• Het verhaal begint zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid. Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven. Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn. Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen.Langzaam wennen ze aan het leven op Hawaï, maar later blijkt dat ook daar niet altijd alles veilig is.

    Meer uitleg en het inschrijftopic vind je hier

    Het dorpje


    • Er is een klein bestuur van enkele, oudere wezens die bepalen hoe de wind waait.
    • Iedereen die zij gevaarlijk of niet geschikt achten, moet buiten de muren van het dorp blijven. De muren zijn van steen en boven de stad is een onzichtbare, magische koepel om hen tegen de meeste dreigingen te kunnen beschermen. Het kan er wel regenen en vogels vliegen er gewoon etc.
    • Niemand mag de muur verlaten, alleen met een formulier of bewakers [halfwolven]
    • Er stroomt een rivier door het dorp en een deel van de duinen valt binnen de muren. Daarachter is het strand en de zee.
    • Er zijn drie geheime gangen. Een in een luik bij het café, een bij de duinen en een die uitkomt in het bos.
    • Er is sprake van een avondklok
    • Ze hebben hun eigen munt, dollars

    De voorzieningen zijn:
    • Een bakker
    • Een bibliotheek
    • Een hotel met café
    • Een kroeg
    • Leona's taarten-verkoop
    • Een markt
    • Een rivier en waterput
    • Een slager
    • Een tuin, boomgaard
    • Woningen



    Personages


    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Liae - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]
    Yati Stormghost - 23 - halfwolf [Alicia]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]

    Overig Jill - 22 - mendax [Rosanne]


    Halfwolven
    Athiabbe Duskfury - 21- halfwolf [Alicia]
    Gyab Duskfury - 20 - halfwolf [Alicia]
    Javelin Ash - 21 - halfwolf [Marjanne]
    Kato Duskfury - 23 - halfwolf [Alicia]
    Limany Redfinder - 23 - halfwolf [Alicia]
    Pagelino Duskfury - 13 - halfwolf [Alicia]
    Patja Duskfury - 10 - halfwolf [Alicia]
    Qako Duskfury - 27 - halfwolf [Alicia]
    Nykin Duskfury - 1 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]
    Liae Duskfury - 0 - halfwolf/meermin [Alicia/Rosanne]


    Waterwezens
    Allie - 23 - zeemeermin [Alicia]
    † Baiel - 23 - nereïde [Marjanne]
    Cordelia Duskfury-Grecia - 22 - zeemeermin [Rosanne]
    Emily Grecia - 23 - zeemeermin [Marjanne]
    Glaie - ? - nereïde [Marjanne]
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde [Marjanne]
    Prahi - 29 - Syrene [Alicia]
    Wyatt - 24 - waternimf [Alicia]


    Andere wezens
    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens [Marjanne]
    Enaid - 97 - ederos [Alicia]
    Erich Yaroslav – vampierachtige [Natas]
    Ferapyle - ? - sater [Natas]
    Haliae – 10 – geest [Marjanne]
    John ? - ? - mens [Marjanne]
    Leona - 27 - trol [Natas]
    Masrl – 28 – Peregrinus [Marjanne]
    Meller Wartons - 14 - mensee [Marjanne]
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens [Natas]
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter [Alicia]
    Oliver May - 24 - mendax [Marjanne]
    Peikka - 31/32/33 - follet [Alicia]
    Russel Wartons - 22 - mensee [Marjanne]
    Rodey Diablo - 23 - bosduivel [Alicia]
    Satyr - 21 - sater [Natas]
    Stimpy - 1 - eekhoorn [Rosanne]
    Tari - 19 - elf [Marjanne]
    Venomis - 24 - dracaena [Natas]
    Weather - 20 - Treeture [Marjanne]
    Zipp - 4- bosduivel [Alicia]
    Jill - 22 - mendax [Rosanne]



    Vorige schrijftopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

    [ bericht aangepast op 19 maart 2014 - 17:30 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rodey zette zijn dozen neer en ondersteunde die van Leona met zijn staart, toten die van de stapel dreigde te vallen zodra ze probeerde die neer te zetten.

    ~ ~

    Kato draaide haar gauw een rondje. Hij wilde niet dat ze dat zou zeggen, want hij wist bijna zeker wat ze met die woorden probeerde te zeggen. Hij hoopte dat ze die opmerkingen eens voor zich zou houden, want ze wist dat het niet kon.
    Hij kuste haar zodra ze weer recht voor hem danste. Dat was geen probleem en hij wilde ook niet dat zij dacht dat er nu ineens een probleem was door wat ze misschien of misschien niet gezegd had.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Dank je,' mompelde ze en ze veegde haar klam geworden handen aan haar jurk af. Dit zat er gelukkig op. 'Ik - ik moet Stimpy vinden. Ik maak me zorgen.'
    Ze bedankte Rodey nogmaals, maar ging daarna op zoek naar de eekhoorn, bang dat hij onder iemands schoenzool zat vastgeplakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily bleef alleen achter. Ze vulde nog een glas met vruchtensap en ging een beetje sikkeneurig op een bankje zitten. Baiel danste nog steeds met Michelle, maar hij keurde haar geen blik waardig. Cordelia danste nog steeds met Kato en Rodey was uit haar zicht verdwenen, al deed ze ook geen moeite om hem in de menigte te ontdekken. Wel zag ze Leona rond zoeken, met een licht bezorgde blik, zonder hem.
    Emily dronk haar glas leeg en hoopte dat ze Limany snel zou ontdekken. Misschien kon ze zich met haar vermaken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik heb het prima naar mijn zin,' zei Winnie. 'Ik vind het erg fijn om tijd met jou en Cordelia door te brengen. Ik denk dat ik wel een tijdje ga blijven, misschien,' grijnsde ze. 'Ben jij ook blij om weer terug te zijn?'

    --

    Ze had iets in zijn ogen gezien wat haar aan het twijfelen bracht en raakte even zijn gezicht aan.
    'Ik heb plannen met je, omdat ik de hele avond met je ga dansen. Tot je er bij neer valt. Sorry dat ik dat zei,' zei ze blozend. 'Ik moet er nog aan wennen dat ik dat soort dingen niet meer mag zeggen,' murmelde ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Stimpy vermaakte zich ondertussen in de keuken en was even helemaal vergeten wat hij was komen doen toen hij al het lekkers zag liggen. Hij hoorde Leona roepen en sprong op de dichtstbijzijnde stoel. Hij was Leona helemaal vergeten! Zijn snoetje zat vol met taart en hij keek Leona schuldig aan toen ze binnen kwam.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Venomis voelde zich erg opgelaten met Erichs armen om haar heen. Haar ongemak leek hem te plezieren en deed een zelfingenomen glimlach op zijn gezicht verschijnen.
    ‘Wat doe je hier zoal, Ariana?’
    ‘Ben je daar nog niet achter gekomen?’ vroeg ze spottend.
    Hij grinnikte zachtjes. ‘Je houdt de kraaien in de gaten.’
    ‘Natuurlijk.’
    Hij streek een pluk van haar paarsblauwe haar achter haar oor en bekeek haar gezicht.
    ‘De bosduivel heeft een kleintje.’
    ‘Ja.’
    ‘Dus dat wist je al?’
    Venomis rolde met haar ogen. ‘Dat vertelde hij me gisteren inderdaad.’
    Ze vond het maar niets dat hij over Rodey en Zipp sprak.
    ‘Ze zouden erg bruikbaar kunnen zijn.’
    ‘Ze zijn van mij,’ hield Venomis vol. ‘Je barst van de rekruten.’
    ‘Jij niet,’ antwoordde hij bedachtzaam. ‘Ben je van plan om in je eentje toe te slaan?’
    ‘Ik heb verder niemand nodig,’ bromde ze, waarna ze Erich van zich afduwde. ‘Behalve Rodey en Emily. Doe met de rest wat je niet laten kunt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Zit je hier gewoon te snoepen?’ vroeg ze ongelovig. ‘Ik was doodsbang dat een of ander log wezen op je was gaan staan. Zoals ik.’ Ze zuchtte even. ‘Het is onbeleefd om uit de keuken te snoepen! Kom mee naar buiten, daar mag je pakken wat je wilt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Michelle vond het niet fijn over hoe hij over de mensen sprak. Ze kende genoeg soortgenoten om te weten dat niet iedereen hetzelfde in elkaar stak, maar zweeg erover. Ze begreep wel dat sommigen zich zo voelde, maar vroeg zich af of ze zelf niet exact het zelfde deden als het om andere wezens ging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kato glimlachte alleen maar en drukte haar tegen zich aan. Het was wel weer goed zo. Hij wilde zijn opluchting niet laten merken, omdat hij haar zich niet nog slechter wilde laten voelen.

    ~ ~

    Rodey keek Leona even na en ging toen op zoek naar Ariana. Zij had hem immers uitgenodigd om hier naartoe te komen en hij was ook eigenlijk alleen voor haar gekomen.
    Hij zag haar in de armen van Enrich en dat maakte een vreemd gevoel in hem los. Hij wilde hen het liefste uit elkaar rukken, hij had zelfs al een paar norse stappen in hun richting gezet voor hij zich weer herstelde en zich zijn kalme uitstraling herinnerde. Hij had sinds zijn schooltijd een rustige houding aangenomen, betrouwbaar en recht door zee en zo moest hij zich ook blijven gedragen, hoewel dat moeilijk was met Zipp in de buurt.
    Hij liep, nu wat trager, op het tweetal af en begroette hen met een stem die feilloos boven de muziek uit kwam.

    ~ ~

    'Jawel,' zei Wyatt die achteloos zijn schouders ophaalde en een slok van zijn drank nam. 'Het is fijn om Cordelia en zo weer te zien.' Hij hoopte dat hij 'en zo' niet hoefde uit te leggen.
    'Hoezo blijf je hier maar voor een tijdje?' vroeg hij toen haar woorden tot hem door drongen. 'Ben je van plan om weer weg te gaan?'

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 22:55 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik kon het niet weerstaan,' piepte Stimpy. 'Sorry. Het is zo lekker allemaal.'

    --

    'Je bent lief,' zei Cordelia. 'Ik was vergeten hoe goed je kunt dansen.' Ze tikte met haar wijsvinger tegen zijn neus.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Kato glimlachte en draaide een rondje met haar.
    'Dat kan ik ook wel over jou zeggen, hoor, schat!'
    Hij kuste haar en besloot dat ze wel wat verfrissends hadden verdiend en gingen op zoek naar Athiabbe die dansend met drankjes rondliep.

    ~ ~

    Limany had een tijdje met Yati gedanst, maar die ging wat drinken en zij had Emily nog niet gezien. Hopelijk danste die met Baiel, maar toen Limany hem met Michelle op in de armen zag, ging ze maar even bij Emily kijken, want als Limany haar vriendin een beetje goed kende, zou die dat niet zo leuk vinden.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2014 - 23:09 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Hé!' groette Emily haar vriendin. Ze zette het glas nog een keer aan haar lippen, al was deze vrijwel leeg. Daarna zette ze het glas naast zich neer en sloeg ze haar handen over elkaar. Een rilling trok over haar lichaam, ook al had ze het niet koud. 'Ben je hier al lang?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Al een tijdje,' antwoordde Limany die naast haar ging zitten. Ze had het dus goed geraden. Emily was ergens niet blij mee, dat was duidelijk te zien. 'Ik heb al met Yati gedanst en wat gedronken. Waarom ben jij niet aan het dansen?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Omdat mijn man me blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt,' verzuchtte Emily, al flitsten haar ogen ook even naar Rodey, die zijn ogen op Ariana gericht had. Een steek van jaloezie trok door haar lichaam en ze wendde beschaamd haar blik af. 'Was het leuk met Yati?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Limany knikte.
    'Hij is altijd al gezellig geweest. Anders ga je even met hem dansen.'
    Misschien dat Emily daar vrolijk van werd. Dat was weer eens iemand anders om haar heen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes