• De laatste tijd heb ik steeds vaker dezelfde nachtmerrie en ik wil het niet. Ik zal onder Spoiler vertellen wat er gebeurd want overdag pieker ik over de nachtmerrieen mijn dag is vaak gelijk verpest.

    Een paar familie leden, vrienden en ik zijn dan opgesloten op het pleintje hier thuis. Dan komt een man Dennis (ik ken geen Dennis althans wel van een klasgenoot haar vriend maar die ken ik alleen qua naam). Hij begint dan te schreeuwen dat we dood gaan. Dan pakt hij mijn drie jarig nichtje en neemt haar mee ons huis in en dan hoor ik haar allemaal schreeuwen. Wij en ik kunnen niet naar binnen. Dan ruiken we brand en dan bij mn buren is er brand en dan ren ik naar hun huis en bel aan zodat ze wakker worden maar ze zijn dan al dood. Daarna word iedereen dus mn ouders, broer, opas , omas en vrienden een voor een op een pijnlijke langdurige wijze vermoord wat ik in mn dromen ook meemaak ( dit weet ik alleen niet meer zo goed) en dan word ik of huilend wakker, of hij begint me te pijnigen, of ik probeer in mijn droom zelfmoord te plegen wat niet lukt en dit is altijd met een schaar...


    Ik heb het meestal als ik niet lekker in mn vel zit of als ik me druk maak voor iets.

    Dus weet iemand misschien iets zodat ik deze droom niet meer krijg


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Slaappillen nemen zodat je rust in je hoofd krijgt? Je hebt allemaal verschillende variaties erop.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Misschien wat lezen vlak voor je slaapt, zodat je dat in je hoofd hebt in plaats van zorgen over dingen in je dagelijks leven? Bij mij kan dat altijd wel helpen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Misschien omdat je juist te veel piekert en nadenkt voor je weer gaat slapen kan het gebeuren dat je WEER een nachtmerrie krijgt. Zoek afleiding voor je gaat slapen, kijk nog even tv of lees een boek. Of probeer gewoon je negatieve gedachten uit te zetten en denk aan leuke en vrolijke dingen voor je gaat slapen. Dat zal een stuk helpen en ik denk dat het ook helpt tegen de nachtmerries.


    Sometimes it's best not to care.

    Menzel schreef:
    Slaappillen nemen zodat je rust in je hoofd krijgt? Je hebt allemaal verschillende variaties erop.
    Meteen pillen aanraden lijkt me niet the way to go. Daar raak je namelijk snel aan verslaafd.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Menzel schreef:
    Slaappillen nemen zodat je rust in je hoofd krijgt? Je hebt allemaal verschillende variaties erop.

    Direct naar de slaappillen grijpen, omdat je last heb van nachtmerries? Euhm, ja... Ik zou op de eerste plaats niet snel aan slaappillen beginnen, tenzij je echt last hebt van slapeloosheid en gewoon al dagen NIET slaapt, EN op aanraden van een (huis)arts.

    Sowieso voeg ik me bij de reacties van Parachutes en Western. Zoek afleiding voor je gaat slapen, zodat je minder bezig bent met die nachtmerries. Natuurlijk, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb de mazzel dat ik nachtmerries heb, schreeuwend wakker wordt en dus het hele huis ermee wakker maak, maar zelf er gewoon niets van herinner XD Vaak de volgende dag vraag ik zo vaag aan m'n vriend van 'heb ik nu vannacht een nachtmerrie gehad, of niet?' Gewoon omdat ik me vaag iets herinner, maar ik heb geen idee wat :'D

    Ik herinner me wel altijd dromen die een grote impact hebben op me. Het zijn geen nachtmerries, maar altijd van die benauwde/beklemmende dromen die met regelmaat terug keren. Zelf ben ik ervan overtuigd dat dromen je iets vertellen over jezelf, over je bewustzijn en je onderbewustzijn. Gemanifesteerde problemen in het dagelijks leven die je bezig houden. Dromen kunnen je in dat opzicht ook meer inzicht in jezelf of situatie geven, of het is gewoon je onderbewustzijn die aanklopt dat je je bewust moet worden van bepaalde zaken.

    Voor m'n eigen kan ik m'n dromen altijd heel goed uitleggen, omdat ik over het algemeen altijd wel weet waarop ze slaan en aan wat ik ze kan linken. Voor een ander is het toch altijd iets lastiger uit te leggen.
    Probeer voor jezelf eens bepaalde gevoelens, situaties of problemen die zich afspelen te linken aan de gebeurtenissen in je droom. Ook kan je eens enkele sleutelwoorden zoals: familie, dood, moord, brand, zelfmoord, ontvoering, schreeuwen, martelen opzoeken op van die sites die dromen verklaren.
    Dat kan je doen op willekeurige droomsites via google, al gebruik ikzelf deze nog weleens als ik ergens echt niet aan uit kom: KLIK
    Alle sleutelwoorden die ik heb opgemaakt uit je verhaal, heb ik ingetikt en zijn terug te vinden. Misschien vind je er iets herkenbaars in terug, mocht je met zelf erover nadenken er niet uit komen.

    Ik kan je een voorbeeld geven van een droom die ik een hele hele hele lange tijd heb gehad.
    Ik zat opgesloten in een akelige toren, in m'n eentje. Heel hoog boven mij was er een enkele raam. Ik voelde me eigenlijk nog best veilig, op het feit na dat ik me wat eenzaam voelde. Overal lagen boeken, tekeningen en spullen die ik herkende als m'n eigen spullen.
    Tot de toren opeens heel langzaam aan volliep met water. Ik heb geprobeerd bij het raam te komen, maar daar kwam ik niet. Dus uiteindelijk moest ik lange tijd zwemmen, anders zou ik verdrinken. Het water kwam uiteindelijk zo hoog dat ik bij het raam kwam, en ik dacht dat ik terug veilig was. Dus ik snel naar buiten willen, blijkt dus die toren midden in zee te staan. Of nouja, het water was zoet, maar reikte tot aan de horizon. Dus ik kon nog nergens heen, was omringt door water, en ook m'n veilige toren was inmiddels volgelopen. En toen werd ik zo'n beetje wakker.


    Niet zozeer een nachtmerrie dus, maar ook zeker geen gewone droom, en deze kwam zeker elke dag terug.
    Nu, de uitleg is feitelijk heel simpel :'D Op de eerste plaats is het handig om te weten dat als ik over water droom, dit altijd terugslaat op m'n gevoelens en emoties. In die periode dat ik die droom zo vaak had, zat ik ook in een depressie, waarin ik letterlijk verdronk.
    De toren staat dan ook voor mezelf. Ik zat gevangen in m'n mezelf, letterlijk en figuurlijk. Ik sloot iedereen buiten, en vond dat ik er alleen voor stond. Dat raam staat dan ook in eerste instantie voor m'n enige connectie met de buitenwereld, maar dat ik er gewoon niet aan kan, omdat ik zo in mezelf was gekeerd. De boeken, tekeningen en spullen die ik herkende als m'n eigen spullen, waren daar om te benadrukken dat ikzelf die toren was.
    Ik dacht dus veilig te zijn in m'n eigen 'wereldje', ondanks de eenzaamheid. (in die periode voelde ik me ook echt alleen, ondanks dat dat niet zo was). Maar uiteindelijk zonk ik in m'n dagelijks leven verder weg in die depressie, en dus steeg dat water in m'n toren in de droom. Het stijgende water en dat ik moest zwemmen om niet te verdrinken, was gewoon dat ikzelf volledig overspoelt werd door m'n emoties en gewoon echt nipt m'n kop boven water kon houden om het dagelijks leven door te komen. En dan denk je dat je er uiteindelijk bent, dat je gered bent, om dan de ontdekking te doen het erger met je gesteld is dan je lange tijd heb gedacht. Dat je door je gevoelens en emoties echt totaal vastzit, en er geen enkele uitweg is.
    Ik besefte door die droom (na lange tijd deze te hebben gehad, en besloten om hem voor mezelf te verklaren) dat het erger met me gesteld was, dan ik aanvankelijk had gedacht. En toen ik dat besefte, is die specifieke droom ook weggebleven. Natuurlijk, of dat nu door dat besef kwam dat die droom wegbleef, of omdat ik kort daarna effectief hulp ben gaan zoeken, weet ik niet.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Een dromenvanger kopen. Ik geloof eerlijk gezegd namelijk echt dat die dingen werken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    220912 schreef:
    Een dromenvanger kopen. Ik geloof eerlijk gezegd namelijk echt dat die dingen werken.

    Kan je geloven dat ik er ooit één heb gehad, en dat ik door dat kreng juist iedere nacht nachtmerries had, die ik me ook effectief herinnerde :'D Tot ik hem wegdeed, toen waren de nachtmerries over :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik had vroeger bijna elke dag nachtmerries, dat gaat wel over :p Ben je, je er trouwens bewust van dat je droomt? Want ik heb in die periode van vele nachtmerries op een gegeven moment iets 'aangeleerd'. Ik droomde ooit dat ik met een gameboy in mijn hand door een woonkamer liep en voortaan als ik een nachtmerrie had kon ik het droombeeld 'verkleinen' totdat het dus die gameboy was die ik uitzette en dan sliep ik rustig verder. Nu nog altijd, wanneer ik een kutdroom heb en me er van bewust ben -wat bijna altijd wel is- dan kan ik de droom 'uitzetten'. Het klinkt super dom, dat snap ik, maar misschien, met wat wilskracht, kan jou dat ook wel lukken :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Valkyries schreef:
    (...)
    Direct naar de slaappillen grijpen, omdat je last heb van nachtmerries? Euhm, ja... Ik zou op de eerste plaats niet snel aan slaappillen beginnen, tenzij je echt last hebt van slapeloosheid en gewoon al dagen NIET slaapt, EN op aanraden van een (huis)arts.

    Sowieso voeg ik me bij de reacties van Parachutes en Western. Zoek afleiding voor je gaat slapen, zodat je minder bezig bent met die nachtmerries. Natuurlijk, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb de mazzel dat ik nachtmerries heb, schreeuwend wakker wordt en dus het hele huis ermee wakker maak, maar zelf er gewoon niets van herinner XD Vaak de volgende dag vraag ik zo vaag aan m'n vriend van 'heb ik nu vannacht een nachtmerrie gehad, of niet?' Gewoon omdat ik me vaag iets herinner, maar ik heb geen idee wat :'D

    Ik herinner me wel altijd dromen die een grote impact hebben op me. Het zijn geen nachtmerries, maar altijd van die benauwde/beklemmende dromen die met regelmaat terug keren. Zelf ben ik ervan overtuigd dat dromen je iets vertellen over jezelf, over je bewustzijn en je onderbewustzijn. Gemanifesteerde problemen in het dagelijks leven die je bezig houden. Dromen kunnen je in dat opzicht ook meer inzicht in jezelf of situatie geven, of het is gewoon je onderbewustzijn die aanklopt dat je je bewust moet worden van bepaalde zaken.

    Voor m'n eigen kan ik m'n dromen altijd heel goed uitleggen, omdat ik over het algemeen altijd wel weet waarop ze slaan en aan wat ik ze kan linken. Voor een ander is het toch altijd iets lastiger uit te leggen.
    Probeer voor jezelf eens bepaalde gevoelens, situaties of problemen die zich afspelen te linken aan de gebeurtenissen in je droom. Ook kan je eens enkele sleutelwoorden zoals: familie, dood, moord, brand, zelfmoord, ontvoering, schreeuwen, martelen opzoeken op van die sites die dromen verklaren.
    Dat kan je doen op willekeurige droomsites via google, al gebruik ikzelf deze nog weleens als ik ergens echt niet aan uit kom: KLIK
    Alle sleutelwoorden die ik heb opgemaakt uit je verhaal, heb ik ingetikt en zijn terug te vinden. Misschien vind je er iets herkenbaars in terug, mocht je met zelf erover nadenken er niet uit komen.

    Ik kan je een voorbeeld geven van een droom die ik een hele hele hele lange tijd heb gehad.
    Ik zat opgesloten in een akelige toren, in m'n eentje. Heel hoog boven mij was er een enkele raam. Ik voelde me eigenlijk nog best veilig, op het feit na dat ik me wat eenzaam voelde. Overal lagen boeken, tekeningen en spullen die ik herkende als m'n eigen spullen.
    Tot de toren opeens heel langzaam aan volliep met water. Ik heb geprobeerd bij het raam te komen, maar daar kwam ik niet. Dus uiteindelijk moest ik lange tijd zwemmen, anders zou ik verdrinken. Het water kwam uiteindelijk zo hoog dat ik bij het raam kwam, en ik dacht dat ik terug veilig was. Dus ik snel naar buiten willen, blijkt dus die toren midden in zee te staan. Of nouja, het water was zoet, maar reikte tot aan de horizon. Dus ik kon nog nergens heen, was omringt door water, en ook m'n veilige toren was inmiddels volgelopen. En toen werd ik zo'n beetje wakker.


    Niet zozeer een nachtmerrie dus, maar ook zeker geen gewone droom, en deze kwam zeker elke dag terug.
    Nu, de uitleg is feitelijk heel simpel :'D Op de eerste plaats is het handig om te weten dat als ik over water droom, dit altijd terugslaat op m'n gevoelens en emoties. In die periode dat ik die droom zo vaak had, zat ik ook in een depressie, waarin ik letterlijk verdronk.
    De toren staat dan ook voor mezelf. Ik zat gevangen in m'n mezelf, letterlijk en figuurlijk. Ik sloot iedereen buiten, en vond dat ik er alleen voor stond. Dat raam staat dan ook in eerste instantie voor m'n enige connectie met de buitenwereld, maar dat ik er gewoon niet aan kan, omdat ik zo in mezelf was gekeerd. De boeken, tekeningen en spullen die ik herkende als m'n eigen spullen, waren daar om te benadrukken dat ikzelf die toren was.
    Ik dacht dus veilig te zijn in m'n eigen 'wereldje', ondanks de eenzaamheid. (in die periode voelde ik me ook echt alleen, ondanks dat dat niet zo was). Maar uiteindelijk zonk ik in m'n dagelijks leven verder weg in die depressie, en dus steeg dat water in m'n toren in de droom. Het stijgende water en dat ik moest zwemmen om niet te verdrinken, was gewoon dat ikzelf volledig overspoelt werd door m'n emoties en gewoon echt nipt m'n kop boven water kon houden om het dagelijks leven door te komen. En dan denk je dat je er uiteindelijk bent, dat je gered bent, om dan de ontdekking te doen het erger met je gesteld is dan je lange tijd heb gedacht. Dat je door je gevoelens en emoties echt totaal vastzit, en er geen enkele uitweg is.
    Ik besefte door die droom (na lange tijd deze te hebben gehad, en besloten om hem voor mezelf te verklaren) dat het erger met me gesteld was, dan ik aanvankelijk had gedacht. En toen ik dat besefte, is die specifieke droom ook weggebleven. Natuurlijk, of dat nu door dat besef kwam dat die droom wegbleef, of omdat ik kort daarna effectief hulp ben gaan zoeken, weet ik niet.
    ik heb wel een deel die ik kan uitleggen maar dat pb ik je liever even


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)ik heb wel een deel die ik kan uitleggen maar dat pb ik je liever even

    Je mag me altijd PB'en, als je wilt (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Je mag me altijd PB'en, als je wilt (;
    done


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zit trouwens zelf niet aan slaappillen of zo hoor, het was gewoon een optie, zelf mijd ik medicijnen als de pest en slik ze alleen als het echt nodig is.
    Maar wie weet helpt het jou. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Lezen? Lezen vlak voordat je slaapt? Ik heb het gelezen eerder in dit topic en misschien moet je dat eens proberen. Ik wens je veel sterkte, mij mag je altijd gb'en en/of pb'en als je wil (:


    Some people are art and do art at the same time

    Ik zou je eigenlijk aanraden om naar de huisarts te gaan. Volgens je profiel ben je zestien jaar en ik vermoed dat deze nachtmerrie eigenlijk terugkomt om een bepaalde reden. Misschien heb je iets vreselijks meegemaakt en heeft jouw hoofd dat nog niet verwerkt, ook al denk jij misschien van wel. Bij kinderen is het normaal dat ze nachtmerries hebben en dat deze terug kunnen komen, maar voor een meisje van jouw leeftijd denk ik toch dat het dieper zit.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb mezelf geleerd controle over mijn dromen te hebben. Als ik een nare droom heb, dan besef ik tijdens die droom bijna altijd dat-ie niet echt is en probeer ik mijn ogen open te doen en weer wakker te worden. Ikzelf vind het een heel geruststellende gedachte dat ik een eind aan mijn dromen kan maken als ik dat wil, ik krijg er vanzelf minder nachtmerries van, eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2014 - 20:20 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it