• Op Valentijns dag, een nieuw topic :3

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us! ;D
    - Yoite (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Lelouch (Kevin) - 20 - MAL
    - Shion (Syll) - 19 - MAL - Hummingbird
    - Mimble (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18
    - Gomenasai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Zaiphon (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    - xSlagroomx (Shirley) - 19 - MAL
    - Nekodesu (Chantal) - 18 - MAL
    - Inheritance (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Hylophagous (Reina) - 16 - MAL

    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shion/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!





    De anime's in de gifs:
    1. Nobunaga the Fool
    2. Kuroshitsuji/Black Butler
    3. Makai Ouji: Devils and Realist

    [ bericht aangepast op 25 feb 2014 - 14:59 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Shion schreef:
    (...)
    Wie niet O_O NIET ZEGGEN o-o.. Damnit o-o.. Ik moet zien.. Moet eerst stage opdracht doen.. Straks eerst eten.... God damnit apenshit..


    Heb je ondertussen al gekeken? (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Clannad Gifs Time! :P


    Awwww, door Clannad kan ik echt gewoon niet meer in die ogen van Nagisa kijken xd
    Ze is zo lief en echt geweldig. Dat heeft mij echt een trauma opgeleverd toen ze - je weet wel.
    maar moet je die ogen dan zien, zo lief en onschuldig. Dango dango dango dango Daikazoku!




    Kyou, blijft echt een geweldige ova. Normaal ben ik neit zo fan van ova's, maar die van clannad vond ik buiten gewoon goed. Het laat gewoon heel mooi het verhaal met andere aflopen zien en ze zijn allemaal echt geweldig met natuurlijk die van Nagisa met stip op 1. Alleen ik vond de love traingle tussen Tomoya, Kyou en Ryou ook echt heel mooi geschetst en zo mooi uitgevoerd. Het is een heel cliché en eeuwen oude techniek om romance in eht verhaal te krijgen, maar Clannad heeft die techniek zo eigen gemaakt en zo geperfectioneerd dat ik het persoonlijk niet meer cliché vindt, omdat ze je echt mee laten voelen hoe hun situatie is. Alleen die quote erbij al zegt al genoeg. Stop beinig kind to my. I'm an idiot. If you're being kind to me I get the wrong idea. Echt briljant.



    Dit is persoonlijk een van mijn favoriete momenten in de serie en ik weet het is in een ova, maar het laat wel even weer zien dat Clanand mijlen ver boven de meeste anime's uitsteekt. Dit is naar mijn mening zo'n moment dat de toppers onderscheidt van de subtop. Het moment dat Tomoya eindelijk met al die geruchten geconfronteerd wordt, terwijl hij het eerst steeds negeerde en er niets op deed. Op slimme wijze praat die jongen zo op hem in dat Tomoya echt gaat denken dat Tomoyo zonder hem beter af is. Zo goed gedaan. To be blunt, I think she's someone who can go far in life. She's earnest and hardworking, smart too. She's someone with a tremendous amount of promise. That's why she needs to set her sights high. The point is, you're holding her back! Everyone knows it's true. Tomoya gaat dan natuurlijk uit zijn dak en wilt hem zelfs vastgrijpen, maar op het moment dat die jongen zegt: You know it! dan realiseert Tomoya het dat hij gewoon verdomme gelijk heeft en haar tegenhoudt. Dat moment is zo speciaal dat je van drie simpele woorden zoveel kracht erachter kunt zetten en dat werkt natuurlijk alleen met de juiste opbouw, echt bravo! Maar ook wat daarna komt, dan vraagt hij ter bevestiging: You know it too, don't you? Want stel dat Tomoya het doet door zou hebben, dan zou die jongen hem nog lager inschatten en het is ook een beetje om hem te provoceren natuurlijk, maar die jongen weet dan al dat Tomoya het ook weet (door zijn reactie) en het hem behoorlijk dwars zit. Echt zo knap gedaan vind ik deze scene :) dat is echt profwerk :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    (...)

    Heb je ondertussen al gekeken? (cat)

    Nee, ben niet zo lekker/happy.. Ben maar beetje manga's gaan lezen ;d.
    Stage opdracht ging ook al zo lekker.. Nu weet ik waarom mensen lampen gebruiken bij foto's. Zo krijg je dingen veel makkelijker vrijstaand en kan je er veel meer mee -.-

    Ik ga morgen denk ik kijken ;d

    --

    Dirkje.. Je had me kunnen waarschuwen dat ik van tumblr af moest blijven.. Nu weet ik alsnog over wie je het had..
    Nja niet dat ik het echt erg vond.. Hem kon mij toch niet zo veel schelen ;d.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2014 - 22:38 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll ahw dat is niet fijn. :c Beterschap!
    Oeeeeps ik had je inderdaad beter kunnen waarschuwen. (':
    Nja, ik vond hem ook eerst niet zo bijzonder, maar juist net in deze episode was hij awesome aan het worden en gewoon de hele scène eromheen... Ughh.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    oooeeehhh mijn topics! =D


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    Yoite schreef:
    @Syll ahw dat is niet fijn. :c Beterschap!
    Oeeeeps ik had je inderdaad beter kunnen waarschuwen. (':
    Nja, ik vond hem ook eerst niet zo bijzonder, maar juist net in deze episode was hij awesome aan het worden en gewoon de hele scène eromheen... Ughh.


    Dankjewel! ;d. Vandaag word het nog niet dat ik het ga kijken denk ik.. Heb er nog niet zo zin in.. Ergens wil ik nog een beetje lezen. Ben op dit moment beetje bezig met Kuroshitsuji lezen. Mja dat ga ik lekker op een trage tempo doen aangezien dat ding 90 chapters heeft. Misschien dat ik zo eventjes iets anders ga lezen..
    Misschien dat ik vandaag nog wel Tokyo Raven ga kijken.. Of Nagi no Asukara, als ze opschieten met de subs..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb het zo druk met school dat ik alleen maar 4-minuten animes kan kijken.........

    I am doomed.... I cannot live without anime....


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Mimble schreef:
    Ik heb het zo druk met school dat ik alleen maar 4-minuten animes kan kijken.........

    I am doomed.... I cannot live without anime....


    *huilt mee*


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ik herken je probleem. T^T
    Life's unfair.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Myrthe: Hier ook erg druk zit nu in mijn blok stage van 2 weken. Ik ben blij als ik vakantie heb in week 10. Dan kan ik weer meer anime kijken (:
    @Kevin: Clannad en Clannad Afterstory zijn zo mooie anime series.

    Ik vond het idd ook super erg toen Nagisa dood ging en later ook nog Ushio moest zo hard huilen. Verder ben ik helemaal fan van de Dango song en van Fuko-Chan


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Vakantie? Wat is vakantie? D:
    Damn university T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)

    Dankjewel! ;d. Vandaag word het nog niet dat ik het ga kijken denk ik.. Heb er nog niet zo zin in.. Ergens wil ik nog een beetje lezen. Ben op dit moment beetje bezig met Kuroshitsuji lezen. Mja dat ga ik lekker op een trage tempo doen aangezien dat ding 90 chapters heeft. Misschien dat ik zo eventjes iets anders ga lezen..
    Misschien dat ik vandaag nog wel Tokyo Raven ga kijken.. Of Nagi no Asukara, als ze opschieten met de subs..


    Oeh, ik wil Kuroshitsuji ook nog eens lezen. Oh wacht, moet hem zelfs nog afkijken... Maar ik heb echt geen tijd deze weken... Zo druk... Onderzoeksprojecten meeeeehh. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    xSlagroomx schreef:
    @Myrthe: Hier ook erg druk zit nu in mijn blok stage van 2 weken. Ik ben blij als ik vakantie heb in week 10. Dan kan ik weer meer anime kijken (:
    @Kevin: Clannad en Clannad Afterstory zijn zo mooie anime series.
    Ik vond het idd ook super erg toen Nagisa dood ging en later ook nog Ushio moest zo hard huilen. Verder ben ik helemaal fan van de Dango song en van Fuko-Chan


    Jaa, hè!
    Echt geweldige anime's.
    Ik heb echt zoveel momenten uit Clannad dat ik kan aantonen dat het zoveel beter is dan veel andere anime's.
    Er zijn zoveel scenes waaruit blijkt dat het schrijfwerk echt zo briljant is, maar dat heb ik ook wel met andere anime's bijvoorbeeld little busters, angel beats en toradora. Alleen ze hebben elk iets anders dat ze erg goed doen. Dit zijn voor mij de echte top anime's die zich onderscheiden van de subtoppers. Zo mooi vind ik zulke momenten. :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yoite schreef:
    (...)

    Oeh, ik wil Kuroshitsuji ook nog eens lezen. Oh wacht, moet hem zelfs nog afkijken... Maar ik heb echt geen tijd deze weken... Zo druk... Onderzoeksprojecten meeeeehh. D:

    Duurt bij mij ook nog wel een tijd voordat ik het heb gelezen ;d. + hij is nog niet klaar.. Geloof ik..
    Ghehe waar ben je trouwens nu met het kijken?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Duurt bij mij ook nog wel een tijd voordat ik het heb gelezen ;d. + hij is nog niet klaar.. Geloof ik..
    Ghehe waar ben je trouwens nu met het kijken?


    Ja klopt, ik dacht ook dat hij nog niet af was. Plus, volgens mij komt er net als bij Pandora Hearts maar één chapter per maand uit... Wel grappig, want die twee zijn ongeveer even ver in chapters en er komen dus ook even snel chapters bij. :'D
    Maar Pandora Hearts nadert voor mijn gevoel zijn einde... En ik denk dat er heel veel personages doodgaan en het never nooit niet een goed einde gaat worden...
    Maar geen idee of Kuroshitsuji ook aan zijn einde zit, of juist nog lang niet. :/
    Ik ben nog steeds even ver met kijken. >< Ep4 van seizoen twee, volgens mij, of 5, not sure. ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)