• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 2

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Adrienne Gates - 16 [Natas]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Alice Potter - 16 [Marjanne]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Jenny François - 17 [Marjanne]
    Jurgen Motres - 17 [Marjanne]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Tomas Bunardi - 20 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 10 juni 2014 - 0:12 ]

    'En dat is precies wat ik kreeg, is het niet?' zei Ignatius en hij spreidde zijn armen, 'Maar blijkbaar is iemand mij goedgezind, want ik kreeg er ook een waterpoel bij.'

    'Ik zou liever zien dat je stuiptrekkend en zwartgeblakerd in het zand ten onder ging, als prooi voor de roofdieren,' mompelde Zoë, die zich van hem af keerde en weer in de richting van de draak begon te lopen. Haar draak. Alle draken behoorden aan haar toe.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ignatius grinnikte.
    'Niet zo snel,' zei hij en hij sprak nogmaals de cruciatusvloek over haar uit.

    [heeft iedereen trouwens zijn toverstok weer?]

    WenseKronik schreef:
    [heeft iedereen trouwens zijn toverstok weer?]


    Nee, alleen de mensen die hem al hadden. Ignatius, Joshua, Ablaze, Jenny en Nick.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Zoë viel weer in het koele zand, maar deze keer verbeet ze zich. Ze zou hem niet de voldoening geven om haar te zien lijden.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Eva en Niviel zagen een reusachtig beest uit de lucht vallen.
    'Dat is richting de oude waterput!' Iets buiten het dorp stond een oude waterput. Die moest nu al vast verwoest zijn. Eva haar ogen begonnen te twinkelen van enthousiasme. Ze wou er heen, ze wou weten wat er met het beest gebeurd was want een draak uit de lucht laten vallen was een knap kunstje.
    Eva sprong op en keek Niviel aan. 'Kom je ook?'

    -

    Sam zag een steen bij haar voeten, ze was nooit iemand geweest van dappere daden. Maar dit kon niet, langzaam bukte ze terwijl Ignatius met zijn rug naar haar gekeerd was.
    'Mam,' fluisterde Alaine 'wat doe je?' Sam hield de steen stevig in haar hand.
    'Houdt je stil.' Fluisterde ze terug, ze kneep nog even in de hand van haar dochter en rende naar Ignatius toe. Ze duwde hem om en hij viel op de grond. Daarna sloeg ze een paar keer met de steen op zijn achterhoofd. 'Dit heb ik al zo lang willen doen,' sprak ze zachtjes. Ondanks haar actie trilde ze van de adrenaline ze schrok toen er bloed op de steen zat.

    Alaine beet hard op haar lip en keerde zich af van het tafereel dat zich voor haar afspeelde.

    -

    'Verdomme!' vloekte Ignatius toen iemand hem omduwde. Hij wilde de persoon van zich afduwen toen hij een scherpe pijn in zijn achterhoofd voelde, waarna hij flauwviel.

    'O mijn god, o mijn god...' Sam voelde haar ademhaling steeds sneller gaan, haar hart bonsde als een gek en ze voelde haar hele lichaam trillen alsof ze op een trilplaat stond in de sportzaal. Ze liet de bebloede steen uit haar handen vallen.

    Natas, kun jij reageren met Sykes?


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Niviel knikte.
    'Ik loop met je mee.'

    De twee liepen in de richting en troffen geen oude waterput aan maar een kleine oase met allemaal mensen.

    Li's hart leek een paar meten omlaag te zakken toen hij een bekend gezicht in het zand zag liggen. Het lag daar als een vergeten juweel, half bedolven onder de scherpe korrels. Hij liet Moons vingers uit zijn eigen, klamme hand glijden en liet zich van de zandheuvel nar beneden vallen om bij het gezicht te komen.
    Het keek hem niet aan toen hij het zand van de wangen veegde en voorzichtig zijn hand in de hals legde. Hij voelde het bloed pompen onder haar huid en wist dat ze leefde.
    'Zoë,' zei hij en hij keek naar haar lichaam dat eveneens met zand bedekt was. Als hij er niet zulk goed zucht op had gehad, was hij nog op haar gaan staan.
    Hij begon haar uit te graven, zonder acht te slaan op Sam die bij een bewegingsloos lichaam stond van Ignatius. Li's vingers gleden over haar lichaam, streken het zand weg, groeven haar uit. Zich van geen kwaad bewust, bevrijdde hij haar uit haar ketens van zand en pijn. Haar lip was gebarsten, omdat ze erop had gebeten en in haar handpalmen waren bloedige afdrukken van haar nagels te zien.
    'Waar ben je mee bezig, Snul?' vroeg ze toen Li haar gezicht opnieuw aanraakte om haar aandacht te trekken. Haar ogen waren opengevlogen en hadden hem direct gezien. 'Raak me niet aan!'
    'Ik dacht dat je dood was,' zei hij zonder een spier te vertrekken. Deze reactie ha hij verwacht, maar het deed hem meer dan hij voor mogelijk had kunnen houden.
    Hij had haar woorden altijd geaccepteerd, zich er niets van aangetrokken en ze langs zich heen laten spoelen als kabbelend water over rotsen. Nu deden ze hem wel pijn. Ze sneden als dolken in zijn vlees, braken zijn hart met mokers. Hij had zich nog nooit beledigd gevoeld en niet gedacht dat dat zo zuur zou aanvoelen.
    'Ignatius heeft de Cruciatusvloek op je afgestuurd.'
    'Ignatius heeft de Cruciatusvloek op je afgestuurd,' imiteerde ze met een ergerlijk kinderstemmetje. 'Rot toch op. Probeer alsjeblieft niet te doen alsof ik nog iets voor je beteken, mens.'
    Li kwam overeind en Zoé deed hetzelfde door zich aan de zoom van zijn blouse op te trekken, waardoor deze scheurde. Ze keurde hem geen blik waardig terwijl ze een beetje wankel en hijgend op Ignatius roerloze ledematen afstapte en hem een schop tegen het hoofd verkocht. Daarna knikte ze naar Sam ten teken dat ze haar daad het prijzen waard vond.
    Li staarde haar na, nog steeds gehurkt in het zand, dat nu een afdruk van Zoë's lichaam vertoonde. Hij zuchtte. Hoewel het hem pijn deed dat ze hem niet bedankte of het op zijn minst op prijs stelde dat ze uit het zand was gehaald, kon hij het ook gemakkelijk achter zich laten. Hij had geweten wie ze was en hoe ze was en dit was geen schok. Zo was het altijd al geweest en hij begreep dat Moon zich altijd had afgevraagd hoe hij enige genegenheid voor zijn zus kon blijven voelen. Op dit moment vroeg hij zich namelijk precies hetzelfde af.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Houd op!' riep Alaine toen Zoë haar vader een schop gaf en ze rende naar zijn levenloze lichaam toe. Ze trok de steen uit haar moeders handen en gooide die toen in het zand, om vervolgens bij haar vader te knielen terwijl er tranen over haar wangen liepen.

    -

    Ardaneus' ogen vernauwden zich tot spleetjes toen hij iemand over de berg zag lopen. Hij besloot om zich stil te houden en om onopvallent, met een omweg naar haar toe te lopen.

    'Wie zijn al die mensen,' mompelde Eva terwijl ze de zandheuvel afliepen.
    'Reizigers uit andere werelden.' Gaf Niviel haar als antwoord. Eva haar oog ging naar het groepje waarbij er een paar mensen stonden bij een lichaam.
    'Ik hoop dat ze goedhartig zijn.' Gezien jet tafareel er bloederig uitzag.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt