• De Newton Universiteit is een universiteit, gevuld met leerlingen met een uitzonderlijk talent. De ene leerling kan geweldig ontwerpen, terwijl de ander hoogwaardige kwaliteiten biedt op het gebied van taal. Nog een ander kan goed overweg met cijfers en logica of het koken van de heerlijkste gerechten. Nu is er ook een groep die uitzonderlijk veel weet van politiek en geschiedenis. Deze leerlingen deden mee met een prijsvraag met als prijs een geweldig wetenschappelijk experiment. Die kon je als universitaire leerling echt niet mislopen. Deze prijs leek echter niet zo bijzonder, aangezien het voor deze tijd vrij doorsnee was. Toch bevatte de inhoud van het experiment iets geweldigs, iets dat uitdaagde. Iets wat er voor zorgde dat de leerlingen mee wilden doen en iets wat een verhaal zou opleveren dat voor eeuwig in de geschiedenisboeken gegrift zou staan.

    En dat verhaal ging zo...

    De Newton Universiteit had een prijs gewonnen. De prijs was een tijdreis de geschiedenis in van de Franse Revolutie. De leerlingen zouden de kans krijgen om de plek van hun favoriete politicus uit de geschiedenis, of held uit de geschiedenis, in te nemen. De leerlingen zouden met een perfecte strategie - die zij zelf moesten bedenken - en de plek van hun politicus/held een manier moeten vinden om de Franse Revolutie te winnen. Ze moesten dit ook nog overleven. Slaagden ze hier niet in, werd de tijd terug gedraaid en hun geheugen gewist. Dit alles om de perfecte strategie op een afstandje te houden tot groot leedvermaak van elke strategist en wetenschapper. Waren ze de wetenschappers, en daarmee ook de Franse Revolutie, te slim af dan zouden ze terug mogen naar het heden. Hier zou een grote geldprijs op hen wachten en een plek in het grote geschiedenisboek van de wereld.



    De regels:
    Deze moet je opvolgen om deel te nemen aan de rpg en mee te blijven doen.
    De regels lijken misschien veel, maar het is niet bedoelt om je af te schrikken.

    - Maximaal twee rollen per account (Dit om verwaarlozing te voorkomen)
    - Het minimaal aantal woorden van deze rpg is 200. (Onder een *spoiler zal ik tips neerzetten om je te helpen om die 200 woorden te halen)
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's (Geen perfecte karakters en dat spreekt voor zich)
    - Alleen je eigen personage besturen (Niet die van de ander!)
    - Dit rollentopic zal zolang openblijven als nodig is en ik zal echt niet moeilijk doen als je wat langer nodig hebt om je personage af te maken. (Laat dit echter niet te lang duren, om te voorkomen dat de rpg doodgaat voordat 'ie überhaupt begint)
    - Denk goed na voordat je meedoet (Als je snel afhaakt kan je beter niet meedoen)
    - Probeer je karakter/personage zo uitgebreid mogelijk te maken, oneliner personages worden niet goedgekeurd
    - Geef naamwijzigingen door!
    - Alleen ik open de topics, tenzij ik daar een ander voor vraag
    - Aantal mannen en vrouwen gelijk houden a.u.b.
    - 16+ mag, maar het moet onder een spoiler

    * Hier wat tips om langere posts te kunnen schrijven:
    1. Jouw personage is niet de enige op de wereld. Verzin andere personen, die niet per se door anderen worden gespeeld. Je kan ze tegen jouw personage op laten botsen, zorgen dat ze jouw personage de weg vragen, lastig vallen en ga zo maar door. Ze hoeven niet eens per se in contact te komen, alleen kijken is al goed. Hé, die gozer kon wel heel goed skaten en goh, wat had zij een leuk rokje aan!

    2. Gebruik de zintuigen. Wat ruikt hij lekker.. Wat ziet hij er knap uit in dat blauwe shirt en die versleten jeans en en en.. Niet alleen personages, ook waar ze zich bevinden. Kamers met hun versleten planken op de vloer en stoffige hoekjes, parkjes met versleten plekken in het gras en bomen waarvan de bladeren eraf vallen.

    3. 'Herhaal' dingen die de andere persoon hadden gedaan of gezegd, zo blijft het verhaal overigens ook logisch. Voorbeeldje:
    Leah: "Ik moet even naar de WC, ben zo terug," zei ze en vertrok richting de toiletten etc. etc.
    Tristan: Ze zei dat ze naar het toilet moest en hij keek haar na, om vervolgens weer dit en dat...
    Op deze manier blijft het verhaal logisch en herhaal je op een niet onprettige manier.

    4. Haal oude herinneringen op. Als je personage bijvoorbeeld in de bioscoop zit met iemand kan je schrijven dat het hem of haar deed denken aan die keer dat ze met hem weg was en dat er toen dat gebeurde..

    5. Je personage heeft een mening, vergeet dat niet en maak er gebruik van! De jongen was wel oké gekleed, maar het was niet echt haar smaak, ze hield meer van ... Het hoeft overigens niet altijd positief te zijn, je personage mag best kieskeurig zijn.

    6. Onderneem actie! Blijf niet op één plaats hangen en beeld je in wat jij zou doen in zo'n situatie. Wees niet bang je personage de ander mee te laten sleuren, als hij of zij het anders wilt, laat ie dat wel merken.

    7.Laat hem of haar denken, deze gedachtes mogen ook uitwaken, in het echt gebeurd het ook wel eens dat je plots aan het dagdromen bent en realiseert dat er iemand tegen je aan zat te praten. Oh sorry, wat zei je?
    Wat voelt je personage? Is hij of zij blij, moe, opgewerkt, verliefd, verdrietig.. Beschrijf natuurlijk ook waarom, of ze het ook laten merken aan de andere personages en zo kan de rest er ook makkelijker op doorgaan.

    8. Vertel wat meer over je personage zelf. Eigenlijk moest ze koken, maar ze had vrij weinig zin.. Ze was inderdaad behoorlijk lui en dat gaf ze dan ook eerlijk toe. Haar moeder had er vaak over gezeurd, maar ze was nou eenmaal zoals ze was en ze ging niet veranderen. Zwijgend draaide ze een lok haar rond haar vinger en na een poosje stond ze dan met veel tegenzin op om te beginnen.

    9. Omschrijf de omgeving waar een personage zich in bevind en wat het met het personage doet.

    10. Doe je best! Denk niet: Oh, ik heb genoeg, laat maar zitten.
    Of als het je écht niet lukt door gebrek aan inspiratie, meld het dan aan de ander! Dan kom je er samen vast uit.
    Desnoods stuur je jouw personage ook op een ander af: "Hé, daar heb je Lisa! Kom Mike!" zei ze enthousiast toen ze haar vriendin zag, ze pakte de hand van Mike en sleurde hem haast mee om haar vriendin te begroeten.


    *Klik hier voor een lijst die je inspiratie kan bieden bij het aanmaken van een personage.

    Lijstje dat ingevuld moet worden:
    - Naam:
    - Leeftijd: (Minimaal 18 maximaal 25)
    - Geslacht:
    - Uiterlijk mét foto: (Niet iedereen is perfect) (Bedenk ook dat deze rpg zich vooral gaat richten op de Franse Revolutie, probeer dus een uiterlijk te vinden dat daarbij past)
    - Innerlijk: (Probeer te varïeren. Niet iedereen is bitchy en/of lief.)
    - Geschiedenis: (Vertel wat over het verleden van je personage)
    - Extra: (Eventueel extra dingen over je personage, hieronder kunnen vallen: fobiën, huisdieren etc.)

    De lijst met rollen:
    Giselle Dumont - Roku - pagina 2
    Nathalia Fayette Chevalier - Miserables - pagina 1 (Weg van 22 april tot 24 april)
    Alicia Mcgowan - Armastus - pagina 3
    Kaela Benson - Dreamlight - pagina 6
    Claire Adalicia Ines - Katherine160 - pagina 3
    Hanna Sophia Jones - xLenox - pagina 6
    Lucia Arya Walker - Melissandre - pagina 7
    Cesare Harcourt Chevalier - Miserables - pagina 1
    Luca Sawyer - Flitwick - pagina 5 (Op vakantie vanaf donderdag 24 april)
    Dennis Thompson - Rhyme - pagina 6
    Mitchell Jake McAdams - Adamlicious - pagina 3
    Pierré Ines - Katherine160 - pagina 5

    Speeltopics: 1
    Praattopic: 1

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 19:50 ]


    26 - 02 - '16

    Katherine160 schreef:
    Er bij


    Prima (:

    Ik zal het erbij zetten


    26 - 02 - '16

    Mijn vingers zijn pijnlijk, maar mijn personage is dan (voorlopig) toch bijna klaar! ik ga hem waarschijnlijk nog wel meer aanpassen, maar ik moet alleen nog even de laatste puntjes op de i zetten. Hopelijk is hij een beetje oké.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik ben benieuwd (:


    26 - 02 - '16

    Iemand tips waar ik goede plaatjes kan vinden van renaissance-ish meisjes? 'Cos I can't even.


    how dare you speak of grace

    Melissandre schreef:
    Iemand tips waar ik goede plaatjes kan vinden van renaissance-ish meisjes? 'Cos I can't even.


    Google eens op costume drama. Zoek naar kostuumdrama films en pak dan plaatjes van de cast.


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    (...)

    Google eens op costume drama. Zoek naar kostuumdrama films en pak dan plaatjes van de cast.


    fanks m8


    how dare you speak of grace

    - Naam: Luca Sawyer

    - Leeftijd: Negentien.

    - Geslacht: Mannelijk

    - Uiterlijk mét foto:




    Luca heeft donkerbruin, halflang haar dat reikt tot zijn schouders. Zijn ogen zijn donkerbruin, bijna zwart, en sprankelen meestal uitdagend. Hij heeft een stoppelig baardje, omdat hij eigenlijk nog niet weet of hij nou een baard wil of niet. Hij zorgt er altijd voor dat hij er goed uitziet. Hij is opgevoed door alleen zijn vader, iemand die er zelf altijd netjes uitzag. Maar Luca houdt van zijn wat lange haar, ook al kan hij het niet laten om voor hij mensen ontmoet even te kijken of hij er goed bij loopt.

    Zijn kleding kiest hij kieskeurig uit en omdat hij veel vecht is dit meestal een vechttenue, hij kiest het altijd uit op ‘hoe handig is het’. Hoewel hij er natuurlijk ook goed moet uitzien voor de meisjes. Met zijn gespierde, 1.83 m lange lichaam gaat dat meestal wel goed, ook door zijn egale huid en strakke rij tanden. Het enige waar hij geïrriteerd door is, is zijn neus. Die vindt hij te groot. Ook is hij niet zo blij met de kuiltjes in zijn wangen die hij krijgt als hij lacht. Maar dit zal hem er niet van weerhouden veel te lachen als hij de kans krijgt.

    - Innerlijk: Hij weet wanneer hij serieus moet zijn, en is dan ook serieus. Hij neemt graag de leiding en kan dan nogal dirigerend overkomen. Soms heeft hij dat zelf niet eens door. Maar eigenlijk is Luca niet zo’n serieus persoon. Hij is een grappenmaker, altijd in voor een geintje en vanaf de eerste dagen in zijn wieg was het al het meest avontuurlijke persoon dat je je kan voorstellen. Hij wil alles uitproberen en doen. Hierdoor kan hij zichzelf behoorlijk in de nesten werken en hij heeft ook al vaak straf gekregen van geïrriteerde volwassenen die hem schreeuwend achterna kwamen als Luca weer eens in hun appelboom was geklommen. Eigenlijk is hij nog steeds zo avontuurlijk. Moet er iets gebeuren? Is het gevaarlijk? Hij gaat er voor.
    Van niks doen wordt hij chagrijnig en vervelend en gaat hij zelf op zoek naar iets om te doen. Mensen mogen hem meestal wel, behalve dan de volwassenen die een trauma hebben overgehouden aan de jonge rebel.
    Verder is Luca een goede prater; zijn woordenschat reikt ver.
    Dit heeft hij ontwikkelt door zichzelf uit de problemen te moeten praten, omdat op een gegeven moment zijn vader er genoeg van had zijn zoon de hele tijd de hand boven het hoofd te houden. Daardoor begon hij zelf smoezen te verzinnen en te bedenken wat hij zou moeten zeggen als dit of als dat… Dit heeft hem natuurlijk een rijke overvloed aan mensenkennis geschonken, iets wat nog wel eens van pas kan komen. Je zou denken dat Luca een jongen is de ’s avonds nog veel over de straten slentert en sigaretten rookt, drinkt en losgaat in kroegen, maar dit leven is niks voor hem. Roken vindt hij vreselijk, alcohol gaat er bij hem niet in en het uitgaansleven is ook niet voor hem weggelegd.
    Hij is al vroeg naar de manege vlak bij zijn huis gegaan en zijn vader heeft hem uiteindelijk op paardrijden gedaan (zie Luca’s geschiedenis).
    Omdat hij zo’n goede prater is en altijd geïnteresseerd is geweest in geschiedenis, is Luca door zijn vader naar deze school gestuurd. Dit vond hij zelf fantastisch, een nieuwe uitdaging lag voor hem open. Hij is enigskind en zijn vader heeft hem thuis lesgegeven, en moest daarom even wennen aan het veel in de buurt zijn van andere leeftijdsgenoten, maar hij vindt het ook leuk om een beetje met anderen te zijn. Het tijdreizen heeft hem altijd al gefascineerd, en hij was ook erg opgewonden toen hij hoorde dat er een kans was om zelf een mee te maken.

    - Geschiedenis: (sommige dingen zijn al gezegd, maar ik zet ze even allemaal bij elkaar hier). Luca is, omdat zijn moeder stierf toen hij werd geboren, alleen opgevoed door zijn vader. Hij heeft nooit ruzie met de rustige man gehad, die Luca heeft opgevoed op zijn eigen, excentrieke manier.
    Als Luca iets niet durfde of niet durfde te zeggen, heeft hij hem aangespoord en een standje gegeven. Nooit heeft hij hem gestraft om iets wat hij wél deed. Het liefst wilde hij dat zijn zoon vrij was en vrolijk, omdat hij, opgevoed in een streng weeshuis, deze vrijheid nooit heeft gehad, wilde hij het totaal anders aanpakken. Sommige mensen verklaarden hem voor gek, maar hij heeft het volgehouden. Luca was dus veel alleen. Zijn vader moest ook werken, iets wat hij zelf wel erg vond maar Luca kon zich makkelijk vermaken.
    Al snel ontdekte hij de plekken rond zijn huis. Een bos waar hij altijd wel iets te doen vond, de grote villa’s waar het altijd leuk was om stiekem de tuin in te glippen, en natuurlijk de manege. Daar was hij het graagst. Hij kon uren kijken naar de paarden die over het gras gallopeerden met soms wel en soms niet een ruiter op zijn rug. Plagend was hij wel ‘het paardenmeisje’ genoemd door de stalknechten. Zo erg was hij nou ook weer niet. Hij wilde zo graag paardrijden, dat zijn vader het goed vond en overlegde met de baas van de manege, een goede vriend, en Luca kon paardrijden. Hij doet het nu nog steeds, maar meer omdat hij zich in het verleden waant als hij in volle vaart op zijn zwarte paard door het bos vliegt. Naast paardrijden vond Luca het ook leuk om andere sporten te doen. Hierdoor is hij licht gespierd, en dan met name zijn armen. (Later heeft hij dit natuurlijk ook gedaan voor de dames, maar dat terzijde) Luca is dus graag buiten, weer of geen weer. Binnen kan hij zichzelf ook prima vermaken met van alles, maar zodra hij de kans krijgt, is hij buiten. Zijn vader heeft hem lesgegeven thuis, dus Luca is nooit naar een basisschool geweest.
    Dit is apart en opvallend, maar omdat Luca niet anders gewend was, was dit nooit een probleem voor hem. Ze konden zelf een beetje hun eigen tijd indelen en bedenken wat ze wel en niet deden. Luca is hierdoor niet dommer of slimmer dan andere mensen, ondanks dat hij anders les heeft gehad. Zijn vader liet hem nooit sommen maken of taallessen overschrijven, hij bracht het gewoon meteen in praktijk en legde vaak verbanden met de natuur en dingen om Luca heen.
    Zijn opvoeding kan dan wel vreemd en apart zijn geweest, Luca is geen buitenbeentje en kan snel vrienden maken. De weinige kinderen in zijn buurt trokken vaak met hem op omdat hij altijd wel wat wist te verzinnen. Ook nu hij ouder is merkt hij dat het makkelijk gaat om met jongens en meisjes om te gaan.

    - Extra: Door zijn nogal avontuurlijke ritten door de bossen en paardrijwedstrijden over de wegen, heeft hij hier en daar littekens zitten. Als men er naar vraagt, kan hij nog wel eens een stoer verhaal opdissen.

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 16:44 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Mooi uitgebreid beschreven! Petje af!


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    Mooi uitgebreid beschreven! Petje af!

    Dankje, ik dacht, ik gooi het er eens uit (: Haha, meestal zijn mijn personages niet zo erg uitgebreid.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Sinistra schreef:
    (...)
    Dankje, ik dacht, ik gooi het er eens uit (: Haha, meestal zijn mijn personages niet zo erg uitgebreid.


    Ik heb soms zo ook mijn momenten. De ene keer gaat het gewoon makkelijker dan de andere keer (:


    26 - 02 - '16

    Ik heb even nog wat extra tips aan de beginpost toegevoegd, voor het geval mensen dat nog handig vinden.


    26 - 02 - '16

    -naam: pierré ines
    -leeftijd: 19
    -geslacht: man
    -uiterlijk:


    Pierré heeft een warme bruine haarkleur. Zijn ogen hebben de zelfde tint. Hij draagt meestal een pak of een los overhemd. Hij draagt geen pruiken 'die dingen zijn afzichtelijk en kriebelen enorm' zegt hij zelf. Zijn haar zot altijd in een nette scheiding. Sommige denken dat hij heel eidel is om zijn haar maar in werkelijkheid zou hij het het gewoon los hebben. De bouw van Pierré's lichaam is erg gespierd. Hij rent vaak en doet aan polo.
    -innerlijk: standvastig en erg rustig. De meeste mensen vinden vreemd of geheimzinnig. Pierré heeft ook de soms irritante eigenschap om alles te weten te moeten komen. Ook is hij niet bang voor een gevecht, Al hoewel dit niet vaak voorkomt. je Pierré dan ook niet boos maken. Hij raakt snel geïrriteerd aan mensen en wil graag zijn eigen ding doen. Al verstoor je dit heb je een probleem. Ook praat hij niet graag over zijn verleden en familie. Hij is net zoals zijn tweeling zus erg gevoelig als iemand daar over begint. Ook heeft hij net als zijn twin muren om zich heen en ook hij neemt niet snel iemand in vertrouwen. Pierré kan erg fel over komen en ook zo reageren. Hij 1,66 meter lang.
    -geschiedenis: na zijn geboorte is Pierré in een mandje voor iemands deur gelegd en dit werden zijn pleegouders. Zijn pleegouders behandelden hem alsof hij hun zoon was. Ook al was Pierré gelukkig hij had altijd het gevoel alsof er iets misten in zijn leven. Hij wist niet wat en waarom hij dit gevoel had. Toen Pierré 9 was overleden zijn pleegouders door een auto-ongeluk. Hij overleefde het ongeluk al weet niemand waarom en hoe. Hij is toen terug gegaan naar het huis van zijn pleegouders. Hij heeft daar alle nodige spullen en het geld dat hij ge-erft had gepakt en is toen op doorreis gegaan naar de grote stad. In de hoop dat hij daar werk zou vinden. Hij vond uiteindelijk werk als butler bij een rijke familie. Door die familie werd hij later ook weer geadopteerd en zij zorgde er voor dat hij naar school kon/kan
    -extra: Pierré en Claire zijn een tweeling alleen dit weten ze nog niet. Ze ontmoeten elkaar op school en worden beste vrienden.

    Ik hoop dat dit goed is?^^

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 15:57 ]

    Je hebt dan natuurlijk een naam uit het heden (bv Ann) maar moet je dan in de Rennecance tijd de naam over nemen van de held/politicus van dat personage?? Of hou je dan ook gewoon de naam Ann??

    srry als mn vraag een beetje onduidelijk is..

    xoxo


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    xLenox schreef:
    Je hebt dan natuurlijk een naam uit het heden (bv Ann) maar moet je dan in de Rennecance tijd de naam over nemen van de held/politicus van dat personage?? Of hou je dan ook gewoon de naam Ann??

    srry als mn vraag een beetje onduidelijk is..

    xoxo


    Je houdt gewoon de naam van je personage.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Miserables schreef:
    (...)

    Je houdt gewoon de naam van je personage.


    Oke dankjewel ^^


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.