• Onze lieve Noa krijgt het volgende topic. :3
    NOG 6 TOT DE 100! (yeah)




    Onze geweldige crew:

    Werknemers.
    Lotta • Novoselic • Cafébazin • 12
    Nori • Combattant • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Dooddoenervo • Barman • 14
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Linger • Entertainer • 18
    Sylvie • Quaintrelle • Serveerster • 19
    Kelly • RlN • Serveerster • 17
    Rick • Finsceal • Gitarist / Webdesigner • 16
    Fren • Sheridan • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Ewan • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Phantasticae • Schoonmaakster • 16
    Bes • Chip • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 19


    Verslaafden.
    Suuz • Mairimis • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Noctis • Frisdrankverslaafde • 18
    Gail • Herrera • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 14
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 15
    Marlou • Forsythia • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • Tonkin • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Mahoganyverslaafde • 14
    Eva • Dulce • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Mullingford • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Noa • Feaser • Muziekverslaafde • 13
    Leah • Grohl • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Orenda • Social media verslaafde • 14
    Minke • Gomenasai • Animeverslaafde • 15
    Tialda • Phallon • Stamgast • 18
    Emma • Maestum • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Internetverslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17


    Wil jij ook bij de crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan zetten we je erbij! (:



    Het Kletscafé Spin-off:
    • Tinychat
    • Het Kletscafé GIF-wartopic!
    • Het Q-account van het Kletscafé: Kletscafe
    • Enchanted, de story over het gezelligste café van heel Quizlet!

    ___________________________________________________________________________________________






    ___________________________________________________________________________________________


    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Combattant) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Dooddoenervo) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Mikealson) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Vuelie) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafé ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Volde) en Erieka (Child) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Combattant) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Vuelie) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Vuelie) (bedenker van de naam), Jarne (VoIde) en Bes (Chip) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Mikealson) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?


    ___________________________________________________________________________________________


    Prijslijst.







    Let op: er zijn regels!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 21:35 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Leshley schreef:
    (...)

    Maar als je het niet op die manier las, hoe kwam je dan aan de verkeerde gedachtes? :P

    Wel, heel mijn leven ging ik ervan uit dat die twee woorden hetzelfde betekend (bloos) Weet nu wel beter dus.


    -

    Aldea schreef:
    (...)
    Hahaha, zo las ik het niet. Maar wees eerlijk, die twee woorden lijken verdacht veel op elkaar xp


    Nou vraag ik me echt af wat jij dacht dat de betekenis van exotisch was. :'D

    Edit: Never mind, bovenstaande post heeft dat mysterie al opgelost. Ik ben blij dat ik je wat heb kunnen bijleren. :Y)

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 23:14 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Novoselic schreef:
    Ik heb dus echt zo'n stom kind in mijn klas dat bij alles door moet denken. Als je zegt dat je mayonaise lekker vindt, denk ze al dubbelzinnig. - -"

    In het begin kan het grappig zijn, later snap ik dat het irritant wordt.


    -

    Aldea schreef:
    (...)
    Wel, heel mijn leven ging ik ervan uit dat die twee woorden hetzelfde betekend (bloos) Weet nu wel beter dus.


    Ah, een daltrusten dus ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Square schreef:
    (...)

    Nou vraag ik me echt af wat jij dacht dat de betekenis van exotisch was. :'D

    Wel, uhm, hetzelfde als erotisch (bloos)


    -

    Leshley schreef:
    (...)

    Ah, een daltrusten dus ^^

    Uh, wat?


    -

    Aldea schreef:
    (...)
    Wel, uhm, hetzelfde als erotisch (bloos)


    Ik had mijn post alweer aangepast, haha. Het gaat hier zo snel dat het wat verwarrend wordt. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik had mijn post alweer aangepast, haha. Het gaat hier zo snel dat het wat verwarrend wordt. (krul)

    Hhaha, ik snap wat je bedoeld. Ik hou het soms ook niet bij. Maar toch spam ik vaak mee :P


    -

    Aldea schreef:
    (...)
    Uh, wat?


    Ah, ik moet eens onthouden dat natuurlijk niet iedereen dit artikel gelezen heeft :'D

    Het verhaal komt van Aren en het gaat zo:

    Op zijn achttiende logeerde Aren voor het eerst hij bij zijn beste vriend Gijs. De twee praatten wat, lazen wat, en besloten toen te gaan slapen. Gijs deed het licht uit.
    ‘Slaap lekker’, zei Aren.
    ‘Daltrusten’, zei Gijs.
    Even was het stil.
    ‘Wat..?’, vroeg Aren.
    ‘Daltrusten’, herhaalde Gijs.
    Aren had het dus toch goed verstaan.
    ‘Wéltrusten’, zei hij aarzelend: ‘het is wéltrusten, Gijs.’
    Opnieuw werd het stil. Iets langer, ditmaal.
    ‘Niet…’, mompelde Gijs uiteindelijk: ‘Echt..echt waar?’

    Dit was er aan de hand: Gijs had zijn leven lang gedacht dat mensen elkaar ‘daltrusten’ wensen. Hij moest dit ooit zo hebben verstaan en sindsdien had niemand hem gecorrigeerd, blijkbaar. Maar na die ene nacht met Aren werd alles anders. Omdat Gijs nu begreep dat het leven nét iets anders in elkaar zat dan hij altijd had gedacht.

    Ik vertel dit verhaal graag en vaak. Omdat het een mooie anekdote is, maar ook omdat het mensen aanzet hun eigen daltrustenmomenten op te rakelen. En die spaar ik. Ja, zoals ik hartvormige cornflakes in een speciaal blikje bewaar, zo noteer ik ‘daltrustens’ in een opschrijfboekje. Wat een daltrusten precíes is, laat zich lastig uitleggen. Daarom, een greep uit mijn collectie:

    Daltrusen #3: Een studievriendin schreef het woord ‘sowieso’ tot haar eenentwintigste als: ‘zo hij zo’. Zag ze het woord sowieso ergens staan, vertaalde ze dat in haar hoofd fonetisch als ‘so-wie-so’ (met de klemtoon op de i, als in: chorizo), en had ze geen idee wat het betekende.

    Daltrusen #9: Ik heb zelf het overgrote deel van mijn leven geloofd dat de kleur kaki een blauwtint is. Toen mijn redacteur opperde dat het hier om legergroen ging, geloofde ik hem niet. ‘Je hebt een daltrustenmoment!’, riep ik. Na wat googelen bleek dat ík zelf degene was die fout zat.

    Daltrusten # 12: Het neefje van Christine wist tot zijn vierentwintigste niet dat de afbeelding op onze euromunt het profiel van Beatrix is. Draai de munt een kwartslag om te zien wat híj al die jaren zag: een minimalistisch berglandschap.

    Daltrusten #18: Carolien dacht altijd dat de band Golden Earring eigenlijk ‘Golden Earing’ heette. Wat een earing was wist ze niet, maar dat het íets was, daarvan was ze zeker. Tot ze ontdekte hoe de band daadwerkelijk heette: ‘Een GOUDEN OORBEL!? Dat is toch absurd?!’ Ik kon haar geen ongelijk geven.

    Daltrusen #20: Anna kreeg een mailtje van een meisje dat ze had geholpen met een schoolproject. ‘Ik stuur je binnenkort nog een klein geitje’, schreef het meisje. Het duurde even voor Anna begreep dat hier een ‘kleinigheidje’ bedoeld werd. Of het meisje begreep wat het betekende was onzeker. Want, nouja: een klein geitje is bepaald geen kleinigheidje.

    Nu weet ik niet of iemand dat laatste meisje al heeft verteld dat ‘iemand een klein geitje geven’ geen Oud Hollandsche uitdrukking is. Ergens hoop ik van niet, want een daltrusten ontkrachten is als het wekken van een slaapwandelaar: het kan leiden tot angst, agressie, en algehele existentiële verwarring. Maakt u zich maar eens de volgende voorstelling: u loopt over straat met een goede vriend, en ontdekt u dat uw veter los zit. ‘Wacht’, roept u, ‘even mijn veter strikken.’ De vriend kijkt u nu glazig aan, schudt zijn hoofd, en vraagt: ‘Wát zei je nou? Veter strikken? Seriously? Strikken?! Je weet toch wel dat het veters flikken is? Als in: een kunstje flikken. Of Flikken Maastricht. Of: doe mij nog eens zo’n chocoflik. Strikken klinkt ook schattig hoor, maar wáár wil je je veters voor strikken dan? Voor een date? Een date met je veters? En wat gaan jullie dan eten? SPAGHETTI? Mwoehaaa!’

    Waarschijnlijk denkt u op zo’n moment: mijn vriend zit er he-le-maal naast. Maar weet u, dat hoeft dus niet. Denk aan al die daltrustens uit mijn collectie. Misschien bent u zelf degene die tot nu toe in een waanwereld leefde; een waanwereld die nu bruut in elkaar stort omdat de fundamenten ervan zijn opgeblazen. Want: als u dat van die veters niet wist, wat weet u dan nog meer niet? Misschien is dát wel waarom daltrustens mij zo aan het hart gaan. Omdat, wanneer ze aan het licht komen, de aarde even stopt met draaien. Stationsklokken stoppen, Twitterfeeds stokken, stoplichten blijven tussen rood en oranje steken, en daar, dáár: in dat existentie vacuüm, is even, heel even…alles mogelijk.


    Kort gezegd; een daltrusten is een woord dat je altijd voor iets anders hebt aangezien of verkeerd gezegd :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Square schreef:
    (...)

    Ik had mijn post alweer aangepast, haha. Het gaat hier zo snel dat het wat verwarrend wordt. (krul)


    Zolang je zelf meespamt, is het redelijk makkelijk te volgen (krul)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Square schreef:
    (...)

    Oeh, Rammstein. :3 Als je eens wat wilt luisteren met interessante/grappige teksten, zou je eens naar Basta of Wise Guys kunnen luisteren. Of Tokio Hotel, haha. :p



    Ah ik zal zo gaan luisteren, want ik zie dat het links zijn ^^ Eerst dit mooie liedje afluisteren, Roo Panes - Weight of your world :]


    heeeeyyy, is Basta niet van Spielerfrauen?

    [ bericht aangepast op 21 feb 2014 - 23:27 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    BLUUUBSELS.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Why do I feel ignored?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ender schreef:
    Why do I feel ignored?


    Geen idee? Heb je het over dit topic of gewoon over het algemeen?


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    (...)

    Geen idee? Heb je het over dit topic of gewoon over het algemeen?

    Dit topic :/


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.