• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oh nee grapje, ik ben bij 6. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Ja klopt, ik dacht ook dat hij nog niet af was. Plus, volgens mij komt er net als bij Pandora Hearts maar één chapter per maand uit... Wel grappig, want die twee zijn ongeveer even ver in chapters en er komen dus ook even snel chapters bij. :'D
    Maar Pandora Hearts nadert voor mijn gevoel zijn einde... En ik denk dat er heel veel personages doodgaan en het never nooit niet een goed einde gaat worden...
    Maar geen idee of Kuroshitsuji ook aan zijn einde zit, of juist nog lang niet. :/
    Ik ben nog steeds even ver met kijken. >< Ep4 van seizoen twee, volgens mij, of 5, not sure. ;s

    Oh was je al begonnen met 2.. Ik raak helemaal in de war.. Iemand van mijn school kijkt het ook en die was klaar met seizoen 1 en ik weet niet precies of hij nu wel of niet was begonnen met seizoen 2.. Weet wel dat ik in zijn hoofd even moet timmeren dat Grell geen dude is..
    Ik heb geen flauw idee trouwens of Kuroshitsuji aan zijn einde nadert.. Wil wel gauw verder lezen ergens ;D. Vond hoe de relatie tussen Sebastian en Ciel opbouwde wel leuk om te zien ;d. Naar mijn mening was Ciel in begin er gesloten en werd hij verder in de anime steeds opender tegen hem ;d. Of denk jij daar anders over?
    Pandora Hearts moet ik ook maar eens gaan kijken.. Nog steeds niet weer geprobeerd.. Ik ga wel eerst kijken en daarna lezen als ik zin heb.. Als ik dat andersom ga doen weet ik zeker dat ik teleurgesteld word..
    Best wel stom dat de meeste animes die van een manga af komen best wel tegenvallen.. Ergens ben ik nu dus bang dat dat ook gaat gebeuren met Love Stage D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Oh was je al begonnen met 2.. Ik raak helemaal in de war.. Iemand van mijn school kijkt het ook en die was klaar met seizoen 1 en ik weet niet precies of hij nu wel of niet was begonnen met seizoen 2.. Weet wel dat ik in zijn hoofd even moet timmeren dat Grell geen dude is..
    Ik heb geen flauw idee trouwens of Kuroshitsuji aan zijn einde nadert.. Wil wel gauw verder lezen ergens ;D. Vond hoe de relatie tussen Sebastian en Ciel opbouwde wel leuk om te zien ;d. Naar mijn mening was Ciel in begin er gesloten en werd hij verder in de anime steeds opender tegen hem ;d. Of denk jij daar anders over?
    Pandora Hearts moet ik ook maar eens gaan kijken.. Nog steeds niet weer geprobeerd.. Ik ga wel eerst kijken en daarna lezen als ik zin heb.. Als ik dat andersom ga doen weet ik zeker dat ik teleurgesteld word..
    Best wel stom dat de meeste animes die van een manga af komen best wel tegenvallen.. Ergens ben ik nu dus bang dat dat ook gaat gebeuren met Love Stage D:


    Ja, dat vond ik ook, maar andersom ook, dat Sebastian ja, niet zozeer opener naar hem toe werd, maar wel steeds meer om hem leek te gaan geven. Dat vond ik ook heel mooi om te zien. ^^
    En bij Pandora Hearts zou ik inderdaad ook eerst de anime kijken en dan de manga lezen, want de anime valt best wel tegen in vergelijking met de manga. (': Of ja, dat valt eigenlijk wel mee, maar de anime stopt gewoon op een rotpunt, waarop je nog steeds niks weet en alles. En net daarna begint de manga juist heel erg spannend en emotioneel te worden, maar dat mis je dus volledig in de anime. Ik denk eerlijk gezegd dat de leeftijdscategorie van de anime daarin meespeelt; als ze de anime langer hadden willen maken, hadden ze de leeftijdsgrens omhoog moeten gooien naar 17+ ipv 13+, maar dat zullen ze wel niet gewild hebben. Volgens mij is dit voor Tsubasa Chronicles hetzelfde (daar valt de manga ook tegen, en ook daar wordt nadat de anime stopt het verhaal in de manga een stuk 'serieuzer', maar ook bloederiger en heftiger en alles). Daar hebben ze twee aparte OVA's van belangrijke momenten in de manga gemaakt met 17+, terwijl de 'gewone' anime 13+ was. Stiekem hoop ik nog steeds dat ze voor Pandora Hearts ook OVA's gaan maken. :3 Maar dan moet eerst de manga maar af zijn. ^^
    Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat ik eerst een manga heb gelezen en toen de anime pas keek... Ja, Pandora Hearts, maar niet helemaal. Ik zag daar de eerste volume van de manga van liggen in dat winkeltje waar ik altijd kom en het leek me zo interessant dat ik hem kocht, en toen ik het eerste volume uithad, ging ik de anime kijken. Daarna pas was ik de manga verder gaan lezen. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, jup jup over Sebastian helemaal mee eens ;D. Je krijgt dat nu als goed is ook meer te zien dat hij steeds meer om hem gaat geven ;D. Of het nou alleen is vanwege het contract of niet.. Dat moet je maar even wegdenken xd.
    Over Pandora Hearts en Tubasa Chronicles kan ik nog steeds niks over zeggen.. Moet ze beide nog kijken.. Wat ik ook echt ga doen! Misschien in de zomervakantie.. Of volgende week een stukje.. Nee.. Laat ik dan eerst de dingen afkijken die ik bezig was met herkijken..
    Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik eerst de manga lees en dan pas de anime.. Ik wist niet toen ik de manga las dat er een anime van werd gemaakt..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik wil binnenkort met Naruto beginnen :3
    Maar is er een Naruto en een Naruto Shippuden, welke moet nu eigenlijk eerst?
    Aangezien het me logischer lijkt als Naruto eerst is, maar Naruto Shippuden is veel bekender en populairder toch.
    Er zijn trouwens ook best veel movies van Naruto zijn die dan aangeraden om na de serie te kijken? c:


    Atlantica schreef:
    Ik wil binnenkort met Naruto beginnen :3
    Maar is er een Naruto en een Naruto Shippuden, welke moet nu eigenlijk eerst?
    Aangezien het me logischer lijkt als Naruto eerst is, maar Naruto Shippuden is veel bekender en populairder toch.
    Er zijn trouwens ook best veel movies van Naruto zijn die dan aangeraden om na de serie te kijken? c:




    Naruto eerst. :)
    Daarna komt Shippuden. Shippuden is het vervolg op Naruto en ook veel awesomer.
    Echt het verschil is groot, maar je moet naruto wel gezien hebben om het te begrijpen.
    Trouwens de eerste introductie arc is vrij saai tot aflevering 16 ongeveer, daarna gaat het aardig leuk worden :)
    Naruto is wel een anime waar je echt even doorheen moet gaan , maar het is ook een van de anime's waar je echt het langste plezier van hebt. Ik ben nu helemaal bij met naruto zowel met de anime als de manga die beide nog lopen en ik kan je vertellen dat er nog geen anime is geweest waar ik zo lang en veel plezier mee heb gehad las Naruto. Het is echt een geweldige anime en ik raad eigenlijk iedere otaku aan om hem te gaan kijken. :) De films zijn trouwens vrij waardeloos, er zat volgens mij 1 film bij die wel aardig was, maar ik volg de films niet echt. Ik vond die niet zo goed en hoorde van anderen dat ze ook niet echt geweldig zijn.

    Maar jij gaat echt een paar geweldige maanden tegemoet, want geloof me, Naruto is echt een goede anime alleen je moet er wel wat tijd insteken :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Shion schreef:
    Best wel stom dat de meeste animes die van een manga af komen best wel tegenvallen.. Ergens ben ik nu dus bang dat dat ook gaat gebeuren met Love Stage D:


    Deze Love Stage? ö


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Deze Love Stage? ö


    Hell yeah! ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Hell yeah! ;D



    WHOOO! *hangt aan been*
    Die lees ik ook! c:
    Het is cute. c:
    Nu de anime nog. ^-^


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    (...)


    WHOOO! *hangt aan been*
    Die lees ik ook! c:
    Het is cute. c:
    Nu de anime nog. ^-^

    Niet aan mijn been hangen D:
    Huggie! dat is veel leuker! Ben helemaal met je eens dat het cute is. De kans is wel groot dat de anime shounen-ai word en ze de yaoi gedeelte overslaan XD.
    Dat is zeg maar ook een beetje gebeurd met Junjou Romantica en Sekaiichi Hatsukoi (volgens MAL zijn zij ook yaoi.. Nog niet gelezen tho..)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Niet aan mijn been hangen D:
    Huggie! dat is veel leuker! Ben helemaal met je eens dat het cute is. De kans is wel groot dat de anime shounen-ai word en ze de yaoi gedeelte overslaan XD.
    Dat is zeg maar ook een beetje gebeurd met Junjou Romantica en Sekaiichi Hatsukoi (volgens MAL zijn zij ook yaoi.. Nog niet gelezen tho..)


    Mmh, Ik heb alleen Sekaiichi Hatsukoi gezien van die twee, ook niet gelezen, maar ik begrijp je punt.
    Van Junjou Romantica heb ik 1 of 2 afleveringen gezien, maar daarvan vond ik het plot creepy. XD
    Ik weet niet of dat later beter wordt ofzo. Vast wel.

    En knuf! C:

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 21:37 ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Mmh, Ik heb alleen Sekaiichi Hatsukoi gezien van die twee, ook niet gelezen, maar ik begrijp je punt.
    Van Junjou Romantica heb ik 1 of 2 afleveringen gezien, maar daarvan vond ik het plot creepy. XD
    Ik weet niet of dat later beter wordt ofzo. Vast wel.

    En knuf! C:

    Wat xd. Hoe kan de plot daarvan creepy zijn XD.. Als je alleen de eerste 2 heb gezien...
    Ok het plot is niet creepy.. Akihiko is misschien een beetje creepy met zijn obsessie met Misaki.. -gaat nu kijken of ik de namen wel goed heb-
    Oh fck yeah ik had ze gewoon goed o-o.. Nu verdien ik een applausje.
    Nee maar je moet echt verder kijken. Het plot is niet veel anders dan bij Sekaiichi Hatsukoi ;d. Plus je hebt nog maar 1 van de 3 koppeltjes gezien o-o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Wat xd. Hoe kan de plot daarvan creepy zijn XD.. Als je alleen de eerste 2 heb gezien...
    Ok het plot is niet creepy.. Akihiko is misschien een beetje creepy met zijn obsessie met Misaki.. -gaat nu kijken of ik de namen wel goed heb-
    Oh fck yeah ik had ze gewoon goed o-o.. Nu verdien ik een applausje.
    Nee maar je moet echt verder kijken. Het plot is niet veel anders dan bij Sekaiichi Hatsukoi ;d. Plus je hebt nog maar 1 van de 3 koppeltjes gezien o-o..


    Oké. XD
    Ik ga al.... :<
    *hangt aan been terwijl kijkt*


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Hylophagous schreef:
    (...)

    Oké. XD
    Ik ga al.... :<
    *hangt aan been terwijl kijkt*

    You can do it!


    Je hangt trouwens aan je eigen been hea... Niet de mijne..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje, jup jup over Sebastian helemaal mee eens ;D. Je krijgt dat nu als goed is ook meer te zien dat hij steeds meer om hem gaat geven ;D. Of het nou alleen is vanwege het contract of niet.. Dat moet je maar even wegdenken xd.
    Over Pandora Hearts en Tubasa Chronicles kan ik nog steeds niks over zeggen.. Moet ze beide nog kijken.. Wat ik ook echt ga doen! Misschien in de zomervakantie.. Of volgende week een stukje.. Nee.. Laat ik dan eerst de dingen afkijken die ik bezig was met herkijken..
    Dit is trouwens ook de eerste keer dat ik eerst de manga lees en dan pas de anime.. Ik wist niet toen ik de manga las dat er een anime van werd gemaakt..


    Ok, ik zal het wegdenken. (': Anders is het niet leuk. D:
    Oeh, ik ben zo benieuwd naar Love Stage. :3 Maar ik ga niet eerst de manga lezen, ik wacht wel op de manga. :Y)
    Ik vond trouwens Sekaiichi wel leuker dan Junjou, maar I dunno, ik vond daar dat hele verleden tussen Ritsu en Takano zo schattig. ;d En Akihiko was op zich best wel een klein beetje creepy in Junjou, dat moet ik bekennen dat ik dat ook vond. Maar dat verandert wel. ><
    Maar in Sekaiichi shipte ik twee mensen die niet eens bij elkaar kwamen! D: Echt zo unfair, is het shounen ai, komt mijn ship nog niet samen, damnit. ><
    Dat was trouwens bij ... - moet nu de namen wel opzoeken... - Chiaki en Yanase. Alleen Chiaki eindigde met Hatori, damnit. >< is dat een spoiler? Moet dat in en spoiler tagg? Aangezien het behoorlijk obvious is, maar toch is het wel een soort van spoiler. :'D Ik mocht Hatori niet zo, hij was zo emotieloos en claimend achtig. :/

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 22:53 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)