• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard. De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten. Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten. Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water. Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier

    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:29 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Het zijn hele lieve kindjes, al heb ik nauwelijks gezien. Ik ben weggegaan vlak nadat ze uit haar ei kwam.' Hij at zijn broodje op en vroeg om de rekening. 'Zullen we maar gaan?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin glimlachte vrolijk. 'Vast wel, ik hoorde al wat gestommel zonet!' Ze volgde hem de woonkamer in.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ja!' Winnie kwam overeind en trok Wyatt enthousiast mee. 'Laten we haar verrassen!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Qako lachte. 'En ik maar denken dat je nog aan het slapen was.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Het lag veel te lekker, dus deed ik maar of ik sliep,' zei Javelin ondeugend.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nou ja! Leugenaar!'
    Hij duwde haar lachend op de bank.

    ~~

    Wyatt lachte
    'Hopelijk zijn ze nu al wakker. Al zal dat wel met die kleintjes.'
    Hij haakte zijn arm in die van haar en trok haar mee de goede kant op.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Kato kuste Liae's haartjes en legde haar weer in Cordelia's armen zodra het tijd was om op te staan.
    'Ik moet gaan, schat. Tot vanavond.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin trok greep zijn schouder vast en probeerde hem lachend mee te trekken op de bank. Haar poging mislukte; hij bleef staan. 'Je bent veel te sterk,' lachte ze.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat moet ook wel, hè?' Hij plofte naast haar neer, zodat de veren van de bank kraakten.
    Dat hij sterk was, was ook de reden dat hij ooit was uitgehuwelijkt. Spieren en een mooi lichaam, dat zouden de beste kinderen opleveren. Het sterkste ras. Qako had het geprobeerd, maar hij kon gewoon niet van haar houden.
    Hij kuste Javelins slaap en stak zijn hand tussen de kussens van de bank om zijn geldbuidel eruit te halen. Hij voelde eraan en besloot dat hij er nog wel wat van kon uitgeven.
    'Zullen we ontbijten in het café?' vroeg hij. Hij had niet meer gejaagd en er was dus ook geen vlees meer en daar had hij juist zo'n trek in.

    ~ ~

    'Wacht hier,' zei Wyatt toen ze er bijna waren. 'Dan ga ik Cordelia verassen.' Zowel positief als negatief, waarschijnlijk.
    Hij liep vlug door naar haar huisje en zag dat ze er sinds kort een bel hadden opgehangen. Hij trok een beetje zenuwachtig aan het touw, zich afvragend hoe ze op zijn komst zouden reageren. Hij was weggegaan vlak nadat Athiabbe het uit had gemaakt en Wyatt kon wel raden hoe woest Kato zou zijn.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin knikte. 'Gezellig.' Ze ontbeet wel vaker in het café, maar met Qako daar ontbijten zou een aangename verandering zijn. 'Hebben de anderen al ontbeten?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia keek nieuwsgierig naar de deur toen Kato open deed. Een grote glimlach verscheen op haar gezicht. 'Wyatt, je bent terug!' zei ze blij. Ze legde Liae voorzichtig in Kato's armen en vloog hemmom de hals. 'Wat fijn ommje weer te zien, ikmheb je gemist!'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Wyatt sloeg zijn armen om haar heen en drukte haar tegen zich aan. Haar haren kriebelden in zijn gezicht en toen hij ze wegveegde om haar aan te kijken, besefte hij dat hij haar ook gemist had.
    'Ik ben ook blij om jou weer te zien.'
    Hij keek naar het meisje in Kato's armen en toen naar haar vader, die niet zo blij was als Cordelia, maar Wyatt had hem vijandiger zien kijken, dus hij zei er niets over.
    'Heb je even tijd?' vroeg hij zodra hij haar weer had losgelaten. 'Het duurt maar een minuutje.'

    ~ ~

    Qako keek om zich heen, maar Patja, Pagelino en Gyab waren nergens te zien.
    'Ik denk dat iedereen al naar buiten is, dus ja.'

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 23:06 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Eh, ja natuurlijk. Tijd waarvoor?' vroeg ze nieuwsgierig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb een verassing.' Wyatts ogen glinsterden, maar Kato keek niet zo blij.
    'Ik moet zo weg,' zei hij en hij legde Liae op haar kussen. 'De kinderen kunnen niet alleen blijven.' Hij hoopte dat hij zijn standpunt daarmee wel een beetje duidelijk had gemaakt.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Mooi!' Ze trok hem overeind en drukte een kus op zijn wang. 'Zullen wij dan ook maar gaan?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain