• Trailer
    Seizoenen: 6
    Gestart: 2004
    Gestopt: 2010
    Genres: Thriller, drama, adventure
    Cijfer IMDB 8,6

    Lost-fans:
    BastiIIe
    Animus
    fallenbadass
    Assassin
    Aquata
    Sigil









    Ik ben er nogal laat mee ja, maar ik ben laatst begonnen met het kijken van de serie LOST and it's epic! Ik was weer aan het rondneuzen voor een serie en kwam overal op internet LOST tegen en dat het zo goed, dus besloot ik te gaan kijken en ik ben nu al hooked. Zelfs de ouderwetse geluiden en muziekjes (de serie is uit 2004) storen me niet, maar ik vind ze juist wel leuk, haha.


    Fatass Hurley is trouwens een baas (:



    Voor wie er nog nooit van gehoord heeft:
    After a mysterious and bloody airplane crash, 48 survivors are left stranded on a Pacific Island... miles off course. It soon becomes apparent that they will not have to cope only with the forces of nature, but with the island's secrets, including the Dharma Initiative, the 'Lost Numbers', the "others" (or hostiles) and the strange black smoke- to name a few. There is also much more than meets the eye, as it becomes apparent that everyone is connected in some way and that everyone has a purpose to live on the island... and for some, to die.



    Het zit dus vol mysteries en dat is juist wat ik er zo geweldig aan vind (: Ik ben nu bij aflevering 6 of 7 en vroeg me af of nog meer mensen het kijken, het hebben gezien of het nu juist gaan kijken.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 13:45 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh diegaat is nog niet voorbij gekomen. Ik vind John Locke ook epic!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik vind John eigenlijk heeel irritant met zijn gezeur. Net als Kate en Jack. Gelukkig zit Sawyer er vaak tussen om het leuker te maken.


    Your make-up is terrible

    Tot nu toe vind ik hem nog heel gaaf iig :p Hopelijk blijft dat. Walt is iig schattig!!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Orchard schreef:
    (...)
    • Six Feet Under
    • Person of Interest
    • Vikings (kijk ik nu)
    • Breaking Bad (al gekeken)
    • Homeland
    • Lost
    • Dexter
    • Da Vinci's Demons
    • Orange is the new black
    • Hannibal
    • Fringe (al gekeken)
    • Game of Thrones (kijk ik nu)
    • Walking Dead (kijk ik nu)
    • Under the Dome
    • Spartacus
    • Orphan Black
    • Dracula
    • Sleepy Hollow (twijfelgeval)
    • Believe (komt nog)
    • Pushing Daisies
    • Misfits
    • Locke & Key (nieuw en onduidelijk)
    • The Dark Tower (nieuw en onduidelijk)
    • Ripper Street
    • Black Mirror
    • Boardwalk Empire


    Sleepy Hollow, Orphan Black, Hannibal (hier komen wel heel bloederige stukken in voor, maar de psychologie is fantastisch, net zoals Mads Mikkelsen) en Pushing Daisies (vooral het eerste seizoen is perfect, het tweede seizoen ben ik nog steeds mee bezig omdat het veel slechter wordt) zijn zeker aanraders. Hannibal en Pushing Daisies zijn door dezelfde persoon gemaakt, en er zijn een paar cameos in Hannibal die je alleen snapt als je Pushing Daisies (en Wonderfalls, die een absolute must is als je Pushing Daisies leuk vond,) hebt gezien, dus ik zou ze in die volgorde kijken.
    Van Dracula heb ik een paar afleveringen gezien, en het is basically The Vampire Diaries voor volwassen, but if that's your thing, I'm not judging you.
    Ook Under the Dome zou ik links laten liggen (, maar dat moet je zelf weten, natuurlijk). Het acteerwerk is bagger, en de verhaallijnen zijn cliché en langdradig.
    Wow, sorry voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat iemand net zo'n grote lijst aan series heeft die ze nog moeten kijken, hahah.

    Over Lost: Ik heb volgens mij bijna het eerste seizoen afgekeken, en ben van plan in de vakantie weer verder te kijken. Hurley en Charlie zijn sowieso mijn favorieten!
    EDIT: Denk trouwens dat de reden dat ik niet zo ver gekomen ben is dat het me te veel deed denken aan Once Upon a Time, precies dezelfde verhaalstijl etc.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 21:52 ]


    Great minds think alike.

    Baskervilles schreef:
    (...)

    Sleepy Hollow, Orphan Black, Hannibal (hier komen wel heel bloederige stukken in voor, maar de psychologie is fantastisch, net zoals Mads Mikkelsen) en Pushing Daisies (vooral het eerste seizoen is perfect, het tweede seizoen ben ik nog steeds mee bezig omdat het veel slechter wordt) zijn zeker aanraders. Hannibal en Pushing Daisies zijn door dezelfde persoon gemaakt, en er zijn een paar cameos in Hannibal die je alleen snapt als je Pushing Daisies (en Wonderfalls, die een absolute must is als je Pushing Daisies leuk vond,) hebt gezien, dus ik zou ze in die volgorde kijken.
    Van Dracula heb ik een paar afleveringen gezien, en het is basically The Vampire Diaries voor volwassen, but if that's your thing, I'm not judging you.
    Ook Under the Dome zou ik links laten liggen (, maar dat moet je zelf weten, natuurlijk). Het acteerwerk is bagger, en de verhaallijnen zijn cliché en langdradig.
    Wow, sorry voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat iemand net zo'n grote lijst aan series heeft die ze nog moeten kijken, hahah.

    Over Lost: Ik heb volgens mij bijna het eerste seizoen afgekeken, en ben van plan in de vakantie weer verder te kijken. Hurley en Charlie zijn sowieso mijn favorieten!

    Dracula ben ik ook mee gestopt na aflevering 1, haha. Maar wil 't misschien toch nog gaan proberen. Under The Dome is eigenlijk ook 'n twijfelgeval bij mij, maar misschien geeft dit dan de doorslag. :v En niks mis met een beetje bloed. :Y) Pushing Daisies is trouwens echt leuk, ja. Ik heb dat jaren terug eens gezien op Net 5, maar toen is 't ineens gestopt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    (...)
    Dracula ben ik ook mee gestopt na aflevering 1, haha. Maar wil 't misschien toch nog gaan proberen. Under The Dome is eigenlijk ook 'n twijfelgeval bij mij, maar misschien geeft dit dan de doorslag. :v En niks mis met een beetje bloed. :Y) Pushing Daisies is trouwens echt leuk, ja. Ik heb dat jaren terug eens gezien op Net 5, maar toen is 't ineens gestopt.


    Ik keek de eerste aflevering op tv met mijn zus, en we waren ons heel de aflevering dood aan het lachen om het acteerwerk en de 'dramatische plottwists'. Was het meest wat ik ooit heb gelachen om een aflevering, maar denk niet dat dat de bedoeling was. :')
    'Beetje'? Heheh, ehheh, heh... denk aan paddestoelen die op half-dode lichamen groeien, iemand die zijn ingewanden met zijn handen bij elkaar moet houden, een aflevering waarvan ze twintig minuten moesten knippen omdat het te 'hevig' was voor tv... ik wil je niet afschrikken, maar een 'beetje' bloed is misschien een understatement. Aan de andere kant, ik kijk absoluut nooit horrors, en ik kon deze toch kijken, omdat de acteurs fenomenaal zijn en de psychologie zo vreselijk interessant en luguber is.
    Dan moet je absoluut Wonderfalls kijken, precies dezelfde soort humor, en Lee Pace speelt ook een kleine rol.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2014 - 22:03 ]


    Great minds think alike.

    Baskervilles schreef:
    (...)

    Ik keek de eerste aflevering op tv met mijn zus, en we waren ons heel de aflevering dood aan het lachen om het acteerwerk en de 'dramatische plottwists'. Was het meest wat ik ooit heb gelachen om een aflevering, maar denk niet dat dat de bedoeling was. :')
    'Beetje'? Heheh, ehheh, heh... denk aan paddestoelen die op half-dode lichamen groeien, iemand die zijn ingewanden met zijn handen bij elkaar moet houden, een aflevering waarvan ze twintig minuten moesten knippen omdat het te 'hevig' was voor tv... ik wil je niet afschrikken, maar een 'beetje' bloed is misschien een understatement. Aan de andere kant, ik kijk absoluut nooit horrors, en ik kon deze toch kijken, omdat de acteurs fenomenaal zijn en de psychologie zo vreselijk interessant en luguber is.
    Dan moet je absoluut Wonderfalls kijken, precies dezelfde soort humor, en Lee Pace speelt ook een kleine rol.

    Ik kan heel wat hebben, haha. En dankje, ik zal eens wat info opzoeken over Wonderfalls en wellicht komt-ie dan op mijn lijstje. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Whoe ik ga episode 9 kijken <3 Ik hoop niet dat Sayid weg blijft, vind hem wel cool.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Lost is geweldig :3 Ik kijk het nu net een week en ik ben nu bij aflevering 3 van seizoen 2 (cat)

    Haha wow, ik heb net aflevering 9 gezien!

    Rousseau is maffig! Hahaha en die fluisteringen <3 Damn, al die mysteries! LOVE IT [a] En Hurley is cool as always (cat)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh my oh my oh my! aflevering 10 gezien <3

    Whoooot die Ethan Rom is een fucking griezel!! En ik vind Claire zooooo zielig D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben fan! Ik heb het eerste seizoen nooit gezien want toen dat werd uitgezonden lag ik al in mijn bed (cat).


    Has no one told you she's not breathing?

    Hahaha en de rest heb je wel gezien? En holy shit, ik kreeg deze aflevering de grootste hartaanval ever :') But it's get better and better!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb seizoen 1 bijna af! _O_


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik en m'n vriend hadden de volledige serie op amper een maand uitgekeken :'D Er zaten in ieder geval enkele nachtmarathons bij, gewoon omdat we zo verslaafd waren en gewoon moesten weten hoe het afliep :'D
    Een geniale serie, die dus echt goed in elkaar steekt, van begin tot einde.
    Nu, het tweede seizoen vond ikzelf wat langdradig en ik was ook blij dat die gedaan was, vond ik ook het minst leuk om te kijken.
    Zelf ben ik dus niet echt fan van een bepaald personage. Ik lief er gewoon teveel, waaronder dus Charlie en Claire, Sawyer, Hurly, Sayid en Desmond niet te vergeten!. Kate en Jack vond ik dan weer dodelijk irritant, en haar wilde ik dan nog het liefste van een klif gooien. Michael vond ik heel tof, tot het derde seizoen. Toen had hem voor me afgedaan.

    Ik zag trouwens nog voorbij komen dat Baskervilles vind dat 'Lost' qua verhaalstijl op 'Once upon a time' lijkt, en dat is so true :'D Ik ben die laatste nu dus ook aan het kijken :3 Dat het overeen komt, komt voornamelijk - wat sommigen alwel weten, I guess - doordat ze door dezelfde makers zijn gemaakt. Ook komen veel acteurs uit Lost terug in OUAT terug, wat natuurlijk ook nog voor overeenkomsten zorgt hier en daar.
    En dan heb ik deze lijst met overeenkomsten/ references gevonden tussen beide series.Kleine details, zoals verwijzingen naar getallen en dergelijken. KLIK
    Dan zit je natuurlijk in beide series met die 'flashbacks' en sommige scene's worden in OUAT ook 'herhaald' die in Lost zijn gepasseerd.
    Spoiler scènes
    En natuurlijk, als iemand het interessant vond om nog meer overeenkomsten te lezen tussen beide series, google is your friend :3

    Anyway's, ik ben dus ook echt een 'Lost' fan :3

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 12:41 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”