• Poof! Nummer 15 ;o!

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en ik zet je naam in dikke letters ;d!

    Join us! ;D
    - Parachutes (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    - Taka (Kevin) - 20 - MAL
    - Nai (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    - Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    - Rivaille (Sem) - 18 = MAL
    - Abunai (Minke) - 15 - MAL
    - Midori (Maria) - 19
    - Yoru (Maxime) - 14 MAL
    - LyraPhoenix (Lyra) - 18
    - crywithout (Allen) - 17
    - Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    - Yayde (Marijke) - 18 - Animeplanet
    - Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    - Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    - Autumni (Michelle) - 13
    - bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    - Axiom (Reina) - 16 - MAL
    - xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    - Quart (Rosa) - 15
    - ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    - Aussie (Sniper) - 18
    - Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    - xPluviophile (Karin) - 19 - Animeplanet




    Rechts boven: Gokukoku no Brynhildr
    Links boven: Isshuukan Friends
    Rechts onder: Fukumenkei Noise
    Links onder: Tomodachi no Hanashi

    [ bericht aangepast op 18 april 2014 - 21:33 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    En dan reblog je ze en doe jij mij hetzelfde aan terwijl ik het niet gezien heb! xd.


    GOMENASAI T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nai schreef:
    De plaatjes zijn cute ;o. Zal straks eens kijken ;o. Zocht net een nieuwe namelijk. Had net Hibi Chouchou gelezen (nja niet uit dat kan niet want hij is nog bezig_)


    Oh en daarvoor heb ik Nineteen, twenty-one gelezen ;d.




    Edit;; Oh dat is grappig. Ik had die manga net nog voor me als optie om te lezen ;o.


    Aaaa, Hibi Chouchou lees ik nu en Nineteen, Twenty-One is één van m'n favoriete manhwa! c: Ik ben de shoujomangakenner, dus als iemand van jullie shoujo wil lezen, kun je altijd bij mij terecht voor aanraders. :Y)


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Aaaa, Hibi Chouchou lees ik nu en Nineteen, Twenty-One is één van m'n favoriete manhwa! c: Ik ben de shoujomangakenner, dus als iemand van jullie shoujo wil lezen, kun je altijd bij mij terecht voor aanraders. :Y)

    Vertel mij dan maar nog meer ;D.. De 6 chapters van die je net vertelde heb ik gelezen ;o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Vertel mij dan maar nog meer ;D.. De 6 chapters van die je net vertelde heb ik gelezen ;o..


    Aaah, en hoe vond je ze? Furuya en Harada zijn zo schattig samen. ;v; Ik zal wel wat completed manga opnoemen, want ongoing manga zijn zo frustrerend... (elke keer weer een maand wachten is zo vermoeiend, ik volg sommige manga al drie jaar en dát vind ik al erg, kun je nagaan dat er mensen zijn die sommige manga al, idk, zes jaar volgen)

    Lovely Complex van Aya Nakahara
    Koukou Debut van Kazune Kawahara
    Akaku Saku Koe, Atsui Hibi, Hotarubi no Mori e van Yuki Midorikawa (ze zijn allemaal wat oud, maar dat betekent niet dat ze niet goed zijn)
    Sarashi Asobi van Touya Tobina
    Strobe Edge van Io Sakisaka
    Kingyo Sou van Yuki Fujitsuka
    Fuyu no Hana, Kon no Ki Konoha, Sukima Shiki, My Girl, Nemunoki no Geshukusou van Sahara Mizu (Sahara Mizu is één van mijn favoriete mangaka)
    Torikagosou no Kyou mo Nemutai Juunintachi van Takarai Rihito
    Vahlia no Hanamuko, Seishun Kouryakuhon, Natsu Yasumi Zero Zero Nichime van Sorata Akizuki
    Issho ni Neyou yo van Shigeru Takao
    Haruyuki Bus van Maki Usami (verzameling van one-shots)
    Drops van Andou Yuki (one-shot)
    Beast Master van Kyousuke Motomi
    Mashikaku Rock van Kana Watanabe

    (dat zijn redelijk veel manga, um, kijk maar wat je ervan wilt lezen)


    wth.

    Wow dat zijn veel manga's.
    Op zich vind ik het niet zo heel erg als ze bezig zijn, maar dan moeten ze wel al een aantal chapters hebben...
    Ehm even je lijstje af gaan..

    Lovely Complex wacht ik wel even mee.. Ik heb geloof ik eens een episode gezien van de anime, en het sprak mij niet zo gek veel aan..
    Beast Master heb ik van de week gelezen ;d.
    Torikagosou no Kyou mo Nemutai Juunintachi - Die heb ik tijdje in mijn lijst gehad geloof ik ;o. Volgens mij heb ik ook andere dingen van dezelfde schrijver gelezen. -even kijken- Oh nee niet zelfde schrijver maar zelfde tekenaar ;d. Drie van zijn dingen heb ik gelezen ;D. Oh ja terug naar je lijstje laat ik nu eens even van boven naar beneden gaan.
    Koukou Debut spreekt me wel aan ;o -zet hem erbij-
    Atsui Hibi spreekt mij ook aan ;o. Die eerste van dat rijtje niet zo.. Van die derde heb ik de film gezien ;o. En dat had geen goed einde damnit! D:
    Sarashi Asobi lijkt me apart.. Ik zet hem er bij, maar weet niet zeker of ik hem ga lezen...
    Strobe Edge lijkt me te veel drama..

    en toe had ik geen zin meer om de rest te bekijken waar ze over gaan xd. Moet deze pagina dus even onthouden :'D..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb zo net Soredemo Sekai wa Utsukushii gezien.. en enige wat ik mij na de eerste episode afvraag is; Waarom de sun king in zijn naakie slaapt in de ending song..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Ik heb zo net Soredemo Sekai wa Utsukushii gezien.. en enige wat ik mij na de eerste episode afvraag is; Waarom de sun king in zijn naakie slaapt in de ending song..


    Wat? :'D Die heb ik nog niet gezien. ><

    ---

    Help, hoe vind je leuke Tumblr themes? D: Ik word echt gek van de mijne en het is nooit goed en er bestaan geen leuke of zo. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Wat? :'D Die heb ik nog niet gezien. ><

    ---

    Help, hoe vind je leuke Tumblr themes? D: Ik word echt gek van de mijne en het is nooit goed en er bestaan geen leuke of zo. D:

    Ik zocht gewoon heel ouderwets op google; Tumblr themes :'D..
    Ik ben echt lang bezig geweest om een goeie te zoeken..

    --

    Oh ik heb trouwens; No Game, No Life gezien. Die is tot nu toe wel leuk . Je moet alleen van de kleuren houden.. Daar moest ik wel even aan wennen.
    Daarna heb ik Selector Infected WIXOSS en daarvan moet ik zeggen dat ik Ruuko echt schattig vind ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    (...)
    Ik zocht gewoon heel ouderwets op google; Tumblr themes :'D..
    Ik ben echt lang bezig geweest om een goeie te zoeken..

    --

    Oh ik heb trouwens; No Game, No Life gezien. Die is tot nu toe wel leuk . Je moet alleen van de kleuren houden.. Daar moest ik wel even aan wennen.
    Daarna heb ik Selector Infected WIXOSS en daarvan moet ik zeggen dat ik Ruuko echt schattig vind ;d.


    Ik heb nu een beetje een leuke gevonden, denk ik. Persoonlijk vind ik dat m'n blog er nu wel beter uitziet dan eerst. ^^ Ik had alleen wel echt ruzie met m'n achtergrondplaatje. :'D Het theme ging 'm automatisch verdubbelen en alles en toen heb ik 'm in paint zitten bewerken, haha. En nu is het nog steeds niet helemaal de goede kleur, damnit. Maar je moet wel heel goed kijken als je dat wil zien...
    Nu moet ik eigenlijk nog een keer tags en al die rotzooi doen, wat jij laatst ook had gedaan, maar daar heb ik echt geen zin in. ><

    Ik ga morgen wel even alle nieuwe anime's weer kijken, nu vind ik het laat. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb weer eens te veel gemist kan hier ff iemand mij bij praten waar jullie het over hebben??

    Ok ff wat gif plaatsen (:






    Anime:
    Tamako Market
    Fairy Tail
    Wolf children ame and yuki
    Nagi No Asukara


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Fairy Tail! :Y)


    | Reality is for people that lack imagination |

    Oeh, ik heb zo het idee dat Black Bullet een hele goede gaat worden. Hij ziet er echt vet awesome uit tot nu toe. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En No Game No Life doet me een beetje aan Mondaiji-tachi denken. :') Maar ik weet niet echt of ik 'm leuk ga vinden. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Trouwens, ik ben vanaf morgen tien dagen weg, op studiereis, in de Baltische staten, dus als jullie je afvragen waarom ik dan niet online ben, weten jullie het nu. :'D
    En niet te veel spammen hè, anders kan ik het allemaal niet bij lezen als ik weer terug ben. (cat)

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 17:27 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb nu een beetje een leuke gevonden, denk ik. Persoonlijk vind ik dat m'n blog er nu wel beter uitziet dan eerst. ^^ Ik had alleen wel echt ruzie met m'n achtergrondplaatje. :'D Het theme ging 'm automatisch verdubbelen en alles en toen heb ik 'm in paint zitten bewerken, haha. En nu is het nog steeds niet helemaal de goede kleur, damnit. Maar je moet wel heel goed kijken als je dat wil zien...
    Nu moet ik eigenlijk nog een keer tags en al die rotzooi doen, wat jij laatst ook had gedaan, maar daar heb ik echt geen zin in. ><

    Ik ga morgen wel even alle nieuwe anime's weer kijken, nu vind ik het laat. :3

    -gaat naar je tumblr-
    Volgens mij kan je zulke achtergronden wel laten stoppen met vermenigvuldigen, heb ik met de mijne ook gedaan ;d.
    Wel leuke theme trouwens ;o. Alleen er staat nog een stukje tekst onderin wat je nog weg moet halen uit de code xd.
    music player code here if not wanted leave blank

    Ghehe ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you