• Ik geloof dat de vraag al vaker is gesteld, maar ik was gewoon nieuwsgierig.



    Ik ben al donor en ik heb mij laatst aangemeld als bloeddonor, omdat ik achttien ben geworden. Ik ben er nu ook achter gekomen (doordat een meisje dat ik ken dat gepromoot heeft) dat je stamceldonor kan worden. Mensen met een terminale ziekte die in het bloed zit hebben dit nodig (zoals leukemie), en jij (als je geschikt bent) kan dan bloedstamcellen doneren. Voor meer info: zie hier, dit is alleen wel voor NL'ers, voor de Belgen weet ik het niet. Ik wil dit ook nog doen, maar ik ga eerst mijn eerste keuring doorlopen (en als het dan goed is, een afname) als bloeddonor ^^

    Dus, ben jij al donor? Of wil je dit graag worden?


    Deep inside, I've never felt alive

    Wel orgaandonor, heb ik me een jaar geleden op mijn 15e zelf voor opgegeven. Geen bloeddonor, ben ik nog te jong voor.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Pabu schreef:
    Ik ben nog geen 18, helaas. Maar ik wil wel graag donor worden.

    Ik weet niet of je uit NL komt, maar als dat zo is: je kunt je al opgeven als orgaandonor. Tot en met je zestiende heb je dan wel een donorcodicil, maar mogen je ouders op het laatste moment het toch nog beslissen. Vanaf je zestiende staat het vast (met een aantal maren, geloof ik), en vanaf je achttiende staat het helemaal vast. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben nog geen 18 en ik heb me nog niet opgegeven voor orgaandonor. Maar ik ga het er wel een keer met m'n ouders over hebben...


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Ik wil wel donor worden, maar heb het nog niet geregeld.


    You are beautiful, you are love.

    Sim schreef:
    (...)
    Ik weet niet of je uit NL komt, maar als dat zo is: je kunt je al opgeven als orgaandonor. Tot en met je zestiende heb je dan wel een donorcodicil, maar mogen je ouders op het laatste moment het toch nog beslissen. Vanaf je zestiende staat het vast (met een aantal maren, geloof ik), en vanaf je achttiende staat het helemaal vast. ^^


    Ja, ik kom uit NL.
    Ik dacht dat ik toestemming nodig moest hebben van mijn ouders? Want ik heb het er wel een keer over gehad, en zij zeiden: "Dat doe je maar als je 18 bent." Dus dat is ook mijn plan. :')


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    (...)

    Ja, ik kom uit NL.
    Ik dacht dat ik toestemming nodig moest hebben van mijn ouders? Want ik heb het er wel een keer over gehad, en zij zeiden: "Dat doe je maar als je 18 bent." Dus dat is ook mijn plan. :')

    Dacht ik niet, maar dat zou je even moeten uitzoeken op jaofnee.nl. Ik weet dat ik het al op mijn vijftiende heb gedaan en ik dacht dat je daar geen toestemming voor nodig hebt van je ouders.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben nog geen donor, maar wil dat wel worden. Al lijkt bloeddonor zijn mij niet zo fijn, want ik haat naalden.
    En ik dacht ook altijd dat je daar toestemming van je ouders voor nodig hebt.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik ben orgaandonor, en moest ik ooit sterven wil ik mijn lichaam aan de wetenschap doneren.
    Mar ik heb een extreme naalden/spuiten fobie.
    Zo extreem dat ik zelfs niet ingeënt ben tegen tetanus.
    Ik weet niet wat er juist gebeurd in mijn hoofd, maar zodra die naald nog maar in mijn buurt komt begin ik te hyperventileren, krijg ik zwarte vlekken voor mijn ogen en kan ik agressief of hysterisch worden.
    Dus stamceldonor of bloeddonor ben ik dus uiteraard niet, hoewel ik dat graag zou willen.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik ben geen donor. Orgaandonor zou ik opzich wel willen, maar de eisen die ik daar dan bij zou willen stellen zijn niet mogelijk dus ik ga het niet doen.
    Bloeddonor ben ik niet omdat ik ongelofelijk veel schrik heb voor naalden, dus dat wordt hem ook niet.

    [ bericht aangepast op 9 april 2014 - 19:51 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Nee.


    Alleen maar tranen van geluk

    Nee en ik weet ook niet zeker of ik het wel wil worden. Bloeddonor misschien, maar orgaandonor niet denk ik.

    Ik ben donor, maar geen bloeddonor.. Ik had me daar wel voor aangemeld, maar ik had twee keer een te lage waarde van iets, dus toen werd ik afgewezen.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik wil wel bloeddonor worden, want ik heb B negatief, en daar schijnen er niet zo veel van te zijn.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik ben orgaandonor, ja.. maar voor een aantal dingen niet.
    Bloeddonor mag ik niet eens worden, vanwege het simpele feit dat ik tattoo's heb..


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Ik ben orgaandonor, ja.. maar voor een aantal dingen niet.
    Bloeddonor mag ik niet eens worden, vanwege het simpele feit dat ik tattoo's heb..

    Je mag wel bloeddonor worden hoor. Je moet alleen een halfjaar of jaar wachten voordat je je bloed mag doneren, zodat je huid hersteld is.


    Deep inside, I've never felt alive