• Beste mensen, met welgemeende liefde en trots presenteer ik u: Het waanzinnige Kletscafé numero 106!


    Café mededelingen:
    ~ Iedereen is awesome!
    ~ Onze awesomeheid heeft al meer dan vijftig topics gevuld.
    ~ Wij geven elke dag gratis knuffels (en chocolade) (en Nederlands lessen).
    ~ Onze awesomeheid heeft de honderd bereikt
    ~ Er bestaat een Kletscafé story! Enchanted!
    ~ Wij hebben een TinyChat account: klik.

    Het is aan te raden deze beginpost goed door te lezen, er kunnen belangrijke dingen instaan die onenigheid en verwarring kunnen voorkomen.



    Onze awesome crew:

    Werknemers.
    Nori • Combattant • Cafébazin • 12
    Lotta • Novoselic • Cafébazin • 12
    Crystal • Sorcery • Chef-kok • 12
    Jarne • Dooddoenervo • General Manager offtopic • 15
    Sofie • Amaretto • Barvrouw • 14
    Kim • Linger • Entertainer • 18
    Sylvie • Querencia • Serveerster • 19
    Kelly • Velnias • Serveerster • 17
    Fren • Ruitenberg • Schrijfster • 13
    Kim(sel) • Linden • Servettenvouwster • 17
    Naomi • Aves • Schoonmaakster • 16
    Bes • Chip • Taartenbakster • 16
    Emma • Krull • Haakster • 19
    Noa • Nightingalex • Muziekante • 13
    Vera • DianePie • melige-sprookjes-en-gedichten-schrijver-met-gezellige-tekeningen-erbij-creator • 14

    Verslaafden.
    Suuz • Cantabile • Alcoholistische stamgast • 16
    Erieka • Taiga • Frisdrankverslaafde • 18
    Gail • Aldea • Chocolaverslaafde • 17
    Isa • Pumbaa • Disneyverslaafde • 13
    Lisanne • Reveniam • Chocolademelkverslaafde • 15
    Naomi • KilIian • Serieverslaafde • 19
    Yolanda • Kaa • Serieverslaafde • 17
    Sanne • Verlac • Puzzelverslaafde • 14
    Marlou • Vexatious • Gameverslaafde • 14
    Jaimy • Leshley • Tumblrverslaafde • 16
    Jacco • Ateara • Nikitaverslaafde • 18
    Daphne • LeMockingjay • Harry Potter en Hunger Games verslaafde • 14
    Eva • xPrimRoses • Koetjesreepverslaafde • 14
    Annemarije • Litch • Theeverslaafde • 16
    Do • SuperTOMMO • Cookieverslaafde • 13
    Leah • Al • Schrijfverslaafde • 13
    Coosje • Journals • Social media verslaafde • 14
    Minke • Atlantica • Animeverslaafde • 15
    Emma • Opinio • Fruitverslaafde • 15
    Kim • Cassia • Internet-/series-/dierenverslaafde • 19
    Annick • Pukkelxding • Sims 2 verslaafde • 20
    Demi • Lorum • Sims 3 verslaafde • 14
    Inge • Square • Badeendjesverslaafde • 17
    Merel • Usha • Pretty Little Liars verslaafde • 15
    Freya • Cresseyde • Fantasy verslaafde • 17

    Wil jij ook bij de crew horen? Iedereen is welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. :3
    Zeg je naam, leeftijd en werk/verslaving, dan zetten we je erbij! (:

    Prijslijst.
         


         




    Het Kletscafé; Wist je dat..?
    Wist je dat:
    • Het Kletscafé is ontstaan door het vele offtopic gaan in een topic door een aantal users?
    • Nori (Combattant) de naam ''Kletscafé'' heeft bedacht?
    • Het eerste Kletscafé-topic op 28 oktober 2013 geopend is?
    • Jarne (Dooddoenervo) de prijslijst heeft bedacht?
    • Rick (Finsceal) de Kletscafésite heeft gemaakt?
    • Lotta (Novoselic) met haar leeftijd van twaalf jaar de jongste kroegbaas is?
    • Het Kletscafé ook een eigen Quizletaccount heeft? Kijk hiervoor bij de Kletscafé spin-off.
    • Hier de weddenschap tussen Jarne (Dooddoenervo) en Erieka (Lassindra) is ontstaan?
    • Dit het enige topic is waar zoveel aan truth or dare wordt gedaan?
    • Nori (Combattant) gek is van Rihanna en al begint te flippen als ze haar naam hoort?
    • Lotta (Novoselic) de trendsetter is van de trend om de hoofdletter "i" te gebruiken in plaats van de "l"?
    • Lotta (Novoselic) (bedenker van de naam), Jarne (Dooddoenervo) en Bes (Chip) de bedenkers van het Rowlingisme zijn?
    • Sick nu echt officieel is?
    • Rick (Finsceal) goed is in het bedenken van Ships?
    • Hij inmiddels Koos heeft bedacht?
    • In topic 80 alle wensen voor de GIF's uitkwamen?



    Let op: er zijn regels!
    ~ Degene met de laatste reactie opent het nieuwe topic, tenzij anders aangegeven.
    ~ We doen niet lullig of gemeen tegen elkaar.
    ~ Iedereen is leuk en niemand heeft nood aan hatelijke opmerkingen.





    Song of the topic

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 18:24 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    @Jaimy Klinkt inderdaad heel boeiend!
    Horeca zaken zijn nooit leuk: zeurende, klagende, Franssprekende klanten die altijd wel iets vergeten bestellen zijn -_-


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    En wat doet die nu? Gewn psycholoog? Of nog altijd studeren?


    Ze is bezig met werk zoeken aangezien er nauwelijks aanbod is op het gebied waar zij wil werken x) Maar ik heb al rondgevraagd en waar ik terecht wil, is wel plaats :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik ga even wat lezen en cake eten - ik eet de laatste tijd echt belachelijk veel, ugh. Doei!

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 18:56 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Leshley schreef:
    (...)

    Ik zal maar de 'ga' of 'gaan' negeren xd want anders dan klopt je zin niet. En dat was ik ook niet van plan hoor, wees gerust ghehe.

    en @Jarne, het is ook interessant. Ik heb namelijk een boek ervan al thuis aangezien ik iemand ken die de studie heeft gedaan (krul)


    Dat zal dan wel weer iets typisch Belgisch/dialect zijn. Wij zeggen dat hier wel vaker. Like "ik ga naar haar gaan" of "ga daar niet gaan staan", haha.
    No, serious, ik heb daar zes uur geholpen (ja, geholpen omdat ik nog niet oud genoeg ben voor een vakantiejob) en het was amper twee meter lopen naar de frigo, maar mijn voeten deden, toen ik al een uur thuis was en weer in de zetel zat, nog steeds zeer, urgl.
    Edit: klopt dat niet toch "ik ga naar haar gaan"? That's like "ik ga doen", maar dan met gaan. Volgens mij klopt het.

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 19:01 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat is ook nog zo'n leuke, als men hoort dat er weinig werk is een bepaalde sector, zou je het beter niet gaan doen. Daarop zou je je keuze niet mogen baseren, vind ik.
    Mijn zus had een keuze test ontwikkeld: dartbord en briefjes. Ik gooide er nog iedere keer tussen ook _-_


    @Leah Denk ik ook, ik zou het ook wel zeggen. Heb je zin om zoiets als vakantiejob te doen?

    [ bericht aangepast op 8 maart 2014 - 19:01 ]


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Dat is ook nog zo'n leuke, als men hoort dat er weinig werk is een bepaalde sector, zou je het beter niet gaan doen. Daarop zou je je keuze niet mogen baseren, vind ik.
    Mijn zus had een keuze test ontwikkeld: dartbord en briefjes. Ik gooide er nog iedere keer tussen ook _-_


    Ik baseer mijn keuze er ook niet op :] Ik zit nu in 5 vwo en moet hierna dus nog één jaar van het vwo. Daarna nog iets van drie of vier jaar de studie zelf. Dus dan ben ik weer vier of vijf jaar verder en dan kan de markt wel veranderd zijn. :]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Leshley schreef:
    (...)

    Ze is bezig met werk zoeken aangezien er nauwelijks aanbod is op het gebied waar zij wil werken x) Maar ik heb al rondgevraagd en waar ik terecht wil, is wel plaats :]


    Da's positief!
    Wat mij betreft heb ik sowieso wel nog even tijd want ik ken iemand bij CP en de gemiddelde GM treed pas na twintig jaar op het bedrijf werken aan.:'D

    @Freya
    Mensen zijn zagen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Cresseyde schreef:
    Dat is ook nog zo'n leuke, als men hoort dat er weinig werk is een bepaalde sector, zou je het beter niet gaan doen. Daarop zou je je keuze niet mogen baseren, vind ik.
    Mijn zus had een keuze test ontwikkeld: dartbord en briefjes. Ik gooide er nog iedere keer tussen ook _-_


    @Leah Denk ik ook, ik zou het ook wel zeggen. Heb je zin om zoiets als vakantiejob te doen?


    Ik vond het wel leuk, en ja, ik zou dat willen doen, maar de volgende keer doe ik het gewoon op platte schoenen en niet op verhogingen (': Tevens ben ik wel nog steeds te jong om een vakantiejob te doen, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Al schreef:
    (...)

    Dat zal dan wel weer iets typisch Belgisch/dialect zijn. Wij zeggen dat hier wel vaker. Like "ik ga naar haar gaan" of "ga daar niet gaan staan", haha.
    No, serious, ik heb daar zes uur geholpen (ja, geholpen omdat ik nog niet oud genoeg ben voor een vakantiejob) en het was amper twee meter lopen naar de frigo, maar mijn voeten deden, toen ik al een uur thuis was en weer in de zetel zat, nog steeds zeer, urgl.
    Edit: klopt dat niet toch "ik ga naar haar gaan"? That's like "ik ga doen", maar dan met gaan. Volgens mij klopt het.


    In het Nederlands zeg je dat voor zover ik het weet niet ;x of ik moet nu wel heel verwilderd zijn geworden en totaal niets meer weten van mijn taal :'D En van je voeten dat is rottig, maar dat ken ik wel, heb ik ook weleens gedaan maar dan gewoon achter een kassa :{


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Mensen, TC is weer online. Join us ^^


    From these ashes, I will rise

    Al schreef:
    (...)

    Ik moet nodig nog eens verder doen aan een bepaalde aanvraag. Die staat al het ik-weet-niet-hoe-lang bij "mijn aanvragen", en nu Inge het Engelse verbetert heeft heb ik geen excuus meer het niet te doen. En ik kan vanaf maandag sowieso al bijna niets meer doen, so yeah. Ik werk 'm vandaag dan maar af (bat)


    Oh! Hup hup, aan het werk jij. (bat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Cantabile schreef:
    Mensen, TC is weer online. Join us ^^


    Ik vind TC nogal uitmelkerig en overbodig aangezien dit een praattopic is.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Square schreef:
    (...)

    Oh! Hup hup, aan het werk jij. (bat)


    Ik moet aan het werk met m'n Frans, ja. Een bundeltje verleden tijden omdat ik er zo fantastisch in ben dat ik bijles nodig heb.
    Maar right, ik rond 'm dit weekend sowieso af.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Cresseyde schreef:
    ^Hoi.
    MT

    @Inge Ik durf het bijna niet te vragen, maar twijfel je tussen bepaalde dingen?

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Maar je bent er nog best ver van weg. Als je deze zomer ergens ingeschreven moet zijn, gaat iedereen je plots stalken. 'Je moet het wel allicht eens gaan weten hè,' is mijn favoriet. Ik weet dat ook wel, bedankt voor de herinnering!


    Ik ben inmiddels al zover dat ik vooral nog tussen twee studies twijfel; Europese Talen & Culturen en Taalwetenschappen. Het is allebei in Groningen, wat wel heel gemakkelijk is omdat ik dan thuis kan blijven wonen, want Groningen in een half uurtje met de fiets. (krul)
    En jij? Hoever ben jij met je keuze?

    Het is in ieder geval heel goed om te horen dat ik niet de enige ben met dat probleem, haha. Eindelijk een lotgenootje. Bijna iedereen op school weet al wat ze gaan doen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan