• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Meer uitleg en het inschrijftopic vind je hier

    Het dorpje

    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen


    Personages

    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 15:02 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Zo'n beetje het hele dorp was uitgenodigd. Athiabbe had er ontzettend veel zin in. Het was een drukke tijd geweest met organiseren
    Inmiddels randden er wat lampions aan het plafond, stond de drank klaar in de keuken en rook het er heerlijk naar de hapjes.
    Leona zou zo komen met de taarten en niet veel letter wreden de gasten verwacht. Ze was alleen een beetje bang dat Wyatt ook weer zou komen.
    Hij had laatst heel vreemd tegen haar gedaan en ze vond het maar niets om hem de hele tijd om zich heen te hebben. Gelukkig was Satyr er en haar broers.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia had ook veel zin in het feest. Het was lang geleden dat ze naar een feestje was geweest. Haar laatste was ook niet helemaal goed afgelopen. Ze probeerde er niet aan te denken en trok haar mooiste jurk aan. Glaie had hem voor haar gemaakt, voordat ze weg was gegaan, en hij had daarom speciale betekenis voor Cordelia. Winnie had haar mooi opgemaakt, en ze keek glimlachend in de spiegel. Ze wilde graag mooi zijn voor Kato. Ze wilde dat hij trots op haar was, en dat ze een fijne avond zouden hebben.
    Ze verliet de badkamer en wierp zich vrolijk in Kato's armen. 'He lieve Kato,' zei ze met een brede glimlach. 'Ben je klaar om te gaan? Ik ga de hele avond met je dansen! Oke, een groot deel van de avond dan,' vervolgde ze blozend.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Michelle was ook al de hele dag in de weer geweest. Ze had zich aangeboden om te helpen het dorpsplein te versieren, waar veel werk in had gezeten. De lucht was helder en ze vermoedde een droge avond, waardoor ze nog veel meer zin had. Ze had een simpele, azuurblauwe jurk aangetrokken die haar niet misstond en hoopte vanavond wat plezier te kunnen maken. Eens een onbezonnen feestje mee te maken. Deze keer kende ze al aardig wat mensen, wat het hopelijk alleen maar leuker zou maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Venomis bekeek zichzelf in de spiegel die in Emily's kamer hing. Ze had van haar een jurk geleend omdat ze zelf niets fatsoenlijks had. Het had een strak lijfje dat ze gruwelijk irritant vond, maar vanaf haar heupen was het was losser en het reikte niet verder haar knie.
    'Heb je er zin in?' glimlachte ze naar Emily.
    Ze dacht dat ze wel een feestje kon gebruiken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Je mag best de hele avond met me dansen, hoor!'
    Hij bekeek haar jurk en vond dat hij haar heel goed stond. Met een naar gevoel in zijn maag, probeerde hij de rest van zijn gedachten echter af te kappen, modat hij ook graag zou hebben gezien wat er onder haar jurk zat. Daar moest hij maar niet meer aan denken. Hij wilde niet weer zo'n risico nemen.
    Kato besloot nog gauw even bij Nykin en Liae te kijken. Meller zou bij hen oppassen [is dat goed] en zou tegelijk ook een oogje op Maerle houden. Het huis van Kato en Cordelia was groot genoeg voor hen vieren en zo konden Emily en Baiel ook een avondje weg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordelia glimlachte opgetogen. 'Ik wil niets liever!' Ook zij knuffelde de kinderen nogneven voor ze vertrokken naar het feest. 'Ik heb er zin in!' zei ze blij.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily knikte. 'Het wordt vast een groter succes dan ons vorige feestje.' Ze glimlachte naar Ariana terwijl ze haar ogen over haar lichaam liet glijden. 'Je ziet er heel mooi uit.'
    Baiel kwam de slaapkamer binnen en grijnsde. 'Daar heeft ze gelijk in!' Hij drukte een kus op Emily's wang. 'Gaan jullie mee?'
    Emily knikte. Ze had zin om met haar vriendinnen een avond door te brengen, maar had besloten vooral met Baiel op te trekken. Misschien dat een feestje waar ze zonder kinderen waren, hun relatie goed zou doen.
    'Ben je klaar?' vroeg ze aan Ariana. Ze kon zien dat het meisje zich niet erg comfortabel in de jurk voelde en had besloten om zich ook met haar bezig te houden. Ze had nog weinig vriendinnen gemaakt en Emily begreep dat heel goed, omdat ze zo lang in afzondering had geleefd. Ze voelde zich nog steeds schuldig dat ze Ariana had opgegeven aan Venomis en wilde dat graag goedmaken.
    Ze had sindsdien vaak gedacht aan de ontvoering en vooral de terugkomst van Baiel en Ariana. Ze begreep nog steeds niet hoe het gegaan moest zijn, omdat Baiel halfdood in het bos lag en Ariana hem tegen moest zijn gekomen. Had Venomis haar vrijgelaten? Waarom? Had ze haar bewust laten gaan toen ze zag dat Baiel niet lang meer te leven had? Emily wist het niet zo goed en kon er haar vinger niet op plaatsen. Ze deed verschillende pogingen om in de gruwelijke gedachtenwereld van Venomis te kruipen, maar kon zich niet voorstellen wat voor baat ze erbij moest hebben gehad dat Ariana en Baiel tegelijk terug waren gekomen. Het was Emily die er baat bij had gehad. Baiel. Ariana. Maar Venomis in ieder geval niet.
    Emily kon ook het verhaal van de parels nog moeilijk vatten. Cordelia had haar verteld dat Venomis niet geïnteresseerd was geweest in juwelen of goud: alleen edelstenen hadden haar kunnen boeien, dat was de enige manier geweest voor Cordelia om Liae, toen nog in een ei, af te kopen. Waarom had ze Liae überhaupt laten gaan? Of John? Wat waren haar motieven geweest voor de daden die ze had begaan?
    En wat had Rodey ermee te maken? Zeker nu Rodey terug was, kon Emilly de gedachte aan hem niet meer loslaten. Hij had Ariana gekend toen ze was vrijgelaten, samen met John en Satyr's zusje, dus moest er zeker iets van het verhaal van John waar zijn geweest. Rodey en Venomis hadden iets met elkaar te maken, maar vriendschap kon het niet zijn. Dan had Ariana waarschijnlijk geen sympathie voor hem gevoeld.
    De gedachte aan Rodey vervulde haar alweer met opgewonden blijdschap, al had ze nog steeds vele vragen die ze graag beantwoord wilde hebben. Ze wist nog steeds niet waarom hij weg was gegaan en waarom hij terug was gekomen. Ze was van plan geweest ontzettend boos op hem te worden omdat hij zomaar uit haar leven verdwenen was, juist op hem moment dat ze hem het meest nodig had gehad, maar ze had al behoorlijk gefaald. Ze was te blij geweest dat hij weer terug was, dat hij nog leefde en dat hij haar beloofd had niet meer weg te gaan. Natuurlijk moest hij nog steeds een verklaring aan haar geven waarom hij haar verlaten had terwijl zij in diepe rouw en schok zat, maar de woede was al bijna weggeëbd toen ze zijn gezicht weer had gezien, twee dagen geleden.
    Sinds toen had ze hem niet meer gezien, maar ze maakte zich niet heel veel zorgen. Hij had haar beloofd dat hij haar snel weer zou komen opzoeken en aan die gedachte hield ze zich vast. Zou hij ook op het feest van Athiabbe en Satyr komen? Het zou haar verbazen. Het zou wel een ongemakkelijke situatie met zich meebrengen, want hoewel ze te veel alcohol benuttigd had, wist ze zeker dat ze Rodey niet had verteld dat Baiel nog steeds in leven was en dat ze geen alleenstaande moeder was - al voelde het soms wel zo. Ze moest het Rodey snel vertellen, want het leek om een reden die Emily niet begreep, van groot belang dat hij wist dat ze nog wel getrouwd was. Haar wil ging die gedachte behoorlijk tegen. Het liefst hield ze Rodey in de waan dat ze nu vrij was, waarom dat wist ze ook niet goed. Het sloeg nergens op, maar het was een onderbuikgevoel die ze niet goed kon plaatsen.
    Het was echter te groot nieuws om voor hem te verzwijgen en ze wist dat ze het moest vertellen zodra ze hem weer zag. Het zou vast ter sprake komen.
    Emily draaide Ariana nog een keer om en knikte toen goedkeurend. 'Voel je je wel een beetje comfortabel in deze jurk? Ik heb er nog één, al is die wat aan de korte kant,' vroeg ze keurend.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 16:19 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zipp had zich al twee dagen gedragen, maar toch durfde Rodey niet weg te gaan. Hij wist niet wat hij tegen hem moest zeggen als hij zou vertellen dat hij er deze avond niet was.
    Zipp kende het begrip 'feest' nog niet en ook niet of dat leuk was of niet, maar hij zou vast mee willen... Rodey vond dat nog steeds te vroeg.
    Uiteindelijk waste hij de modder en het gruis van zijn voeten en enkels en pulkte wat mos tussen zijn vingers vandaan.
    'Ik motet vanavond weg,' zei hij toen hij klaar was en Zipp aantrof op het bed waar hij de dekens zo vierkant mogelijk op probeerde te vouwen.
    'Waarheen?' vroeg hij kortaf.
    'Naar een bijeenkomst.' Rodey wist dat zijn zoontje een leugen veel te snel doorhad. 'Het is op het dorpsplein, maar je kunt rustig slapen. Ik ben niet lang weg.'
    Zipp bleef hem een tijdje aanstaren en knikte toen zonder zijn vader nog een blik waardig te keuren.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Venomis vond alle kleding te lang en haalde haar schouders op.
    'Ik red me wel,' knipoogde ze.
    Emily was een beetje afwezig en Venomis vroeg zich af waar ze aan dacht. Het was haar niet ontgaan dat Emily niet zoveel aandacht aan haar man besteedde, alsof ze helemaal niet blij was met her feit dat ze de man genezen had, waar ze toch de nodige moeite in had moeten steken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Mooi.' Emily glimlachte en haakte haar arm door die van Ariana. 'Ga je mee, Bai?' Ze draaide haar hoofd toen ze al bij de hoteldeur stond.
    'Ja, ja, ik kom er zo aan.' Baiel glimlachte naar haar, maar zijn ogen deden niet mee. 'Gaan jullie maar vast.'
    Emily wilde een gefrustreerde zucht slaken, maar hield zich in en beantwoordde alleen zijn glimlach. 'Oké.' Ze vond het jammer dat hij alleen naar het feest zou gaan. Ze had Ariana uitgenodigd omdat ze niet wilde dat het meisje alleen was, maar had graag gewild dat ze samen met haar man kon vertrekken. Samen uit, samen thuis... Het zou alleen samen thuis worden. Alweer.

    Emily was stiller toen ze naar het dorpsplein liepen, maar probeerde haar stemming wel om te zetten. Oké, zij en Baiel gingen niet samen naar het feest, maar dat betekende nog steeds niet dat ze niet samen op het feest konden zijn. Ze hoopte dat de ontspannen sfeer en het gezelschap hen weer wat dichter bij elkaar zou brengen en daarvoor moest ze er zelf ook wat energie in steken. 'Wij hadden vroeger ook altijd hele grote feesten,' vertelde ze Ariana. 'Dan kwamen alle meermensen uit de omgevingen, alle families, samen en gingen ze heel mooi opgedoft. De zeemeerminnen staken hun haren op en de zeemeermannen droegen dan, bij wijze van uitzondering, een soort van shirt, gemaakt van verschillende doeken. Dan werd er muziek gespeeld en begon iedereen te dansen. De vissen zwommen tussen iedereen door en voorzagen de meermensen van lekkere hapjes, vaak gemaakt van zeldzaam zeewier dat alleen op feesten werd gebruikt. Vissen vinden het namelijk heel erg leuk om zeemeermensen te verzorgen, ze willen bijna altijd allemaal wel helpen. Als de muziek dan ophield, dan gingen de meermensen allemaal in een kring zwemmen en dan deden ze een dans waar ik mijn halve leven op geoefend heb. Vaak ontstonden er op die feesten allemaal stelletjes.
    Ik was geloof ik twaalf jaar oud toen ik mijn laatste meermensfeest heb meegemaakt. Ik mocht soms een liedje zingen, maar niet te vaak, want dan kwamen de mannen in een soort trance, dat is mijn gave. Daarna moest ik naar bed. Ik heb altijd uitgekeken naar die dans, waar iedereen in een kring zwom. Ik heb hem nooit mogen dansen.'

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 9:56 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Venomis had geen flauw idee wat ze op Emily's geratel moest antwoorden. Ze begreep ook totaal niet waarom Emily niet even bereid was om op haar man te wachten, maar ze voelde er weinig voor om zich ermee te bemoeien.
    'Ik heb nog nooit een feest meegemaakt,' zei ze daarom maar. Ze dacht wel dat ze kon dansen, maar enkel op haar eigen eigenzinnige manier.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ook niet vroeger? In de grotten? Baiel zei dat zij wel feesten hadden, maar misschien ging het anders bij jullie.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia hield Kato's hand vast en keek naar hem. Ze vond dat hij er heel knap uit zag en was trots dat ze aan zijn zijde mocht lopen.
    'Ik vind dat je er heel mooi uit ziet, Kato.' Ze haalde haar hand even door zijn haren, omdat het helemaal door de war zat. 'Ik voel me ineens net een schoolmeisje.' Ze glimlachte opgetogen. 'Alsof het ons eerste dansfeestje weer is.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Venomis schudde haar hoofd. ‘Nee. Lawaai trok roofdieren aan,’ bedacht ze ter plekke.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Wat jammer! Dan heb je heel veel leuks gemist.' Ze grijnsde en stak even een duim op naar Athiabbe en Satyr. 'Kun je wel dansen?' Er was nog niemand die danste, hoewel de muziek best wel luid stond, maar iemand moest de eerste zijn en als Ariana aangaf te kunnen dansen, zou ze met haar de dansvloer op gaan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain