• De stelling van deze week luidt:
    Mensen zijn veel te snel jaloers.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Daar kan ik toch niet in het algemeen over oordelen? Sommige mensen wel, andere niet.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Eens, maar ik denk ook wel omdat er meer is om jaloers op te zíjn. Vroeger was er van één ding ook maar één ontwerp, nu heb je twintigduizend verschillende hoesjes, knopjes en kleurtjes in één serie iPhone. Ook is het contact met overzeese continenten beter en helderder geworden, en Amerika een soort Hoofdstad van Alles dat beter is en kan dan Europa, en daar kijken veel jongeren ook erg tegenop. Er is wel een verschil tussen ergens tegenop kijken, ergens jaloers op zijn en misgunnen. De eerste twee vind ik niet erg storend. Je hebt het recht om iemand als voorbeeld te zien en om weleens te denken van: hé, maar dat talent zou ik ook graag willen. Pas als je iemand om die reden lastig gaat vallen of rotte opmerkingen gaat maken over dat talent of de mogelijkheid om dat talent of die iPhone te kunnen krijgen, keer ik je de rug toe. Dat vind ik zo smerig en fout. Dat doe je gewoon niet.


    Searching heavens for another earth

    ligt aan de persoon en de situatie


    just sm:)e en the world smiles with you

    Het hangt van de persoon af. Persoonlijk ben ik best wel snel jaloers, en dat komt mede dankzij het feit dat ik heel bang ben om mensen te verliezen. Mensen zijn vaak jaloers op MIJ, omdat ik 'weinig meegemaakt heb'. No way. Ik heb veel meegemaakt, alleen vertel ik dat niet tegen iedereen en ook niet de hele wereld hoeft het te weten. Je moet gewoon afwachten wat er gebeurt, wat iedereen heeft en wat jij al hebt.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Waar. Ik heb geen argumenten of zo, het is gewoon waar. (cat)

    Dat verschilt per persoon.

    dat hangt van persoon tot persoon af
    in het algemeen is het wel waar


    Alles heeft betekenis, ook niets

    jup<


    kort maar krachtig. als je naar de meiden in me klas kijkt zijn ze altijd wel jaloers op iemand

    Wat helaas maar weinig mensen zich realiseren is dat er altijd een reden is waarom mensen jaloers zijn. Vaak is dat onzekerheid. Als ik naar mezelf kijk ben ik in relaties best wel snel jaloers, gewoon omdat ik onzeker ben.


    26 - 02 - '16

    Mee eens


    Discipline is the bridge between goals and accomplishment.

    freestyle schreef:
    Ik denk niet dat mensen te snel jaloers worden. Dat is moeilijk te bepalen, want wat is 'snel'? Bovendien geldt dit lang niet altijd voor iedereen - sommige mensen zijn vrijwel nooit jaloers, anderen vrijwel altijd. Ik denk niet dat je zomaar kunt stellen dat alle mensen te snel jaloers worden. Wel valt me op dat jaloezie de laatste tijd steeds vaker en heftiger wordt geuit.


    'Not all those who wander are lost' - J.R.R. Tolkien

    Ja en nee
    Naja ik wel.
    miss een beetje heel snel
    maar ik weet niet hoe het komt...


    take pills or become psycho

    ik weet niet of ik het daar mee eens ben want ik ben ook wel snel jaloers, alleen als het gaat om mijn handsome guy of om iets wat ik graag wil hebben

    Ardina schreef:
    Nee, dat is per persoon anders. Nu klinkt het alsof ieder persoon snel jaloers is, terwijl dat helemaal niet zo is.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.

    (mijn bericht is niet aanvallend/beledigend bedoelt, gewoon mijn mening :3)

    Ten eerste wil ik zeggen: 'Mensen' is een te groot begrip, te algemeen. Je kunt een mens niet in een kader stoppen, iedereen is anders. Sommige mensen zijn zo opgevoed dat je alles krijgt wat je wilt en niet gewend bent aan dingen verliezen of hoeven te delen, ja, dan wordt je snel jaloers. Maar er zijn ook mensen die hun gedachten zo hebben ingesteld dat ze kunnen delen, niet snel mensen verdenken van dingen (zoals bijvoorbeeld dat je vriendje met andere meisjes omgaat, en dat je dan meteen denkt van 'wooh hij vind haar leuker') en hoogstwaarschijnlijk hun emoties ook beter onder controle kunnen houden. Ieder mens is anders, denkt anders, is anders ingesteld.

    En dan heb ik een vraag: is jaloezie ook nog de reactie op de jaloezie of niet? Want of je jaloers bent of niet is niet jouw keuze (natuurlijk heb je zelf ook wel invloed, maar je emoties heb je niet altijd in de hand) maar als je ook acties onderneemt vanwege je jaloezie (bijvoorbeeld iemand kleineren omdat je jaloers bent) is het al een heel ander verhaal.

    En het 'veel te snel' jaloers vind ik niet, snel jaloers ben ik het eerder mee eens. But again: iedereen is anders en reageert anders op dingen.

    (Leuke stelling btw :) )


    Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people. - Socrates