• De stelling van deze week luidt:
    Mensen zijn veel te snel jaloers.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ardina schreef:
    Nee, dat is per persoon anders. Nu klinkt het alsof ieder persoon snel jaloers is, terwijl dat helemaal niet zo is.


    ~O2L and One direction are the best things that ever happened to me :)

    ik denk niet dat je iedereen over een kam kan scheren.
    en ik denk sowieso niet dat je maar een soort jaloersheid hebt.
    je hebt bijvoorbeeld mensen die jaloers zijn omdat ze perse meer willen hebben dan den ander en mensen die jaloers zijn omdat ze heel onzeker zijn.


    me: 5% reality, 95% dreams

    Ik denk dat mensen enkel jaloers zijn op personen die iets hebben, dat zij ooit ook hadden maar het verworpen hebben omdat het toen minder belangrijk leek.
    Denk maar eens na.
    * Hoe vaak ben je jaloers op een mooie jurk van een vriendin?
    * Hoe vaak ben je jaloers op de nieuwe gsm van een vriend?
    * Hoe vaak ben je jaloers om de vrijheid die iemand bezit en jij niet?

    Kiezen is verliezen. Dus als je één ding kiest uit twee, dan verwerp je de tweede keus. Terwijl die keuze misschien beter was geweest.
    Bijvoorbeeld: Je moet een studierichting kiezen op school. Omdat je slim bent, neem je een moeilijke studierichting. Je werkt elke avond voor school en kan niet veel met je vrienden gaan doen. Terwijl dat als je voor een makkelijke richting gekozen had, er veel tijd over bleef, en je meer vrijheid had.
    Ik denk dat mensen enkel jaloers zijn omdat ze keuzes moeten maken. Elke keuze die we maken bepaalt voor een groot deel ons leven. De dingen die we verwerpen, en terug vinden bij anderen maakt ons jaloers. Want wij hadden ook zo een leven kunnen leiden.

    Daarom denk ik inderdaad dat mensen snel jaloers zijn. Ze maken namelijk elke dag keuzes. En elke dag komen ze nieuwe mensen tegen die misschien wel dat gene hebben dat zij ook graag zouden willen, maar niet kunnen omdat ze het toen niet gekozen hadden.


    You may not be plastic but you are fan-tastic

    Ja, zonder twijfel


    nothing is true, everything is permitted.

    Ik denk dat ik wel meega met de stelling. Jaloezie is een ziekte vind ik.
    Jaloerse mensen gaan ook vele sneller echt gemene dingen tegen anderen zeggen en daar kan ik niet zo goed tegen..


    "The heart wants what it wants"