• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    (...)
    You can do it!


    Je hangt trouwens aan je eigen been hea... Niet de mijne..


    Damn it. XD


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    @Dirkje, goedzo met wegdenken! Ahh dat kan ;d. Waarschijnlijk had ik dat ook gedaan als ik al wist dat er een anime kwam ;d.
    Ja ok.. Akihiko was creepy xd. Maar later was dat creepy juist zo leuk aan hem ;d. Ik weet niet precies welke ik het leukst vond.. Junjou of Sekaiichi.. Ik weet wel dat ik Akihiko & Misaki het leukst vond ;d.
    Ik denk dat het wel in een spoiler moet.. Ergens wilde ik ook dat juist die 2 bij elkaar kwamen en het kwam maar niet xd.
    Misschien moet ik die 2 animes ook weer opnieuw zien. Ik wil zo veel opnieuw zien.. Damnit..

    @Reina, wat nou Damnit? xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    @Dirkje, goedzo met wegdenken! Ahh dat kan ;d. Waarschijnlijk had ik dat ook gedaan als ik al wist dat er een anime kwam ;d.
    Ja ok.. Akihiko was creepy xd. Maar later was dat creepy juist zo leuk aan hem ;d. Ik weet niet precies welke ik het leukst vond.. Junjou of Sekaiichi.. Ik weet wel dat ik Akihiko & Misaki het leukst vond ;d.
    Ik denk dat het wel in een spoiler moet.. Ergens wilde ik ook dat juist die 2 bij elkaar kwamen en het kwam maar niet xd.
    Misschien moet ik die 2 animes ook weer opnieuw zien. Ik wil zo veel opnieuw zien.. Damnit..

    @Reina, wat nou Damnit? xd.


    Ik vond Takano en Ritsu het leukste. :3 Maar daarna ook Akihiko en Misaki. Dus ik vond sowieso iedere keer het belangrijkste stelletje het leukste, dat was wel geluk. (':
    Ok, momentje, ik ga het even in een spoiler tagg zetten. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:

    @Reina, wat nou Damnit? xd.


    Ik hang zo graag aan mensen hun benen. :'D
    Maar ik ben al weg hoor... :c


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Syll, geen mensen wegjagen, hè? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, ik jaag niemand weg!! D: Oh je had nog een berichtje geplaatst.
    Oeh die 2 waren inderdaad ook leuk ;d. Herinner er mij niet zo gek veel meer van waardoor ik mij zelf heel erg ga slaan.. Maar ik weet wel dat ik die ook leuk von xd.

    @Reina, niet weggaan! Ik krijg daardoor op mijn kop van Dirkje! Ik bind je vast hoor D:! Huggie!! Damnit! Huggie! D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Klik
    Die link gaat naar een afspeellijst met AMV's met crossovers en serieus diegene die ik net heb bekeken zijn zo goed O-o.
    Als ik de dingetjes aan eind van elk amv moet geloven gebruiken ze een shitload aan animes, maar laten ze telkens 2 echt naar voren komen en in elkaar lopen, maar ook door elkaar.. Dat je bijvoorbeeld bij beide animes de personages in 1 dezelfde shit ziet o-o..
    Ik wil dat ook kunnen D:.. Maar lijkt mij zo veel werk D:.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Klik
    Die link gaat naar een afspeellijst met AMV's met crossovers en serieus diegene die ik net heb bekeken zijn zo goed O-o.
    Als ik de dingetjes aan eind van elk amv moet geloven gebruiken ze een shitload aan animes, maar laten ze telkens 2 echt naar voren komen en in elkaar lopen, maar ook door elkaar.. Dat je bijvoorbeeld bij beide animes de personages in 1 dezelfde shit ziet o-o..
    Ik wil dat ook kunnen D:.. Maar lijkt mij zo veel werk D:.


    Oeh, bestamvsofalltime! Die kende ik al, heb ik ook weleens avonden lang zitten kijken. (': Ze hebben er nog veel meer hè, rechts staan alle accounts die ze beheren. Echt zo awesome. :3
    Maar ik ga nu niet kijken want dan maak ik iedereen wakker hier en ik weet niet waar mijn oortjes zijn. XD Ik sla 'm even op en ga morgen wel kijken. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yoite schreef:
    (...)

    Oeh, bestamvsofalltime! Die kende ik al, heb ik ook weleens avonden lang zitten kijken. (': Ze hebben er nog veel meer hè, rechts staan alle accounts die ze beheren. Echt zo awesome. :3
    Maar ik ga nu niet kijken want dan maak ik iedereen wakker hier en ik weet niet waar mijn oortjes zijn. XD Ik sla 'm even op en ga morgen wel kijken. :3

    I know ;D Ken ze ook al een tijdje, maar ik moest deze afspeellijst gewoon delen o-o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    *raises hand* Oeh Rose wil ook op het lijstje staan, al ben ik waarschijnlijk niet heel actievig.
    Ik ben ook een otaku, denk ik, jawel enzo. And as we're doing ages I'm 16.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Sketches schreef:
    *raises hand* Oeh Rose wil ook op het lijstje staan, al ben ik waarschijnlijk niet heel actievig.
    Ik ben ook een otaku, denk ik, jawel enzo. And as we're doing ages I'm 16.


    Yay! Yokosoooo~ ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wacht..... kijkt Reina nu weer Junjou Romantica? Ik was de persoon die het haar aanraadde... but.... *sniff sniff*
    Niemand van mijn vriendinnen groep wil het kijken... *rent terug naar Tamaki cornor*

    Ik las de Junjou Romantica Manga en heb door de Sekai ichi hatsukoi manga gebladerd.
    Junjou is wel echt yaoi, maar in sekai ichi hatsukoi gebeurd er like nothing. Alleen hier en daar een kleine scene. Heel klein.
    Junjou is gewoon veel cuter.


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    Wacht..... kijkt Reina nu weer Junjou Romantica? Ik was de persoon die het haar aanraadde... but.... *sniff sniff*
    Niemand van mijn vriendinnen groep wil het kijken... *rent terug naar Tamaki cornor*

    Ik las de Junjou Romantica Manga en heb door de Sekai ichi hatsukoi manga gebladerd.
    Junjou is wel echt yaoi, maar in sekai ichi hatsukoi gebeurd er like nothing. Alleen hier en daar een kleine scene. Heel klein.
    Junjou is gewoon veel cuter.

    I knew it!
    Ik ga die dus ook lezen ;o.. Nja dat was ik al van plan.. Ik wil zo veel lezen en kijken.. Ik moet nog zo veel bij kijken o-o..
    Gewoon 7 dingen en 5 daarvan kwamen gezellig even gisteren allemaal te gelijk D;.. Maar ik kon niet kijken.. Ik was Narnia aan het kijken en toen werd ik afgeleid door AMV's..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nee, Sekaiichi is cuter. D: Waarom is nooit iemand het daar met me over eens meeeeh. T^T

    @Syll oh Narnia is leuk! Welke keek je? ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, beiden zijn even cute ;o?
    Ehm ik keek deel 3.. Geloof ik.. Die kwam gister avond op tv.. Heb wel ergens 20 minuutjes gemist. Was toen even douchen xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you