• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard. De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten. Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten. Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water. Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier

    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 16 feb 2014 - 21:29 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Het is een kinderboek.'
    Gyab zocht met zijn vinger naar de regel waar hij gebleven was en richtte zich weer op het begrijpen van de letters.
    Qako trok Javelins aandacht door haar oor te likken. Gyab was gewoon chagrijnig en erg saai en hij had liever dat ze zich met hem bezighield in plaats van met een boek dat ze beiden toch niet konden lezen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin giechelde. 'Zijn Patja en Pagelino naar bed?' vroeg ze Qako. Het moest al laat zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hij knikte om dat te bevestigen en hoopte dat ze zijn vragende blik goed begreep, omdat hij graag wilde dat ze zou vertellen waarom ze dat wilde weten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin sloeg haar arm om Qako heen en drukte een kus op zijn kop. Ze durfde meer nu hij had gezegd wat hij voor haar voelde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Qako gromde tevreden en dat leek Gyab zo erg te irriteren dat hij op een gegeven moment maar besloot op te stappen. Hij liep nogal geërgerd langs hen heen en veranderde halverwege zijn weg naar zijn kamer in een wolf.
    Qako deed zelf juist zijn best om weer terug te veranderen en toen dat gelukt was, trok hij Javelin dicht tegen zich aan.
    'Toen waren we alleen,' grinnikte hij.

    ~ ~

    Kato geeuwde.
    'Ik hou ook van jou, lief.'

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 19:34 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin lachte met rode wangetjes en legde haar hoofd tegen zijn borst. Ze genoot intens van zijn aanwezigheid en vond het heerlijk dat ze dat nu kon uiten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Het is misschien wat snel,' begon Qako aarzelend, 'maar ik zou het niet erg vinden als je - als je hier voortaan altijd bleef.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Haar hele gezicht moest knalrood worden. 'Je bedoelt - hier wonen?' vroeg ze verbijsterd. Ze had er geen seconde over nagedacht en was dan ook stomverbaasd dat hij het vroeg. Ze had zich er nog helemaal niet mee bezig gehouden!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia keek naar zijn gezicht. Ze miste hem. Ze wilde meer dan alleen die kus. Een kus was echter niets meer dan ze zou krijgen.
    'Misschien moet je maar gaan slapen. Als je morgen moet werken ..'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Nee - Ja...' Hij schudde zijn hoofd en streek door haar haren om haar af te leiden van die stomme opmerking. 'Het hoeft niet. Nog niet. Ik vind het gewoon fijn met je, dat is alles.'

    ~ ~

    'Ja, misschien,' zei hij afwezig.Hij duwde zijn kussen wat beter onder zijn hoofd en sloot zijn ogen. 'Wat ga jij dan doen?'

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 20:10 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Nee, nee!' Javelin schudde snel haar hoofd. 'Ik - ik had er gewoon nog nooit over nagedacht! Het lijkt mij heel erg fijn, juist!' Het zou fantastisch zijn, ze zou dan niet meer zo alleen zijn en ze zou veel bij Qako zijn. Ook met zijn familie kon ze goed opschieten, op Gyab na, maar dat gold voor de rest ook.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hij kuste haar.
    'Dat is fijn. Je moet gewoon komen zodra je daar sin in hebt... of weggaan als je geen zin hebt.'
    Hij liet haar los en staarde naar de vezels op het tapijt.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 20:31 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Naar jou kijken, en wachten tot Liae weer wakker wordt.' Ze gniffelde zacht. 'Ik vond onze date heel fijn, Kato. Ik heb genoten van onze tijd samen.' Ze gaf een klein kusje op zijn neus.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Hij keek haar aan.
    'Ik vind het ook heel fijn met jou.'
    Zijn vingers gleden onbewust wat meer naar omlaag over haar lichaam, maar hij wist zich tot zijn opluchting in te houden.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 20:37 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Javelin knikte. 'Ik wil graag blijven,' zei ze zacht. Ze keek hem in zijn ogen aan. 'Ik hou namelijk van je.' Het kwam eruit als een onbelangrijke mededeling, zoals ze vroeger altijd tegen haar oma gezegd had dat ze vol zat of zoals ze tegen de stamhoofden zei dat het een goede jacht was geweest. Een korte opmerking, met weinig betekenis, zo moest het klinken, maar in werkelijkheid zat er meer kwetsbaarheid achter dan ze ooit aan Qako zou toegeven. Ze bleef hem aankijken om zijn reactie te peilen, al kostte het haar grote moeite om dat te doen. Ze was niet gewend in dit soort situaties te zitten.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2014 - 20:35 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain