• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    @Kevin ok, in dat geval ben ik het wel met je eens. Er zijn inderdaad wel regels; er is een protagonist en antagonist, protagonist wordt uit zijn comfort zone gehaald door een bepaald probleem. De antagonist bemoeilijkt het probleem, samen met nog een hoop andere facotoren, totdat de climax wordt bereikt en het probleem wordt opgelost, blahblah. Dat heb geleerd tijdens selectiedagen van de opleiding creative writing, dus geloof me, ik weet het. En volgens de mensen daar moet je als schrijver eerst een verhaal volgens die lijn moeten kunnen schrijven en dan pas kun je die lijn gaan breken en dát maakt je een goede schrijver. Alleen moet je niet meteen de regels gaan breken, want dat pakt niet goed uit, normaal gesproken. Maar dat wil wel zeggen dat zulke verhalen volgens dat cliché niet echt een goede schrijver kennen, of iemand die nog in de beginfase is blijven hangen.

    Oh god ik dwaal heel erg af. XD Wat ik vooral wilde zeggen is dat ik het in dat geval met je eens ben. ;p Ik heb overigens nooit gezegd dat er geen regels zijn, alleen dat ik ze haat en bullshit vind. ;p Maar dat is mijn grote valkuil; ik wil de regeltjes niet volgen bij schrijven, hoewel ik misschien beter zal worden als ik dat gewoon een keer wel eens doe. Mijn trots staat het alleen niet toe. (':


    Haha, dat maakt tegelijkertijd miss wel jouw beste eigenschap in het schrijven en ook jouw grootste handicap. Ligt eraan hoe hardnekkig je bent in het handhaven van je eigen filosofie om niet volgens de regels te schrijven. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Als je naar de style en kleuren kijk.. Welke vinden jullie bij Nabari no Ou & Ano hana passen?

    Het beste is ook nog als iemand beetje dood gaat in de anime..

    Zo leuk dat ik met een AMV bezig ben.. Maar net had ik een anime die ik er bij wilde doen en de kleuren daarvan verschilde toch wel een beetje te erg xd.
    Guilty Crown heb ik al.. De kleuren daarvan verschillen op zich ook nog wel erg.. Maar niet zo erg als met de anime Tasogare Otome x Amnesia..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Weten jullie toevallig nog leuke anime films die ik kan kijken? xd
    Ik merk dat series kijken op het moment moeilijk gaat, dus dan maar films :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    LeIouch schreef:
    Weten jullie toevallig nog leuke anime films die ik kan kijken? xd
    Ik merk dat series kijken op het moment moeilijk gaat, dus dan maar films :X

    Spirited away
    Only yesterday
    Summer wars
    The cat returns
    Paprika
    Ff een paar leuke movies die ik zo snel uit mij hoofd wist te noem hopelijk zit er iets tussen !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    xSlagroomx schreef:
    (...)
    Spirited away
    Only yesterday
    Summer wars
    The cat returns
    Paprika
    Ff een paar leuke movies die ik zo snel uit mij hoofd wist te noem hopelijk zit er iets tussen !


    Arigatou!


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Als je naar de style en kleuren kijk.. Welke vinden jullie bij Nabari no Ou & Ano hana passen?
    Het beste is ook nog als iemand beetje dood gaat in de anime..

    Zo leuk dat ik met een AMV bezig ben.. Maar net had ik een anime die ik er bij wilde doen en de kleuren daarvan verschilde toch wel een beetje te erg xd.
    Guilty Crown heb ik al.. De kleuren daarvan verschillen op zich ook nog wel erg.. Maar niet zo erg als met de anime Tasogare Otome x Amnesia..


    Ehm, eens denken... Ik let nu vooral op je spoiler ding.
    07-Ghost?
    Angel Beats?
    K?
    Verder kom ik niet echt...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    LeIouch schreef:
    Weten jullie toevallig nog leuke anime films die ik kan kijken? xd
    Ik merk dat series kijken op het moment moeilijk gaat, dus dan maar films :X


    Hal (2013)
    Colorful (best wel heftig)
    Kotonoha no Niwa (van dezelfde maker als 5 Centimeters per Second!!!)
    Momo e no Tegami
    Toki wo Kakeru Shoujo (van dezelfde maker als Ookami Kodomo no Ame to Yuki en Summer Wars'
    Majo no Takkyuubin (ghibli)
    Mononoke Hime (ghibli)
    Howl no Ugoku Shiro (ghibli)
    Mimi wo Sumaseba (ghibli)
    Tokyo Godfathers (een kerstfilm, maar ik heb 'm hartje zomer gekeken :'''))
    Karigurashi no Arrietty (ghibli)
    Tonari no Totoro (ghibli)
    Hotarubi no Mori e

    Dit zijn ongeveer zowat alle anime films die ik heb gezien, tho, haha, maar meestal zijn films gewoon beter dan series! Vooral qua animatie. ^^


    wth.

    ^ Qua animatie? Hmm, idunno, meestal vind ik die juist een beetje tegenvallen in films. Ja, de scenery is vaak geweldig en echt een kunstwerk, maar ik vind vaak de mensen niet zo heel erg mooi. Ik ben sowieso toch meer van de series, hoewel ik films ook leuk kan vinden. Bij series zit ik er gewoon meer in of zo, de emoties komen bij mij dan heftiger aan. Ookami is hierop een uitzondering trouwens, ik heb zo vreselijk gehulld bij die film. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kent iemand hier het Spel Osu eigenlijk? Het is over het algemeen heel erg bekend bij otaku's. En het is ook een japans spel, en veel japanse liedjes c:

    LeIouch schreef:
    (...)

    Die zijn Engels :P
    Maar er zit veel meer in Angel Beats dan alleen de boodschappen van de liedjes, hoewel ze wel veel prijsgeven ja, daar heb je gelijk in :)


    Dat was ook niet echt wat ik bedoelde, >v< But okay....
    Het ging me meer om: Hey look! Kijk mooie Angel beats liedjes die je wel mee kan zingen! C:


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    @Minke ik ken het niet... Wat houdt het precies in dan?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, Dankjewel! 07-Ghost zag ik ook al aan te denken ;o Angel Beats had ik al geprobeert.. Wilde dan de aandacht op Kanade leggen, maar daar zie je niet van dat ze verdwijnt.. + het zeilige stukje van hun zit telkens de tekst in de weg van het lied wat dan op dat moment komt.. K had ik helemaal nog niet aan gedacht ;o Bedankt!

    @Kevin, ik heb laatst Nerawareta Gakuen gezien? Ziet er heel mooi uit ;D.

    @Minke, ik speel het! Ik speel het vooral in het weekend.. Doordeweeks speel ik het echt heel soms op mijn mac aangezien ik dan alleen die touchpad track pad mouse pad.. iets heb en dat gaat echt lastig xd. Nja je hebt dan ook andere modes.. 2 daarvan willen mij gewoon echt niet.. (Taiko en Mania) dat fruit gedoetje doe ik nog wel regelmatig ;d. Mag ik weten wie jij daar bent? ;o

    Ik kan nu gaan uitleggen wat Osu! is maar.. Minke is er mee begonnen dus ik laat het haar doen ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hai! >w<
    Ik ben er weer, een soort van. x)
    Ik.... weet niet goed wat ik hier doe, want... ik ben niet zo goed met mensen en praten en interessant zijn enzo, maar...
    jullie waren leuk (in topic 5, ik was denk ik nog Avalerion :'D) (toen was ik er vooral om te zorgen dat Myrthe niet meer genegeerd werd) en anime is leuk (al heb ik er niet bar veel gezien ofzo), enenennnn... >w<
    Hi. x)
    MAL
    Ik ben Reina, 16 jaar. (:
    Hopelijk kan ik meepraten, sort of...
    Ik vind het leuk dat mensen plaatjes van No.6 en Tegami Bachi hebben, want... die zijn awesome. >w<

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 18:08 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Oh, jemig. Jullie lijsten zijn gigantisch. .-.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    Hai! >w<
    Ik ben er weer, een soort van. x)
    Ik.... weet niet goed wat ik hier doe, want... ik ben niet zo goed met mensen en praten en interessant zijn enzo, maar...
    jullie waren leuk (in topic 5, ik was denk ik nog Avalerion :'D) (toen was ik er vooral om te zorgen dat Myrthe niet meer genegeerd werd) en anime is leuk (al heb ik er niet bar veel gezien ofzo), enenennnn... >w<
    Hi. x)
    MAL
    Ik ben Reina, 16 jaar. (:
    Hopelijk kan ik meepraten, sort of...
    Ik vind het leuk dat mensen plaatjes van No.6 en Tegami Bachi hebben, want... die zijn awesome. >w<


    Okaerinasaaaaaai~
    No. 6 ftw! :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)