• Ik geloof dat de vraag al vaker is gesteld, maar ik was gewoon nieuwsgierig.



    Ik ben al donor en ik heb mij laatst aangemeld als bloeddonor, omdat ik achttien ben geworden. Ik ben er nu ook achter gekomen (doordat een meisje dat ik ken dat gepromoot heeft) dat je stamceldonor kan worden. Mensen met een terminale ziekte die in het bloed zit hebben dit nodig (zoals leukemie), en jij (als je geschikt bent) kan dan bloedstamcellen doneren. Voor meer info: zie hier, dit is alleen wel voor NL'ers, voor de Belgen weet ik het niet. Ik wil dit ook nog doen, maar ik ga eerst mijn eerste keuring doorlopen (en als het dan goed is, een afname) als bloeddonor ^^

    Dus, ben jij al donor? Of wil je dit graag worden?


    Deep inside, I've never felt alive

    Eavan schreef:
    Ik ben geen donor. Orgaandonor zou ik opzich wel willen, maar de eisen die ik daar dan bij zou willen stellen zijn niet mogelijk dus ik ga het niet doen.
    Bloeddonor ben ik niet omdat ik ongelofelijk veel schrik heb voor naalden, dus dat wordt hem ook niet.

    Mag ik vragen welke eisen jij dan zou willen?=)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Sim schreef:
    (...)
    Je mag wel bloeddonor worden hoor. Je moet alleen een halfjaar of jaar wachten voordat je je bloed mag doneren, zodat je huid hersteld is.


    Aha. Vreemd, 't ziekenhuis zei juist dat ze het niet doen in verband met kans op HIV, wat ik nogal vreemd vond.. maar oke.


    To infinity and beyond •

    madeupyou schreef:
    (...)
    Mag ik vragen welke eisen jij dan zou willen?=)


    Ja hoor ^^
    Wat ik echt zou willen eisen is waar, en naar wie, mijn organen na mijn dood naar toe gaan. Dan bedoel ik niet welk familielid of vriend, want als ik iemand kan helpen door het af te staan na mijn dood doe ik dat graag en ik ga absoluut niet moeilijk doen over het punt dat het vermoedelijk een vreemde zal zijn. Maar een crimineel, en dan bedoel ik echt pedofielen, verkrachters etc, die krijgen van mijn geen orgaan. Zo'n mensen gun ik, heel hard gezegd, niet de kans op een nieuw gezond leven.
    Dat is een optie die je niet kunt aangeven en voor mij dus een reden om het niet doen. De een vind het misschien belachelijk of krom of zelfs vergezocht, een ander begrijpt me daarin weer wel.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Eavan schreef:
    (...)

    Ja hoor ^^
    Wat ik echt zou willen eisen is waar, en naar wie, mijn organen na mijn dood naar toe gaan. Dan bedoel ik niet welk familielid of vriend, want als ik iemand kan helpen door het af te staan na mijn dood doe ik dat graag en ik ga absoluut niet moeilijk doen over het punt dat het vermoedelijk een vreemde zal zijn. Maar een crimineel, en dan bedoel ik echt pedofielen, verkrachters etc, die krijgen van mijn geen orgaan. Zo'n mensen gun ik, heel hard gezegd, niet de kans op een nieuw gezond leven.
    Dat is een optie die je niet kunt aangeven en voor mij dus een reden om het niet doen. De een vind het misschien belachelijk of krom of zelfs vergezocht, een ander begrijpt me daarin weer wel.


    Hier ben ik het wel met je eens!


    To infinity and beyond •

    Eavan schreef:
    (...)

    Ja hoor ^^
    Wat ik echt zou willen eisen is waar, en naar wie, mijn organen na mijn dood naar toe gaan. Dan bedoel ik niet welk familielid of vriend, want als ik iemand kan helpen door het af te staan na mijn dood doe ik dat graag en ik ga absoluut niet moeilijk doen over het punt dat het vermoedelijk een vreemde zal zijn. Maar een crimineel, en dan bedoel ik echt pedofielen, verkrachters etc, die krijgen van mijn geen orgaan. Zo'n mensen gun ik, heel hard gezegd, niet de kans op een nieuw gezond leven.
    Dat is een optie die je niet kunt aangeven en voor mij dus een reden om het niet doen. De een vind het misschien belachelijk of krom of zelfs vergezocht, een ander begrijpt me daarin weer wel.

    Nee, vergezocht vind ik het zeker niet hoor =). Ik begrijp het wel eigenlijk =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik wil geen donor worden. Ik denk dat ik het prettiger vind om begraven te worden met alles nog in mijn lichaam.


    "We know what we are, but know not what we may be." ~ William Shakespeare

    Ik ben bloeddonor. Ik ga standaard om de 3 maanden (want dat is de periode die ertussen moet zitten) bloed geven bij het Rode Kruis. Maar ik heb het nog maar 2 keer gedaan. Maandag ga ik voor de 3e keer. Maar ik word er enorm slecht van. Dus maandag is het hopelijk 3e keer goede keer. Anders ga ik geen bloed meer geven. Eventueel wil ik daarna wel proberen plasma te geven, maar als het daar ook zo slecht gaat, ga ik dat ook niet meer doen.

    Ik heb serieus overwogen om stamceldonor te worden, maar dat mag je blijkbaar maar 1 keer doen. En ik ben redelijk bang van 'rugoperaties', dus dat is een groot punt waarom ik het niet wil doen.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 18:51 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben donor (: voor alles!
    Ben ik heel blij mee dat het kan, anders had ik geen papa gehad. Mijn vader leeft nu al meer dan 25 jaar met verschillende donornieren. Eentje had hij gehad van een man die overleden was na een ongeluk (en die heeft het 21 jaar gedaan, wat vet lang is voor een nier) en de ander kreeg hij van zijn vriendin. Nu moet hij onderhand weer dialyseren, aangezien de laatste er helaas weer mee gestopt is door een of ander virus.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 18:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Gleeson schreef:
    Nee.


    26 - 02 - '16

    - laat maar.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 9:47 ]


    Alleen maar tranen van geluk