• Volgende week vrijdag moet ik een beschouwing schrijven voor Nederlands, die voor 25% van mijn SE-cijfer telt. Ik heb al gezocht naar een onderwerp, maar heb nog niet iets kunnen vinden. Heeft iemand van jullie misschien een idee om een beschouwing over te doen? Het liefste een onderwerp met iets waar onderzoeken van zijn, want argumenten waarin je een onderzoek benoemt worden hoger beoordeeld.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Misschien zit hier iets tussen?


    But you don't seem to care. So don't start missing me when I'm done missing you.

    Schooluniformen? Het is misschien een beetje cliché, maar er is veel over te vinden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lacey schreef:
    Schooluniformen? Het is misschien een beetje cliché, maar er is veel over te vinden.


    Klopt, maar er zijn niet echt onderzoeken bij en dat is wel echt belangrijk.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Als je nou opgeeft waar je globale interesses liggen is het makkelijker om een gericht onderwerp te vinden. Een beschouwing schrijven over iets dat je interessant vindt is een stuk gemakkelijker dan iets dat heel vervelend is.


    Your make-up is terrible

    Laagbegaafden met kinderen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Zoek iets dat overal wel iets van te vinden is. Criminaliteit, tienerzwangerschap en ga zo maar door.


    -

    Izembaro schreef:
    Laagbegaafden met kinderen?


    Ik moest vorig jaar een betoog hierover schrijven, en dat was absoluut niet gemakkelijk. Het is een lastig onderwerp, vind ik persoonlijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Mhysa schreef:
    Misschien zit hier iets tussen?

    Daar zitten best veel goeie tussen inderdaad. Wij hadden laatst debatten met nederlands en stellingen die langskwamen waren onder andere 'de leeftijdsgrens voor alcohol moet weer 16 jaar worden', 'de mogelijkheden voor euthanasie moeten worden uitgebreid', 'iedereen moet standaard als donor ingeschreven staan, tenzij je aangeeft dat je dat niet wilt', 'laagbegaafden mogen geen kinderen krijgen', 'nederland moet zich aanbieden als gastland voor de olympische spelen in 20nogwat', 'vuurwerk moet verboden worden en gemeenten moeten in plaats daarvan verplicht een professionele vuurwerkshow organiseren'
    Ik zou je net als Assassin aanraden om iets te kiezen wat je zelf ook interesseert en waar je al wat van weet, dan schrijf je er veel makkelijker over.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Aldea schreef:
    Zoek iets dat overal wel iets van te vinden is. Criminaliteit, tienerzwangerschap en ga zo maar door.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Aldea schreef:
    Zoek iets dat overal wel iets van te vinden is. Criminaliteit, tienerzwangerschap en ga zo maar door.


    This is the end were I begin.