• The Rel of Quizlet.


    Dit is de vernieuwde versie van de oude RPG versie hiervan. Vorige keer liep het dood en waren bepaalde dingens niet duidellijk.
    We zoeken in totaal 36 enthousiaste mensen die actief mee kunnen doen zodat alles vlot loopt. We zoeken mensen die later niet weg zullen gaan. Vervanging zal namelijk veel tijd in beslag kunnen nemen omdat we de nieuweling van alles op de hoogte moeten brengen. Het minimum aantal woorden per post is 200 woorden en we verwachten dat je tenmisnte twee keer per week post. Behalve als je een goede reden hebt natuurlijk. (:

    Er is een admin (burgemeester), twee beta-readers (reporteur, schrijver van de wekelijkse nieuwsbrief), twee moderators (politie agenten), een bemiddelaar, 6 verraders. 12 gevangenen en 12 overgeblevenen.



    • Story • [url=Rollentopic • [url=Speeltopic • [url=Praattopic •


    In een land ver weg van hier, is elke avond een user de dupe van een groep rebellen. Elke avond gaat de server van Quizlet uit en komen de rebellen hun nest uit. Ze kiezen willekeurig een user uit en stoppen een chip in zijn/haar huid. Voor een lange tijd wist niemand ervan, totdat er op een dag stuk voor stuk users beginnen te verdwijnen. Verslagen bleven de overgeblevenen achter, maar al gauw sloeg hun angst om in wraaklust. Vastbesloten, de rebellen te ontmaskeren, vechten ze een onzekere toekomst tegen. Maar ze moeten wel op hun hoede zijn. Tussen hun liggen verraders. Het is aan jullie om hun op tijd te ontmaskeren voordat Quizlet helemaal dood is.


    In een land, Quizlet genaamd is er iets engs aan de hand. Mensen verdwijnen van het ene moment op de andere en niemand heeft ook maar enig idee hoe het komt of wie erachter kan zitten. In deze RPG, moeten jullie de rebellen dus proberen ontmaskeren. Er is plek voor 36 mensen.Deze keer mogen jullie zelf kiezen welke rol jullie willen. Degenen die bij verraders horen worden vanzelfsprekend niet bekend gemaakt. Als je mee wilt doen, maak je een karakter van jezelf aan. Je kan gerust eentje reserveren. Let wel op dat als je niet binnen 24 uur je rol aan heb gemaakt, het vrij komt te staan voor iemand anders.

    We raden jullie aan om allemaal een abo te nemen op de story

    Hoe en Wat?

    De administrator is de rechter die mensen moet veroordelen. Ook moet deze persoon beslissen of iemand schuldig is aan verraad of niet. Zijn/Haar woonplek is het kasteel van Quizlet. Elke week is er een proces waarbij de administrator bepaald of iemand een verrader is of niet.

    De moderators (2) zijn de agenten van Quizlet. Zij kunnen mensen arresteren, achter de tralies zetten, mensen vrijlaten en boetes uitschrijven. Uiteraard staan ze ook in om mensen hulp aan te bieden.

    De Bemiddelaar is de grote vertrouwenspersoon in Quizlet. Deze persoon zorgt er voor dat iedereen in vertrouwen zijn/haar verhaal kwijt kan over eender wat. Moest de Bemiddelaar weten wie een verrader is, dan heeft deze persoon zwijgplicht. Verraders sturen allemaal hun misdaden naar de mail (pb) van de bemiddelaar. De bemiddelaar werkt samen met de beta. Als de bemiddelaar een stuk binnen krijgt, stuurt ie het zonder afzender door naar de beta reader zodat deze alles kan publiceren in de nieuwsbrief.

    De Beta's (2) zijn journalisten bij de krant. Zij publiceren vooral het akelige nieuws uit. Elke week publiceer ze 6 akelige nieuws. Elk verzonden door een verrader.

    De taak van de overgeblevenen is om zichzelf te uiten. Stel je even voor hoe het zal zijn om in een land te wonen met een tikkende bom. die elk moment kan ontploffen. Overgeblevenen worden ook verdeeld. Iedere overgeblevene krijgt een beroep. Dit zodat iedereen een beeld van een samenleving krijgt en ook zodat mensen enig idee hebben waar ze over kunnen schrijven. Want ondanks alles, gaat alles gewoon normaal door.
    Beroepen: lelaar, dokter, verpleegster,

    Gevangenen zijn allemaal users die van de ene op de andere dag spoorloos zijn verdwenen. De enige indruk dat ze ooit bestonden zijn de vermisde persoon-papieren met hun gezichten erop die allemaal rond Quizlet hangen.
    Hun lot is onmenselijkheid op een verre gebied. Ze zijn opgesloten in de grond. Geen zonlicht, niet genoeg eten en drinken en een stoffige ruimte. Dit is hun lot.
    Als de tijd rijp is, verzamelen alle gevangenen hun moed bij elkaar en gaan ze een opstand beginnen. Hoe alles afloopt ligt eraan hoe de verkiezingen verlopen.

    Verkiezing? Ja, je leest het goed. Verkiezing. Elke week/twee weken, gaat iedereen stemmen op een verrader. Je kijk dus naar het nieuwsbrief en probeer het met een RPG-post van iemand te koppelen. Als je denk dat je weet wie een verrader kan zijn, stuur je dit door naar de Administrator. Je stuurt dit niet zomaar door naar de administrator! Je wacht op een teken van ons: Aldea/Querencia. De resultaat van deze 'verkiezing' komt in de nieuwsbrief te staan. De gearesteerde in kwestie hoort dan een week lang stil te blijven. Als deze een verrader is, hoort deze ook geen brief meer te sturen naar de bemiddelaar. Als het blijkt dat er nog altijd 6 stukken van verraders te lezen is in de nieuwsbrief, betekend het dat we de verkeerde users van verraad hebben verdacht en mag deze vrij en mag deze ook weer gaan posten. Blijk er dus dat we de correcte verrader hebben, dan blijft deze opgesloten en mag deze pas schrijven als wij (Aldea/Querencia) een teken geven.


    Rollen:

    Crew
    Admin.
    1. - open

    Moderators.
    1. CrazyGirlxx G.
    2. - open.

    Beta's.
    1. - open
    2. - open.

    Bemiddelaar.
    1. AbbySciuto G

    Gevangenen.
    1. Oppergevangene: Pulsar/J.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.

    Overgeblevenen.
    1. Aldea/Gail G
    2. Querencia/Sylvie
    3. OhSoAria G
    4. Patholoog/ Manon. (Arts.)
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.


    Vind je het RPG idee leuk? Prachtig! Snel wezen met inschrijven. Rollen gaan weg aan de eerste die hem claimt.

    • Huidige usernaam: • Laatste usernaam: (vul je in als je van usernaam tijdens de rpg veranderd.)
    • Echte naam: (of schuilnaam)
    • Leeftijd:
    • Rol:
    • Uiterlijk: [Niet verplicht*]
    • Innerlijk: [max 150 woorden.]
    • Extra: [max 100 woorden.]

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 2:17 ]


    -

    Ik vul hem morgen in, ik wil overgeblevene zijn.


    16 - 09 - '17

    Mag ik ook een overgeblevene?


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Is er een mininum van het aantal woorden per post? Want als dat niet zo is, dan zou ik graag de Bemiddelaar willen zijn, als dat mag.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    • Huidige usernaam:
    Querencia
    • Echte naam:
    Sylvie
    • Leeftijd:
    19
    • Rol:
    Overgeblevene
    • Uiterlijk:
    Ik ben ongeveer 1.60m groot. Ik heb lang, bruin, licht krullend haar. Tenzij ik mijn haar pas gewassen heb, dan heb ik echt heel erg krullend haar. Verder heb ik blauw/groene ogen en een lichte kleur van huid.
    • Innerlijk:
    Ik ben een zotte doos, ik heb een goed gevoel voor humor, hou van lachen en plezier maken, ik ben een vriendelijk en sociaal persoon en ik ben ook erg behulpzaam. Ook kan ik heel erg koppig zijn en snel jaloers worden. Verder kan ik best lui zijn en heb ik grote dromen. Vroeger was ik een onzeker en verlegen typetje dat heel erg stil was, nu wil ik niet anders dan sociaal zijn, mijn mening kwijt over alles en af en toe kan ik wel eens een grote mond opzetten. Ik ben soms een apart typetje, ik kan ook heel raar uit de hoek komen, al bedoel ik het op een grappige manier, maar er zijn mensen die het opnemen als belachelijk gedrag.
    • Extra:
    Ik ben Belg, maar ook een Directioner en Potterhead. Mijn hobby's zijn dansen, schrijven, films kijken, gamen, rpg'en en lezen. Ik heb liever een paar echte vrienden dan een hoop kennissen, die niks voor me betekenen. Ik hou van de zomer en van de winter. Ik hou nog steeds van Disney. Ik vind enge clowns en enge poppen dus eng en af en toe ben ik wel is bang in het donker en niet te vergeten, ik haat spinnen!

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 20:59 ]


    16 - 09 - '17

    Danm, dit is verleidelijk, dan zou ik graag een Moderator reserveren, als dat goed is.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Ik vond mijn vorige rol erg leuk, kan ik die terugnemen? Oppergevangene.


    Queer zijn is gewoon alles

    Worden de rollen niet verdeeld ipv te vragen?
    Maar wat is het minimum aantal woorden?
    Anders reserveer ik alvast een persoontje.

    Ik vond de vorige versie wel leuk. Alleen jammer dat het dood liep inderdaad.

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 17:18 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Worden de rollen niet verdeeld ipv te vragen?
    Maar wat is het minimum aantal woorden?
    Anders reserveer ik alvast een persoontje.

    Ik vond de vorige versie wel leuk. Alleen jammer dat het dood liep inderdaad.


    Inderdaad, het was echt een toffe RPG!


    Queer zijn is gewoon alles

    Patholoog schreef:
    Worden de rollen niet verdeeld ipv te vragen?
    Maar wat is het minimum aantal woorden?
    Anders reserveer ik alvast een persoontje.

    Ik vond de vorige versie wel leuk. Alleen jammer dat het dood liep inderdaad.

    We zijn dat vergeten te bespreken. Als Sylvie weer online is, vraag ik het haar even snel en dan zet ik het antwoord in de beginpost. (:
    En ja, de vorige was echt leuk, maar echt jammer dat het zo doodliep. En het was net een puinhoop de vorige keer xp. Alles was door elkaar en slecht gesorteerd xp. Hopelijk is alles deze keer overzichtbaar.
    Btw, welke rol wou je reserveren? Ook weer overgeblevene?

    Mededeling: De 'G' achter jullie namen betekend 'Gereserveerd.'


    -

    Ik ben al een tijdje online hoor?

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 18:23 ]


    16 - 09 - '17

    Zo, exact hetzelfde rolletje, ik maak hem nog wel wat uitgebreider.



    • Huidige usernaam: (Als je het later aan gaat passen, zet je erbij wat je vorige usernaam was!)
    Pulsar
    • Echte naam:
    Jarne
    • Leeftijd:
    14
    • Uiterlijk:
    -
    • Innerlijk:
    Eigenlijk ben ik redelijk onzeker, ik ben wel heel vrolijk en ben altijd wel in voor een grap. Ik huil niet rap, tenzij er echt iets ergs gebeurt is. Ik lijk erg zwak. Maar ik heb iedereen in mijn omgeving al duidelijk gemaakt dat je met mij liever geen ruzie hebt.
    • Extra:
    Ik weet niet of dat van pas komt, maar ik doe atletiek.


    Queer zijn is gewoon alles

    Aldea schreef:
    (...)
    We zijn dat vergeten te bespreken. Als Sylvie weer online is, vraag ik het haar even snel en dan zet ik het antwoord in de beginpost. (:
    En ja, de vorige was echt leuk, maar echt jammer dat het zo doodliep. En het was net een puinhoop de vorige keer xp. Alles was door elkaar en slecht gesorteerd xp. Hopelijk is alles deze keer overzichtbaar.
    Btw, welke rol wou je reserveren? Ook weer overgeblevene?

    Mededeling: De 'G' achter jullie namen betekend 'Gereserveerd.'


    Ja. Oh, dat was het! De verraders werden verdeeld, haha.
    Ik zal het zo invullen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De rel van Q doet me altijd denken aan een paar jaar terug hier.


    I live for the applause, you will die for it.

    Bedoel je niet riot?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik wil bèta of bemiddelaar. Of overgeblevene. Ik kan niet kiezen. (cat)

    [ bericht aangepast op 17 maart 2014 - 19:19 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it