• Hoi Q'ers (: Al een tijdje zit ik met een RPG-idee in mijn hoofd, maar het wil nog niet helemaal rond, heb ik het gevoel. Ik blijf op dingen stuiten die mij er weer van weerhouden door te gaan met uitwerken. Nu wil ik toch maar eerst even kijken of er überhaupt mensen zijn die geïnteresseerd zijn in dit idee. Ik heb het er met WillNotLearn/Ellie over gehad en zij bleek er ook al wel over nagedacht te hebben, maar we hadden beide het idee dat het niet zou kunnen lopen/werken of dat het snel dood zou gaan. Toch wil ik het voorleggen, omdat er misschien wel mensen zijn die oplossingen hebben of geen problemen zien.
    Anyways, het is handig voor deze RPG om Supernatural te kennen maar volgens mij zijn er veel van jullie die dat kennen, as far as I'm concerned. Een Supernatural RPG lijkt mij al tijden heel vet, maar brengt ook wel veel problemen, omdat spn een duidelijk soort verhaallijn heeft. Nu bedacht ik me dit, samen met wat hulp van internet en Ellie:

    Vijf jaar lang zijn Sam en Dean gestopt met jagen. Ze wonen in Bobby's huis (of Bobby dood of levend is moet nog besloten), maar ze weten dat het kwaad nog lang niet is bestreden en het vuur vanbinnen is bij beiden nog niet gedoofd. Dean haalt Sam over om hunters te gaan werven, ervaren en onervaren, om met een sterke groep hunters verder te gaan met jagen. Ze zullen dan de hunters (vooral de onervaren) trainen zodat ze sterk(er) worden voordat ze daadwerkelijk op jacht gaan. Sam denkt wel dat er een probleem zit in het feit dat de meeste mensen gewoon een rustig leven willen leiden en daarom geen zin hebben in hun leven op het spel zetten (dit zou kunnen verklaren dat er weinig hunters zijn, mochten er maar een paar mensen in deze RPG willen deelnemen).
    Sam en Dean vinden een plaats waar iedereen kan verblijven (of Bobby meekomt ligt dus aan of hij dood is of niet). Mensen die hunters willen worden, of die het al zijn en willen helpen, komen hier bijeen en de Winchesters kunnen hun plan gaan uitvoeren, of in ieder geval; het proberen. Hulp komt uit een onverwachte hoek als Castiel opduikt, aangeeft dat de Winchesters goed bezig zijn en besluit bij hen te blijven.

    De rpg'ers zijn dus Winchesters, Castiel, Bobby eventueel, en het grootste deel hunters, ervaren of onervaren mag je zelf kiezen, maar het moet een beetje in balans blijven.
    (Ik wil hierbij aangeven dat Dean en Cas al geclaimd zijn door mij en Ellie, maar de RPG gaat echt niet alleen om hen draaien! Het gaat net zo goed over de zelfbedachte hunters als over de al bestaande personages, don't worry!)
    Men kan zich dus aanmelden in deze 'opleiding'/training (ik weet even geen goed woord, excuse me for that). Dit kan in je eentje zijn, maar je kan ook in duo's komen (als je dat doet is het logisch al een beetje ervaren hunters te hebben). Overleg dan met een andere RPG'er wie bij wie hoort. Bedenk wel dat in de RPG iedereen met iedereen omgaat. Trek niet alleen op met één persoon, maar probeer de interacties zo breed mogelijk te maken. Dit helpt al een stuk met het voorkomen van het doodlopen van de RPG. Houd het (voorzover dat mogelijk is bij een spn rpg) realistisch, dus ga niet na één pagina oneindige liefde verklaren aan een ander, of iets dergelijks. Het is niet heel erg als je onervaren bent, maar weet wel dat er sowieso een woordenlimiet komt en dat je dus geen oneliners kan gaan schrijven. We willen dus het liefst lange posts met een beetje inhoud, als het kan. Ik zal, mocht daar vraag naar zijn, wat tips opzoeken of maken over hoe dat te doen.

    We zijn echter bang dat het snel doodloopt, omdat er misschien snel duo's ontstaan. Daarom willen we ook zorgen dat, mochten we zover komen dat mensen écht gaan jagen, dit in groepjes gebeurt en niet met alleen in duo's. Mocht hier nog meer oplossingen voor zijn, graag (;
    Meld je als je hier graag aan mee wil doen en/of ideeën hebt. We willen dit erg graag verwezenlijken omdat we er ook een heel leuke RPG in zien en we al tijden zitten te broeden op iets wat hier op lijkt.

    Poll

    [ bericht aangepast op 26 feb 2015 - 13:55 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik zou sowieso mee willen doen^^.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Philia schreef:
    Ik zou sowieso mee willen doen^^.


    Yess sowieso al 1 :Y)


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Even een poll gemaakt (:


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Ik zou meedoen ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik twijfel of ik zal meedoen, maar ik ga het alvast volgen. Ik ben dol op Supernatural !


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Twijfel, maar dat is alleen omdat ik weinig tijd heb, verder vind ik het een awesome idee ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Philia schreef:
    Ik zou sowieso mee willen doen^^.


    El Diablo.

    Yay! Ga zo door mensen (: Ik ben trouwens bezig met een overzicht van alle ghosts and beasts and how to kill them, die zal ik in de speel/praattopics plaatsen eer we zover zijn.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    SiriuslyBlack schreef:
    Yay! Ga zo door mensen (: Ik ben trouwens bezig met een overzicht van alle ghosts and beasts and how to kill them, die zal ik in de speel/praattopics plaatsen eer we zover zijn.


    Is het heel vreselijk dat ik het grootste gedeelte daarvan uit mijn hoofd ken :').


    We've lived in the shadows for far too long.

    Philia schreef:
    (...)

    Is het heel vreselijk dat ik het grootste gedeelte daarvan uit mijn hoofd ken :').


    Misschien, maar ik heb dat ook (A) Ik ga gewoon een lijst af, schrijf dingen op en controleer als ik het niet helemaal zeker weet. Maar het meeste is gewoon uit m'n hoofd, oeps...

    EDIT: ben al best ver, maar misschien is dit makkelijker.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2015 - 14:35 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Omg, vet idee! (:

    Dit zou een geweldige comeback voor mij zijn voor RPG's, awesome idee. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik natuurlijk sowieso :Y)


    Don't be like the rest of them, darling

    Hij staat online!


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel