• Welkom bij het Middle Earth-Chattopic! In dit topic ontmoet je andere fans van The Hobbit, Lord of The Rings en natuurlijk de geweldig boeken van Tolkien! De bedoeling van dit topic is om plaatjes uit te wisselen van je favoriete karakters, andere fans te ontmoeten, filmpjes, quotes, etc. te sturen, maar vooral om veel lol met elkaar te hebben! Dit is een chattopic en is bedoeld om lekker met elkaar te chatten over onze fantastische helden en heldinnen. Gespam is toegestaan, zolang het maar over Midden Aarde en alles daar omheen gaat.


    Alle spoilers over het (waarschijnlijke) verloop van de derde film van The Hobbit,
    dienen tussen [ spoiler] [ /spoiler] gezet te worden.









    Regels:
    - Kauwgomjunky en KingThorin zullen mij(Lanthir)helpen het topic in de gaten te houden. Verder zijn wij drie ook de enige die een nieuw topic mogen starten, behalve als een van ons toestemming geeft dat iemand anders het mag doen.
    - Ruzies mogen in elkaars GB of Privé Berichten.
    - Niemand wordt hier uitgescholden, iedereen is gelijk
    - Er mag niks aan de beginpost mogen veranderd zonder toestemming van Lanthir én Kauwgomjunky en/of KingThorin. (Behalve over nieuwe inwoners, nieuwe topics, verhalen, etc.)
    - We willen niet té erg Off-topic gaan, dus hou je aan het onderwerp Middle Earth. Het is niet erg als het daar soms niet over gaat, maar probeer je er gelieve wel aan te houden :)


    Andere Middle Earth-Chattopics:











    In western lands beneath the Sun
    The flowers may rise in Spring,
    The trees may bud, the waters run,
    The merry finches sing.
    Or there maybe 'tis cloudless night,
    And swaying branches bear
    The Elven-stars as jewels white
    Amid their branching hair.

    Vers 1; Journey's End - J.R.R. Tolkien


    From a World's End there he turned away,
    and yearned again to find afar
    his home through shadows journeying,
    and burning as an island star
    on high above the mists he came,
    a distant flame before the Sun,
    a wonder ere the waking dawn
    where grey the Norland waters run.

    And over Middle-Earth he passed
    and heard at last the weeping sore
    of women and of elven-maids
    in Elder Days, in years of yore.

    Vers 16&17; Earendil - J.R.R. Tolkien


    O! Wanderers in the shadowed land
    Despair not! For though dark they stand,
    All woods there be must end at last,
    And see the open sun go past:
    The setting sun, the rising sun,
    The day's end, or the day begun.
    For east or west all woods must fail.

    All Woods Must Fail - J.R.R. Tolkien


    Far over the misty mountains cold,
    To dungeons deep and caverns old,
    We must away, ere bre'ak of day,
    To find our long forgotten gold.

    The pines were roaring on the height,
    The winds were moaning in the night,
    The fire was red, it flaming spread,
    The trees like torches blazed with light.

    Vers 5&7; Over The Misty Mountains Cold - J.R.R. Tolkien


    To the Sea, to the Sea! The white gulls are crying,
    The wind is blowing, and the white foam is flying.
    West, west away, the round sun is falling.
    Grey ship, grey ship, do you hear them calling?
    The voices of my people gone before me?
    I will leave, I will leave the woods that bore me;
    For our days are ending and our years failing.
    I will pass the wide waters lonely sailing.
    Long are the waves on the Last Shore falling,
    Sweet are the voices in the Lost Isle calling.
    In Eressea, in Elvenhome, that no man can discover,
    Where the leaves fall not: land of my people forever!

    The Sea - J.R.R. Tolkien

    [ bericht aangepast op 28 maart 2014 - 15:55 ]


    You can't touch music but music touch you

    Feanor schreef:
    (...)
    Ik kan misschien wel iets bedenken,.
    ehh,
    kom er even niet op.
    bedacht wel iets van de taal van de maan, met een woord of zin in een bepaalde M-E taal


    INSPI!

    Wat als we een soort van Middle Earth topic Quote-iets maken? Een soort ME-topic lijfspreuk?
    En die vertaal ik dan in het Elvish, Khuzdul, Moonrunes, Black Speech, Tengwar, etc.?


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Wanneer ik me verveel:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Lanthir schreef:
    (...)

    INSPI!

    Wat als we een soort van Middle Earth topic Quote-iets maken? Een soort ME-topic lijfspreuk?
    En die vertaal ik dan in het Elvish, Khuzdul, Moonrunes, Black Speech, Tengwar, etc.?

    goed idee!!!


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Lanthir schreef:
    (...)

    INSPI!

    Wat als we een soort van Middle Earth topic Quote-iets maken? Een soort ME-topic lijfspreuk?
    En die vertaal ik dan in het Elvish, Khuzdul, Moonrunes, Black Speech, Tengwar, etc.?


    Oeh klinkt leuk ^^


    You can't touch music but music touch you

    Jullie moeten me dan wel helpen met de lijfspreuk :P
    Gelieve niet te moeilijk en lang, maar wel mooi.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Lanthir schreef:
    Jullie moeten me dan wel helpen met de lijfspreuk :P
    Gelieve niet te moeilijk en lang, maar wel mooi.

    Nice


    wacht even schreef ik nu echt maan?, moest maand zijn :D,
    hehe maan,


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Oeehh...
    Ik heb nog een projectje dat ik misschien wil doen.
    Ik ben namelijk een pianist en haal altijd onwijs hoge cijfers met zingen (10) enzo. Ik heb ook wel eens optredens gegeven :P Niet groot, alleen de Amsterdamse muziekprijs.... In een mega grote zaal met zo'n 1000 of meer bezoekers.... Toen ik 10 was... Dan wel in een band, maar ook wel eens met twee andere meisjes toen ik 11 was....

    Verder heb ik ook wel eens liedjes geschreven. Voor de lol wil ik misschien ook wel eens een liedje schrijven en inzingen en spelen met de piano enzo voor dit topic. Verwacht dit dan neit binnenkort, maar pas over een jaar ofzo :P


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    euh, ik heb meteen een paar gepakt

    De beste manier om te vermoeden wat er gaat komen, is te herinneren wat er geweest is.

    Als je het doet, doe het dan goed.

    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

    Bestrijd het kwaad niet, want strijd is kwaad in zichzelf. Inplaats daarvan wees het goede en overwin, want het kwade kan slechts tenietdoen wat het goede reeds heeft volbracht, maar het goede is uit zichzelf en eeuwig.

    Wil je moed, doe dingen die moed vereisen, wil je kracht, doe dingen die kracht vereisen, wil je geloof, doe dingen die geloof vereisen, het karakter van een man vormd niet zijn daden, maar zijn daden zijn karakter.

    Een karaktereigenschap is niets anders dan een vaak herhaalde handeling.

    vergezocht is dichtbij gevonden, maar dichtbij gevonden kan soms vergezocht zijn.

    Luister goed naar hoe het gaat, voor advies is het nooit te laat.

    Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.

    Realiteit is de illusie die ontstaat bij gebrek aan Ogame!

    Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van morgen naar waarde schatten

    Het pad dat je neemt is het pad dat je kiest, de dag dat je aarzelt is de dag dat je verliest.

    Als je ouder wordt, moet je, zij het met vallen en opstaan leren ludiek te worden. Je moet niet van alles een probleem willen maken en je moet zeker niet de ambitie kweken om alle leed van de wereld op je schouders te torsen.

    Mensen zijn eenzaam omdat ze muren plaatsen ipv bruggen.

    Wijze mensen hebben geen advies nodig , dwazen willen er geen.

    Vergissingen zijn de poorten naar ontdekkingen.

    Blijvende vriendschap is vriendschap waarbij vrienden elkaar in hun waarde laten en zelfs eigenlijk niks verlangen.

    Eén moment van vreugde verdrijft honderd zorgen.

    Keuzes moet je accepteren en respecteren wat de gevolgen ook zijn.

    Tijd is als vuur. Mooi als je het kan beheersen, gevaarlijk om mee te spelen.

    (een hobbit spreuk) thuis is nu achter je de wereld ligt voor je


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Celebrian schreef:
    euh, ik heb meteen een paar gepakt

    De beste manier om te vermoeden wat er gaat komen, is te herinneren wat er geweest is.

    Als je het doet, doe het dan goed.

    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

    Bestrijd het kwaad niet, want strijd is kwaad in zichzelf. Inplaats daarvan wees het goede en overwin, want het kwade kan slechts tenietdoen wat het goede reeds heeft volbracht, maar het goede is uit zichzelf en eeuwig.

    Wil je moed, doe dingen die moed vereisen, wil je kracht, doe dingen die kracht vereisen, wil je geloof, doe dingen die geloof vereisen, het karakter van een man vormd niet zijn daden, maar zijn daden zijn karakter.

    Een karaktereigenschap is niets anders dan een vaak herhaalde handeling.

    vergezocht is dichtbij gevonden, maar dichtbij gevonden kan soms vergezocht zijn.

    Luister goed naar hoe het gaat, voor advies is het nooit te laat.

    Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.

    Realiteit is de illusie die ontstaat bij gebrek aan Ogame!

    Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van morgen naar waarde schatten

    Het pad dat je neemt is het pad dat je kiest, de dag dat je aarzelt is de dag dat je verliest.

    Als je ouder wordt, moet je, zij het met vallen en opstaan leren ludiek te worden. Je moet niet van alles een probleem willen maken en je moet zeker niet de ambitie kweken om alle leed van de wereld op je schouders te torsen.

    Mensen zijn eenzaam omdat ze muren plaatsen ipv bruggen.

    Wijze mensen hebben geen advies nodig , dwazen willen er geen.

    Vergissingen zijn de poorten naar ontdekkingen.

    Blijvende vriendschap is vriendschap waarbij vrienden elkaar in hun waarde laten en zelfs eigenlijk niks verlangen.

    Eén moment van vreugde verdrijft honderd zorgen.

    Keuzes moet je accepteren en respecteren wat de gevolgen ook zijn.

    Tijd is als vuur. Mooi als je het kan beheersen, gevaarlijk om mee te spelen.

    (een hobbit spreuk) thuis is nu achter je de wereld ligt voor je


    Home is behind, World is ahead.
    Ik weet niet of ik het goed in het Engels heb vertaald, maar ik deed het dus uit m'n hoofd ;)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Lanthir schreef:
    (...)

    Home is behind, World is ahead.
    Ik weet niet of ik het goed in het Engels heb vertaald, maar ik deed het dus uit m'n hoofd ;)

    ik heb het uit het engels vertaalt eigenlijk
    home is now behind you the world is ahead


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Celebrian schreef:
    (...)
    ik heb het uit het engels vertaalt eigenlijk
    home is now behind you the world is ahead


    Vergeten. Je kan geen zinnen met vervoegingen op het werkwoord 'zijn' maken. 'Zijn' bestaat niet in het Elvish -.-


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Lanthir schreef:
    (...)

    Vergeten. Je kan geen zinnen met vervoegingen op het werkwoord 'zijn' maken. 'Zijn' bestaat niet in het Elvish -.-

    oh, zo handig *zwaar sarcasme*


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Lanthir schreef:
    Oeehh...
    Ik heb nog een projectje dat ik misschien wil doen.
    Ik ben namelijk een pianist en haal altijd onwijs hoge cijfers met zingen (10) enzo. Ik heb ook wel eens optredens gegeven :P Niet groot, alleen de Amsterdamse muziekprijs.... In een mega grote zaal met zo'n 1000 of meer bezoekers.... Toen ik 10 was... Dan wel in een band, maar ook wel eens met twee andere meisjes toen ik 11 was....

    Verder heb ik ook wel eens liedjes geschreven. Voor de lol wil ik misschien ook wel eens een liedje schrijven en inzingen en spelen met de piano enzo voor dit topic. Verwacht dit dan neit binnenkort, maar pas over een jaar ofzo :P


    Oeh nice ik zelf ben ook muzikaal zing ook en muziek was dus ook mijn sterkste vak en heb ook wat optredens gedaan enz ^^
    nou maak je me nieuwschierig naar dit project hoe dit gaat verlopen en hoe je gaat aanpakken ^^


    You can't touch music but music touch you

    Kauwgomjunky schreef:
    (...)

    Oeh nice ik zelf ben ook muzikaal zing ook en muziek was dus ook mijn sterkste vak en heb ook wat optredens gedaan enz ^^
    nou maak je me nieuwschierig naar dit project hoe dit gaat verlopen en hoe je gaat aanpakken ^^


    :P
    Ik weet nog niet of ik het echt ga doen, maargoed ;)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Lanthir schreef:
    Wanneer ik me verveel:



    Zalig! Het wordt tijd dat ik ook eens lotr-elf leer schrijven
    Nou ja, binnenkort vakantie, misschien komt het er dan eindelijk van :)


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."