• Nummer 9 heeft het bijna twee weken volgehouden, dus hier nummer 10

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Gauche (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1) Corpse Party: Tortured Souls
    2) Kamisama no Inai Nichiyoubi
    3) 07 Ghost

    [ bericht aangepast op 14 feb 2014 - 19:48 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Yoite schreef:
    (...)

    Okaerinasaaaaaai~
    No. 6 ftw! :3


    Arigatou! >w<


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Gauche schreef:
    (...)

    Dat was ook niet echt wat ik bedoelde, >v< But okay....
    Het ging me meer om: Hey look! Kijk mooie Angel beats liedjes die je wel mee kan zingen! C:


    In dat geval ben ik bang dat ik het volkomen met je eens moet zijn :P
    Hoewel ik niet zing xd Ik ken mijn beperkingen :X
    Maar die liedjes zijn idd erg mooi, maar toch blijf ik ichiban no takaramono in het engels het mooist vinden.
    Gewoon die uithaal van LiSa die dat zingt, zijn zo bijzonder. Ik heb ook dat concert gezien waar ze dat in zong en de tranen stroomden gewoon over haar wangen, dat was echt zo lief :) Maar veel engelse nummers zoals die vind ik ook mooi om naar te luisteren.

    @Everybody: Ty trouwens everybody voor de films! :'D
    Ik heb weer heel wat hele leuke filmavonden voor de boeg!

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 19:16 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ö

    Myrthe!
    Wij moeten ook nog animefilmavondendingen houden!
    Wanneer en welke?
    En met of zonder Jase?
    Dat lijkt me wel gezellig, maar ik weet niet of hij dat leuk vindt.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ik wil ook iemand om een animeavond mee te houden. D:
    No faaaair. T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ik wil ook iemand om een animeavond mee te houden. D:
    No faaaair. T^T


    D:
    I wish I could help you with that.
    Maar als ik erover nadenk is dat best raar.
    Iemand aan een filmavondpersoon helpen. o.x

    Myrthe en Jase (mijn vriendje) en ik hebben een keer 16 of 17 afleveringen van pokémon in een nacht gekeken. >w<
    Dat was gewoon cool, al ziet geen van ons dat geloof ik écht als anime.

    Ken je niemand in je omgeving die dit leuk vindt? ö D:
    Zoek ze! Steek ze aan! Something. o.o


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Omg dat is zo awesome. :3
    Mweh ik heb wel vrienden die anime kijken, maar de meesten wonen niet echt dichtbij of zijn niet zo van de sleepovers. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    Ik wil ook iemand om een animeavond mee te houden. D:
    No faaaair. T^T

    Wil ik ook !
    Ik kan dat op zich wel maar de kans is groot dat ik dan eerst een eind moet reizen..
    1x gedaan en toen keken we Titan die die nacht uitkwam ;D en paar andere episodes van anime.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hylophagous schreef:
    Hai! >w<
    Ik ben er weer, een soort van. x)
    Ik.... weet niet goed wat ik hier doe, want... ik ben niet zo goed met mensen en praten en interessant zijn enzo, maar...
    jullie waren leuk (in topic 5, ik was denk ik nog Avalerion :'D) (toen was ik er vooral om te zorgen dat Myrthe niet meer genegeerd werd) en anime is leuk (al heb ik er niet bar veel gezien ofzo), enenennnn... >w<
    Hi. x)
    MAL
    Ik ben Reina, 16 jaar. (:
    Hopelijk kan ik meepraten, sort of...
    Ik vind het leuk dat mensen plaatjes van No.6 en Tegami Bachi hebben, want... die zijn awesome. >w<


    Hey ^^

    Welkom bij de Club (:
    Je kunt hier alles plaatsen dus als je graag over bijvoorbeeld No.6 wilt praten kan dan natuurlijk altijd haha.
    Ik ben zelf ook niet zo Prater haha of typer eigenlijk :3 Maar ik weet zeker dat het gezellig word met nog iemand erbij op het topic :P


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Stiekem moeten we een grote anime night met de Q-otaku's houden, dat lijkt me echt zo awesome. :3
    maar wel een beetje onmogelijk


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Laatste tijd heb ik ook minder anime avonden. Wel jammer, maar ja xd
    Ik moet ook nu lange dagen maken door stage en heb ook niet egt de tijd voor anime.
    Af en toe een filmpje hopelijk en natuurlijk blijf ik Naruto volgen, dat echt een geweldige anime is :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    Stiekem moeten we een grote anime night met de Q-otaku's houden, dat lijkt me echt zo awesome. :3
    maar wel een beetje onmogelijk


    Lijkt me best wel leuk alleen als we moeten gaan uitzoeken bij wie komen we nog niet verder.


    Vampire + Servant = Servamp

    Yoite schreef:
    Stiekem moeten we een grote anime night met de Q-otaku's houden, dat lijkt me echt zo awesome. :3
    maar wel een beetje onmogelijk


    Jup, jup. >w<
    Het zou moeten kunnen, maar dan heb je het mensen-van-internet-en-ouders-en-onzekerheid-dilemma, en het is moeilijk te regelen. :'D


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    xSlagroomx schreef:
    (...)

    Hey ^^

    Welkom bij de Club (:
    Je kunt hier alles plaatsen dus als je graag over bijvoorbeeld No.6 wilt praten kan dan natuurlijk altijd haha.
    Ik ben zelf ook niet zo Prater haha of typer eigenlijk :3 Maar ik weet zeker dat het gezellig word met nog iemand erbij op het topic :P


    Awh! >w<
    Dankje!


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Shionnn/Syllll! (Is het raar als ik mensen nu al bij hun voornaam noem? o.o)
    Jouw profielfoto is zo schattiiiiggggg. >w<
    Heb je die nog ergens in het groot? Ik wil hem zo graag opslaan. :c
    En weet iemand waar ik het einde van de manga van No. 6 kan vinden? Als in vanaf hoofdstuk 22.
    Myrthe zegt dat die nooit vertaald gaat worden en dat je de Japanse versie + samenvatting ergens kan lezen, maar dat lijkt me onlogisch en en en... >w<
    Ik wil het gewoon helemaaaaaal. D::
    *rent jammerend weg*

    Ik zou... alles in 1 post moeten doen.... Gomen.
    Ik zal er in het vervolg op lettennnn.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 21:24 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    Shionnn/Syllll! (Is het raar als ik mensen nu al bij hun voornaam noem? o.o)
    Jouw profielfoto is zo schattiiiiggggg. >w<
    Heb je die nog ergens in het groot? Ik wil hem zo graag opslaan. :c
    En weet iemand waar ik het einde van de manga van No. 6 kan vinden? Als in vanaf hoofdstuk 22.
    Myrthe zegt dat die nooit vertaald gaat worden en dat je de Japanse versie + samenvatting ergens kan lezen, maar dat lijkt me onlogisch en en en... >w<
    Ik wil het gewoon helemaaaaaal. D::
    *rent jammerend weg*

    Ik zou... alles in 1 post moeten doen.... Gomen.
    Ik zal er in het vervolg op lettennnn.


    RAINBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW XD Bijnamen zijn zo leuk :P


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen