• Hallo allemaal!

    Ik had laatst een droom en ik zit er aan te denken om het uit te werken in de vorm van een RPG. Dit was mijn droom:

    (Het begin speelt zich af in het jaar 3000, gewoon om het iets realistischer te maken. Tijdreizen kan in deze tijd namelijk nog niet)

    Het [...naam van een school/college/universiteit...] heeft een prijs gewonnen. De prijs is een tijdreis de geschiedenis in van de Franse Revolutie. Een aantal mensen zijn echter verdwenen in het tijdstip, vooral de mensen die de regerende functies bekleden. Deze plekken moeten de leerlingen innemen. Ze mogen al die tijd ook wonen in het Versailles. Wat ze echter niet weten is dat ze zolang in de tijd blijven hangen, tot ze de revolutie gewonnen/overleefd hebben. Zodra dit ze niet lukt, begint alles opnieuw en zijn ze alles wat ze aan kennis opgedaan hadden weer kwijt. Als ze hier wel in slagen mogen ze terugreizen naar het heden en ligt hier een grote geldprijs op hen te wachten.

    So... Wat vinden jullie hiervan?

    Uitwerken ja/nee?
    Welke woordenlimiet zouden jullie willen?

    Voor de beginners:
    In deze twee topics staat hoe RPG'en werkt. (1 en 2)


    De RPG is inmiddels gestart!
    Het rollentopic!

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 21:19 ]


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    (...)

    Ik zal het melden (:


    Da's wel slim om te melden :)
    Ik heb wel al een keer gehad, dat ik zat te wachten tot het RPG zou beginnen bleek het al begonnen te zijn. (Stuur iedereen die meedoet een PB'tje, die zien ze wellicht sneller)


    "A star has no meaning without a starlight" - Ravi

    Het rollentopic!


    26 - 02 - '16

    Eigelijk nie maar ik heb wel een idee hoe je het moet doen.
    Je begint met meerdere mensen als het ware een verhaal en iedereen heeft zijn eigen personage en sommige bouwen vriendschappen anderen haat jegens tegen elkaar.
    Ik wee nie of dit ook egt zo is maar dat denk ik.
    Maar zou je het als nog willen uitlegen dit is namelijkmijn eerste rpg :)

    Katherine160 schreef:
    Eigelijk nie maar ik heb wel een idee hoe je het moet doen.
    Je begint met meerdere mensen als het ware een verhaal en iedereen heeft zijn eigen personage en sommige bouwen vriendschappen anderen haat jegens tegen elkaar.
    Ik wee nie of dit ook egt zo is maar dat denk ik.
    Maar zou je het als nog willen uitlegen dit is namelijkmijn eerste rpg :)


    Zo ongeveer. Mijn definitie van rpg is dat je samen een verhaal maakt. Je beschrijft precies wat jouw personage doet in het verhaal en ook qua sociale contacten, gedachten en verdere dingen die jouw personage doet. Dit probeer je zoveel mogelijk in detail op te schrijven en dat zet je neer in een reactie op in speeltopic.


    26 - 02 - '16

    Klinkt heel interessant! Ik zou graag meedoen :)

    Xoxo


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    Klinkt heel interessant! Ik zou graag meedoen :)

    Xoxo


    De link naar het rollentopic staat in de beginpost. (;


    26 - 02 - '16