• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard. De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten. Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten. Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water. Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier

    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:29 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik dacht van wel,' zei Wyatt en hij keek glimlachend naar Winnie.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin glimlachte. 'Wat is er eigenlijk met Gyab gebeurd?' vroeg ze plotseling. Ze hoopte dat hij erover wilde praten. 'Of kun je gewoon niet zo goed met hem opschieten?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Qako haalde zijn schouders op.
    'Kato, Athiabbe en ik waren nooit zo'n fan van de Stamoudsten,' gaf hij toe. Hij had geen idee hoe Javelin daar tegenover stond, maar zelf was hij het nooit eens geweest met hun beslissingen. 'Mijn broertje was dat echter wel en daardoor is er nogal een kloof tussen ons ontstaan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Fijn!' zei Cordelia blij. Ze nam Nykin op schoot, die met grote, nieuwsgierige ogen naar Winnie en Wyatt keek. 'Blijven jullie vanavond eten?' vroeg Cordelia opgetogen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Als dat niet teveel moeite is!'
    Wyatt hoopte dat Kato dat dan ook zou kunnen waarderen, maar besloot dat hij Cordelia en Kato daar zelf over zou laten discussiëren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Oh.' Zelf had ze niet vaak problemem gehad met haar stamoudsten, behalve toen zij had gezegd dat het niet langer veilig zou zijn op het eiland. Toen was ze het zwijgen opgelegd en werden veel van haar priviléges ingetrokken. 'Dat is lastig,' zei ze. 'Hij lijkt alleen zo eenzaam.' Ze at het laatste stuk van haar gebakken broodje op en glimlachte toen naar Qako. Ze wilde niet dat hij dacht dat ze hem niet begreep.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia had daar ook al over nagedacht. Hopelijk zou Kato niet heel moeilijk doen. Ze kon echter toch niet alleen Wjnnie uitnodigen? Dat zou niet eerlijk en ook niet aardig zijn.
    'Natuurlijk is dat geen moeite! Ik doe het graag.'

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 21:24 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Qako knikte.
    'Ik weet alleen niet zo goed wat ik daar aan moet doen. Gyab is altijd al erg zelfstandig geweest.'
    Hij grijnsde en keek haar in de ogen.
    'Moet ik soms jaloers worden?'

    ~ ~

    Wyatt boog zich naar haar toe om haar wang te kussen.
    'Je bent geweldig.'

    [ bericht aangepast op 23 feb 2014 - 23:00 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ze knikte quasi-serieus. 'Dat zou ik maar wel doen, als ik jou was. De enige reden dat ik bij je ben, is omdat ik hem zo graag wil zien.' Ze stak haar tong uit en gaf Qako een duwtje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hoewel hij wist dat het een grap was, voelde het toch ongemakkelijk. Om die gevoelens te compenseren, kuste hij haar en vroeg Athiabbe of ze de rekening wilde geven.
    Ze kwam even later terug met het bonnetje en las dat aan hem voor.
    'Bedankt,' antwoordde Qako, die geen aanstalten maakte om het verschuldigde bedrag aan haar te overhandigen en keek haar in plaats daarvan serieus in de ogen. 'Heb je het erg druk?'
    Ze haalde haar schouders op en leek zijn gedachten al te doorzien, want ze zei: 'Het gaat goed, hoor. We redden het wel.'
    'Red jij het ook?' vroeg Qako iets directer.
    'Ja.' Ze knikte en stak haar hand.
    Qako legde het geld op haar handpalm en gaf haar een knuffel. 'Je kunt gewoon komen, hè?'
    Athiabbe snoof en sloeg haar ogen ten hemel, zodat ze hem niet aan hoefde te kijken. 'Ga nou maar weer naar buiten, dat is vast een stuk gezelliger.'
    Qako keek nog even om en liep toen met Javelin het café uit.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin pakte stilzwijgend zijn hand. Ze wist niet zo goed wat ze moest zeggen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Jij hoeft je geen zorgen te maken over mijn broers en zussen, oké?'
    Hij kneep zachtjes in haar hand.
    'We redden ons wel.'
    Sinds ze hier op het eiland woonden, waren ze allemaal een beetje uit elkaar gegroeid en dat terwijl het allemaal juist heel hecht geworden was nadat hun moeder overleed. Qako dacht niet veel aan haar, het was pijnlijk om te doen en hij vond het ook niet de moeite waard om stil te staan bij haar verlies bij alles wat hij deed. Hij wilde haar herinneren zoals ze was en niet herbeleven hoe ze haar longen vol schreeuwde met water en onder de golven verdween.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia glimlachte en knuffelde Wyatt. 'Ik heb je echt gemist. Heb je Athi ook al gesproken?' vroeg ze voorzichtig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Wyatt slaakte een zucht en probeerde zo nonchalant mogelijk uit zijn ogen te kijken. Hij had geweten dat die vraag zou komen, zeker van Cordelia, maar hij wist niet hoe hij moest reageren.
    'Ik heb haar nog niet gezien, nee. Ze zal wel aan het werk zijn.'
    Hij klonk iets te verbitterd dan hij gewild had en hoopte dat het niet al te veel opviel.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia legde haar hand even op die van Wyatt. 'Ze vond het jammer dat je geen afscheid had genomen. Ze is vast blij je te zien.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?