• The Rel of Quizlet.


    Dit is de vernieuwde versie van de oude RPG versie hiervan. Vorige keer liep het dood en waren bepaalde dingens niet duidellijk.
    We zoeken in totaal 36 enthousiaste mensen die actief mee kunnen doen zodat alles vlot loopt. We zoeken mensen die later niet weg zullen gaan. Vervanging zal namelijk veel tijd in beslag kunnen nemen omdat we de nieuweling van alles op de hoogte moeten brengen. Het minimum aantal woorden per post is 200 woorden en we verwachten dat je tenmisnte twee keer per week post. Behalve als je een goede reden hebt natuurlijk. (:

    Er is een admin (burgemeester), twee beta-readers (reporteur, schrijver van de wekelijkse nieuwsbrief), twee moderators (politie agenten), een bemiddelaar, 6 verraders. 12 gevangenen en 12 overgeblevenen.



    • Story • [url=Rollentopic • [url=Speeltopic • [url=Praattopic •


    In een land ver weg van hier, is elke avond een user de dupe van een groep rebellen. Elke avond gaat de server van Quizlet uit en komen de rebellen hun nest uit. Ze kiezen willekeurig een user uit en stoppen een chip in zijn/haar huid. Voor een lange tijd wist niemand ervan, totdat er op een dag stuk voor stuk users beginnen te verdwijnen. Verslagen bleven de overgeblevenen achter, maar al gauw sloeg hun angst om in wraaklust. Vastbesloten, de rebellen te ontmaskeren, vechten ze een onzekere toekomst tegen. Maar ze moeten wel op hun hoede zijn. Tussen hun liggen verraders. Het is aan jullie om hun op tijd te ontmaskeren voordat Quizlet helemaal dood is.


    In een land, Quizlet genaamd is er iets engs aan de hand. Mensen verdwijnen van het ene moment op de andere en niemand heeft ook maar enig idee hoe het komt of wie erachter kan zitten. In deze RPG, moeten jullie de rebellen dus proberen ontmaskeren. Er is plek voor 36 mensen.Deze keer mogen jullie zelf kiezen welke rol jullie willen. Degenen die bij verraders horen worden vanzelfsprekend niet bekend gemaakt. Als je mee wilt doen, maak je een karakter van jezelf aan. Je kan gerust eentje reserveren. Let wel op dat als je niet binnen 24 uur je rol aan heb gemaakt, het vrij komt te staan voor iemand anders.

    We raden jullie aan om allemaal een abo te nemen op de story

    Hoe en Wat?

    De administrator is de rechter die mensen moet veroordelen. Ook moet deze persoon beslissen of iemand schuldig is aan verraad of niet. Zijn/Haar woonplek is het kasteel van Quizlet. Elke week is er een proces waarbij de administrator bepaald of iemand een verrader is of niet.

    De moderators (2) zijn de agenten van Quizlet. Zij kunnen mensen arresteren, achter de tralies zetten, mensen vrijlaten en boetes uitschrijven. Uiteraard staan ze ook in om mensen hulp aan te bieden.

    De Bemiddelaar is de grote vertrouwenspersoon in Quizlet. Deze persoon zorgt er voor dat iedereen in vertrouwen zijn/haar verhaal kwijt kan over eender wat. Moest de Bemiddelaar weten wie een verrader is, dan heeft deze persoon zwijgplicht. Verraders sturen allemaal hun misdaden naar de mail (pb) van de bemiddelaar. De bemiddelaar werkt samen met de beta. Als de bemiddelaar een stuk binnen krijgt, stuurt ie het zonder afzender door naar de beta reader zodat deze alles kan publiceren in de nieuwsbrief.

    De Beta's (2) zijn journalisten bij de krant. Zij publiceren vooral het akelige nieuws uit. Elke week publiceer ze 6 akelige nieuws. Elk verzonden door een verrader.

    De taak van de overgeblevenen is om zichzelf te uiten. Stel je even voor hoe het zal zijn om in een land te wonen met een tikkende bom. die elk moment kan ontploffen. Overgeblevenen worden ook verdeeld. Iedere overgeblevene krijgt een beroep. Dit zodat iedereen een beeld van een samenleving krijgt en ook zodat mensen enig idee hebben waar ze over kunnen schrijven. Want ondanks alles, gaat alles gewoon normaal door.
    Beroepen: lelaar, dokter, verpleegster,

    Gevangenen zijn allemaal users die van de ene op de andere dag spoorloos zijn verdwenen. De enige indruk dat ze ooit bestonden zijn de vermisde persoon-papieren met hun gezichten erop die allemaal rond Quizlet hangen.
    Hun lot is onmenselijkheid op een verre gebied. Ze zijn opgesloten in de grond. Geen zonlicht, niet genoeg eten en drinken en een stoffige ruimte. Dit is hun lot.
    Als de tijd rijp is, verzamelen alle gevangenen hun moed bij elkaar en gaan ze een opstand beginnen. Hoe alles afloopt ligt eraan hoe de verkiezingen verlopen.

    Verkiezing? Ja, je leest het goed. Verkiezing. Elke week/twee weken, gaat iedereen stemmen op een verrader. Je kijk dus naar het nieuwsbrief en probeer het met een RPG-post van iemand te koppelen. Als je denk dat je weet wie een verrader kan zijn, stuur je dit door naar de Administrator. Je stuurt dit niet zomaar door naar de administrator! Je wacht op een teken van ons: Aldea/Querencia. De resultaat van deze 'verkiezing' komt in de nieuwsbrief te staan. De gearesteerde in kwestie hoort dan een week lang stil te blijven. Als deze een verrader is, hoort deze ook geen brief meer te sturen naar de bemiddelaar. Als het blijkt dat er nog altijd 6 stukken van verraders te lezen is in de nieuwsbrief, betekend het dat we de verkeerde users van verraad hebben verdacht en mag deze vrij en mag deze ook weer gaan posten. Blijk er dus dat we de correcte verrader hebben, dan blijft deze opgesloten en mag deze pas schrijven als wij (Aldea/Querencia) een teken geven.


    Rollen:

    Crew
    Admin.
    1. - open

    Moderators.
    1. CrazyGirlxx G.
    2. - open.

    Beta's.
    1. - open
    2. - open.

    Bemiddelaar.
    1. AbbySciuto G

    Gevangenen.
    1. Oppergevangene: Pulsar/J.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.

    Overgeblevenen.
    1. Aldea/Gail G
    2. Querencia/Sylvie
    3. OhSoAria G
    4. Patholoog/ Manon. (Arts.)
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.


    Vind je het RPG idee leuk? Prachtig! Snel wezen met inschrijven. Rollen gaan weg aan de eerste die hem claimt.

    • Huidige usernaam: • Laatste usernaam: (vul je in als je van usernaam tijdens de rpg veranderd.)
    • Echte naam: (of schuilnaam)
    • Leeftijd:
    • Rol:
    • Uiterlijk: [Niet verplicht*]
    • Innerlijk: [max 150 woorden.]
    • Extra: [max 100 woorden.]

    [ bericht aangepast op 18 maart 2014 - 2:17 ]


    -

    Trouwens Gail, mag ik weer zoals vorige keer de nep-crewprofielen maken? (:


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    • Huidige usernaam: Patholoog ftw.
    • Echte naam: Manon.
    • Leeftijd: 18 jr.
    • Rol: Overgeblevene, arts (als dat mag.)
    • Uiterlijk: Donker bruine/zwarte, lange haren die vaak in een vlecht zitten. Ik heb sproetjes en een bril met een rood montuur. Mijn ogen zijn groenig. Ik ben zo'n 1,55 meter lang, maar ben wel wat molliger. Foto? Zoekt en gij zult vind.
    • Innerlijk: Ik ben vrij ambitieus en heb een groot doorzettingsvermogen. Als ik een doel heb, ga ik er ook helemaal voor. Ik ben erg dromig en heb een hele vreemde filosofie. Van de andere kant ik wel aan de stille kant en ik ben vrij laf.
    • Extra: -

    Zo, dat is mijn complexe karakter in een paar zinnen beschreven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hoelang blijven reserveringen staan? Want het lukt me niet om de rol vandaag in te vullen.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    • Huidige usernaam: Eunomia Laatste usernaam: AbbySciuto
    • Echte naam: Céline
    • Leeftijd: 15 jaartjes jong
    • Rol: Bemiddelaarster Beroep: Actrice (als dat kan, natuurlijk.)
    • Uiterlijk: Ik heb lang, donkerblond haar (wat er binnenkort afgaat tot schouderlang (donatie)), een pony, bruine ogen, hier en daar wat sproetjes. Ik ben ongeveer 1,55 en ben niet dik ofzo (denk ik tenminste). Kijk maar op m'n FB foto als je me weet te vinden ;]
    • Innerlijk: Ik ben enorm stressig en kan soms erg chagrijnig hierdoor zijn, wat ik dan af reageer op mijn naasten (vooral mijn zus...). Ik heb snel een schuldgevoel. Ik ben meestal nieuwsgierig, maar probeer dit nogal eens te onderdrukken. Soms kom ik onverschillig over, maar dan bedoel ik dat niet zo en ben ik eigenlijk heel geïnteresseerd in je, maar heb ik er op dat moment niet zo heel veel tijd voor. Ik ben redelijk sociaal en verkeer graag in menselijk gezelschap (vrienden, familie enz.)
    • Extra: Ik heb astma (Ik wist niet zeker of je dat moest melden...)

    [ bericht aangepast op 19 maart 2014 - 20:59 ]


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Mag ik een beta zijn?


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Manon (als ik je zo mag noemen, anders mijn excuses!), er staat in de story dat overgeblevenen een beroep krijgen, dus ik denk niet dat je zelf kan kiezen...


    16 - 09 - '17

    Ik ga anders ook maar bèta reserveren.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    CrazyGirlxx schreef:
    Hoelang blijven reserveringen staan? Want het lukt me niet om de rol vandaag in te vullen.


    Staat in de beginpost.
    Let wel op dat als je niet binnen 24 uur je rol aan heb gemaakt, het vrij komt te staan voor iemand anders.


    16 - 09 - '17

    Querencia schreef:
    Manon (als ik je zo mag noemen, anders mijn excuses!), er staat in de story dat overgeblevenen een beroep krijgen, dus ik denk niet dat je zelf kan kiezen...


    Yeah.. Well.. Dan weten ze in ieder geval mijn voorkeur. (:


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Querencia schreef:
    Manon (als ik je zo mag noemen, anders mijn excuses!), er staat in de story dat overgeblevenen een beroep krijgen, dus ik denk niet dat je zelf kan kiezen...


    Ik wil niet voor Manon praten, maar volgens mij heeft ze er daarom tussen haakjes 'als dat mag' achtergezet, als ik me er mee mag bemoeien.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Patholoog schreef:
    (...)

    Yeah.. Well.. Dan weten ze in ieder geval mijn voorkeur. (:


    Klopt, maar ik dacht, ik zeg het even.


    16 - 09 - '17

    Ik zou graag een mod reserveren.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Huidige usernaam: CrazyGirlxx
    Echte naam: Simone.
    Leeftijd 12.
    Rol: Moderator.
    Uiterlijk: Ik heb lang, donkerblond haar dat ik meestal los heb. Ik heb groene ogen waar een klein beetje geel inzit, ik heb een normale maar toch wat bleke huid. Ik ben 1,54 lang en was eerst een beetje stevig maar ben afgevallen, nu ben ik slank. Ik heb een beugel met slotjes.
    Innerlijk: Ik ben iemand die de mond groot genoeg heeft maar ik ben erg gezellig. Ik praat ontzettend veel en ben meestal druk en hyper. Ik heb en rijke fantasie en ben erg avontuurlijk en dapper. Ik ben niet snel bang, behalve voor spinnen, en maak vrolijk een lolletje met iedereen. Ik ben heel zorgzaam en ook heel beschermend, ik ben wel erg brutaal. Als je me voor het eerst spreekt of ziet, ben ik een stil, afwezig persoon maar als ik je eenmaal in vertrouwen heb genomen ben ik een geweldige vriendin. Ik heb een hekel aan knok, scheld of vecht partijen en ruzie, ik ben iemand die aan beide kanten staat en kan dus moeilijk kiezen. Ik kan zowel met jongens als meisjes omgaan en daarom heb ik vele vrienden die ik heel dierbaar ben. Ik ben meestal nieuwsgierig naar dingen en wil altijd het gene daarvan ontdekken. Ik ben soms onbegrijpelijk wat de meeste van mijn vrienden irritant vinden.
    Extra: Ik heb last van evenwichts problemen. Ik val of struikel erg snel of ik nou loop of ren.


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Huidige usernaam: Cresseyde
    • Echte naam: Freya
    • Leeftijd: 17
    • Rol: Moderator
    • Uiterlijk: Ik heb lang lichtbruin haar dat ik los of in een lange staart draag. Ik ben best wel altijd bleek, tenzij je me een week op vakantie naar het zuiden stuurt, meestal dus niet dus. Mijn ogen zijn bruin, vanop een afstand, maar de randen zijn eerder groen. Ik ben 1,65 en redelijk stevig.
    • Innerlijk: Ik ben best onzeker en rustig, maar ben al lang niet meer zo stil als vroeger. Ik ben best gezellig en je kan altijd alles tegen me zeggen. Ik ben een beetje een controlefreak en ik leer heel graag dingen bij. Ik ben een voorzichtig en redelijk tactvol persoon.
    • Extra: Ik ben een enorme kluns, ik doe de stomste dingen en heb geen idee hoe. Ik ben goed in wetenschappen en zelf een beetje in talen.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Zo, de lijst is weer aangepast. (: Als er iets is, dan hoor ik het wel.
    Iedereen mag zijn eigen beroep kiezen. Het gaat erom dat je met plezier een rol speelt eh? xp

    @Lotta: Tuurlijk mag je dat weer doen. Graag zelfs. (K)


    -