• De meeste van jullie kennen me waarschijnlijk niet, maar op een of andere manier heb ik het idee dat ik dit even van me af moet krijgen. Vorige week donderdag het laatste uur hadden we Nederlands en gingen we iets doen, waar ik enorm veel van houd: debatteren. Het ballondebat. Voor de mensen die het niet kennen: BN'ers zitten in een ballon, maar de ballon kan het niet aan. Wie blijft erin en wie blijft eruit. Mijn groepje kreeg Arie Slob van de ChristenUnie aangewezen.
    Na de eerste ronde stonden ik en een hele goede vriend van mij - ik noem hem even T - tegenover elkaar. Vooraf werden er al een beetje dingen geroepen als: 'Feminist' - geen idee waar dat vandaan kwam - 'En nu in normaal Nederlands' - omdat ik het woord onacceptabel gebruikte - en 'T gaat sowieso winnen.' Natuurlijk niet zo erg, maar tijdens het debat kwam het.. tja, vernederende deel. Elke keer als T iets had gezegd begonnen ze te klappen en te juichen - niet overdreven - waardoor ik nauwelijks kon reageren. En als ik eindelijk kon reageren, riepen ze dat ik niet moest zeiken.
    In die vijf minuten heb ik me met veel moeite en pijn sterk gehouden, maar daarna hield ik het niet lang meer vol. Mijn Nederlands docente zei: Gaat het een beetje? En ik zat te janken. Ik ben echt totaal geen type die in het bijzijn van anderen huilt, dus iedereen helemaal verbaasd. Op dat moment voelde ik me vrij... hopeloos, want ik heb twee vrienden in de klas: de ene was al eerder naar huis - wegens chronische ziekte - en de andere was gewoon ziek.
    Ik voelde me best wel belachelijk gemaakt in een van de dingen die ik echt heel leuk vind. Niemand zei er wat van en deed enthousiast mee. Pas achteraf zeiden er mensen: Ja, we wilden gewoon even lachen. En soms heb ik ook het idee dat dat de enige reden is, waarom ze me niet recht uitschelden: ze kunnen zo leuk om me lachen...
    De dagen daarna werd het eigenlijk niet beter. In de groepschat ging het constant zo: 'Ik heb gehoord dat de ChristenUnie stemmen is verloren. Rara..' En ze blijven er de hele tijd naar terugverwijzen en doen alsof het niets is, terwijl ik er echt mee zit.
    Vanmiddag zei ik al tegen hun: Kom op, jongens. Het is niet echt meer leuk. Jullie zijn gewoon dieptriest dat de enige grappen die jullie kunnen maken, een ander benadelen. Praktisch gezien voel ik me dus nogal loner, aangezien de ene vriendin er heel vaak niet is en de andere vriendin best wel goed bevriend is met de 'ergste'.

    Sorry voor mijn ongelooflijke zeikverhaal, maar ik wilde het gewoon even kwijt. Verder heb ik het ook niet aan iemand vertelt ofzo, maar ik voelde me gewoon nog kutter dan ik me al voelde. En nog steeds, want iedereen kijkt naar me alsof ik elk moment in huilen uit kan barsten.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ik begrijp niet waarom T er niets van zei. Hij had toch minstens kunnen aangeven dat hij het niet leuk vond hoe mensen tegenover jou reageerden?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lacey schreef:
    Ik begrijp niet waarom T er niets van zei. Hij had toch minstens kunnen aangeven dat hij het niet leuk vond hoe mensen tegenover jou reageerden?


    Hij lachte een beetje ongemakkelijk en dat was het


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ieuws, wat een rotgroep.
    Dat was helemaal niet nodig, je hebt ook echt niets misdaan, het is puur pesten. Ik zou er even met iemand over praten, misschien die docent die het gezien heeft, want dat kan echt niet.
    Houd je nu vooral sterk, als ze wachten tot je gaat huilen, gun ze het plezier niet!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Wtf. Wat bezield die mensen zeg. Echt belachelijk dat ze zich zo gedragen richting jou. Meid, jij hebt echt niks verkeerd gedaan. Die mensen deugen gewoon niet.


    26 - 02 - '16

    Jemig, wat een rotkinderen! Echt erg! En dan die T, ik zou hem direct afgewezen hebben als vriend, niks doen. Als je ooit de kans krijgt, geef ze er allemaal van langs namens mij, echt onacceptabel (:
    (Als ik dit bericht verkeerd geïnterpreteerd heb moet je het gewoon zeggen)


    { do you call yourself a freaking hurricane like me? }

    Wat een toffe mensen zeg. Ik snap helemaal niet hoe ze zoiets leuk kunnen vinden en waarom de leerkracht er niet op in gaat. Tegenwoordig gaat het zo erg bergaf met het onderwijs.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Dit heb jij echt niet verdiend. :/ Zulke mensen halen echt het bloed onder mijn nagels vandaan.. Als je wilt praten staat mijn gb altijd voor je open.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties :] Ik heb het er vandaag ook even met T over gehad, want ik kon me ook wel voorstellen dat hij het niet fijn vond om tegen de hele klas in te gaan. Eigenlijk kwam het er op neer dat hij zei: 'Hoe stom het ook klinkt, ik dacht er op dat moment niet aan. Ik was meer bezig met zo snel mogelijk reageren op jou enzo..' Dusja, ik kijk even of hij niet zoiets nog een keer flikt, maar nu is het oke. Want het is niet dat hij vaker dat soort dingen doet en ik heb geen zin om hem kwijt te raken enzo


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Cresseyde schreef:
    Ieuws, wat een rotgroep.
    Dat was helemaal niet nodig, je hebt ook echt niets misdaan, het is puur pesten. Ik zou er even met iemand over praten, misschien die docent die het gezien heeft, want dat kan echt niet.
    Houd je nu vooral sterk, als ze wachten tot je gaat huilen, gun ze het plezier niet!


    Don't walk. Run, you sheep, run.