• De Newton Universiteit is een universiteit, gevuld met leerlingen met een uitzonderlijk talent. De ene leerling kan geweldig ontwerpen, terwijl de ander hoogwaardige kwaliteiten biedt op het gebied van taal. Nog een ander kan goed overweg met cijfers en logica of het koken van de heerlijkste gerechten. Nu is er ook een groep die uitzonderlijk veel weet van politiek en geschiedenis. Deze leerlingen deden mee met een prijsvraag met als prijs een geweldig wetenschappelijk experiment. Die kon je als universitaire leerling echt niet mislopen. Deze prijs leek echter niet zo bijzonder, aangezien het voor deze tijd vrij doorsnee was. Toch bevatte de inhoud van het experiment iets geweldigs, iets dat uitdaagde. Iets wat er voor zorgde dat de leerlingen mee wilden doen en iets wat een verhaal zou opleveren dat voor eeuwig in de geschiedenisboeken gegrift zou staan.

    En dat verhaal ging zo...

    De Newton Universiteit had een prijs gewonnen. De prijs was een tijdreis de geschiedenis in van de Franse Revolutie. De leerlingen zouden de kans krijgen om de plek van hun favoriete politicus uit de geschiedenis, of held uit de geschiedenis, in te nemen. De leerlingen zouden met een perfecte strategie - die zij zelf moesten bedenken - en de plek van hun politicus/held een manier moeten vinden om de Franse Revolutie te winnen. Ze moesten dit ook nog overleven. Slaagden ze hier niet in, werd de tijd terug gedraaid en hun geheugen gewist. Dit alles om de perfecte strategie op een afstandje te houden tot groot leedvermaak van elke strategist en wetenschapper. Waren ze de wetenschappers, en daarmee ook de Franse Revolutie, te slim af dan zouden ze terug mogen naar het heden. Hier zou een grote geldprijs op hen wachten en een plek in het grote geschiedenisboek van de wereld.



    De regels:
    Deze moet je opvolgen om deel te nemen aan de rpg en mee te blijven doen.
    De regels lijken misschien veel, maar het is niet bedoelt om je af te schrikken.

    - Maximaal twee rollen per account (Dit om verwaarlozing te voorkomen)
    - Het minimaal aantal woorden van deze rpg is 200. (Onder een *spoiler zal ik tips neerzetten om je te helpen om die 200 woorden te halen)
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's (Geen perfecte karakters en dat spreekt voor zich)
    - Alleen je eigen personage besturen (Niet die van de ander!)
    - Dit rollentopic zal zolang openblijven als nodig is en ik zal echt niet moeilijk doen als je wat langer nodig hebt om je personage af te maken. (Laat dit echter niet te lang duren, om te voorkomen dat de rpg doodgaat voordat 'ie überhaupt begint)
    - Denk goed na voordat je meedoet (Als je snel afhaakt kan je beter niet meedoen)
    - Probeer je karakter/personage zo uitgebreid mogelijk te maken, oneliner personages worden niet goedgekeurd
    - Geef naamwijzigingen door!
    - Alleen ik open de topics, tenzij ik daar een ander voor vraag
    - Aantal mannen en vrouwen gelijk houden a.u.b.
    - 16+ mag, maar het moet onder een spoiler

    * Hier wat tips om langere posts te kunnen schrijven:
    1. Jouw personage is niet de enige op de wereld. Verzin andere personen, die niet per se door anderen worden gespeeld. Je kan ze tegen jouw personage op laten botsen, zorgen dat ze jouw personage de weg vragen, lastig vallen en ga zo maar door. Ze hoeven niet eens per se in contact te komen, alleen kijken is al goed. Hé, die gozer kon wel heel goed skaten en goh, wat had zij een leuk rokje aan!

    2. Gebruik de zintuigen. Wat ruikt hij lekker.. Wat ziet hij er knap uit in dat blauwe shirt en die versleten jeans en en en.. Niet alleen personages, ook waar ze zich bevinden. Kamers met hun versleten planken op de vloer en stoffige hoekjes, parkjes met versleten plekken in het gras en bomen waarvan de bladeren eraf vallen.

    3. 'Herhaal' dingen die de andere persoon hadden gedaan of gezegd, zo blijft het verhaal overigens ook logisch. Voorbeeldje:
    Leah: "Ik moet even naar de WC, ben zo terug," zei ze en vertrok richting de toiletten etc. etc.
    Tristan: Ze zei dat ze naar het toilet moest en hij keek haar na, om vervolgens weer dit en dat...
    Op deze manier blijft het verhaal logisch en herhaal je op een niet onprettige manier.

    4. Haal oude herinneringen op. Als je personage bijvoorbeeld in de bioscoop zit met iemand kan je schrijven dat het hem of haar deed denken aan die keer dat ze met hem weg was en dat er toen dat gebeurde..

    5. Je personage heeft een mening, vergeet dat niet en maak er gebruik van! De jongen was wel oké gekleed, maar het was niet echt haar smaak, ze hield meer van ... Het hoeft overigens niet altijd positief te zijn, je personage mag best kieskeurig zijn.

    6. Onderneem actie! Blijf niet op één plaats hangen en beeld je in wat jij zou doen in zo'n situatie. Wees niet bang je personage de ander mee te laten sleuren, als hij of zij het anders wilt, laat ie dat wel merken.

    7.Laat hem of haar denken, deze gedachtes mogen ook uitwaken, in het echt gebeurd het ook wel eens dat je plots aan het dagdromen bent en realiseert dat er iemand tegen je aan zat te praten. Oh sorry, wat zei je?
    Wat voelt je personage? Is hij of zij blij, moe, opgewerkt, verliefd, verdrietig.. Beschrijf natuurlijk ook waarom, of ze het ook laten merken aan de andere personages en zo kan de rest er ook makkelijker op doorgaan.

    8. Vertel wat meer over je personage zelf. Eigenlijk moest ze koken, maar ze had vrij weinig zin.. Ze was inderdaad behoorlijk lui en dat gaf ze dan ook eerlijk toe. Haar moeder had er vaak over gezeurd, maar ze was nou eenmaal zoals ze was en ze ging niet veranderen. Zwijgend draaide ze een lok haar rond haar vinger en na een poosje stond ze dan met veel tegenzin op om te beginnen.

    9. Omschrijf de omgeving waar een personage zich in bevind en wat het met het personage doet.

    10. Doe je best! Denk niet: Oh, ik heb genoeg, laat maar zitten.
    Of als het je écht niet lukt door gebrek aan inspiratie, meld het dan aan de ander! Dan kom je er samen vast uit.
    Desnoods stuur je jouw personage ook op een ander af: "Hé, daar heb je Lisa! Kom Mike!" zei ze enthousiast toen ze haar vriendin zag, ze pakte de hand van Mike en sleurde hem haast mee om haar vriendin te begroeten.


    *Klik hier voor een lijst die je inspiratie kan bieden bij het aanmaken van een personage.

    Lijstje dat ingevuld moet worden:
    - Naam:
    - Leeftijd: (Minimaal 18 maximaal 25)
    - Geslacht:
    - Uiterlijk mét foto: (Niet iedereen is perfect) (Bedenk ook dat deze rpg zich vooral gaat richten op de Franse Revolutie, probeer dus een uiterlijk te vinden dat daarbij past)
    - Innerlijk: (Probeer te varïeren. Niet iedereen is bitchy en/of lief.)
    - Geschiedenis: (Vertel wat over het verleden van je personage)
    - Extra: (Eventueel extra dingen over je personage, hieronder kunnen vallen: fobiën, huisdieren etc.)

    De lijst met rollen:
    Giselle Dumont - Roku - pagina 2
    Nathalia Fayette Chevalier - Miserables - pagina 1 (Weg van 22 april tot 24 april)
    Alicia Mcgowan - Armastus - pagina 3
    Kaela Benson - Dreamlight - pagina 6
    Claire Adalicia Ines - Katherine160 - pagina 3
    Hanna Sophia Jones - xLenox - pagina 6
    Lucia Arya Walker - Melissandre - pagina 7
    Cesare Harcourt Chevalier - Miserables - pagina 1
    Luca Sawyer - Flitwick - pagina 5 (Op vakantie vanaf donderdag 24 april)
    Dennis Thompson - Rhyme - pagina 6
    Mitchell Jake McAdams - Adamlicious - pagina 3
    Pierré Ines - Katherine160 - pagina 5

    Speeltopics: 1
    Praattopic: 1

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 19:50 ]


    26 - 02 - '16

    Mag ik een mannelijk en een vrouwelijk personage reserveren?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sure (;


    26 - 02 - '16

    Bedankt voor de melding! Ik wil graag een jongen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Mag ik een meisje reserveren?


    wat was dit ookalweer

    Jullie staan erbij


    26 - 02 - '16

    Meisje en Jongen voor mij graag... komt omdat ik echt niet kan kiezen


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Mag ik een meisje?


    "Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

    Ik zal jullie erbij zetten (:


    26 - 02 - '16

    Sinistra schreef:
    Meisje en Jongen voor mij graag... komt omdat ik echt niet kan kiezen


    schrap het meisje maar voor mij. Ik kan heel goed meerdere personages spelen, maar ik ga toch maar voor de jongen.
    Ik wil ook even mededelen dat ik vanaf donderdagnacht naar Griekenland ga tot laatste zaterdag van de vakantie, dus dat ik dan ws niet heel veel kan reageren, maar ik wil toch graag meedoen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Oke, we zullen er rekening mee houden (:


    26 - 02 - '16


    Nathalia's geschiedenis kan op eigen risico worden gelezen!

    • Naam: Nathalia Fayette Chevalier.

    • Leeftijd: Twintig jaar.

    • Geslacht: Vrouwelijk.

    • Uiterlijk: [FC: Holliday Grainger] Nathalia heeft halflange, lichtblonde haren die ze zorgvuldig koestert. Over het algemeen bindt Nathalia ze altijd bij elkaar en maakt ze er een leuke creatie van. Haar ogen zijn gifgroen van kleur en amandelvormig. Ze zijn omlijst door lichtkleurige wimpers. Haar donkerblonde wenkbrauwen zijn smal en mooi van vorm. Haar gezicht bevat verschillende sproeten en hier en daar enkele oneffenheden. Haar neus is smal en wipt een beetje, net zoals ze smalle, roodkleurige lippen heeft.
    Nathalia heeft een gemiddelde lengte van één meter zestig en is hiermee aan de kleine kant. Haar vrouwelijke vormen zijn niet zo zeer ontwikkeld, hoewel haar borsten ietwat groter lijken in tegenstelling tot haar smalle heupen en billen. Ze is tenger en rank gebouwd, haar lichaamsbouw neigt naar de magere kant. Aangezien Nathalia zo compact gebouwd is, schatten mensen haar vaker jonger dan ze werkelijk is.
    Nu Nathalia de optie om broeken te dragen niet meer heeft, draagt ze het liefste een lange, fluwelen jurk met een lage decolleté. Ze accentueert haar hals met een ketting. Hoewel de kledingvoorschriften wijde rokken aanduiden, laat Nathalia ze juist strakker maken. Een pruik draagt Nathalia daarentegen niet, waardoor ze als tegendraads wordt gezien door de edelen. Ze koestert haar blonde haren en is ook vastberaden om deze niet door een pruik te laten verpesten.
    Make-up kan Nathalia niet dragen, maar ze probeert haar gezicht wel zo veel mogelijk te poederen, om haar sproeten en oneffenheden te verdoezelen.

    • Innerlijk: Nathalia wordt beschreven als een jonge, onschuldige en lieflijke verschijning, maar deze bewering is niet geheel correct. Nathalia is weliswaar een zachtaardig en hartelijk meisje dat gemakkelijk in de omgang is, maar onschuldig is ze niet.
    Een glimlach krult altijd rondom haar smalle lippen. Nathalia wordt beschreven als het zonnetje in huis; ze is vrijwel altijd vrolijk en je zult haar zelden in zak en as zien zitten. Achter deze vrolijkheid schuilt echter eeuwig verdriet dat tot diep in haar botten is geworteld, maar hier zal Nathalia niets van laten blijken. Ze probeert haar emoties altijd onder controle te houden en is de kalmheid zelve, waardoor het makkelijker is om haar mentale gesteldheid op de been te houden.
    Nathalia's onschuldigheid is beperkt. Ze heeft haar uiterlijk weliswaar mee en haar lieflijke glimlach doet vele harten smelten, maar Nathalia kan een sluw type zijn. Als je haar plannen dwarsboomt en haar respect op de een of andere manier weet te schaden, zal Nathalia over lijken gaan om een mes in je rug te kunnen steken. Als ze eenmaal kwaad op je is, zal ze zo giftig worden als een slang en je op een onverwacht moment een rake klap toedienen. Fysiek zal ze niemand ooit kwaad kunnen doen, maar een mentale klap die Nathalia uitdeelt zal altijd hard aankomen. Ze is niet bang voor een directe confrontatie en is absoluut niet op haar mondje gevallen.
    Al met al is Nathalia een vriendelijk en zachtaardig meisje, maar je moet haar niet tegen het harnas jagen. Als je haar te vriend houdt, zal ze je ook niet kwaad willen doen.

    • Geschiedenis: Nathalia Chevalier werd geboren in een ongelukkig gezinnetje. Haar vader was een Fransman, terwijl haar moeder daarentegen Italiaans bloed door haar aderen had stromen. De twee ongelukkige ouders hadden al een zoon; Cesare Chevalier. Cesare bleek een koelbloedig, intelligent jongetje te zijn en zijn ouders dachten dat hij een monster was. Nathalia daarentegen dacht hier anders over.
    Nathalia bleek al direct een klik met Cesare te hebben. Cesare zorgde voor haar, speelde met haar en beschermde haar. Nathalia voelde zich speciaal en het leek wel alsof ze een prinsesje was. Ze werd door haar broer geliefd. Dit zorgde ervoor dat hun band ijzersterk werd, iets té sterk.
    Op haar vijftiende verjaardag begon Nathalia namelijk gevoelens voor haar broer te ontwikkelen. Ze nam aan dat het niet verkeerd was, aangezien er genoeg mensen op de wereld waren die verliefd werden. Het duurde welgeteld twee jaar voordat haar broer realiseerde wat Nathalia werkelijk wilde. Na enkele dagen wikken en wegen kreeg ze toch de soort liefde die ze van hem wilde, maar het duurde niet erg lang. Cesare besloot om de boot af te houden en brak Nathalia's hart. Tot op de dag van vandaag voelt Nathalia zich nog steeds verschrikkelijk rot, hoewel de band tussen de twee nog steeds inmens sterk is. De liefde die Nathalia echter wil maar niet krijgt, zal ze echter ergens anders moeten gaan zoeken. Het verdriet dat ze dus al jaren opkropt en haar van binnen aan het opeten is, vloeit voort uit het incident met Cesare. Het liefste wil ze gelukkig met hem zijn, maar ze weet dat het een onmogelijke zaak is. [Het idee is gedeeltelijk gerelateerd aan 'The Borgias', waar Holliday de rol van Lucrezia vertolkte.]

    • Extra: Nathalia en Cesare Chevalier zijn broer en zus van elkaar.

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 0:00 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Mag ik een meisje reseveren?


    Cesares geschiedenis kan op eigen risico worden gelezen!

    • Naam: Cesare Harcourt Chevalier.

    • Leeftijd: Tweeëntwintig jaar.

    • Geslacht: Mannelijk.

    • Uiterlijk: [FC: François Arnaud] Cesare heeft halflange, chocoladebruine krullen die tot over zijn schouders vallen. Zijn ogen zijn al net zo bruin als zijn haren en amandelvormig. Aangezien zijn pupillen nogal klein zijn, vallen zijn irissen des te meer op en lijken zijn ogen lichter van kleur. Cesares neusbrug is smal, hoewel zijn neusvleugels ietwat breed zijn. Zijn lippen zijn smal van vorm en rozig van kleur. Cesare laat zijn gezichtsbeharing meestal een aantal dagen staan, aangezien hij nooit de behoefte heeft om zich te scheren. Hij werkt het om de zoveel tijd wel bij, omdat hij er wel verzorgd uit wil blijven zien.
    In tegenstelling tot zijn zusje, is Cesare lang en breed gebouwd. Hij is gemiddeld één meter tachtig en zijn spieren zijn goed ontwikkeld, vooral zijn arm- en buikspieren springen er vol trots tussenuit. Soms kan Cesare een tikkeltje intimiderend overkomen, aangezien hij er niet bepaald zwak uitziet, integendeel zelfs.
    Een groot fan van de Franse kledij is Cesare echter niet. Pruiken, zijde en charmante kleding sieren hem niet en om eerlijk te zijn, loopt hij nog liever in zijn ondergoed over straat. Net zoals zijn zusje draagt hij geen pruik. Hij draagt gewoon de kleding die een doorsnee Fransman in die tijd droeg, het liefste de kledij van de patriotten. Hoewel dit niet bepaald past bij een man van adel en Cesare er vaak commentaar voor terugkrijgt, trekt hij zich er niets van aan. Hij draagt gewoon waar hij zin in heeft en negeert de felle reacties.

    • Innerlijk: Cesare wordt omschreven als een wrede, ietwat verbitterde jongeman die geen barmhartigheid toont. Hij is recht door zee en kan nogal bot overkomen. Ook is hij nogal cru en is zijn manier van handelen altijd een tikkeltje koelbloedig. Hij is wraakzuchtig en staat erg stevig in zijn schoenen. Ook is hij erg nuchter, waardoor hij niet makkelijk in iemand zijn stiekeme valletjes zal lopen.
    Hoewel Cesare nu geheel harteloos lijkt te zijn, heeft hij wel degelijk gevoelens. Als je namelijk door zijn stalen schild bent gedrongen en hij je toelaat en respecteert, zal je leren dat Cesare een beschermende jongeman is met een zacht randje. Hij is geen praatgraag en luistert graag naar iemands verhalen. Hij kan zelfs iemand troosten en liefhebben, maar je moet er wel veel voor over hebben om Cesares liefde te verkrijgen. Je moet zijn overbescherming op de koop toe nemen en je moet bovenal niet bang voor hem zijn. Cesare is namelijk niet zo eng als hij lijkt, maar je moet op de juiste manier met hem om kunnen gaan. Als je hem of zijn dierbaren wilt misbruiken voor hele andere doeleinden, zal Cesare al net zo giftig als zijn zusje worden. De twee zijn namelijk niet voor niets familie en qua sluwheid liggen ze beiden op één lijn. Waar Nathalia echter mentale klappen uitdeelt en steken onder water toedient, focust Cesare zich het liefste op iemands fysieke gesteldheid. Hij zoekt naar iemands zwakke punten en deelt rake klappen uit als het moet, hoewel hij het spelletje meestal op een vuile manier speelt en zijn eigen sporen wist.
    Al met al is Cesare een jongeman waarmee je moet oppassen, maar als je eenmaal tot zijn kleine hartje bent doorgedrongen, zal hij altijd een zwakke plek voor je blijven houden en je alle liefde geven die hij je te bieden heeft.

    • Geschiedenis: Cesare Chevalier werd geboren in een multicultureel gezin. Zijn moeder was een Italiaanse, terwijl zijn vader daarentegen Frans bloed door zijn aderen had stromen. Al snel werd duidelijk dat hij niet als andere kinderen bleek te zijn. Hij was intelligent en leergierig, maar absoluut niet speels. Cesare gooide zijn autootjes in het rond en hing de porseleinen pop van zijn moeder aan een touwtje, waarna hij met ketchup rode bloedvlekken op het zijden jurkje creëerde. Zijn ouders dachten dat ze een monster als kind hadden gekregen en probeerden hem zo veel mogelijk te verstoten, waardoor Cesare het leven van zijn ouders alleen maar ondraaglijker leek te maken.
    Toen Cesare echter bijna drie jaartjes oud was, kregen zijn ouders nog een kindje. Zijn zusje zou later Nathalia genoemd worden en werd een dierbaar iemand voor hem. Cesare nam veel verantwoordelijkheid voor haar en zorgde graag voor het meisje. Een ijzersterke band ontstond tussen de twee. Iets té sterk, misschien.
    Toen Cesare namelijk negentien jaar oud was en Nathalia net zeventien was geworden, bleken de twee meer te delen dan men ooit van tevoren had gedacht. Onschuldige kusjes werden passionele zoenen en het duurde niet lang voordat de lakens werden gedeeld. De liefde tussen Cesare en Nathalia bleek inmens groot te zijn. Toch probeerde Cesare de boot af te houden, bang dat mensen zijn kleine zusje iets zouden aandoen of haar het leven zuur probeerden te maken. Tot op de dag van vandaag houdt Cesare zijn gevoelens voor zijn bloedeigen zusje geheim en probeert hij er verder niets meer achter te zoeken. Hij zoekt nu naar een eigen vrouw en doet zijn best om Nathalia als zijn kleine zusje te blijven zien. [Het idee is gedeeltelijk gerelateerd aan 'The Borgias', waar François de rol van Cesare vertolkte.]

    • Extra: Cesare en Nathalia Chevalier zijn broer en zus van elkaar.

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 0:06 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik wil wel meedoen, alleen heb ik een beetje twijfels over het uiterlijk van mijn personage. Mag de kleding ook wat lijken op kleding van vroeger? Of moet het sowieso wat van vroeger zijn?
    (zet voor mij maar een reservering van een jongen neer)

    [ bericht aangepast op 19 april 2014 - 22:21 ]


    "A star has no meaning without a starlight" - Ravi

    Adamlicious schreef:
    Ik wil wel meedoen, alleen heb ik een beetje twijfels over het uiterlijk van mijn personage. Mag de kleding ook wat lijken op kleding van vroeger?
    (zet voor mij maar een reservering van een jongen neer)


    Dat is juist de bedoeling (:


    26 - 02 - '16