• Finley’s Institute. Een plek waar leugens de hoofdrol spelen. Een plek zonder uitweg. Een plek waar niets is wat het lijkt. Generaties na generaties wordt de instelling uit handen gegeven. Van vader op zoon of in dit geval van vader op twee zoons en één dochter. Dit keer is er geen ontsnappen meer aan. Alles is strenger dan ooit te voren. Bewakers luren om de hoeken en verplegers staan te popelen om hun patiënten te verzorgen. Alles wordt ingezet om het beeld zo echt mogelijk te maken. Maar echter weet de buitenwereld niet wat er werkelijk achter deze vuile witte muren plaats vind. Komt de buitenwereld het ooit te weten?

    Al jarenlang is Finley’s Institute een dekmantel voor de prostitutie-wereld. Vaders en moeders brengen hun zoons of dochters naar deze welberuchte instelling in de hoop dat zij hen kunnen genezen van hun mentale ziektes. De drie familieleden struimen samen met de hulp van een dokter heel Australië af, op zoek naar instabiele mensen, om zo de ouders van het kind te overtuigen van hun ziekte. Deze ziektes zijn duidelijk vals en bovendien zijn hun kinderen gezonder dan ooit.
    Af en toe ontvoeren ze ook een drugsverslaafde, iemand die platgespoten is door de drugs en waarvan het leven aan een zijden draadje hangt. Deze hebben immers geen familie. Er zal niemand zijn die voor hen zal vechten waardoor de hoop op een ontsnapping helemaal verdwijnt.
    Maar wat als deze instelling niet is wat ze lijkt? Zullen de slachtoffers samen ontsnappen? Of zullen ze eerder elkaar in de haren vliegen om zo in gunst te komen van één van de drie familieleden? Zullen de bewakers of de verpleegsters in opstand komen? En zijn de drie familieleden echt wel zeker van hun rol in de instelling?


    Rollen:
    Drie familieleden:
    Landon Zachary Finley - Verde
    Walsh Dexter Finley - Bourne
    Riley Linn Finley - Amarela

    Bewakers:
    Ethan Kennedy - Cashby
    -

    Verplegers:
    John Hurley - Offing
    Arya Noah Hunter - Valryian

    Prostituees:
    Gereserveerd door Amarela
    Sterling "Steelo" Sebastian Rutherford - Dumbledore
    Alvera Varinia Fuensanta - Caelia
    Asmara Bhatnagar - Valerious
    -
    -

    Regels:
    - Maximaal twee personages per persoon!
    - Minimaal 300 woorden per post. Gebruik omgevingen, gedachten, etc.
    - De naam van je personage vermelden boven de post.
    - 16+ en al het bijbehorende is toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage.
    - Geen Mary Sues of Gary Stus
    - OOC tussen haakjes of in het praattopic.
    - Reserveringen blijven 48 uur staan. Anders vervallen ze, mits een goede reden.
    - Je personage kan niet opeens dood gaan.
    - Graag mensen die niet al na één dag stoppen.
    - Houd rekening tijdens het posten met andere, het is niet de bedoeling dat het een sneltrein wordt!
    - Enkel Caelia, Author of Anakin openen het topic tenzij je toestemming hebt.

    Dit idee is gebaseerd op de film Sucker Punch.
    Have fun! c:


    Het is maandagochtend, half 9. Sommigen zijn al wakker en anderen liggen nog te slapen. Alle prostituees/werknemers/familieleden worden om negen uur stipt in de woonkamer verwacht om de taken van de hele week te bespreken. Nadat ze dit hebben gedaan, zullen ze ontbijten om daarna allemaal aan het werk te gaan. De taken zijn gedrukt op een lijst die aan de muur hangt. Iedereen mag zijn of haar taken zelf verzinnen.



    [ bericht aangepast op 17 juni 2014 - 18:18 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    John Hurley
    The Good Doctor
    †††


    Maandagochtend.
    07.00.


    Hij was altijd al een ochtendpersoon geweest, iets dat van zijn vader kwam, wist hij. Wanneer het namelijk op zijn moeder aankwam, dwaalde ze gehele nachten door het huis en God mag weten wat ze dan allemaal deed. Laat staan als ze uiteindelijk besloten had zich naar buiten te begeven, wat zowat niet op een zonneklare dag was, maar rond een uur of tien ’s avonds. Voor hoelang hij het zich al kan herinneren was dit het geval, alhoewel zijn moeder niet altijd zo’n feeks was geweest. Vroeger wenste hij zowat elke dag als avond dat zijn moeder terug de lieftallige ouder zal worden die ze ooit was, alleen hij leerde ermee leven dat dit nooit ofte nimmer meer zou gebeuren. Ze was nu eenmaal drastisch verandert en terug in de tijd konden ze niet meer, dat wilde Johnny ook absoluut niet. Hij was zelfs nog altijd dankbaar voor de dag dat hij Riley tegen was gekomen, hoewel het niet bepaald een gunstige situatie voor haar was geweest.
          Met een diepe zucht stapte hij zijn bed uit en liep op blote voeten de badkamer in, wat ervoor zorgde dat de koude zijn voeten doordrongen tot zijn botten. Een rilling gleed er over zijn ruggenwervel heen, tegelijkertijd dat hij zijn witte shirt, welke hij gebruikte om in te slapen, over zijn hoofd trok. Hij gooide het op zijn bed, friste zichzelf op door een haastige douche te nemen en droogde zichzelf vervolgens hardhandig, maar zorgvuldig af. Door de wijze waarop hij het deed, zorgde het voor enkele rode plekken op zijn lichtgekleurde huid. Er aandacht aan besteden deed hij echter niet, Johnny wilde zich zo snel mogelijk naar de woonkamer begeven. Dan zouden ze immers de planning te weten komen voor de week, en hij loog er niet om – hij had best trek momenteel. Snel trok hij de ondergoed en schone, nette kleding aan die hij de avond van tevoren al klaar had gelegd. De witte, zuivere kleur van de doktersjas die hij aanhad getrokken, vond hij elke keer weer fijn om aan te hebben. Het zwart in een outfit, daar kon hij pas niet tegen – dat liet hem direct terug denken aan zijn moeder, die hij liever had willen vergeten. De wonden op zijn borstkas en schouders brandden alleen al bij het feit dat hij aan de heks dacht. Toch opende hij de gordijnen met een smal glimlachje op zijn lippen, wat ervoor zorgde dat de zon direct fel in zijn gezicht scheen.
          Het was al acht uur geweest, hij was alsnog op tijd. Het enige wat hij nog deed voor hij de ruimte verliet, was zijn bed opmaken en zijn schoenen aandoen om vervolgens zijn deur op slot te doen en weg te benen. Op weg naar de woonkamer begroette hij de mensen die hij tegenkwam netjes, hoewel hij ze niet aansprak bij hun voornaam, maar met “Miss” en “Mister”, waarna de achternaam volgde. Eenmaal in de woonkamer gekomen, merkte hij op dat het leeg was – op één persoon na. De vrouw die zoveel op verpleegster Jackson leek, zowel qua innerlijk als uiterlijk – oftewel, degene die in zijn fantasieën voorkwam. Ze had plaatsgenomen in de fauteuil die er stond, het zorgde voor een drang die hij weg moest drukken. Johnny kon er niets aan helpen, het leek immers (nogmaals) veel op een stukje uit het boek waar hij momenteel uit las. Arya had haar been op een vrouwelijke manier charmant over de ander geslagen, wat haar een aanlokkelijke houding gaf. Zijn ogen gleden hier met een snelle blik overheen om er zeker van te zijn dat dit geen seksuele illusie was.
          ‘Eh. . .’ Hij schraapte zijn keel en wendde zijn blik af, eerst niet wetende wat te zeggen. ‘Goedemorgen, miss Hunter,’ begroette hij haar vervolgens, waarbij hij met een klein glimlachje haar kant weer uit durfde te blikken. Zijn vingers vonden een weg naar de kraag van zijn blouse, die opeens strak bij zijn keel scheen te zitten, waardoor hij het was losser probeerde te maken. Een knoop openen deed hij echter niet, dat was niet gepast en daarbij wilde hij niet dat iemand een stuk van zijn bovenlichaam zou bemerken. Johnny stapte enkele stappen de woonruimte in, maar hoewel er meer dan genoeg plaats was, bleef hij staan. ‘Hoe heeft u geslapen?’ De man had haar, net zoals elke andere werknemer, steeds op een formele manier aangesproken. Het kwam dan ook weinig voor dat hij informeel sprak, dat was enkel zo tegen Riley en enkelen van de bewoners.

    [ bericht aangepast op 25 april 2014 - 23:23 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Walsh Dexter Finley

    Ik rol met mijn ogen als er niet meteen reactie komt. Typisch Landon, die was soms zo lui, niet dat ik altijd stond te springen, maar ik was meestal wel op tijd. En ik wist dat hij de deur op slot deed, dus ik ging geen moeite doen om die neer te halen, zo sterk was ik niet. En niemand van de rest stond te springen om die deur voor mij te openen. Ik hoor beweging achter de deur en een grijns trekt over mijn gezicht, ze waren op z'n minst al wakker! De grijns vertrok echter tot een grimas toen Landon zijn bek opentrok. “Ga maar al vast naar de woonkamer, Walshie. De grote mensen zijn even bezig.” zei hij. En ja, dat raakt mijn ego. Ik wist van mezelf dat ik een groot ego had. En zelfs al zou ik het vergeten, dan zou ik er wel attent op gemaakt worden. Ik kon het niet laten om een schertsende opmerking op terug te kaatsen. "Landy, ik ben 22, ik ben dus evengoed volwassen als jij. En ik wilde die 'grote mensen' er even op attent maken dat het half negen is en ze een half uur hebben oom zich klaar te maken om aan de rest te vertonen. En zeker jij Landy, je hebt zeker een uur nodig voor die spiegel. en je weet hoezeer ik het haat als mensen te laat komen." zeg ik terwijl ik een van de messen uit de schede haal. Ik loop een paar passen achteruit. Dichter naar de muur toe, maar er net niet tegen zodat ik kracht achter mijn worp kon zetten. Ik zette een voet naar achteren en gooide vervolgens, zo hard mogelijk, het mes op een plek in de deur. Het ding kwam met een luide 'Tok' in de deur vast te zitten. Met een zelfingenomen snuif trek ik het mes uit de deur en speel ermee in mijn handen tot ik er genoeg van krijg en ik het wapen weer achter mijn broeksband stop. Dan komt Asmara voorbij die me een knikje schenkt en dan snel wil verder lopen. "He jij!" roep ik naar haar. "Wacht even, ik wandel even met je mee naar de woonkamer." Ik trek een kort sprintje en sta in een mum van tijd naast haar.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Alevera Varinia Fuensanta – Prostituee

    'Ga maar alvast naar de woonkamer, Walshie. De grote mensen zijn even bezig,' klonk Landon zijn schorre stem. De geamuseerde toon die er in weerklonk, samen met de woorden die hij had gezegd, zorgde ervoor dat ik onder de dekens mijn hand voor de mond sloeg en zacht proestend begon te lachen. Deze zet was voor de grote broer en ik kon nu alleen maar hopen dat Walshie er geen reden van maakte om een discussie te beginnen door de deur heen. Ik had al vaker het gekibbel tussen de drie mee gemaakt en sommige opmerkingen waren geweldig, maar sommige ook helemaal niet en konden dan ook vaak uitlopen op een pittige discussie. Zo een waar je als lager staand persoon liever niet tussen wilde staan. Wanneer Landon zich ook onder de dekens begeeft en hij een brede lach op zijn lippen heeft liggen, kijk ik hem recht aan en laat een triomfantelijke grijns op mijn gezicht verschijnen. 'Luister maar niet naar dat broertje van me. Jij bent de enige die in mijn bed mag, Joya,' sprak hij en wikkelde een pluk van mijn haren rondom zijn vinger, waarna hij een vlugge kus op mijn schouder drukte die me een korte lading aan kippevel veroorzaakte. 'Je ziet er trouwens weer prachtig uit. Zoals altijd natuurlijk..' vervolgde hij en plaatse dit keer een kus op mijn lippen, die ik zonder enige aarzeling beantwoorde.
    'Ik was niet van plan om naar hem te luisteren,' bracht ik uit en onderdrukte een nieuwe gaap terwijl Landon het bed uit stapte en ik probeerde zo onschuldig mogelijk te kijken na mijn woorden. Dat ik het niet van plan was, wilde niet zeggen dat ik het bij voorbaat al niet deed. Ik wist precies wanneer ik het kon maken om te doen alsof Walsh lucht was en niks tegen me had gezegd, of wanneer ik het juist niet kon maken en beter ervoor kon zorgen dat ik rap deed wat hij me opdroeg. Als het me echt te ver ging deed ik mijn beklag later wel bij Landon. Al was dat iets wat ik pas enkele keren had gedaan. Het zat niet in mijn karakter iemand te gaan 'verraden' als het me tegen zat, vooral niet omdat ik heel goed wist dat hij het niet op prijs stelde als andere de baas over me gingen spelen. Daarbij wist ik ook heel goed dat ik de enige was die in Landon zijn bed mocht komen, maar ondanks dat bleef het irriteren als iemand zo'n opmerking maakte. Het waren gewoon geen leuke dingen om te horen. Tenslotte was ik niet de enige geweest die hier had gelegen, en was die persoon ook nog eens iemand waar ik naar zeggen heel erg veel op leek. Één van de redenen waarom ik me in dit bed bevond. Het was iemand geweest waar hij verliefd op was geweest, iemand waar hij toekomst plannen mee had gemaakt en die uiteindelijk op een bedroevende manier om het leven was gekomen. Een rilling gleed door me heen waarop ik die gedachten direct uit mijn hoofd bande. Dat was iets waar ik niet teveel aan wilde denken want tenslotte was dat maar een bijzaak, en niet de hoofdzaak. Tenminste nu niet meer, ook al werd ik regelmatig nog vernoemd naar haar wanneer hij zich vergiste. Hij deed het niet met opzet, maar fijn was het niet en ik kon er behoorlijk gepikeerd van raken. Logischer wijs weet ik inmiddels heel goed dat ik geen vervanging ben maar dat hij werkelijk iets geeft om mij, en dat wat er ook is tussen ons oprecht is.
    'En dankjewel, ook jij ziet er weer heerlijk uit,' vervolgde ik, als antwoord op de rest van zijn woorden, en wierp hem een licht ondeugende blik toe nadat ik de dekens terug omlaag had geduwd. Heel even sloot ik mijn ogen weer, maar al snel klonk Landon zijn stem, die nu al tandenpoetsend in de deuropening van de badkamer stond en me zei wakker te worden. Een glimlach verscheen op mijn lippen bij het horen van mijn favoriete bijnaam; Joya. Een naam die alleen door hem werd gebruikt en niemand anders, en een die me bij wijze van kon laten spinnen. Een tevreden geluidje rolde over mijn lippen heen waarna ik mijn ogen opende en mezelf rechtop in bed zetten.
    'Ik ben wakker, en ga er nu uit.' Nog een keer rekte ik me flink uit en liet mezelf vervolgens uit bed glijden. Gehuld in alleen een hempje en ondergoed liep ik langs hem af naar de badkamer toe. Ondertussen liet ik mijn vingers een keer over zijn onderbuik heen glijden, en kraste er lichtjes met mijn nagels overheen. ''Vind je het goed als ik vlug onder de douche spring? Ik heb maar vijf minuutjes nodig,' vroeg ik vervolgens en wierp hem een schuine blik toe. Ik kon ook naar de openbare douches gaan, een plek waar de meiden en jongens net als ik altijd douchten, maar nu was ik in zijn kamer en daar grensde een badkamer aan de slaapkamer, een luxe die niet iedereen had. Een set schone kleren lag hier al van mezelf, en zo ook een paar van mijn toiletspullen. Mijn ogen gleden over zijn lichaam heen waarop ik een reactie voelde in mijn onderbuik. Snel wendde ik mijn blik weer van hem af, wetende dat ik inmiddels zo goed als een open boek voor hem was, en deed net alsof ik mijn wenkbrauwen controleerde op eventuele haartjes die geplukt moesten worden. Soms was het vreselijk om half naakt bij elkaar in de buurt zijn, vooral op momentjes zoals deze wanneer wilde ideeën nog weleens de kop op wilde komen, en op die momenten probeerde ik mezelf dan ook zoveel mogelijk af te leiden.
    'Landy, ik ben 22, ik ben dus evengoed volwassen als jij. En ik wilde die 'grote mensen' er even op attent maken dat het half negen is en ze een half uur hebben oom zich klaar te maken om aan de rest te vertonen. En zeker jij Landy, je hebt zeker een uur nodig voor die spiegel, en je weet hoezeer ik het haat als mensen te laat komen,'klinkt dan iineens de stem van Walsh door de deur heen. Met een frons richt ik mijn hoofd op en kijk opnieuw richting Landon. Wat ik van deze reactie moest denken wist ik niet helemaal zeker, maar dat het me uit mijn gedachten haalde was een ding zeker. De sarcasme droop van sommige woorden af, iets wat ik zelf vaak zou behandelen met een porsie sarcasme terug, en erg vriendelijk klonk het voor mijn gevoel ook niet. 'Ja, Landy. Broertjelief is net zo volwassen als jij en hij wil heel even de grote mensen erop wijzen dat we op moeten schieten,' reageerde ik zacht genoeg zodat het buiten de deur niet te horen was, en probeerde niks van irritatie te laten blijken waarop ik een korte grinnik uitbracht en met mijn hoofd schudden. Een luide tok klonk tegen de deur aan waarop een van mijn wenkbrauwen omhoog schoot en ik Landon een vragende blik toe wierp. Ik wist niet wat dat geluid was geweest, maar zomaar een klopje was het zeker niet.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 1:23 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'


    Sterling "Steelo" Sebastian Rutherford


    "Steelo"
    Ik kijk op, draai mijn hoofd en zie Riley aan komen lopen. Ze is één van de drie familieleden van het instituut, iemand die veel gemengde gevoelens bij me naar boven brengt. Ze is een lieve meid en ik heb veel gemeenschappelijke interesses met haar. Als alles zich in het gewone leven af zou spelen, weet ik zeker dat Riley en ik de beste vrienden zou den zijn. Daarnaast is en blijft ze een Finley en dat zegt in dit instituut genoeg. Ik tover een brede glimlach op mijn gezicht en bekijk Riley als ze naar me toe gelopen komt.
          'Een goedemorgen, Riley' groet ik haar. 'Lekker geslapen?'
          We praten kort over hoe onze nachtrust is geweest, maar algauw gaat het gesprek over wat echt belangrijk is: mijn klanten van de week. Het is altijd iets wat ik zowel niet als wel wil weten. Iedere week hoop ik op een meevaller, op een rustige week maar rustige weken bestaan er eigenlijk niet. Ik heb het geluk al gehad dat de grootste viezerik en tegelijk onze vaste klant geen seks wil met mannelijke prostituees. Hij is er zo goed als iedere dag en ik wil niet weten wat er allemaal in die kamer met hem gebeurd. Ik bid dan ook voor het meisje dat met hem mee moet, want zoiets gun ik niemand - zelfs de drie Finley's niet.
          Riley noemt uit haar hoofd een paar van mijn klanten op. Ik laat de namen door mijn hoofd heen gaan, de één was bekend en de ander een nieuweling als klant van het instituut. Ik haal afkeurend mijn neus op, maar zorg wel dat Riley het niet ziet. Ze houdt er niet van als klaag over mijn lot, al begrijp ik niet hoe ze zoiets een ander aan kan doen - maar dat is allang geen discussiepunt meer. Ik krijg toch geen gelijk, want ik ben slechts een prostituee die voor gek is verklaard. Ze zullen me nooit geloven.


    Big girls cry when their hearts are breaking


    Arya Noah Hunter | Verpleegster.
    †††


          Hoewel ze duidelijk geluiden op de gang had vernomen, was de woonkamer verder leeg. Zelfs een van de drie ontbrak hier. Ergens irriteerde haar dat mateloos. Hen werd op het hart gedrukt om stipt op tijd te komen, maar de ‘grote’ bazen ontbraken zelf?
    Snuivend streek ze met haar vingertoppen over haar been heen. Nooit droeg ze een panty of dergelijke onder haar uniform. Ze wist dat hij ietwat kort was voor een officieel uniform, het stoorde haar niet. Het zou wel met een reden zo zijn gedaan en wie was zij om daar aan te twijfelen?
    Arya wist wat zich hier afspeelde. Je hoefde in feite geen genie te zijn om daar achter te komen. Het lag er eigenlijk maar net aan hoe men op je inspeelde. Als je gelijk werd mee gesleurd in de hele rotzooi, dan was er geen ontkomen aan. Dat gold voor haar.
          Maar als je keek naar haar collega, die hielden ze een beetje in het gewisse. Zij speelde met plezier op hem in om hem te laten denken dat hij bezig was met een goede zaak – in haar ogen was dat ook zo, want ze verdienden hier immers een royaal salaris. Als ze dit salaris niet zou hebben dan zou ze vast ook een heel andere baan gehad hebben. Misschien zat ze zelf dan wel tussen de ‘gekken’ hier en werd er elke dag van haar verwacht dat ze mannen en vrouwen zou gaan plezieren.
          Arya rilde bij het idee alleen al. Seks was voor haar geen struikelblok, maar ze wou het wel met iemand doen van haar keuze en niet met een viezerik die haar zag als een object. Zoveel waardigheid had ze dan nog wel.
    De klok in de ruimte sloeg langzaam de seconden weg. Het was dat het nog te vroeg was voor een glas sterke drank, anders had ze zichzelf daar vast en zeker aan gewaagd.
          Haar blik gleed de woonkamer rond. Meestal vond ze alles hier nogal oppervlakkig er uit zien, steriel. Maar de woonkamer had toch iets wat meer huiselijk. Alsof het de indruk moest geven dat het hier een gezellige bende was.
    Voor de mensen die hun dochters of zoons afleverden bij deze instelling was dat ook wel de bedoeling.
          Rustig leunde ze wat achteruit in haar fauteuil. Het leer kraakte lichtelijk bij elke beweging die ze maakte. Ze vroeg zich af wat er zou gebeuren als je spannende praktijken op zou uitoefenen. Vast en zeker dat je de rest van de instelling wakker zou houden.
    Ietwat duister glimlachte ze.
          ‘Eh. . .’ hoorde ze uit het niets. Het trok haar weg uit haar gedachten en dwong haar om zich naar de betreffende persoon om te draaien.
    Lang, knap, netjes aangekleed zoals altijd. Het kon gewoon niemand anders dan Johnny zijn.
          Zoals hij zenuwachtig zijn keel stond te schrapen, dat begreep ze dan weer net niet. Zo angstaanjagend zag ze er toch niet uit? Ze zou hem heus niet opeten als hij wat dichterbij kwam. Al leek hij er bijna van overtuigd dat ze zoiets wel zou doen – hoewel ze dat ook fout geïnterpreteerd kon hebben.
    ‘Goedemorgen, miss Hunter,’ begroette hij haar nu hij zijn tong terug gevonden had. Een minuscuul glimlachje volgde. Het was vermakelijk dat hij altijd zo formeel deed tegen iedereen. Arya daarentegen sprak iedereen aan bij hun voornaam. Dat schepte een zogeheten ‘band’.
          ‘Johnny,’ glimlachte ze hem liefelijk toe. Met hem in de buurt moest ze haar ‘andere kant’ wegdrukken. Achter slot en grendel zodat hij niet in de war zou raken. ‘Altijd zo formeel, ontspan eens een keer,’ murmelde ze zacht.
          Met haar blik volgde ze zijn bewegingen. Het leek wel alsof hij aarzelde, wel of niet gaan zitten? Uiteindelijk bleef hij een paar passen bij haar vandaan stil staan. Ze hield haar hoofd wat scheef en bestudeerde hem.
    ‘‘Hoe heeft u geslapen?’
          Uitstekend, zoals elke nacht. En jij?’ kaatste ze zijn vraag terug voor ze wees op de fauteuil die tegenover haar stond. ‘Je kan vandaag nog lang genoeg staan, als ik jouw was zou ik eerst nog even ontspannen voor we aan de slag moeten,’
          Ergens was het te verleidelijk om hem niet te plagen met een of andere seksueel getinte opmerking. Eens had ze dat gedaan en meneer had de hele dag rondgelopen met een rood hoofd. Hij was er zo gevoelig voor dat het bijna te schattig was. Bijna..
    Pas op het moment dat hij tegenover haar zat, gleed haar ene been van de andere af. Tergend langzaam verwisselde ze de houding van haar benen. ‘Heb je al een idee van hoe druk de week gaat worden?’ informeerde ze hem. Meestal was hij net even iets beter op de hoogte. Tevens omdat hij contacten had met Riley. Arya was wel graag goed geïnformeerd over wat ze moest doen om een week door te komen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 18:21 ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Asmara Bhatnagar||Prostitué

    Ik had de messen die Walsh in zijn hand had genegeerd. Zolang hij ze niet op mij zou richten was er niets aan de hand toch? Maar toen ik zag dat hij het wapen terug in zijn broeksband stopte viel er toch een soort last van mijn schouders. Walsh was nu niet bepaald een persoon die je kon peilen, laat staat voorspellen wat hij zou doen.
    Hoewel ik met Walsh minder vaak een aanvaring had dan met zijn broer. Waarom dat zo was begreep ik nog steeds niet. Vaak leek hij te kiezen om haar met iets weg te laten komen, of reageerde hij veel minder heftig op mij dan op een ander meisje. Er naar vragen deed ik niet, dan zou ik mijzelf in de vingers kunnen snijden.
    "He jij!" hoor ik Walsh achter mij zeggen. Ik stopte met lopen en draaide mij om met een vragende blik in mijn ogen.
    "Wacht even, ik wandel even met je mee naar de woonkamer." vervolgde hij zijn zin. Niet helemaal wat ik had verwacht. Hij trok een kort sprintje en liep vervolgens naast mij in de richting van de woonkamer.
    Wat moest ik zeggen? Iets wat onwennig liep ik naast de jongen met mijn blik op oneindig. Deze situaties vond ik altijd moeilijk. Ik had nauwelijks een goed woord over voor de familie die mij in deze situatie hadden neer gezet, maar ik had geen behoefte aan ruzie en ellende. Zeker niet met Walsh. Ik beet kort op mijn lip en keek toen de jongen aan. "Goede morgen.", zei ik vervolgens zacht. Tja beter iets dan niets, het was in ieder geval een betere start dan: 'wat moet je lul?'.
    "Goed geslapen?" vroeg ik vervolgens helemaal onwennig bang om mijn laatste gedachte toch per ongeluk zou uitspreken.
    Toen ik de deur naar de woonkamer zag haalde ik opgelucht adem en stapte naar binnen. Mijn blik veranderde toch iets terug richting onweer toen ik de schijnheil van een zuster zag zitten. Al had ik niet echt problemen met haar gehad, ik had genoeg gezien om haar niet te mogen. De dokter gaf ik een vriendelijk knikje en besefte mij toen dat de meeste van ons te laat moesten zijn.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.



    Landon Zachary Finley - Oudste broer - Kleding


    “Ik was niet van plan om naar hem te luisteren.” Ik stapte het bed uit waarna ik mijn weg richting de badkamer vervolgde terwijl ik zachtjes door haar opmerking moest grijnzen. Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht van Alvera. Niet dat ik allemaal weet had van de verscheidene discussies die zich tussen Walsh en haar hadden voorgedaan maar ik wist gewoon dat ze geen katje om zonder handschoenen aan te pakken was. Alvera was een meisje dat enerzijds liefdevol uit de hoek kon komen maar ook duidelijk op haar strepen stond. Dat had ik spijtig genoeg al genoeg ervaren. Bovendien wist Walsh dat hij het met Alvera zéker niet te ver moest drijven. Niet alleen omdat ze duidelijk haar zou verzetten maar ook omdat zij van mij was. Als iemand ook nog maar één keer de baas over haar zou spelen, zou het snel één één zijn. En dat wist ook mijn teergeliefde broertje maar al te goed.
    “Eh dankjewel, ook jij ziet er weer heerlijk uit.” Haar woorden zorgden ervoor dat ik eventjes met een grijns om mijn lippen omkeek en zo haar ondeugende blik opmerkte. De dekens had ze ondertussen omlaag geduwd. Ik schudde eventjes kort lachend mijn hoofd waarna ik de luxueuze badkamer in verdween en even later tandenpoetsend in de deuropening stond. Haar bijnaam rolde natuurlijk over mijn lippen, alsof ik het al jaren zei. Al vanaf het begin wanneer ik haar halfdood en platgespoten door de drugs de instelling had binnen gebracht, had ik haar steeds Joya genoemd. Ze was mijn pareltje, mijn juweeltje geweest net op de momenten dat ik haar het meeste nodig had gehad. Een tevreden geluidje rolde dan ook over haar lippen waardoor ik eventjes zachtjes moest glimlachen. “Ik ben wakker, en ga er nu uit.” Mijn ogen volgden elke beweging die ze deed terwijl mijn blauwe tandenborstel de hele tijd heen en weer over mijn witte tanden schuurden. Een goed uiterlijk en een stel goede witte tanden waren iemands visitekaartje. Dat vond ik toch. Ik wist dat de meeste hier in deze instelling me uitlachten als ik even voor de spiegel stond of Riley of Walsh uitkafferde omdat ze mijn haren in de war hadden gebracht maar ik vond het nu eenmaal belangrijk. Het maakte me dan ook niets uit dat ik de titel ‘mooiboy’ of whatever naar mijn hoofd kreeg geslingerd. Steeds op het einde was ik toch de persoon die er de hele tijd verzorgd en gezond uit had gezien. In tegenstelling tot Walsh had ik dan ook meer succes bij de meisjes. Als die jongen nou gewoon eens zich fatsoenlijk zou wassen, scheren en zijn haren fatsoeneren zou hij heus wel wat meer succes in het leven hebben.
    Gehuld in alleen een hempje en ondergoed liep ze langs me heen, de badkamer in. Haar drakentattoo sierde haar linker heup en zorgde er alleen maar voor dat ik me nog meer aangetrokken tot haar voelde. Terwijl ze langs me heen liep gleden haar vingers over mijn onderbuik en kraste haar nagels er lichtjes overheen. “Vind je het goed als ik vlug onder de douche spring? Ik heb maar vijf minuutjes nodig.” Ze keek me schuin aan waarna ik knikte maar niets kon zeggen door de hoeveelheid tandpasta die nog in mijn mond zat. Normaal gesproken moest ze net zoals de anderen naar de openbare douches maar als ze bij mij sliep vond ik het heus niet erg.
    Ik slikte het goedje door, “Tuurlijk. De enige voorwaarde is natuurlijk dat je met mij zal moeten douchen.” Ik kon het niet laten om eventjes plagend uit de hoek te komen. Het ene moment keek ik haar uitdagend aan en het andere moment had ze al snel haar blik van me afgewend. Ik had heus wel opgemerkt hoe haar ogen over mijn lichaam waren gegleden alsof ik één of ander toetje was geweest. Een brede grijns verscheen op mijn gezicht toen ik een paar stappen richting Alvera zette, die deed alsof ze haar wenkbrauwen controleerde. Het feit dat ze een open boek voor me was, zorgde er alleen maar voor dat ik precies begreep wat er scheelde. Mijn armen wikkelden zich om haar middel waarna ik haar dichter naar me toe trok. Ik keek over haar schouder de spiegel in om zo naar haar te kijken terwijl mijn mondhoeken lichtjes omhoog schoten.
    “Zag het er goed uit?” mompelde ik terwijl ik haar haren naar één kant bracht en mijn lippen naar haar hals bracht om er vervolgens enkele kusjes in te drukken. De geur van perziken drong mijn neusgaten binnen. Het volgende moment had ik haar omgedraaid en keek ik haar uitdagend aan terwijl mijn ogen eventjes blonken. Zonder enige aarzelen hief ik haar op, mijn armen haar billen ondersteunend terwijl ik een kus op haar lippen drukte.
    "Je ruikt trouwens weer heerlijk naar perziken.” Ik grijnsde eventjes waarna ik haar nogmaals kort op de lippen zoende. Daarna liet ik haar zachtjes op de wastafel meubel zakken en ondersteunden mijn armen haar onderrug. Haar benen waren gespreid zodat ik tussen ze in kon staan. Het feit dat ze daar zat in een hempje en onderbroek maakte het voor mij alleen maar moeilijker om te focussen om op tijd te komen. Ja wat? Ik was nog steeds een man die makkelijk afgeleid kon worden. Mijn lippen zochten dan ook weer hun weg naar haar hals waarna deze naar haar kaaklijn gingen en zo aan haar mondhoek stopte toen mijn geliefde broertje zijn bek weer eens moet open trekken en de sfeer moest verzieken.
    “Landy..” Argh. Wat een debiel was het toch. “Ik ben 22, ik ben dus evengoed volwassen als jij. En ik wilde die ‘grote mensen’ er even op attent maken dat het half negen is en ze een halfuur hebben om zich klaar te maken om aan de rest te vertonen. En zeker jij Landy, je hebt zeker een uur nodig voor de spiegel, en je weet hoezeer ik het haar als mensen te laat komen.” Mijn lippen had ik van Alvera gehaald terwijl ik nu verveeld opkeek en wachtte tot zijn kleine tiradetje gedaan was. Dacht hij nu echt dat zijn laatste woorden enig effect op me hadden? Als ze enigszins invloed hadden gehad, was het eerder dat ik gewoon expres te laat zou komen om meneer de drilsergeant te irriteren. Bovendien was ik nog steeds de oudste en de sterkste. Het was heus niet dat hij iets met me zou proberen uithalen. “Ja, Landy. Broertjelief is net zo volwassen als jij en hij wil heel even de grote mensen erop wijzen dat we op moeten schieten.” Alvera’s zachte stem zorgde er voor dat ik mijn blik weer op haar richtte. Mijn handen lagen nog steeds op haar onderrug terwijl een speels grijnsje mijn lippen sierde. “Dan heeft broertjelief brute pech.” Ik kuste haar plagend op haar lippen waarna ik weer mijn rug rechtte en opkeek.
    “Ten eerste ben je nog steeds twee jaar jonger. In jouw geval lijkt het eerder vijf jaar maar daar zullen we maar niet over uitwijken of je zal weer bij pappie gaan uithuilen. Ten tweede heb ik misschien een ‘uur’ nodig maar als jij zelfs een hele dag voor de spiegel zou staan, zou er niets veranderen aan dat lelijke koppie van je.” Een zelfgenoegzame grijns speelde om mijn lippen terwijl ik daarna eventjes kort lachte tot ik ‘Tok’ hoorde. Ik zuchtte uitermate geïrriteerd, wetende wat hij deze keer opniéuw had geflikt. “Ons klein jongetje heeft een voorliefde voor messen. Enkel is het jammer dat hij nog steeds niet weet hoe hij ze moet hanteren. Dat heeft pappie blijkbaar niet goed uitgelegd.” Met een harde stem hadden de woorden over mijn lippen gerold zodat hij deze opmerking zeker nog gehoord moest hebben en ik Alvera's vragende blik beantwoordde. Echter kwam er geen antwoord waardoor ik eruit opmaakte dat hij al weg was gegaan. Maar dat wilde niet zeggen dat hij het niet had gehoord. Daar was namelijk geen twijfel mogelijk aan.

    [Dayumn. Hij is lang geworden. Inspiratie is back on track.]

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 10:41 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Alvera Varinia Fuensanta – Prostituee

    Huiverend, en met lichte rillingen van genot, stond ik zonder tegen te werken toe dat Landon zijn armen om mijn middel had gewikkeld en me zo dichter naar zich toe had getrokken. Mijn ogen haakte zich vast in de zijne terwijl hij me met een maar al te bekende blik aankeek. Oh, hij wist donders goed hoe goed ik vond dat hij eruit had gezien, of dat nu halfnaakt of met kleding was geweest. Op een speelse blik terug na, had ik dan ook wijselijk mijn lippen op elkaar gehouden en een golf kippenvel doorstaan toen hij zijn lippen enkele keren zacht in mijn hals drukten. Zonder pardon draaide hij me vervolgens om en wierp me een uitdagende blik toe, een waarvan ik bijna de tintelingen door heel mijn lijf kon voelen. Vervolgens tilde hij me op, met zijn armen mijn billen ondersteunende, en drukte een kus op mijn lippen. Zoals wel vaker zei hij me dat ik weer naar perziken rook, wat kwam door mijn favoriete shampoo waar een vleugje perzikensap door heen zat en een zoete geur wist te verspreiden waar hij inmiddels gewend aan was geraakt. Ik gebruikte het altijd wanneer ik ging douchen, en als het op was wist ik ook niet hoe snel dat ik weer nieuwe moest bestellen.
    Als hij zijn lippen weer zacht op de mijne drukt kan ik het niet laten een keer plagend in zijn onderlip te bijten terwijl hij op zijn beurt me naast de wastafel liet zakken en met zijn armen mijn rug ondersteunde. Met mijn benen gespreid en Landon er tussen in zag ik aan zijn gezicht dat hij moeite had met zichzelf te focussen. Een triomfantelijke grijns had even over mijn gezicht heen gegleden bij het zien daarvan en zorgde ervoor dat ik me voor heel even machtig voelde. Ik wist wat voor effect ik kon hebben op mannen, dat hadden enkele klanten alleen al bewezen, maar het feit dat ik een soort gelijk effect ook op Landon kon hebben deed me veel meer goed dan die schoften van een klanten af en toe. Zij betekende helemaal niks voor me en daarbij was dit niet eens te vergelijken, nog niet eens een heel klein minuscuul beetje. Dit was puur en echt, de rest was voor mij gefaked en het liefste wilde ik het allemaal ontlopen. Tenminste als het op de andere mannen aankwamen, niet bij Landon. Licht geamuseerd keek ik toe hoe deze verveeld op keek bij het horen van Walsh zijn woorden door de deur heen, ondanks dat ze mij alleen maar irriteerde. Met een grijns keek hij me aan bij het horen van mijn eigen woorden, die licht sarcastisch waren geweest en met de beste pogingen de opgewekte irritatie er uit te laten. 'Dan heeft broertjelief brute pech,' reageerde hij als eerste op mij en kuste al plagend mijn lippen waarop ik een zachte kreun uitbracht, en hij zich weer oprichtte. 'Ten eerste ben je nog steeds twee jaar jonger. In jouw geval lijkt het eerder vijf jaar maar daar zullen we maar niet over uitwijken of je zal weer bij pappie gaan uithuilen. Ten tweede heb ik misschien een ‘uur’ nodig maar als jij zelfs een hele dag voor de spiegel zou staan, zou er niets veranderen aan dat lelijke koppie van je,' sprak hij tegen Walsh, met een zelfgenoegzame grijns op zijn lippen en lachte vervolgens kort tot ook hij de “tok” hoorde. Met een vragende blik had ik hem aangekeken, nadat ik even zachtjes moest lachen om de reactie die hij Walsh had gegeven. 'Ons klein jongetje heeft een voorliefde voor messen. Enkel is het jammer dat hij nog steeds niet weet hoe hij ze moet hanteren. Dat heeft pappie blijkbaar niet goed uitgelegd,' ging hij verder met een harde stem, een waarvan ik zeker wist dat ook dit Walsh gehoord moest hebben, en tegelijkertijd als antwoord op mijn vragende blik. 'Dus gooit hij ze maar in de deur?' bracht ik uit en keek met een opgetrokken wenkbrauw en een afkeurende blik even richting de slaapkamer deur, waarvan ik wist dat hij op slot zat omdat dat een gewoonte was die Landon altijd al had gehad. 'Kinderachtig. Voor hetzelfde geld open je de deur net,' mompelde ik er zacht achterna en richtte me vervolgens weer op het stuk voor me.
    Mijn armen gleden om zijn nek heen, trokken zijn gezicht dichter naar me toe waarop ik dit keer mijn lippen op de zijne drukte en het puntje van mijn tong plagend over zijn onderlip liet gaan. Vervolgens liet ik hem los, greep de onderkant van mijn hempje vast en trok het ding uit, waarna ik het de slaapkamer in mikte en hem schaamteloos bleef aan kijken. 'En nu, ga ik de douche in. En jij..' grijnsde ik terwijl ik me uit zijn armen wurmde en bij hem vandaan probeerde te komen. 'Mag wel even mee,' maakte ik mijn zin af, als reactie op zijn eerdere opmerking over dat ik alleen mocht douchen als hij mee ging, en grinnikte tevreden. Dit waren de momenten waar ik het meeste van genoot, het speelse en uitdagende tussen hem en mij. De liefkozingen, het samen zijn en zelfs de momenten van troost en het zoeken naar geborgenheid. Dit maakte me gelukkig en een geheel tevreden persoon. Wat me minder gelukkig maakten, en wat regelmatig een punt van ruzie kon zijn, was het werk wat hij me liet doen. Ik verafschuwde het, walgde er van en wanneer ik te nukkig was haatte ik hém er zelfs om. Toch hielp het nooit iets uit, het ergste wat er zou gebeuren was dat ik een poging deed hem te negeren terwijl hij dat dan op zijn beurt net zo hard terug deed. Het vervelende daarvan was dat hij er veel beter in was dan ik. Die sfeer vond ik nooit leuk, en langer dan een dag kon ik het dan ook niet uithouden om hem te bekijken met een blik van haat. Deze momenten waren daarvoor veel te overheersend, en dat samen met het feit dat hij wel altijd goed voor me was geweest en nog steeds is, zorgden ervoor dat ik weer naar hem toe ging en de warmte van zijn liefde op zocht.
    Met een schuine, afwachtende blik keek ik hem aan en beet daarbij zacht een keer in mijn onderlip. Ik had ooit eens geprobeerd iemand uit te leggen hoe het nou zat tussen ons, maar dat was uiteindelijk uitgelopen op een verwarrend gesprek, en vooral na het horen van zijn tijd met Eve. Nu nam ik er niet eens meer de moeite voor, het is zoals het is en niet anders. In sommige gevallen gaf ik niet eens meer antwoord en liep ik door alsof zo'n vraag nooit gesteld was. Buiten de deuren van onze slaapkamers waren we ook toch net iets anders tegen elkaar, waarom dat zo was wist ik niet precies maar het was van het begin af aan zo geweest, en het stoorde me ook niet.
    We hadden allebei flinke klappen gehad vroeger, allebei op een andere manier. De mijne was een verslaving geweest, een die volledig uit de hand was gelopen en veel meer kapot had gemaakt dan de bedoeling was. Hoe ik er aan toe was geweest wist ik niet eens meer, die dag was een compleet zwart gat en proberen het te verhelderen werkte niet. Het enige wat me bij stond was de hulp die ik kreeg, en dat was niet allemaal alleen van Landon geweest. Een zwakke glimlach verscheen kort op mijn lippen terwijl ik mijn best deed ook die gedachten weg te bannen uit mijn hoofd, dat was een tijd waar ik zo min mogelijk aan wilde denken aangezien ik enkele gevolgen er nog steeds van ondervond. Tenslotte was er een reden waarom ik een slechte nachtrust had, en soms nog badend in het zweet wakker werd, en was de ultieme prijs die ik voor mijn herstel had betaald de prostitutie geworden. Ik had er mee leren omgaan, maar het had vele slechte karaktertrekken wel bij me verscherpt.
    'Als je daar zo stilletjes blijft staan, sta je dadelijk alleen onder de douche hoor,' bracht ik grijnzend uit en wist mijn goede humeur terug naar de voorgrond te halen terwijl ik bij de douche was gaan staan om de kraan open te draaien, en het het laatste stukje kleding van mijn lichaam verwijderde om er vervolgens onder te stappen.


    [ Ik ben er niet helemaal tevreden over, maar meer lukte me niet en aanpassen werkte niet zo als ik het wilde dus ik heb hem maar zo gelaten :') ]

    [ bericht aangepast op 29 april 2014 - 16:44 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Walsh Dexter Finley.

    Ik knik op haar vragen en terwijl ik naast Asmara loop hoor ik Landon me nog naschreeuwen denkend dat ik er nog stond. “Ten eerste ben je nog steeds twee jaar jonger. In jouw geval lijkt het eerder vijf jaar maar daar zullen we maar niet over uitwijken of je zal weer bij pappie gaan uithuilen. Ten tweede heb ik misschien een ‘uur’ nodig maar als jij zelfs een hele dag voor de spiegel zou staan, zou er niets veranderen aan dat lelijke koppie van je.” Ik grom bij deze opmerking. Hij weet best dat hij groter en sterker is (en beter ligt bij de dames), maar ik haatte het als hij zo deed. Daaruit kon ik zeker opmaken dat er iemand bij hem was, dan was hij nog eens extra macho. Ik word echter nog kwader op zijn volgende opmerking: “Ons klein jongetje heeft een voorliefde voor messen. Enkel is het jammer dat hij nog steeds niet weet hoe hij ze moet hanteren. Dat heeft pappie blijkbaar niet goed uitgelegd.” Ik bal mijn vuisten en krijg plots het gevoel dat ik hem moet gaan wurgen, maar ik onderdruk het. "Ik krijg zelfs met mijn ogen dicht op 10 meter afstand nog een mes tussen je ogen, Landon." mompel ik geïrriteerd tegen mezelf. Mijn humeur was van goed naar nihil gegaan op tien minuten tijd, en dat was gevaarlijk voor mij. Landon zou het zich nog bekopen dat hij me heeft beledigd en hij zou het weten ook. Het zal hem spijten straks, al dan niet ten koste van Alvera. Ik weet dat hij haar beschermd en dat hij een 'relatie' met haar heeft, het is jammer voor hem dat ik het weet. Het is namelijk voor mij een eitje om hem er mee te confronteren én te chanteren. Op zulke vlakken was ik één van de gevaarlijkste leden van de familie. Ik verkreeg alle informatie die ik wilde, op welke manier dan ook. Al dan niet met gruwelijke dingen, bedreigingen, en zo verder. Maar het doel dat ik had zou ik bereiken en niets zou me in de weg staan. Zelfs mijn eigen familie niet. Landon wil ons vaak commando's opdringen, maar opvolgen doe ik zelden, tenzij het echt een nuttige commando is. En om eerlijk te zijn die kwamen bij Landon niet vaak. Van ons drieën was hij de meest, hoe zal ik het zeggen, gemakkelijke... Hij wil altijd perfect zijn, aan Riley en mij zie je de gebreken wel eens. Riley met haar ongeduld en mijn opgekropte woede-aanvallen en moordlustige momenten. ik zou niet zou geweest zijn mocht ik in een andere familie gezeten hebben, denk ik. Het is gewoon mijn opvoeding. En aangezien ik de tweede oudste ben heeft vader er veel belang aan geschonken. maar dat ontplooit zich niet altijd even positief, allesbehalve zelfs... Ik was begonnen met messen toen ik zeven was. Een natuurtalent noemde mijn vader me, maar ik wilde meer dan dat. Talent alleen was voor mij niet genoeg. Ik heb geoefend tot mijn armen niet meer konden van de spierpijn.
    Ik schrik op uit mijn gedachten als ik in de woonkamer aankom. De twee medici zijn er al en een paar prostituees maar ik mis onder andere vervelende Steelo En ook Riley ontbreekt. Om de aandacht niet té hard op mij te vestigen zet ik me achter de piano en begin een lied te spelen om de tijd te doden. Dit is een heel andere Walsh, ik heb ooit leren spelen om mijn geduld te oefenen. Het spelen is rustig en het leerproces langzaam en het moest me helpen. Dat deed het vaak ook, want dit is één van de dingen waar ik rustig van word en het was nodig ook. Ik kwam altijd naar de woonkamer voor de piano, ook al waren er mensen. Op dat moment kon niets me schelen, alleen het lied en ik kon er niet tegen als er een foutje in zat, dan begon ik gewoon weer opnieuw. Ik wist dat ik er zo heel vreemd uitzag (behalve voor Riley dan) omdat ik weet dat ze me aanzien als een schreeuwende, bloeddorstige tiran. Ik gaf ze ergens diep vanbinnen wel gelijk, maar mijn hoofd praatte me andere dingen aan en dat was doem voor de rest in deze zaal.


    [ bericht aangepast op 30 april 2014 - 16:32 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    John “Johnny” Hurley •
    The Good Doctor
    †††


    Het was niet te verwachten dat hij nu plotseling een geheel ander karakter aan zou nemen en haar enthousiast zou begroeten, Johnny was – hedendaags weliswaar – altijd meer gedegen naar enig ander geweest. Hij zou er immers niet aan moeten denken om terug te vallen in zijn vroegere persoonlijkheid, waar roekeloosheid en het “vrije leven” op de eerste plaats stonden. Stimulerende middelen tot zich nemen en achter de vrouwen aangaan, waren hem evengoed niet vreemd. Dit behoorde tot het verleden, begreep hij – desalniettemin woedde er een onverbiddelijke ongemakkelijkheid in zich die opspeelde wanneer een jongedame te dichtbij kwam.
          Zoals hij Arya Hunter momenteel gadesloeg, met haar elegante, slanke benen over elkaar geslagen en geen panty onder haar – al zo korte – uniform. Het was wel helder als een zomerdag dat hij zich gespannen voelde, bijna elke keer dat hij haar tegenkwam herkende hij deze emotie. Eén keer kreeg hij zelfs klamme handen, welke hij aan zijn broek moest afgeven en een rood hoofd dat iets weg had van een tomaat. De dame zat in een fauteuil, waar zijn blik kort naar afdwaalde doordat hij het idee had zo niet aan zijn “fantasieën” te hoeven denken. Al snel begreep hij dat het hem bleef achtervolgen, dat hij hier niet onderuit kon glippen.
          ‘Johnny,’ glimlachte ze, en de lieflijke wijze waarop dit ging, liet een lichte rilling over zijn ruggengraat dwalen. Vaak begon zo eveneens het gesprek als hij wegdommelde na veel uren werk, dan deed zij de deur open en begroette hij haar zo. Hoewel hij terugviel in herinneringen, wist hij dondersgoed dat hetgeen waar hij aan dacht geen herinnering was. ‘Altijd zo formeel, ontspan eens een keer,’ vervolgde ze zacht murmelend. Er kwam niets anders in zijn hoofd op dan om er een zachte, korte knik mee te bewegen – om te laten weten dat het ooit nog wel eens zou gebeuren. Zelf wist hij ook wel dat het niet in hem zat om dit abrupt te veranderen, hij bleef hoogstwaarschijnlijk de serieuze, ongemakkelijke John die hij sinds zijn aankomst was geweest.
          ‘Uitstekend, zoals elke nacht. En jij?’ antwoordde ze op zijn vraag of ze wel goed geslapen had, maar door de directheid ervan was hij toch sprakeloos gelaten. Hij zocht zijn woorden af wat hij überhaupt kon vertellen, alleen ze wees al naar een fauteuil die tegenover haar stond. Geheel onbewust volgde hij de korte handeling en bedacht zich dat hij waarschijnlijk een “beter” uitzicht op haar had zo. ‘Je kan vandaag nog lang genoeg staan,’ vermeldde ze met het gebaar, ‘als ik jouw was zou ik eerst nog eerst even ontspannen voor we aan de slag moeten.’ Ze had gelijk, natuurlijk. Zwijgzaam nam hij plaats op het leer van de stoel, om vervolgens zijn armen op de leuningen te leggen en haar rechtstreeks aan te blikken. De vraag die ze terug had gekaatst, negeerde hij zo goed mogelijk – het was geen nacht geweest waar hij over wilde uitweiden, zodoende dat hij zich stil hield. Precies toen hij zat, viel hem echter op dat haar been van de andere afgleed, het ging op zo een dergelijke wijze dat het hem deed denken aan honing – zoet, stroperig en geleidelijk aan. Hij slikte nerveus een brok zijn keel door, alsof Arya kon weten wat er in zijn hersenspinsels omging en hem hiervoor zou straffen. . . Johnny vroeg zich af op wat voor manier straffen dat zou zijn, maar hij bestrafte zichzelf direct door deze ongepaste denkwijze. Nee, nee, nee – hij moest een grip krijgen op zijn verstand als zowel lichaam.
          ‘Heb je al een idee van hoe druk de week gaat worden?’ Zonder dat hij het daadwerkelijk in de gaten had, waren zijn vingers met elkaar verstrengeld op zijn schoot en kneep hij er hard in, om te voorkomen dat zijn hersenspinsels ergens anders naar afgleden.
          ‘Ik meen dat het een redelijke week zal worden, enkele familieleden zullen langskomen en ze zullen opnieuw kamercontrole moeten doen als zowel een gesprekje met onze patiënten,’ prevelde hij, waarna hij zijn schouders nonchalant op probeerde te halen, maar hij had het idee dat het faalde. ‘Overigens heb ik wel het idee dat er nieuwe medicatie binnengebracht moet komen, het is te schaars om de volgende week door te komen.’ Het gesprek tussen hen werd echter al snel afgekapt toen er gestaltes de woonkamer binnen liepen, zijn oog viel eerst op Asmara – gezien deze hem een vriendelijk knikje toestuurde, bij Arya scheen haar blik killer te raken.
          ‘Goedemorgen, Asmara,’ begroette hij haar alsnog, want hij mocht niet enkel op zijn intuïtie afgaan. ‘Heb je een goede nachtrust gehad?’ Johnny had het op een geïnteresseerde toon vervolgd, hij was daadwerkelijk benieuwd naar haar antwoord immers. Ze was gevolgd door een man, welke momenteel de kalme klanken van de piano door de ruimte liet dwalen. Johnny had hem ter begroeting geknikt met een zacht “Morgen” gemompel. Hij wilde niet onbeleefd de hoek uitkomen. Zijn blik gleed echter al vrij snel terug naar de jongedame die voor hem in een fauteuil zat, het leek alsof hij niet lang zijn poelen van haar af kon laten. Ze deed hem denken aan de dagen die hij met zijn vader doorbracht, vol avontuur en schone buitenlucht – aan zonovergoten weilanden en frisse briesjes op een warme lentedag, die je huid kietelden. De witte puurheid stond haar goed, het deed hem helemaal niet aan een kille, steriele kant denken daarvan – echter, zijn hersenspinsels maakten een vergelijking met de melkwitte wolken, vermengd met het blauwe van de lucht. Vroeger lag hij altijd op zijn rug – ergens in het open veld van het bos – naar de hemelblauwe lucht te staren, naar de pracht ervan die hem enkel tot kalmte kon brengen na een aanvaring met zijn moeder. De wind was de serene muziek die hem toen eveneens vergezelden. In zijn droomillusies kwam ze regelmatig naar hem toe met lang haar dat los over haar schouders drapeerden, elke keer was hij sprakeloos door het prachtige beeld. Maar in het leven, in het echte leven waren ze niets meer dan collega’s – een feit waar hij mee moest leven.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Riley Linn Finley

    Wanneer ik Steelo's bijnaam roep draait hij eerst zijn hoofd waarna hij opkijkt. Ik loop naar hem toe. Gelukkig zie ik hem eerder dan Walsh, dat had waarschijnlijk weer slecht uitgepakt, zoals altijd. Steelo kan er niks aandoen, Walsh heeft nu eenmaal losse handjes en een kort lontje, maar niemand is dan ook perfect. Er verschijnt een brede glimlach om Steelo's mond waarna ik hem nader.
    'Een goede morgen Riley,' groet hij mij. Ik groet hem nog een keer terug. 'Lekker geslapen?' vroeg hij daarna. Ik knikte. 'Opzich wel, maar ik blijf erbij dat ik 9:00 te vroeg vind, ik zal ze wel eens vragen of het later kan en met ze bedoel ik die andere twee, Walshie en Landy,' zeg ik dan tegen hem. 'En hoe heb jij geslapen dan?' vroeg ik oprecht geïnteresseerd aan hem. We praatten nog een tijdje door over onze nachtrust waarna het gesprek iets belangrijker werd. Steelo vroeg namelijk of ik al een aantal klanten van hem wilde vertellen. Ik dacht even na, eigenlijk mocht ik dat pas bekend maken in de woonkamer. 'Nou goed dan, ik vertel je wel degene die ik weet,' zei ik en ik begon namen op te sommen. Ik keek Steelo even aan en zag heel kort dat hij even afkeurend keek. Ik schudde mijn hoofd zachtjes. Hij mocht blij zijn dat hij die viespeuk niet kreeg. Deze keer had hij op de eerste paar dagen de jonkies uitgekozen. Arme meisjes. Het zou niet lang meer duren voordat ik zo genoeg van hem had dat ik de deur voor zijn neus zou dichtgooien. Zo'n grote viespeuk hoefde ik persoonlijk niet als klant, ook al bracht hij veel geld op. Ik keek Steelo even aan. 'De rest vertellen de andere wel, die weet ik niet meer,' zeg ik dan tegen hem.
    Ik kijk even naar de klok en zuchtte daarna. 'Misschien is het handig als we aanstalten maken om naar de woonkamer te lopen, anders hebben we straks Walshie met zijn rode kop van woede voor ons staan,' stelde ik voor waarna ik even grinnikte. Het was gewoon leuk om mijn oudere broer - en dan vooral Walsh - soms te pesten. Hun hadden van die namen waar je grappige bijnamen voor kon verzinnen. Lanniepannie bijvoorbeeld. Ik wachtte nog even op Steelo's antwoord, maar zoals vele mensen weten is geduld hebben niet mijn sterkste punt, dus ik trok hem zo ongeveer mee naar de woonkamer. Wanneer we de woonkamer binnenkomen zie ik Walsh achter de piano zitten. Natuurlijk is Landon er nog niet. Zelfde geldt voor Alvera en ... Rhys. Ik zucht even en kijk Steelo even aan. 'Ik ga denk ik is maar even kijken waar die andere blijven. Landon is dan wel de 'baas', zegt niet dat hij langer mag blijven liggen,' zuchtte ik en ik liep de woonkamer weer uit.


    That is a perfect copy of reality.



    Landon Zachary Finley - Oudste broer - Kleding


    Uiteraard vond ik het geweldig hoe Alvera op mijn aanrakingen reageerde. Was het niet dat er kippenvel ontstond op haar lichaam na een zoen, was het wel de zachte kreun die haar mond verliet toen ik plagend een kusje op haar lippen had gedrukt die me een trots gevoel gaven. Het was niet ongekend bij mij dat Alvera verzot was op mijn reacties als ze me eenmaal wist te verleiden. Ze vond het leuk om af en toe eens de macht in handen te hebben, mij als een speeltje te gebruiken die ze af en toe naar haar hand kon zetten. Maar dat wilde niet zeggen dat dit niet voor mij gold. Ik vond het geweldig om af en toe het gevoel te hebben dat ik de touwtjes in handen had en haar kon laten doen wat ik ook maar wilde. Het was leuk om te weten hoe simpel ik al een reactie bij haar kon lospeuteren door gewoon in een half ontbloot lichaam rond te lopen. Op dat gebied waren we helemaal aan elkaar gewaagd geraakt. Ik wist dat ik haar nodig had maar zij wist maar al te goed dat dit ook andersom gold. Alvera zou zichzelf niet zijn als ze mij niet had gehad net zoals ik Landon niet zou zijn zonder Alvera.
    Een zachte geamuseerde lach rolde over Joya’s lippen toen een heel reeks woorden die gericht waren naar Walsh mijn mond verlieten. Zo was ik dan wel. Een reactie, ongeacht of het hard, kwetsend of plezierig was, had ik altijd wel klaar staan. Echter kwam er geen antwoord van mijn geliefde broertje waardoor ik eruit opmaakte dat hij besloten had om de discussie daarmee af te ronden. De relatie tussen mezelf en Walsh was.. hoe zou je het benoemen… complex maar toch op één of andere manier broederlijk noemen. Enerzijds waren we broers maar anderzijds leek er ook een soort van rivaliteit tussen ons te spelen. Walsh was namelijk het lievelingetje van vader geworden nadat ik mijn misstap had begaan en het nooit meer hetzelfde was geweest tussen die oude rakker en mezelf. Echt erg vond ik het niet. Mijn vader betekende niets meer voor mij. Hij had hetgeen dat ik het meeste liefhad van me weggerukt. En ergens... wilde ik Walsh daarvoor beschermen. Ik wist hoe hij alles deed om in de gratie van onze vader te komen. Ik was heus niet jaloers, ik was zelfs blij voor hem en blij dat ik zelf van deze titel af was maar hij wist het gevaar niet dat deze man inhield. Hij deed heus niets voor zijn eigen kinderen zonder dat hij er zelf voordeel mee had. Maar Walsh zou nooit naar me luisteren of me überhaupt begrijpen. Hij vond vader geweldig terwijl Riley en ik al lang doorhadden hoe deze man in elkaar zat. Waarschijnlijk zou Walsh later deze dag ook ‘wraak’ op me willen nemen omwille van de eerdere opmerkingen die ik had gemaakt. Walsh' kennende zou hij dit via Alvera doen, wetende dat zij mijn zwakke plek was maar dat zou ik toch niet laten gebeuren. Hij wist dat hij geen grote mond tegen me moest opzetten. Bovendien moest hij maar tegen een weerbots kunnen. Hij had míj uitgedaagd, niet andersom, dus moest het kleine jongetje ook maar een antwoord terug leren verwachten. Het was zijn eigen schuld geweest.
    “Dus gooit hij ze maar in de deur?” Alvera’s wenkbrauw was opgetrokken terwijl ze een afkeurende blik richting de slaapkamerdeur schoot. Ik knikte terwijl mijn duim lichtjes over haar onderrug wreef. “Kinderachtig. Voor hetzelfde geld open je de deur net.” Een instemmend geluidje verliet mijn mond waarna ik al wilde zeggen dat kinderachtig net het woord was waarmee je Walsh kon beschrijven toen haar armen om mijn nek gleden. Haar lippen drukte ze op de mijne waarna ze haar tong plagend over mijn onderlip liet gaan. Toen ze weg trok, keek ik haar voor enkele tellen beteuterd aan tot ze zonder enige moment van aarzeling haar hempje uit trok en het ding de slaapkamer in mikte.
    “Jij bent toch echt.. geweldig.” Een brede grijns sierde mijn lippen waarna ik naar voren leunde en haar nog een kus wilde geven toen ze zichzelf uit mijn armen probeerde te wurmen met de woorden dat ze ging douchen. “Hmmh..” protesteerde ik waarna ik eerst nog snel een kus op haar lippen duwde en ze daarna ietsjes los liet. “Mag wel even mee.” De glimlach op mijn gezicht werd nog breder bij het horen van haar volgende woorden. Ze keek me afwachtend aan terwijl ze zachtjes in haar onderlip beet waardoor een korte rilling over mijn ruggengraat gleed. Voor enkele minuten was ik dan ook in mijn gedachten, die voornamelijk over Alvera gingen, verzonken terwijl mijn ogen gleden over haar geweldige lichaam. “Als je daar zo stilletjes blijft staan, sta je dadelijk alleen onder de douche hoor.” Het was plagend over haar lippen gerold terwijl ze me grijzend had aangekeken. Het geluid van de douchestralen die op de vloer ketsten, vulde de ruimte waarna ik snel haar voorbeeld volgde en snel mijn boxershort uit trok om daarna onder de douche te springen. De warme douchestralen verwarmden onze lichamen terwijl ik af en toe Alvera plaagde door enkele keren een kusje op haar lippen te willen drukken en daarna af te wende als ze dichterbij kwam. Na ons beide te hebben ingezeept en nog de hele tijd elkaar te hebben geplaagd, vond ik dat het wel weer genoeg voor vandaag was. Het zou immers bijna negen uur zijn en ook al boeide het me totaal niet dat Riley of Walsh me een preek gingen geven als ik te laat zou zijn, toch besloot ik om me maar al klaar te maken.
    “We komen zo nog te laat, Joya.” Ik kuste even zachtjes op haar lippen waarna ik voor enkele tellen mijn voorhoofd tegen de hare liet rusten en genoot van het moment dat eventjes tussen ons gaande was. Deze momenten waren de momenten naar waar ik uitkeek. De momenten van plezier, genot, warmte en liefde. “Dus komaan. Hup.” Zonder enige pardon draaide ik de kraan dicht waarna ik een handdoek om mijn middel sloeg en zo de badkamer weer inliep. Daarna stond ik even voor de spiegel mijn haren te fatsoeneren totdat ik het perfect vond om daarna met de handdoek om mijn onderlichaam de slaapkamer in te lopen en daar wat kleding uit de kast te nemen. Binnen enkele tellen had ik me omgekleed, zat op een stoel en knoopte mijn vans dicht terwijl ik met een glimlach naar Alvera keek. Haar golvende bruine haren die over haar rug gleden, haar geweldige glimlach die me zonder enig probleem kon laten smelten en haar ogen die alles van me gedaan konden krijgen. In alle opzichten leek ze op Evangelica. Zowel qua karakter als uiterlijk maar toch wist ze zich op één of andere manier te onderscheiden. Alvera was meer hard to get, maakte het me af en toe wel eens moeilijk terwijl Eve meer de persoon was die me dikwijls mijn gang liet gaan. Ik hield van Alvera’s personaliteit.. behalve als ze me jaloers wilde maken met die oen van een dokter. Johnny. Ugh. Wat had ik toch een hekel aan onze perfecte dokter. Hij was zo vriendelijk, zo zorgzaam dat er wel iets mis moest zijn. Hij was té perfect waardoor ik hem allesbehalve vertrouwde. Zeker als hij weer eens met Alvera stond te praten.
    “Ben je klaar?” vroeg ik toen ik opstond en even later de sleutel bovenhaalde, de deur opende om daarna de kamer te verlaten.
    “Ik begrijp echt niet waar Walsh het vandaan heeft gehaald dat ik een uur nodig heb om mezelf klaar te maken. Kijk. Ik heb het in een kwartiertje gefixt.” mompelde ik tegen mezelf toen Alvera in de gang stond en ik de deur weer zorgvuldig op slot had gedraaid. Net toen ik een hand door mijn haren haalde, botste ik op mijn zusje die duidelijk richting mijn kamer aan het lopen was. "Stuk ongeduld dat je bent. Het is nog niet eens negen uur." meldde ik haar op een plagende toon waarna ik met beide dames; die meestal nogal katachtig tegen elkaar deden richting de woonkamer liep.
    Net op het moment dat de grote wijzer van de klok op de negen terechtkwam, liep ik de woonkamer binnen. Een triomfantelijke grijns sierde mijn gezicht toen mijn blik voor enkele tellen met die van Walsh kruiste. Die jongen had zo hard gehoopt dat ik te laat kwam zodat hij een preek tegen me kon afsteken.
    “Negen uur is negen uur. Toch?” Ik lachte even zachtjes waarna ik de kamer verder in liep en mijn ogen over de verschillende personen liet glijden.
    “Waar zijn Rhys en Ethan?” vroeg ik toen ik merkte dat deze twee er niet waren. Rhys.. de rotzak van de hele hoop en Ethan, een oude vriend waar ik veel respect voor koesterde. Rhys' kennende was hij in zijn bed blijven liggen; een zoveelste teken van rebellie of wederom een schreeuw om aandacht. Dit zou ik Walsh wel laten oplossen. Die jongen deed toch niets liever dan de baas te spelen. En Ethan.. die zou waarschijnlijk wel een geldige reden hebben. Met hem zou ik straks wel eens praten. Zonder pardon liet ik me naast Arya op de sofa ploffen en keek het meisje eventjes vriendelijk aan. Echt een band had ik niet met dit meisje. Eerder neutraal.
    Walsh. Ga eens even kijken waar ze zijn. Dan zal ik ondertussen samen met Riley de anderen al inlichten over de nieuwe klanten en personen die deze week over de vloer komen.” Ik keek voor enkele tellen mijn jongere broer aan waarna ik de groep rondkeek. “Deze week zullen er weer een vijftal nieuwe ouders de instelling bezoeken. Ik verwacht van jullie dat jullie je uiteraard voorbeeldig zullen gedragen. Zo niet; weten jullie allemaal wel waar de isoleercel zich bevind." Het was er kordaat en krachtig uitgekomen; alsof ik geen enkele vorm van tegenspraak duldde, wat in werkelijkheid ook zo was.
    "Arya en Johnny staan samen met Riley of mezelf in voor het begeleiden van deze ouders." vervolgde ik op dezelfde toon. Walsh was meestal de persoon die de kamerinspecties deed, vooral omdat hij niet echt de meest vriendelijkste (lees: minst tactvolle) of sociaalste persoon ooit was om de ouders warm te maken voor het idee om zijn of haar dochter/zoon hier achter te laten.
    "Daarom stel ik voor dat jullie, Arya en Johnny, eventjes blijven zodat we dit kunnen bespreken. De anderen moeten op het lijstje gaan kijken om daarna onmiddellijk na het ontbijt aan de slag te gaan. Als er eventueel nog vragen zijn; je weet me te vinden." Met deze woorden sloot ik af terwijl ik afwachtend keek hoe de anderen personen in beweging kwamen.

    [Het is misschien beter als we als we ons opsplitsen zodat we niet allemaal moeten wachten op elkaar. ;p Jullie kunnen zelf de taken kiezen. Of je kan ook zeggen dat je prostituee gewond is en dus hulp nodig heeft van de verpleegsters of dokter of whatever. Ik stel ook voor dat de personen die naar buiten willen me misschien een pb'tje sturen zodat ik een moment kan inplannen waarbij ze de tuin in kunnen. Misschien met een bewaker of met één van de drie.]

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 18:38 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Arya Noah Hunter | Verpleegster
    †††

          Het was onmogelijk om van iemand te verwachten dat zijn hele karakter zou omgooien over een nacht ijs. Voor Arya was het in zekere zin onmogelijk om het te bevatten. Hij was altijd zo formeel. Althans, tegen haar wel. Er waren best mensen bij die hij wel met hun voornaam aan sprak. Alsof deze een speciaal privilege hadden gekregen hier in. Ze waren collega’s en zo vaak had ze hem al verteld dat hij haar best bij haar voornaam mocht noemen, toch deed hij het niet. Ze was er van overtuigd dat er iets moest zijn wat hem tegen hield. Maar tot dusver had ze er haar vinger nog niet op kunnen leggen.
          Arya sloeg hem gade. Het was interessant om toe te kijken hoe hij vocht tegen zijn emoties. Welke hij naar voren wou laten komen wist ze niet. Wel was het overduidelijk dat hij ergens mee worstelde – en het was niet alleen de gespannenheid waar hij ook vaak mee te kampen had. Aan de ene kant was er iets in haar dat hem wel wou proberen te veranderen, niet zozeer veranderen in dat ze hem totaal anders wou maken, meer in de zin van dat hij zich meer wist te ontspannen en er niet bij liep alsof hij constant in een ongemakkelijke situatie zat.
          Na haar kleine aansporing, nam Johnny plaats in de fauteuil tegenover haar. Zelfs zijn manier van zitten had iets statig. Niet dat het hem slecht stond, maar ze was wel nieuwsgierig hoe hij zich zou gedragen als hij een keer helemaal ontspannen was…
          Een frons verscheen op haar voorhoofd nu hij haar vraag negeerde. Zo’n vreemde vraag was het niet, zij kon er immers ook normaal antwoord op geven. ‘Het is behoorlijk onbeleefd om een vraag te negeren,’ murmelde ze zo onschuldig mogelijk. Nadat ze elegant haar positie had veranderd, richtte ze haar blik weer op zijn gezicht.
          ’Ik meen dat het een redelijke week zal worden, enkele familieleden zullen langskomen en ze zullen opnieuw kamercontrole moeten doen als zowel een gesprekje met onze patiënten,’ wist hij haar te vertellen. Na zijn woorden haalde hij zijn schouders op, het ging een beetje houterig. ‘Overigens heb ik wel het idee dat er nieuwe medicatie binnengebracht moet komen, het is te schaars om de volgende week door te komen.’
          Arya knikte. ‘Het kan nog wel een drukke week worden dan,’ mompelde ze daar op terug. Drukke weken waren geen ramp, hoewel ze de meer rustige weken prefereerde. Zo kon ze haar aandacht ook ergens anders op richten en onrust stoken – een van haar favoriete bezigheden. Neuzen in andermans dossiers hoorde daarbij ook tot haar hobby’s. Ze had er toegang tot en van tijd tot tijd was het best interessant om ze door te lezen, hoe fout het ook mocht zijn.
          De rust werd verstoord door de binnenkomst van de prostituee. Op de een of andere manier kreeg zij de hatelijke blik, maar begroette ze Johnny allervriendelijkst. Teef. Voor zover Arya wist had ze haar geen kwaad gedaan dus was het ongehoord dat ze zich zo gedroeg. Daar zou ze nog wel eens achter komen als ze een kwaaltje had en de enige waar Asmara bij aan kon kloppen, was zij.
          Haar blik gleed van het tweetal naar Walsh, die binnen kwam strompelen. Ze negeerde hem zoals ze dat altijd zou doen. In het openbaar hadden ze vrij weinig met elkaar te maken. Alleen een op een was er zo nu en dan contact. Vaak contact eigenlijk. Hun karakters pasten best goed bij elkaar..
          De ogen van Johnny brandde op haar lichaam. Onmogelijk te vermeiden was zo’n gevoel. Helaas voor hem had ze enkel oog voor Landon die binnen kwam zetten – niet omdat ze de jongeman verafgoodde. Nee zeg. Hij zou hen vertellen wat er deze week aan de orde was en daar zat ze op te wachten. Het viel nu pas op dat de woonkamer al voller was. Gek dat als je bezig was met iemand, je daar helemaal niet op lette.
          "Arya en Johnny staan samen met Riley of mezelf in voor het begeleiden van deze ouders." Drong haar gehoorgang binnen. Vanaf dit punt zou ze op moeten letten.
    "Daarom stel ik voor dat jullie, Arya en Johnny, eventjes blijven zodat we dit kunnen bespreken. De anderen moeten op het lijstje gaan kijken om daarna onmiddellijk na het ontbijt aan de slag te gaan. Als er eventueel nog vragen zijn; je weet me te vinden."
          Ze knikte. Zij vond het wel prima. Haar blik gleed terug naar Johnny. In haar ogen zag hij er ietwat afwezig uit. Vandaar dat Arya iets naar voren leunde en zijn knie aan raakte. ‘Ben je het er mee eens?’ vroeg ze zacht, bang dat ze hem zou laten schrikken, zo ver weg leek hij te zijn. Diep in gedachten. Soms was ze wel benieuwd waar hij dan wel niet allemaal zat..


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Alvera Varinia Fuensanta – Prostituee

    'Je bent echt.. geweldig,' waren de woorden van Landon geweest nadat ik mijn shirt had uitgetrokken en onder zijn zachte protest mezelf uit zijn armen had weten te wurmen. Zijn complimentjes en lieve woordjes waren opbeurend en zachte strelingen voor mijn eigenwaarde. Behalve een liefelijke grijns had ik niks gezegd en hem erop gewezen dat als hij lang zo stil bleef staan hij alleen onder de douche zou gaan. Ik had daarna mijn laatste kledingstuk uitgetrokken en was onder de warme straal gaan staan. Zoals ik ergens al vermoedde duurde het niet heel lang voordat Landon ook onder de douche kwam staan en hij me plaagde met zijn halve kusjes. Ik plaagde hem net zo hard terug en genoot van de aanrakingen die we elkaar gaven, ookal was de tijd maar kort en hadden we zo heel veel tijd om samen onder de douche te staan. Voorzichtig zeepten we elkaar in, spoelde het weer af en terwijl ik hem nog een paar plagende kusjes gaf drukte hij zijn lippen voor de laatste keer zacht op de mijne.
    'We komen zo nog te laat, Joya,' zei hij zacht en leunde met zijn voorhoofd kort tegen het mijne. Een zachte kreun verliet mijn lippen ten teken dat ik helemaal nog geen zin had om onder de douche vandaan te gaan en richting de woonkamer te lopen. 'Ik weet het,' mompelde ik zacht en liet mijn handen nog een keer over hem heen glijden. 'Dus komaan. Hup,' reageerde hij en draaide vervolgens zonder pardon de kraan dicht. 'Heey,' mokte ik lichtjes en trok een pruillip die hij al niet meer zag doordat hij een handdoek om zijn middel had geslagen en de douche was uitgestapt. Dit soort ochtend rituelen waren het fijnste, ze waren soms behoorlijk gehaast maar altijd even teder en liefdevol, en ik zou niet meer zonder ze kunnen. Als ik wel alleen sliep dan was ik negen van de tien keer chagrijnig door het korte slapen, gepikeerd omdat ik moest gaan haasten en omdat ik onder de douche moest in de openbare douches en die waren me veelste koud. Daarbij miste ik hem dan net iets te veel en dat plezierde me alles behalve.
    Glimlachend stapte ik de douche uit en greep onderweg naar de slaapkamer een handdoek vast waarmee ik me begon af te drogen. Het was meer dan een feit dat ik zonder Landon niet mezelf was en me niet compleet voelde, de enige troost was de gedachten dat hij dat op die momenten ook niet was. In een snelle handeling droog ik mezelf volledig af, werp daarbij af en toe een keer een blik op Landon, en wrijf mijn haren zo goed als droog. Als ik die nu ook nog moest gaan föhnen om ze in model te brengen dan was ik zeker niet optijd klaar en de klok gaf aan dat we al niet veel te lang meer hadden. Stilletjes beantwoorde ik Landon zijn glimlach naar mij en grinnikte even lichtjes terwijl ik mezelf in een schone set ondergoed en kleding hees, wat bestond uit een lichte skinny en een simpel, strak wit hempje.
    'Ben je klaar?' vroeg Landon me waarna hij opstond en de sleutel pakte. 'Uhuh,' bracht ik uit en plaatste mijn voeten in een paar makkelijke schoenen waarna ik achter hem aan liep de gang op. 'Ik begrijp echt niet waar Walsh het vandaan heeft gehaald dat ik een uur nodig heb om mezelf klaar te maken. Kijk. Ik heb het in een kwartiertje gefixt,' mompelde hij waarop ik licht mijn schouders op haalde. Walsh overdreef gewoon graag, dat was tenminste mijn eigen conclusie, en daarbij vond ie het volgens mij nog wel leuk om zijn grote broer graag op te stangen. Mij deed het niks, zoals het wel vaker niet deed omdat ik niet veel moest hebben van hem. Vanuit mijn ooghoeken zie ik Riley naderen en mij houding verandert al vrij direct, ook van haar moest ik niet al te veel hebben en dat was al vrij snel duidelijk doordat ik haar uitdaagde en haar grenzen zo ver mogelijk opzocht. Jammer genoeg pakte dat voor mij niet altijd even gunstig uit, maar als de prijs betekende dat zij gepikeerd was dan was het dat zeker waard.
    'Stuk ongeduld dat je bent. Het is nog niet eens negen uur,' hoorde ik Landon tegen haar zeggen waarop ik wijselijk mijn mond dicht hield omdat de eerste snerende opmerking al op het puntje van mijn tong lag. Het niet slim om die opmerking nu al te maken, vooral niet in het bijzijn van Landon omdat ik dan mijn eerste terechtwijzing van vandaag al zou krijgen, en daar was mijn humeur nu nog iets te goed voor. Zonder verder iets tegen een van beide te zeggen volgde ik ze naar de woonkamer toe. Daar liet ik mijn blik rond gaan en zag dat vele er al waren, op Ethan en Rhys na. Iets wat Landon ook al opviel terwijl we verder na binnen liepen.
    Wanneer Landon zijn 'bevelen' begint te roepen loop ik door naar het lijstje om te kijken wat mijn taken van de week waren. Mijn gezicht vertrok echter bij het zien van een paar klanten waarvan ik gehoopt had dat ik ze niet meer kreeg. Het waren eikels, en ook al betaalde flink wat geld om alles met me te mogen doen, ze waren naar mijn zin te hardhandig en veel te handtastelijk. Zelfs wanneer het voorbij was. Met mijn lippen stevig op elkaar geperst liep ik weg bij het blaadje. Ik wist dat ik niet mocht klagen want veel nut had het toch niet, en ik moest eerlijk toegeven dat veel dingen naar mijn zin al snel niet meer goed waren. Ook was ik een paar keer ingepland bij het bereiden van eten, iets waar ik gelukkig helemaal geen problemen mee had, en dat deed dan een beetje goed. Als ik voor mijn gevoel niks meer te zoeken heb in de woonkamer, ga ik opzoek naar de keuken. Mijn maag was begonnen met rommelen en bij het denken aan een paar lekker broodjes liep het water me al in de mond.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    | Raquelle --> Author|


    That is a perfect copy of reality.