zijn gedrag en verleden en alles.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje,

    Hmm, gay en klein beetje verwijfd, maar dat gooide ik weer op et gayheid.. In anime is dat namelijk niet raar..
    Bij Yoite had ik het ook niet verwacht.. Denk dat je bij niemand hermafrodiet verwacht xd.


    In de volgende spoiler staat het uitgelegd over Kuroshitsuji;

    Weetje ik kopieer wel het stukje van MAL... Waarschijnlijk word het helemaal niets als ik het ga uitleggen xd.

    After the events of the first season, he goes to Alois's manor, posing as a traveler taking refuge from the storm. His real purpose to obtain Ciel's ring, which Claude has hidden in a tin in the cellar (Claude stole Ciel's soul just before Sebastian was going to eat it). In the process of trying to protect his suitcase from Claude, it is revealed that Ciel is inside. Sebastian escapes the manor and puts the ring on Ciel's finger, telling him that it is time to wake up.

    When Ciel wakes up, he has no memory of the events of the previous season, and Sebastian goes to great lengths so that he doesn't find out that their contract is over.


    In deze staat nog een klein stukje over wat ze nu eigenlijk gaan doen... Ik wist niet precies of je dat ook al wilde weten (ik wist dit eerlijk gezegd niet meer). Het is niet een spoiler voor het einde, maar meer een spoiler over wat er nu precies in de anime gaat gebeuren;
    Claude and Sebastian eventually come to a deal: their masters will hunt each other down and take revenge on each other, thus 'fulfilling' both contracts.


    De rest wat in de spoilertag staat op MAL is wel beetje hele grote spoilers dus ik zal als ik jou was niet daar heen gaan ;d. Ik heb (als goed is) naar mijn mening 'veilige' spoilers in de spoilertags gezet ;d.

    Nu ga ik maar eens slapen want ik ben eigenlijk best wel moe...
    Trusten mensen!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll oeh, bedankt! Nu snap ik het weer een beetje. :3 Nu ben ik wel benieuwd of Ciel zijn herinneringen nog terugkrijgt... Ah ja, ik moet gewoon maar verder gaan kijken, zoveel eps zijn het niet ;p.
    Welterusten! Ik ga ook maar 'ns. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, graag gedaan ;D

    --
    Dus nog meer mensen Nerawareta Gakuen gezien?

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 16:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje, graag gedaan ;D

    --
    Dus nog meer mensen Nerawareta Gakuen gezien?


    Nog niet, maar ben nu wel van plan.


    Vampire + Servant = Servamp

    LeIouch schreef:
    (...)

    Haha klopt, het is ook net wat je eigen smaak is xd
    Ik zit je maar een beetje te dollen, maar toch vind ik Angel Beats echt ongelofelijk goed. Alleen kan ik nog steeds niet de keuze maken welke ik beter vind, Angel Beats of Clannad + afterstory, omdat ze allebei echt iets hebben dat ze onderscheidt van alle andere anime's. Bij Angel Beats had ik dat heel sterk bij het Yui & Hinata moment en bij clannad zie ik het doorlopend met als hoogtepunt dat moment met Nagisa dat Tomoya haar roept en zo.

    En tja, de humor is zo droog en vaak zo melig, dat ik het gewoon leuk vind om te zien xd Het leuke met die humor is ook dat ze daarmee hun plot niet zo serieus ermee nemen xd Hinata had eigenlijk moeten verdwijnen in afl 4, maar door die oneindige ruzie met Yui bleef hij tot het eind, want anders was hij zeker weten verdwenen xd DUs key gebruikt gewoon hun humor om het plot een andere draai te geven, dat vind ik ook best uniek. En ik vond die guild death's wel leuk xd vooral met Naoi xd Dat hij Ooyama eerst hypnotiseert en zo xd haha, ik kan er wel om lachen.

    Maar miss, moet je er verder over nadenken over deze anime, want het duurde bij mij ook even voor de ware boodschap en een paaar side dingen binnenkwamen. :) Het is echt een ongelofelijk goede anime en sowieso een 10 waard xd tenminste in mijn opinie.





    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    LyraPhoenix schreef:
    (...)

    Nog niet, maar ben nu wel van plan.

    Ahh ok ;d. Wil je mij vertellen als je hem gezien heb wat je er van vond?
    Ik persoonlijk vond het er heel mooi uit zien, maar ergens kon ik het slecht volgen.


    In de spoiler heb ik een paar gifs gezet -de gifs zelf bevatten geen spoilers-
    Allemaal zijn ze afkomstig uit de film Nerawareta Gakuen ;d.




    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Yoite schreef:
    @Syll
    Ik weet niet waarom we in spoilers praten. XD Af en toe staat er wel een spoiler in, maar niet altijd. (':
    Ja, ik vind ook dat Pluuto nog moet leven. ;o Ik vind Alois en Claude ook creeps... Heel Kuroshitsuji zit vol creeps. >< Mja, ik weet niet. Ik heb ook nog niet heel veel van ze gezien. Alois is een sadist en Claude een emotieloos iets. En ik snap niet wat ze van Ciel moeten maar dat zal nog wel komen. xd
    Undertaker was mijn favoriet, ghehehe. :Y) Hij was echt awesome-awesome.
    En Soma en Agni vond ik ook leuk, maar iedere keer komen ze weer met Curry Pan aanzetten en daar krijg ik honger van. D:


    Oh, en over dat van die vierde/vijfde epi; daar heb je wel gelijk in ja, daarom probeer ik ook telkens tot dan ongeveer te kijken, maar dat lukt me niet altijd. (': En Kevin, ik vind regels bij het schrijven eerlijk gezegd bullshit. ;x Ja, sommige structuren zijn beter, ok, klopt, maar ik vind niet dat je een goede schrijver bent als je die regels volgt. Echte schrijvers maken hun eigen structuur. Maar dat is dan weer mijn mening. ;p
    Maar ik ben het wel met je eens dat dat vierde/vijfde epi verhaal komt doordat er vaak aan zo'n standaardstructuur wordt gehouden, wat ik dus jammer vind. ;d


    Je kunt niet ontkennen dat er ongeschreven regels zijn en dat schrijvers ze bewust of onbewust opvolgen of juist breken. Regels in het schrijven zijn eigenlijk meer richtlijnen en niet echt regels die sterk gelden. Het zijn van die dingen als: In het verhaal zult gij voor elk belangrijk personage een backstory geven. Maar die regel kun je ook breken door bijvoorbeeld: backstory weg te laten, omdat je alleen naar zijn backstory gaat insinueren, maar nooit daadwerkelijk vertelt wat er in zijn/haar verleden is gebeurd. Het is dan altijd aan de lezer/kijker om te beoordelen of je de regel goed hebt gebroken of dat je het juist beter in stand kon houden.

    En ho! Ik wil niet zeggen dat je een goede schrijver bent als je de regels volgt. Totaal niet zelfs, want zo maak je je verhaal juist saai, cliché en niet interessant genoeg om te lezen/kijken. Mij gaat het juist om de punten waarop de regels worden gebroken en op welke manier schrijvers dat doen, want zo kun je echt goed zien tot wat een schrijver in staat is. Het gaat mij niet om het volgen van de regels, maar om het breken ervan. Dat maakt verhalen namelijk echt interessant en op zulke momenten kun je er echt goed een eigen draai in de structuur aan je verhaal geven :)Dus eigenlijk bedoel ik wat jij zegt, dat schrijvers hun eigen structuur moeten maken, maar wel op de juiste manier :)

    Gauche schreef:
    (...)





    Die zijn Engels :P
    Maar er zit veel meer in Angel Beats dan alleen de boodschappen van de liedjes, hoewel ze wel veel prijsgeven ja, daar heb je gelijk in :)

    [ bericht aangepast op 11 feb 2014 - 18:20 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin ok, in dat geval ben ik het wel met je eens. Er zijn inderdaad wel regels; er is een protagonist en antagonist, protagonist wordt uit zijn comfort zone gehaald door een bepaald probleem. De antagonist bemoeilijkt het probleem, samen met nog een hoop andere facotoren, totdat de climax wordt bereikt en het probleem wordt opgelost, blahblah. Dat heb geleerd tijdens selectiedagen van de opleiding creative writing, dus geloof me, ik weet het. En volgens de mensen daar moet je als schrijver eerst een verhaal volgens die lijn moeten kunnen schrijven en dan pas kun je die lijn gaan breken en dát maakt je een goede schrijver. Alleen moet je niet meteen de regels gaan breken, want dat pakt niet goed uit, normaal gesproken. Maar dat wil wel zeggen dat zulke verhalen volgens dat cliché niet echt een goede schrijver kennen, of iemand die nog in de beginfase is blijven hangen.

    Oh god ik dwaal heel erg af. XD Wat ik vooral wilde zeggen is dat ik het in dat geval met je eens ben. ;p Ik heb overigens nooit gezegd dat er geen regels zijn, alleen dat ik ze haat en bullshit vind. ;p Maar dat is mijn grote valkuil; ik wil de regeltjes niet volgen bij schrijven, hoewel ik misschien beter zal worden als ik dat gewoon een keer wel eens doe. Mijn trots staat het alleen niet toe. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)