• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    @Dirkje, aah ok dan gaan we die de schuld geven ;D. Hij flikt het bij mij ook zo vaak.. Hij spoilde mij vooral vaak met Shingeki no Kyojin..
    Oh en ik had al iets in gedachten dat het zo ergens was ;o.. Damnit nu moet ik het alsnog zien.. Iets skippen kan ik niet D:
    Shiro kom ik niet zo gek vaak tegen op Tumblr ;o... Ik kom vooral gasten tegen van Dramatical Murder iets..
    Oeh en vertel me als je het gezien heb! Van beiden trouwens ;d. Ik zelf maak geen lijstje wanneer ik welke wil zien... Ik hou me er toch nooit aan.. Ik heb wel gewoon een Plan to Watch lijstje.. en boven mijn bureau heb ik een lijstje met dingen die ik wil herkijken ;d. Misschien dat ik Deadman Wonderland ook nog een keer ga kijken.. Ik ben nu meer in de 'herkijk bui' dan in de 'iets nieuws kijken' bui xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje, aah ok dan gaan we die de schuld geven ;D. Hij flikt het bij mij ook zo vaak.. Hij spoilde mij vooral vaak met Shingeki no Kyojin..
    Oh en ik had al iets in gedachten dat het zo ergens was ;o.. Damnit nu moet ik het alsnog zien.. Iets skippen kan ik niet D:
    Shiro kom ik niet zo gek vaak tegen op Tumblr ;o... Ik kom vooral gasten tegen van Dramatical Murder iets..
    Oeh en vertel me als je het gezien heb! Van beiden trouwens ;d. Ik zelf maak geen lijstje wanneer ik welke wil zien... Ik hou me er toch nooit aan.. Ik heb wel gewoon een Plan to Watch lijstje.. en boven mijn bureau heb ik een lijstje met dingen die ik wil herkijken ;d. Misschien dat ik Deadman Wonderland ook nog een keer ga kijken.. Ik ben nu meer in de 'herkijk bui' dan in de 'iets nieuws kijken' bui xd.


    Die bui heb ik nu ook een beetje :X
    Wil graag Clannad terugzien en kijk soms een paar afleveringen ervan terug :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    @Dirkje, aah ok dan gaan we die de schuld geven ;D. Hij flikt het bij mij ook zo vaak.. Hij spoilde mij vooral vaak met Shingeki no Kyojin..
    Oh en ik had al iets in gedachten dat het zo ergens was ;o.. Damnit nu moet ik het alsnog zien.. Iets skippen kan ik niet D:
    Shiro kom ik niet zo gek vaak tegen op Tumblr ;o... Ik kom vooral gasten tegen van Dramatical Murder iets..
    Oeh en vertel me als je het gezien heb! Van beiden trouwens ;d. Ik zelf maak geen lijstje wanneer ik welke wil zien... Ik hou me er toch nooit aan.. Ik heb wel gewoon een Plan to Watch lijstje.. en boven mijn bureau heb ik een lijstje met dingen die ik wil herkijken ;d. Misschien dat ik Deadman Wonderland ook nog een keer ga kijken.. Ik ben nu meer in de 'herkijk bui' dan in de 'iets nieuws kijken' bui xd.


    Ik doe dat normaal ook nooit, maar ik had zoveel op m'n to watch list staan dat ik geen overzicht meer had ><. Maar Deadman Wonderland is de laatste op dat zelf gemaakte lijstje, dus ik heb nog geen idee wat ik daarna wil gaan kijken.
    Oh, trouwens over Kuroshitsuji II:
    Ik snap er helemaal niks van. D: Ik heb nu de eerste twee epi's gezien, maar hoezo is Ciel er ineens weer? D: Sebastian had zijn ziel toch genomen en Ciel was dood? En het huis wat platgebrand? In de eerste episode leek het nog wel een beetje op een vervolg maar in de tweede episode is iedereen weer doodleuk levend zonder dat er iets gebeurd is enzo. D: Ik snap het nieeeeeeeeet. *slaat hoofd gefrustreerd op tafel*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, ik heb die bui nu al paar weken haha xd. Tuurlijk volg ik ook nog de dingen die bezig zijn ;d. Maar toch ;o..

    @Dirkje, Ahh ok ;o. Ergens is het wel handig zo'n lijstje ;d. Ehm over Kuroshitsuji,

    Ehm ik kan niet alles precies uitleggen.. Sowieso al niet over dat plat gebrande huis xd. Dat weet ik echt niet meer..
    Maar volgens mij had hij zijn ziel toch niet opgegeten.. Was iets mee dat zijn contract toch nog niet was volbracht of zo en hij daarom zijn ziel nog niet kon opeten..
    Geloof dat alles wel duidelijker word.. Ik snapte in het begin er namelijk ook helemaal niets van xd. Ik dacht hij namelijk dat hij beetje dood in het koffertje lag of zo.. Misschien moet ik het ooit ook maar eens op nieuw gaan kijken. -Kan ik Finnian weer zien ;D-


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Kevin, ik heb die bui nu al paar weken haha xd. Tuurlijk volg ik ook nog de dingen die bezig zijn ;d. Maar toch ;o..

    @Dirkje, Ahh ok ;o. Ergens is het wel handig zo'n lijstje ;d. Ehm over Kuroshitsuji,
    Ehm ik kan niet alles precies uitleggen.. Sowieso al niet over dat plat gebrande huis xd. Dat weet ik echt niet meer..
    Maar volgens mij had hij zijn ziel toch niet opgegeten.. Was iets mee dat zijn contract toch nog niet was volbracht of zo en hij daarom zijn ziel nog niet kon opeten..
    Geloof dat alles wel duidelijker word.. Ik snapte in het begin er namelijk ook helemaal niets van xd. Ik dacht hij namelijk dat hij beetje dood in het koffertje lag of zo.. Misschien moet ik het ooit ook maar eens op nieuw gaan kijken. -Kan ik Finnian weer zien ;D-


    Ah jaa, ik heb het ook nu en volg natuurlijk nog wel die lopen, maar ik kijk geen nieuwe en zit voornamelijk Clannad te kijken :) Schetst miss ook wel goed mijn situatie en voel ik me erg door aangesproken op het moment, dus miss vandaar :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    @Kevin, ik heb die bui nu al paar weken haha xd. Tuurlijk volg ik ook nog de dingen die bezig zijn ;d. Maar toch ;o..

    @Dirkje, Ahh ok ;o. Ergens is het wel handig zo'n lijstje ;d. Ehm over Kuroshitsuji,
    Ehm ik kan niet alles precies uitleggen.. Sowieso al niet over dat plat gebrande huis xd. Dat weet ik echt niet meer..
    Maar volgens mij had hij zijn ziel toch niet opgegeten.. Was iets mee dat zijn contract toch nog niet was volbracht of zo en hij daarom zijn ziel nog niet kon opeten..
    Geloof dat alles wel duidelijker word.. Ik snapte in het begin er namelijk ook helemaal niets van xd. Ik dacht hij namelijk dat hij beetje dood in het koffertje lag of zo.. Misschien moet ik het ooit ook maar eens op nieuw gaan kijken. -Kan ik Finnian weer zien ;D-


    Maar het einde van seizoen één liet toch wel echt geloven dat hij zijn ziel wel had opgegeten. D: Eerst, halverwege het eerste seizoen of zo, toen was het wel zo dat het contract nog niet volbracht was en blablablablah, maar op het einde wel. ;o
    Nouja, ik zal het zo wel zien. >< Maar ik vind het raar. Want net kwam die rode Shinigami weirdo - ja ik kan z'n naam niet onthouden - ineens tevoorschijn en Ciel herkende hem niet eens... Krijg het idee dat zijn geheugen half is gewist of zo. :/
    Oeh ja, Finny is leuk. :3 En ik vond Meirin ook awesome toen je haar zonder bril zag. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Kevin, ah je bent niet de enige xd. Ik kijk nu ook geen nieuwe.. ik kijk wel eens door mijn lijstje maar dan ga ik al gauw van; Nope, nope, nope... en dan ga ik door mijn Completed lijstje ;D.

    @Dirkje,

    Mij ook xd, maar ik geloof dat het ook werd uitgelegd. Ik weet niet precies waar en door wie (Waarschijnlijk door Sebastian zelf..)
    Rode shinigami weirdo... Grell Suttclif?
    Kan goed zijn dat zijn geheugen groten deels weg is.. Volgens mij herinnert hij ook niks van het gevecht dat aan het eind van het vorige seizoen kwam.. Ik kan het ook gigantisch mis hebben.. Ik moet het echt opnieuw kijken xd.
    Meirin was inderdaad awesome toen haar bril af ging ;D. Trouwens.. De hond.. Pluuto.. Is die er nu wel of niet? Volgens een vriend ging hij dood en is hij er nu niet meer.. Maar in mijn geheugen was hij er wel in het tweede seizoen o-o..
    Oh! wat vond je trouwens van Drocell? De vijand met de poppen en waar ze The London Bridge in zongen. Ehm ehm.. De tekst -denkt hard-
    Tetsu to hagane de tsukure, tsukure, tsukure.
    Tetsu to hagane de tsukure, My Fair Lady.
    ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Kevin, ah je bent niet de enige xd. Ik kijk nu ook geen nieuwe.. ik kijk wel eens door mijn lijstje maar dan ga ik al gauw van; Nope, nope, nope... en dan ga ik door mijn Completed lijstje ;D.

    @Dirkje,
    Mij ook xd, maar ik geloof dat het ook werd uitgelegd. Ik weet niet precies waar en door wie (Waarschijnlijk door Sebastian zelf..)
    Rode shinigami weirdo... Grell Suttclif?
    Kan goed zijn dat zijn geheugen groten deels weg is.. Volgens mij herinnert hij ook niks van het gevecht dat aan het eind van het vorige seizoen kwam.. Ik kan het ook gigantisch mis hebben.. Ik moet het echt opnieuw kijken xd.
    Meirin was inderdaad awesome toen haar bril af ging ;D. Trouwens.. De hond.. Pluuto.. Is die er nu wel of niet? Volgens een vriend ging hij dood en is hij er nu niet meer.. Maar in mijn geheugen was hij er wel in het tweede seizoen o-o..
    Oh! wat vond je trouwens van Drocell? De vijand met de poppen en waar ze The London Bridge in zongen. Ehm ehm.. De tekst -denkt hard-
    Tetsu to hagane de tsukure, tsukure, tsukure.
    Tetsu to hagane de tsukure, My Fair Lady.
    ;D


    Hahha jaaa, en dan zie je opeens een heleboel die je graag opnieuw wilt zien xd
    Want toradora vind ik stiekem ook wel leuk om nog een keer te zien of littlebusters, miss Nana :X
    hahaha, ik heb egt veel leuke die ik graag nog een keer wil zien xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    @Kevin, ah je bent niet de enige xd. Ik kijk nu ook geen nieuwe.. ik kijk wel eens door mijn lijstje maar dan ga ik al gauw van; Nope, nope, nope... en dan ga ik door mijn Completed lijstje ;D.

    @Dirkje,
    Mij ook xd, maar ik geloof dat het ook werd uitgelegd. Ik weet niet precies waar en door wie (Waarschijnlijk door Sebastian zelf..)
    Rode shinigami weirdo... Grell Suttclif?
    Kan goed zijn dat zijn geheugen groten deels weg is.. Volgens mij herinnert hij ook niks van het gevecht dat aan het eind van het vorige seizoen kwam.. Ik kan het ook gigantisch mis hebben.. Ik moet het echt opnieuw kijken xd.
    Meirin was inderdaad awesome toen haar bril af ging ;D. Trouwens.. De hond.. Pluuto.. Is die er nu wel of niet? Volgens een vriend ging hij dood en is hij er nu niet meer.. Maar in mijn geheugen was hij er wel in het tweede seizoen o-o..
    Oh! wat vond je trouwens van Drocell? De vijand met de poppen en waar ze The London Bridge in zongen. Ehm ehm.. De tekst -denkt hard-
    Tetsu to hagane de tsukure, tsukure, tsukure.
    Tetsu to hagane de tsukure, My Fair Lady.
    ;D


    Jup, die ja! (':
    Ik heb Pluuto nog niet gezien trouwens, maar ik ben pas bij episode 5, dus misschien komt hij nog wel terug... Maar als het goed is, is hij doodgegaan in seizoen één. Maar ja, ik dacht ook dat Ciel dood was en alle servants ook, en die zijn er ook allemaal gewoon...
    Drocell? Oh hij, hij was een creep XD. Maar er zitten bijna alleen maar creeps in Kuroshitsuji, eigenlijk. :'D Maar dat is wel leuk. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wooooooow begin van episode 5 en ineens heb ik antwoorden. :'D

    Ciel lost his memory?
    Ok, thanks Soma, nu snap ik het eindelijk. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)







    Nog even wat gifs! :'D
    van Tomoyo Sagakami.
    Een van mijn favo ova's :X

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 21:50 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin, aah dat herken ik xd. Als ik door mijn lijstje ga dan denk ik van; Hmm Deadman Wonderland.. oh maar ao no exorcist wil ik ook wel opnieuw kijken.. en C -hele titel is lang-, maar Guilty Crow wil ik ook D: en Hakkenden en Junjou en Sekai en Yada yada yada D: Kan zo door blijven gaan.. er komt maar geen einde er aan. Oh en dan heb je ook nog manga;s die ik opnieuw wil lezen D: Gelukkig lees ik daarvan niet echt van die lange Manga's dus ik kan er stuk of 3 in een avond lezen xd... Maar alsnog..

    @Dirkje,

    Ik hoop dat Pluuto nog leeft.. Pluuto was leuk! Ik weet het namelijk nu zelf helemaal niet meer.. Wel gemeen trouwens.. Pluuto niet maar de rest wel xd.
    Drocell was geen creep ;o.. Ok misschien wel, but he looked awesome o-o... Beter dan die andere vijanden..
    Oh! Wat vind jij trouwens van Alois en Claude?
    Oh en wat vind je trouwens van Undertaker ;o en van Soma & Agni? ;o (als je die laatste 2 tenminste ben tegen gekomen.. Weet niet wanneer die voorkwamen)
    --
    Ok je bent ze tegen gekomen xd

    Waarom praten we trouwens nog steeds in spoilers.. Volgens mij spoilen we alleen in de laatste paar alleen maar wie er voor kwamen xd.

    [ bericht aangepast op 10 feb 2014 - 21:53 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Trouwens door Kitakubu Katsudou Kiroku ben ik er eens op gaan letten, maar is het jullie ook al opgevallen dat rond de 4/5 episode je een boel uitleg krijg en dan pas beetje echt krijg te horen wat er in de anime gaat gebeuren? ;o..
    Ben er namelijk eens op gaan letten toen ze in die anime er over hadden dat de meeste mensen rond de 4/5 episode beslissen of ze de anime droppen of niet ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Trouwens door Kitakubu Katsudou Kiroku ben ik er eens op gaan letten, maar is het jullie ook al opgevallen dat rond de 4/5 episode je een boel uitleg krijg en dan pas beetje echt krijg te horen wat er in de anime gaat gebeuren? ;o..
    Ben er namelijk eens op gaan letten toen ze in die anime er over hadden dat de meeste mensen rond de 4/5 episode beslissen of ze de anime droppen of niet ;d.


    Nou, dat ligt aan de anime. Het maken van een animeplot is eigenlijk op dezelfde manier als bij het schrijven van een boek. In het schrijven van een verhaal, een plot, een storyboard of wat dan ook, daar heb je bepaalde regels waar je je aan moet houden. Alleen zij die goed genoeg zijn, kunnen de regels breken, maar veel schrijvers houden zich aan zulke ongeschreven regels en gebruiken een structuur die overeenkomsten heeft met elkaar. Ik denk dat het daarom zo is dat het rond 4 a 5 epi's dat de meeste uitleg komt. Tenminste dat denk ik :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    (...)

    Nou, dat ligt aan de anime. Het maken van een animeplot is eigenlijk op dezelfde manier als bij het schrijven van een boek. In het schrijven van een verhaal, een plot, een storyboard of wat dan ook, daar heb je bepaalde regels waar je je aan moet houden. Alleen zij die goed genoeg zijn, kunnen de regels breken, maar veel schrijvers houden zich aan zulke ongeschreven regels en gebruiken een structuur die overeenkomsten heeft met elkaar. Ik denk dat het daarom zo is dat het rond 4 a 5 epi's dat de meeste uitleg komt. Tenminste dat denk ik :)

    Je verpest het. Fck de regels dit is allemaal toeval ok D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you