• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    Stiekem moeten we een grote anime night met de Q-otaku's houden, dat lijkt me echt zo awesome. :3
    maar wel een beetje onmogelijk


    En hier heb je dan meteen al het voorbeeld -_- als ik aan mn ma vraag Mag ik naar een anime night met allemaal Q'ers? dan reageert ze net zoals bij mn 1e meet met Q-friends. Ze moet en zal ze spreken


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hylophagous schreef:
    Shionnn/Syllll! (Is het raar als ik mensen nu al bij hun voornaam noem? o.o)
    Jouw profielfoto is zo schattiiiiggggg. >w<
    Heb je die nog ergens in het groot? Ik wil hem zo graag opslaan. :c
    En weet iemand waar ik het einde van de manga van No. 6 kan vinden? Als in vanaf hoofdstuk 22.
    Myrthe zegt dat die nooit vertaald gaat worden en dat je de Japanse versie + samenvatting ergens kan lezen, maar dat lijkt me onlogisch en en en... >w<
    Ik wil het gewoon helemaaaaaal. D::
    *rent jammerend weg*

    Ik zou... alles in 1 post moeten doen.... Gomen.
    Ik zal er in het vervolg op lettennnn.


    Ik heb alles vanaf hoofdstuk 22 hier gelezen met behulp van een samenvatting, plus de belangrijkste pagina's uit de manga staan erbij. Er is helaas echt geen andere mogelijkheid. >< Het is wel de moeite waard, though. Al is het einde niet veel beter dan het einde van de anime. Toch wordt er veel meer uitleg over bepaalde dingen gegeven en op een gegeven moment is het heel anders dan de anime.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zaiphon schreef:
    (...)

    En hier heb je dan meteen al het voorbeeld -_- als ik aan mn ma vraag Mag ik naar een anime night met allemaal Q'ers? dan reageert ze net zoals bij mn 1e meet met Q-friends. Ze moet en zal ze spreken


    Ze mag me best opbellen? (cat)
    Al ben ik aan de telefoon nog meer awkward dan in real life. :'D
    Het lijkt me sowieso nice om een keer een meeting te houden als het wat mooier weer is, misschien is dat iets makkelijker realiseerbaar. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ze mag me best opbellen? (cat)
    Al ben ik aan de telefoon nog meer awkward dan in real life. :'D
    Het lijkt me sowieso nice om een keer een meeting te houden als het wat mooier weer is, misschien is dat iets makkelijker realiseerbaar. :3


    Dat zou wel leuk zijn, maar ik ben 14 en ben afhankelijk van mijn ouders, gezien ik in Zeeuws-Vlaanderen woon


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    GUUUUUUYS special van Kamisama no Inai Nichiyoubi! :3
    Het is opgesplitst in drie mini episodes, de eerste kun je het beste negeren (de eerste zeven minuten), aangezien dat zeg maar een typische hot spring fanservice episode is. De tweede en derde zijn heel erg interessant though. En als je een fan van Hampnie bent, moet je sowieso kijken. ^^
    Aaaaaah damn, wat had ik de sfeer van die anime en Alice gemist!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Reina, Dank je! en nee hoor mensen nu al bij de voornaam noemen is niet raar, daarvoor hebben we ze er bij gezet! Bovendien mij noem je al naar een bijnaam ;p.
    Ehm ja ik heb mijn profiel foto nog ergens in het groot ;d -even mijn tumblr door spitten- Got it ;D. Alsjeblieft! Sorry dat het lang duurde, ik was even douchen ;d.

    @Dirkje, ik heb hem net gezien ;o. Ik snapte er eerlijk gezegd niets van.. Ik was eerst al van de kaart omdat er op MAL word beschreven als; De 13e episode blabla.. 13e episode my ass.. Dit zijn allemaal kleine stukjes die tussen de anime door kwam xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Goddamnit Pupa, wat was dat nou weer. Die episode maakte me fucking misselijk en uncomfortable. :'D Yume's 'Onii-chan' gaat me nu voor eeuwig achtervolgen, I swear. >< Nu wil ik 'm echt droppen. Het is dat het maar drie minuten per episode is en ik wil weten hoe fucked up het einde gaat zijn, maar ugh... Deze epi was wel echt het toppunt...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Syll ja, dat was behoorlijk gemeen ja. :'D Ik dacht ook OEH VERVOLG, maar dat viel wel een beetje tegen. Was leuk om Hampnie te zien though. :3 En de art. En Alice. Alice sowieso.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, haha je was me voor over dat Pupa xd. Dit was echt waardeloos..
    In kort uitgelegd;

    Je hoort 1x Yume.. Daarna alleeen maar Onii-chan Onii-chan.. Oh en je hoort ranzige eet geluiden en je ziet hoe zij hem op eet..

    Oh over Kamisama, vond dat laatste wel leuk hoe hij de moeder van dingetje leerde kennen ;o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje, haha je was me voor over dat Pupa xd. Dit was echt waardeloos..
    In kort uitgelegd;
    Je hoort 1x Yume.. Daarna alleeen maar Onii-chan Onii-chan.. Oh en je hoort ranzige eet geluiden en je ziet hoe zij hem op eet..

    Oh over Kamisama, vond dat laatste wel leuk hoe hij de moeder van dingetje leerde kennen ;o.


    Ja echt hè, dat was alles wat er gebeurde. XD Oh god...
    Ja, dat vond ik inderdaad ook heel leuk van Kamisama!

    Golden Time was ook weer leuk. :3
    Op het einde met die brug dat ik echt dat hij er weer af ging vallen of zo... Of in ieder geval dat er iets zou gebeuren. En tja, dat is nu ook eigenlijk wel zo want zijn herinneringen komen terug.
    Maar die preview. ;o God, ik zie een ring, gaan ze trouwen? D: I do not approve. Ik ben nog steeds een trouwe Linda en Banri shipper. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ik heb alles vanaf hoofdstuk 22 hier gelezen met behulp van een samenvatting, plus de belangrijkste pagina's uit de manga staan erbij. Er is helaas echt geen andere mogelijkheid. >< Het is wel de moeite waard, though. Al is het einde niet veel beter dan het einde van de anime. Toch wordt er veel meer uitleg over bepaalde dingen gegeven en op een gegeven moment is het heel anders dan de anime.


    Dankje!


    Shion schreef:
    @Reina, Dank je! en nee hoor mensen nu al bij de voornaam noemen is niet raar, daarvoor hebben we ze er bij gezet! Bovendien mij noem je al naar een bijnaam ;p.
    Ehm ja ik heb mijn profiel foto nog ergens in het groot ;d -even mijn tumblr door spitten- Got it ;D. Alsjeblieft! Sorry dat het lang duurde, ik was even douchen ;d.


    Dankjeee! C: C: c:
    En dat maakt helemaal niet uit, baka. >w<
    Ik was zelf aan het schilderen.
    Ik heb niet echt een bijnaam, want ze klinken allemaal kut. :'D
    However... sommige vrienden noemen me Reini, dat heeft nog wel iets liefs, I guess.

    Oh en Maxime?
    Je kunt er in het lijstje ook "16 - MAL" bij prutten. c:


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja echt hè, dat was alles wat er gebeurde. XD Oh god...
    Ja, dat vond ik inderdaad ook heel leuk van Kamisama!

    Golden Time was ook weer leuk. :3
    Op het einde met die brug dat ik echt dat hij er weer af ging vallen of zo... Of in ieder geval dat er iets zou gebeuren. En tja, dat is nu ook eigenlijk wel zo want zijn herinneringen komen terug.
    Maar die preview. ;o God, ik zie een ring, gaan ze trouwen? D: I do not approve. Ik ben nog steeds een trouwe Linda en Banri shipper. (cat)

    Golden Time was inderdaad leuk ;D
    Ik was meer verbaasd over de haar van Miss Ultrasonic (ben haar naam kwijt ok..)... Haar haar is er af o-o..
    Je was trouwens niet de enige die dat verwachtte ;o Ergens verwachtte ik dat hij Banri wel omhoog tilde en toen BAM al zijn herinneringen terug kwamen.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Golden Time was inderdaad leuk ;D
    Ik was meer verbaasd over de haar van Miss Ultrasonic (ben haar naam kwijt ok..)... Haar haar is er af o-o..
    Je was trouwens niet de enige die dat verwachtte ;o Ergens verwachtte ik dat hij Banri wel omhoog tilde en toen BAM al zijn herinneringen terug kwamen.


    Daar was ik ook wel verbaasd over ja, haar haren. ;o Oka-chan. Ik weet haar hele naam niet, maar ze noemen haar altijd (behalve Koko dan) toch altijd Oka-chan? Oh wacht, Chinami, wordt ze ook weleens genoemd. Heh. Dat lijkt niet eens op elkaar... *snapt het nu niet meer, gaat naar MAL* Oh, aha, ze heet dus Chinami met haar voornaam, Oka achternaam. xd En ik heb een spoiler gelezen door MAL over Chinami. >< Damn.
    Toen hij zijn oude ik opving verwachtte ik ook zoiets ja... Toch niet...
    En Linda heet eigenlijk Nana? Wut? Ok, blijkbaar is dat gewoon een andere manier om de kanji in haar naam op te lezen...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    @Minke, ik speel het! Ik speel het vooral in het weekend.. Doordeweeks speel ik het echt heel soms op mijn mac aangezien ik dan alleen die touchpad track pad mouse pad.. iets heb en dat gaat echt lastig xd. Nja je hebt dan ook andere modes.. 2 daarvan willen mij gewoon echt niet.. (Taiko en Mania) dat fruit gedoetje doe ik nog wel regelmatig ;d. Mag ik weten wie jij daar bent? ;o

    Ik kan nu gaan uitleggen wat Osu! is maar.. Minke is er mee begonnen dus ik laat het haar doen ;D


    @Syll Haha ik ben nog maar lvl 1415 nu though. Ik ben Neko x3 en ik speel voornamelijk met muis, ik heb geen touchpad ding ofzo, lijkt me wel heel gaaf c: Maar hoe werkt dat dan, kan je osu dan aansluiten daar aan ofzo? Kan het dan ook niet met de Ipad? :')

    @Dirkje Hoe moet ik dat uitleggen o.o Het is een soort van ritme spel, en ja, nou en via die site waar die link naar toe gaat, kan je dan beatmaps downloaden c: Dat zijn de liedjes, vaak Japans, uit animes, of dergelijke wat ik heel leuk vind ^^ En ja het is gratis om te downloaden en dan is het wel makkelijk te snappen. Gewoon downloaden zou ik zeggen en als je het niks vind weer verwijderen >3< Mijn uitleg faalt een beetje, misschien kan Syll het beter uitleggen :3 In het begin is het wel moeilijk maar later word het wel steeds makkelijker. Ook al speel ik alleen nog maar op Easy en Normal xD

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 1:37 ]

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Dankjeee! C: C: c:
    En dat maakt helemaal niet uit, baka. >w<
    Ik was zelf aan het schilderen.
    Ik heb niet echt een bijnaam, want ze klinken allemaal kut. :'D
    However... sommige vrienden noemen me Reini, dat heeft nog wel iets liefs, I guess.

    Oh en Maxime?
    Je kunt er in het lijstje ook "16 - MAL" bij prutten. c:


    K zal t er ff bij prutten schatteke


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen