• Vandaag heb ik een kaartje op de post gedaan om een vriendin van me blij te maken. Daar kunnen kaartjes echt goed bij helpen, is mijn ervaring.
    Ik wordt zelf ook helemaal vrolijk als ik een kaartje krijg met de post. Een berichtje hier op q of op facebook is ook leuk, maar bij een kaartje denk ik echt 'Wauw, diegene heeft zo veel moeite gedaan om te zorgen dat ik dit kaartje kreeg!'

    Kaartjes sturen wordt wel steeds minder gedaan. Wie van jullie stuurt nog wel eens een kaartje met de post?

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Dat lijkt me super gaaf, nu even een knullige vraag, is het veilig?:Y) Want blijft je adres gewoon 'verborgen' voor iedereen, behalve diegene die jou een kaart moet sturen?


    Jup, het is veilig! Je adres blijft inderdaad verborgen, tenzij iemand je een kaart moet sturen. En geloof me, het is echt zo leuk om kaarten vanover de hele wereld te krijgen en te versturen! Zeker doen, want het is inderdaad echt gaaf. (:


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik stuur altijd nog kaartjes naar mijn ouders en mijn grootouders. Verder ben ik te lui om mijn hand uit te strekken naar een pen en iemand te verblijden met mijn hanenpoten.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik geef wel vaker kaartjes (: Ik heb één keer een brief (handgeschreven) gestuurd naar mijn oma. Naar het schijnt kreeg ze bijna een hartinfarct :Y) (lichtelijk overdreven, uiteraard (: )


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Kaa schreef:
    (...)

    Ooh daar heb ik wel eens van gehoord! Stuur je dan échte kaartjes naar mensen in andere landen, of meer van die ''online kaarten''? Ik ben er even de naam van kwijt, hoe dom. :')
    Is het niet heel duur? Het klinkt me wel erg tof though!


    Je stuurt echte kaarten naar mensen in andere landen en je ontvangt kaarten van over de hele wereld. Je krijgt dus "ouderwetse" kaarten op de deurmat. Het is echt gaaf, omdat je andere mensen over jouw cultuur vertelt, maar dit is andersom ook het geval. Je leert dus veel van de wereld om je heen en je maakt ook vrienden (dit is bij mij het geval, in ieder geval). Bovendien is het leuk om kaarten van onbekenden te ontvangen en over hun leven/dag/dromen te lezen. Voor elke kaart die je stuurt, krijg je er één terug.
    En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Je koopt kaarten (die verschillen nogal in prijzen, haha. Ik haal mijn kaarten in een winkeltje in Volendam en ben voor dertig kaarten zes euro kwijt). En je moet postzegels kopen (één velletje van vijf zegels kost volgens mij acht euro, wat echt wel meevalt). Het hangt er ook natuurlijk vanaf hoe fanatiek je erin bent. Hoe meer kaarten je verstuurt, hoe meer geld je kwijt bent. (;


    | Reality is for people that lack imagination |

    Met verjaardagen of naar mijn Oma, wil ik het het er nog wel eens een keer op wagen om er echt eentje te posten.
    Al geef ik wel vaker kaartjes aan mensen maar dan niet via de post.


    ''What do you mean life is short, life is the longest thing you'll ever do.''

    Ik doe dat eigenlijk best wel vaak. Ik vind het leuk om mensen te verrassen en houd ervan om een kaart met een schattig printje vol te schrijven met persoonlijke onzin. Ik vind dat het laat zien dat je aan iemand denkt en bereid bent om net even wat meer moeite te steken in het contact onderhouden.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ja dat doe ik ook vaak met een vriendin die woont ergens in flevoland.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Ik geef/stuur alleen nog soms kaartjes met verjaardagen :W


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Verjaardagen, feestdagen en beterschapskaarten altijd, maar ook wel eens spontane kaartjes. Naar Horizons bijvoorbeeld :')